Ne hívjuk fel, elég csak gondolkodni kicsit. Hol voltál? - " Veresegyházán" Hol készült a fénykép? "Veresegyházon" Mind2 a hol kérdésre válaszol különböző végződéssel? Érdekes... Tehát a szótő Veresegyház (nem -háza), ehhez raksz egy helyhatározó ragot (-on, -en, -ön), így kapod meg: Veresegyházon. Persze ha vmi hagyomány miatt mégis -házán lenne, akkor bukik az elméletem, de csak nem. :) Bocs, OFF - ON.
Ezzel szemben egy kisteherautóra épülő busznál már érezhető a különbség, és árban is. 30-40fős szgmensről van szó.
De ezeknél az utaskapacitása is kisebb, mint egy normál midinek, ráadásul általában "gagyibbak" is azoktól, érezhető, hogy csak egy kisteherautóból vannak átalakítva (vannak igényesebb példányok is, de azok meg drágábbak).
Ez szerintem is több mint furcsa, hogy az importőrök eddig csak kisebb buszokkal környékezték meg a BKV-t ebben a szegmensben.
Az Irisbus ártó szándéka akár helyénvaló is lehet, hiszen van neki egy Europolis nevű midije 7,90 m - 9,20 m - 10,50 m hosszúságokban. De még nem láttuk Budapesten próbázni, Irisbus Kapenát annál inkább...
A Volánokról: a Szabolcs Volán keresett midi vagy mini buszt a rugalmas közlekedéshez végül, az Iveco Daily alvázra épített Kapenát választotta. Az okok amiért rá esett a választás, hogy egy midi busz, ami közel áll méretben egy nagy buszhoz, sokat fogyaszt, nehéz. Tehát egy S91-es, egy E92-es egy hasonló busz alig fogyaszt kevesebbet, mint egy 12m-es. Ezzel szemben egy kisteherautóra épülő busznál már érezhető a különbség, és árban is. 30-40fős szgmensről van szó.
Akár honnan nézed a 405 egy igen elfuserált kreálmány.
A gyártónak biztosan lett volna fejlesztési ötlete, amit az első évben be kellett volna vezetni, de az nem egy normális dolog, hogy a garázs hátoldalában áll a flotta összes gépe ,mert nem bírják a minden napi használatot, hol a motor esik ki belőle, hol a váz törik el, hol az ajtó esik le, hol meg a futómű hagyja el a vázat.
Lehet hogy a kedvenced, de egy kis szörny.
Sokkal megbízhatóbb kellene hogy legyen és sokkal több kellene belőle.
A járatsűrítés meg tudná oldani a tömegnyomort, és a budapesti belvárosi trolis vonalakon számtalan alkalom van, ahol a trolis kollégák centizgetnek a nagyobb gépekkel. Ott áldás lenne a midi busz, akár troli kiitelben is.
A 412essel is elég vicces forgolódni. Sokszor nem is értem minek ilyen hosszú busz szűk utcákba.
Azért bátorkodtam ezt írni, mert én valóban beszélgettem jópárral, és ha itt leírnám, akkor az ilyen topictársak, mint Ikarus EAG örökre kitiltanának a topicról :-D
Az elhangzottaktól függetlenül azért én hozzátenném, hogy EAG ide, vagy oda, kijelenthető, hogy nem teng túl az igény a hazai (városi) midik iránt a Volánok részéről. Ha az lenne, vennének akárhonnan.
Ahogy látom, jelenleg is, meg korábban is az volt a helyzet, hogy az a pár darab midibusz, amely az országban futkos, azért fut, mert:
-van néhány kivételesen kevés járat, amelyre nem alkalmas a nagy (11-12 m) busz -néhány vásárlásuk pillanatában jónak igérkező üzlet kihasználása -egy-két önkormányzati / állami támogatás eredménye, amely esetleg ezt preferálja -muszáj alapon olykor kellene nagy busz helyettük, de az drága, így a nap jelentős részében normál kihasználtsággal működik, esetenként viszont tömegnyomor.
Ezen néhány kivételtől eltekintve a volán-társaságok továbbra is az alacsonyabb fogyasztású 260-asokat járatja azokon a járatokon, ahol lehet(ne) létjogosultsága. Túlzottan nem is éri meg őket üzemeltetni, hiszen az üzemeltetési költségeik alig kevesebbek, mint egy nagybuszé.
És ha megnézzük, ebben a kategóriában új busz alig akad, mind 5-8 éves, Európából behozott használt autó, amely csak az újhoz képest olcsó, de áruk még használtan is meglehetősen borsos.
A későbbiekben viszont lehet létjogosultsága az ilyen kocsiknak, sajnos az utasszámadatok nagyon errefelé mutatnak.
Egyetértek veled és Nadine topictárssal is. Veled azért, mert a 405-öst műszakilag sikerült elrontani - amiről persze szerencsétlen busz nem tehet. Nadine-nal pedig azért, mert mindezek ellenére lehet szeretni őket :) Szép lenne, ha a 179-esen is járnának. A 405-ös számomra is egy kedvenc, de való igaz, hogy lassan lejár az idejük :(
Akkor egy kérdés: ha ekkora igény van egy 9-9,5 méteres midire a fővárosban, (sőt mitöbb, országszerte), akkor miért nem sikerült egyik cégnek se értékesíteni gyakorlatilag egy darabot se? Még a külföldi cégek sem tudták kielégíteni a BKV igényeit? Vagy olyan rendesek, hogy kivárnak, amíg az EAG nem készít ilyen buszt?
Az S91 azért maradt ekkora, mert azokon a piacokon, ahol az elődtípusból közel 200 darabot eladtak, továbbra is ilyen buszokra mutatkozik igény, ez jóval biztosabbnak boltnak néz ki, mint a BKV-féle talán egyszer majd veszünk midibuszt, de az 9 méteres legyen... (Egyébként erre direkt rákérdeztem a Webastonál, de A.G. azt felelte, hogy hozzájuk eddig még nem érkezett ilyen kérés, persze valószínűleg meg tudnák oldani a dolgot, ha arról lenne szó.)
off: Nyelvtanilag jól írta! Az, hogy ti hogy mondjátok, az egy dolog. Számos ilyen módosulás van országszerete, amit helyi szinten helyesnek mondható, de nyelvtanilag nem. Kopaszkapitány topictárs nem veresegyházi...on
Természetesen érzelmi alapon. Nem is lehet máshogy. Egyébként a 405-ös sem rossz busz, az Ikarbus ma is gyárt a 405-höz hasonló buszt. Nemrég adtak át belőlük.