Keresés

Részletes keresés

aruzsi Creative Commons License 2015.11.04 0 0 424480

?

Előzmény: r1232 (424478)
aruzsi Creative Commons License 2015.11.04 0 0 424479

Fényáramkörből.

Előzmény: 1047 005-2 (424477)
r1232 Creative Commons License 2015.11.04 0 0 424478

Előzmény: aruzsi (424475)
1047 005-2 Creative Commons License 2015.11.04 0 0 424477

Az állomáson kiégő (fő)vöröset honnan érzékeli a bizber?

Előzmény: aruzsi (424475)
aruzsi Creative Commons License 2015.11.04 0 0 424476

Átfutottam az ETCS könyvet. Sok újat nem tudtam meg belőle. A GSM-R-ről sem. Semmi konkrétum.

Előzmény: _Nyuszi (424460)
aruzsi Creative Commons License 2015.11.04 0 0 424475

Különböző dolog, de jelfogós felületnél macerás szétválasztani mindaddig, amíg minden jelfogóról nem olvasunk be 2 érintkezőt.

Erről pedig szó nincs.

Előzmény: r1232 (424473)
aruzsi Creative Commons License 2015.11.04 0 0 424474

AZ én esetem a Transalpinnal lassan 10 éve lehetett. Halad az idő.

Előzmény: r1232 (424471)
r1232 Creative Commons License 2015.11.04 0 0 424473

Egy izzó kiégés és egy jelző megállj azért két külön dolog. Ez utóbbit azért kíséri némi szándékos (sorompónál automatikus is lehet) ténykedés és szvsz ezt nem lehet olyan nagy ügy az ETCS-be is átvinni, ahol ekkor a menetengedély azonnal visszavonásra kerül.

Előzmény: a Zsóti (424472)
a Zsóti Creative Commons License 2015.11.04 0 0 424472

Visszakérdezek, ha a jelzőt visszaveszik és ezért tűnik el a szabad jelzés az egyébként vörös-fehér árbocos jelzőről, akkor te nyugodt lelkiismerettel rongyolnál tovább, mert neked úgy értelmes? Ha oldalról betolnak a vágányútba, akkor is? Ha az útátjáróban egy tartálykamion letöri a csapórudat és megáll keresztbe a vasúti pályán akkor is? Soroljam még?

Előzmény: Törölt nick (424450)
r1232 Creative Commons License 2015.11.04 0 0 424471

Ha az Innsbruck-i kaller be tud járni Zürich-ig,

 

Amikor arra jártam, pár év különbséggel, nem járt be. Minden alkalommal a svájci határon személyzetváltás volt. EN-n, Jetin is.

Előzmény: aruzsi (424468)
aruzsi Creative Commons License 2015.11.04 0 0 424470

Én egy elég mélyreható cikket olvastam a Vezetékek világa régebbi számában.

Előzmény: lineagialla (424469)
lineagialla Creative Commons License 2015.11.04 0 0 424469

Korábban a madarak csiripeltek olyat, hogy ezen dolgozott is MÁV-ÖBB munkacsoport. Az osztrákok állítólag komolyan is álltak ehhez a kérdéshez, míg a MÁV hozta a szokásos, mit és miért nem lehet megcsinálni hozzáállást. Nem is lett hegyesi áthaladás az új menetrendi struktúrában.

Előzmény: aruzsi (424468)
aruzsi Creative Commons License 2015.11.04 0 0 424468

Az én nézetem szerint Hegyesben nem áll meg a Jeti.

Leeresztettel átgurul az áramnem szakaszhatáron és ETCS rendszeren keresztül vált nemzeti értékeket.

No kaller+mv csere.

 

Ha az Innsbruck-i kaller be tud járni Zürich-ig, akkor itt miért nem lehet ilyen? Jó, Buchs-ban volt gépcsere, de ott amúgy is fordul a vonat.

Előzmény: aruzsi (424467)
aruzsi Creative Commons License 2015.11.04 0 0 424467

Most ehhez az életképhez mi köze a bizt.ber.-nek?

Előzmény: segélyvonókészülék (424463)
aruzsi Creative Commons License 2015.11.04 0 0 424466

Kb. ennyi. De vannak váltók is.

Előzmény: Törölt nick (424461)
aruzsi Creative Commons License 2015.11.04 0 0 424465

Igen, ez jó lehet, de nagy mélységeket ne várj el tőle, mivel még mi magunk se vagyunk túl sok információ birtokában. Pl. az illesztő áramköröket látjuk, de az RBC-ről eddig kb. semmit se tudunk. Van benne 4+1 mini, rackbe szerelt PC és annyi. FC-t úgy kezeli, mint egy kimenet nélküli SIMIS-IS berendezés (Siemens oldal).

Előzmény: _Nyuszi (424460)
aruzsi Creative Commons License 2015.11.04 0 0 424464

D55-nél, de pl. D70-nél?

A 2. jelzővezérlő nevében is már ott van a jelző. Jó, fényáramkör nincs, de van szabad érintkezője?

 

Lesz D55-ös ETCS-s állomás. Pl. Ceglédbercel-Cserő. De volt az 1-es vonalon is, mégse onnan vették az infót.

Előzmény: _Nyuszi (424458)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2015.11.04 0 0 424463

Fényes nappal, személyvonatmentes időben jön egy teher Pest felől. Osztrák papír a kezemben és nem lehet az átmenőben 5 perc alatt váltani, VB-t átkapcsolni (nem több idő, max. ennyi), mert ............ ez egy lehetetlen feladat.

 

Bizonyos vonatoknál nem az. Öt perc sem kell.

Vannak ötszámjegyűek He-ben (egy német autóipari cég győri üzemegységét szolgálják ki), ahol bizony hamarabb megvan a váltás, mint a bordó ingán, vagy a butuskán. Az éjjel csak azért mentem vele kitérőben a személyben, mert az egyenesben állt egy Dacia-ból kisorozott kocsi, rendőrségi felügyelet alatt. Még a temetkezési vállalkozó furgonja is megvárta azt a vonatot, addig nem ment a delikvensért a helybenmarasztott CFR kocsihoz.

 

Tehát motiválható a társaság, csak úgy kell hozzáállni.

 

A többivel természetesen max. egyetértek, az egész hegyesi hóbelevanc megérett egy kiadós szőnyegbombázásra. És az csak növeli az ember rossz érzését, hogy látja, menne, ha akarnák. De b...nak rá. Váltunk, meg különben is, ki kéne menni vasat dobni, és az milyen messze van már, meg le is kell hajolni, többször is, stb...stb...

Persze, ETCS, amikor egy vágánnyal arrébb az ötös lassúmenet, meg a kéziváltó. Egy nagy paródia az egész, nem határállomás. :((

Még az általam nagyon nem kedvelt Pozsony-Ligetfalu is sokkal jobban adja elő, pedig...

Eleve utálat minden határállomás, valahogy olyan nyolcvanas évekbeli Ostblock-os fíling uralkodik, ahol az volt az önkényúr, akin tányérsapka volt, annak mindent szabadott, és mindenki a kegyüket kereste, és örült, ha nagynéha méltóztatták tenni a dolgukat.

Előzmény: Törölt nick (424437)
kopaszsop Creative Commons License 2015.11.04 0 0 424462

nem muszáj hozzá jelző. Biztber viszont kell alá.

nem ezt mondtam? egyéb kapcsolódási pont - pl. biztber.

Előzmény: Törölt nick (424449)
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.04 0 0 424461

Tehat egyszerüen es magyarul.

A magyar L2-nel az RBC bedigitalizalja a föjelzök jelzesi kepeit es ebböl alkot MA-t valameddig.

"Kb. ennyi", ha jol ertem.

Előzmény: aruzsi (424457)
_Nyuszi Creative Commons License 2015.11.04 0 0 424460

www.etcs.hu az, ahol én elkezdeném.

Előzmény: Ashi Valkoinen (424459)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2015.11.04 0 0 424459

Élvezettel olvasom a napok óta folyó vitát az ETCS működéséről és kapcsolatáról a biztosítóberendezések egyes elemeihez.

 

Tudnak valaki esetleg linkelni egy leírást, amelyből a magamfajta laikus is megérthetné kicsit jobban a dolgot? (Pl. hogy a (nem)jelzőtől pontosan milyen információt és hogyan nyerünk ki menetengedélyhez, stb). A biztbertopikot is olvasom, de ott is inkább csak félinformációkkal találkozom, ezért hálás lennék egy leírásnak vagy hasonlónak.

 

_Nyuszi, aruzsi? :)

Előzmény: aruzsi (424448)
_Nyuszi Creative Commons License 2015.11.04 0 0 424458

Második jelzővezérlő jelfogó és jelzési fogalom jelfogók vizsgálatával?

(vö. metróban az önműködően megjelenő hívójelzéssel)

Előzmény: aruzsi (424453)
aruzsi Creative Commons License 2015.11.04 0 0 424457

Messze nem ismeri az összes állapotot. Honnan ismerné?

Max. elektronikusnál lehetne odalökni az összes objektum aktuális állapotát. Hogy így csinálják-e, nem tudom.

Előzmény: Törölt nick (424456)
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.04 0 0 424456

A jelzőn megjelenő fény (jelzési kép) nagyon sok logikai függés konklóziója.

Miért kell ismernie az RBC-nek a jelzőn a jelzési képet, amikor ismeri a konklúzióhoz vezető összes állapotot. Vagy nem ismeri?

Ha ismeri, egy fényforráskiégéssel visszacsatolunk az RBC irányába egy hamis konklúziót, ami a jelzőfüggéses közlekedésben természetesen nem hibát jelent, hanem egy normál üzemállapotot.

Előzmény: aruzsi (424453)
1047 005-2 Creative Commons License 2015.11.04 0 1 424455

Maradjunk egyelőre a felvetésednél,a Bp-Bécs L1 kapcsán az egyik pályaüzemeltető 19 a másik 20-1!

Előzmény: aruzsi (424454)
aruzsi Creative Commons License 2015.11.04 0 0 424454

Az, hogy mit mernek és mit nem, jól példázza a 30a vonal merőben más felfogású biztosítóberendezésének utasítás szintű semmibevétele.

Előzmény: 1047 005-2 (424452)
aruzsi Creative Commons License 2015.11.04 0 0 424453

Hogyan oldanád meg másképpen?

Előzmény: Törölt nick (424450)
1047 005-2 Creative Commons License 2015.11.04 0 0 424452

"Ezzel az erővel mi is kidobhatnánk,"

 

 

Lényegében ki is van dobva,kb. 10 éve nem merik a 120 km/h feletti üzemet csak ETCS L1-el engedélyezni a vonalon.

Előzmény: aruzsi (424447)
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.04 0 0 424451

Visszaesik a jelző, kap egy hívót és kap hozzá egy OS menetengedélyt. Nem értelmetlen, hanem más logika. A meglévő biztber a jelzők jelzése alapján szabályozza a vonatforgalmat. Azt próbáljátok meg megérteni, hogy nem kötelező úgy építeni, hogy jelző nélkül működjön. Át lehetne alakítani a D55-öt úgy, hogy vörös jelzőnél is adjon menetengedélyt, ha adottak a feltételek, de megérné? Marha nagy többlet költség, annyiból már új biztbert építesz. Márpedig egy fiatal berendezést (pl. 20 éves D70 fradiban) nem érdemes még elbontani, mert az is pazarlás, ebből kifolyólag kompromisszumot kell kötni.

Előzmény: Törölt nick (424450)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!