Keresés

Részletes keresés

M63 010 Creative Commons License 2015.11.07 0 0 424548

Hogyan van ez a zártvárososdi jelenleg?

 

Megy a vonat, van egy közbeeső település, vagy a végállomás, ami zárt város.  Benne van a menetrendben, egy Z betű vagy egy felkiáltójel, hogy Vnyimányije! Nye poszádká?

És ha az állomás középállomás, akkor a peronon, ha meg végállomás, akkor meg már a vonaton jön két egyenruhás, hogy Pázsálujszta dokument? Ha meg nincs, akkor meg egy 2x2 méteres rácsos ablakú szobában találja magát az ember? Vagy hogyan van ez?

Előzmény: hmsoft (424543)
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.07 0 0 424547

- miért nem kell a köztes részre CSAK 1 db?

Gyakorlati tapasztalat, hogy az MA vége előtt van egy "utolsó" helymeghatározás az adott vágányon. Ez egyértelműen észrevehető, amikor az MA vége és a fix baliz fölötti  elhaladáskor a távolság korrigálásra kerül.

Előzmény: aruzsi (424538)
M63 010 Creative Commons License 2015.11.07 0 0 424546

Villamosoknál hallottam ilyenről, valamelyik magyar vidéki városban állítólag ezzel mértek. Eléggé durva elcsúszások voltak. :(

 

Előzmény: Törölt nick (424545)
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.07 0 0 424545

Arról már ne beszéljünk, hogy a jármű is tud(na) hely adatokat adni magáról, ha már mm-re tudunk mérni a kerékből és erre rá lehet tenni a GPS-t is.

 

A kerék száraz időben is megperdül, nedves szutykos időben pedig aztán ajajjjjj, folyamatosan mikro pörgések vannak. A pontosságnak ezzel oda is, már ami a kerékforgásból adó megtett út mérést illeti.

A GPS-t hogy alkalmazod helymeghatározásra egy 15km hosszú alagútban vagy úgy alagútban egyáltalán?

 

A GPS-t

- a vasútvállalatok diszponensei járműkövetésre

- a mozdonybérbeadó cégek flottakövetésre

- (+SIM kártya adatátvitelre) a mozdonyra telepített egyedi fogyasztásmérők egyértelmű pozicionálásra (pl. Railpower Box)

- ....

használják.

Előzmény: aruzsi (424538)
aruzsi Creative Commons License 2015.11.07 0 0 424544

OK, csak jön ez a sok lom és nem csökken semmi.

A szig.sínek is megmaradnak.

Előzmény: segélyvonókészülék (424541)
hmsoft Creative Commons License 2015.11.07 0 0 424543

Micsoda teleobjektív-paradicsom... (Oroszország, Szaratovi közigazgatási terület, Szennaja - Sihani-Novaja állomásköz, a vonat Sihani-Novaja felé mozog.) Kár, hogy az egyszeri fotósban jó eséllyel felmerül, hogy tán mégsem ott kéne vonatokat vadászni. Nem azért, mert a Sihani-Novaja melletti kisváros zárt (ZATO minősítésű), hanem azért, mert nem hülyeségből zárt: a közelében található a legnagyobb vegyifegyver-kísérleti lőtér és vegyifegyver megsemmisítő központ. Aztán ha ott az urak és hölgyek egyszercsak valamit eltolnak, és a környékre leereszkedik a rózsaszín vigyorex-gáz...

hm

segélyvonókészülék Creative Commons License 2015.11.07 0 0 424542

Ha ennyire pontos, akkor

 

Akkor pontos, ha megfelelően után van állítva. De nem mindig van, illetve nem garantált, hogy a kerékátmérő kopást megfelelő ütemben viszik át a sebességmérő berendezésre is. 1-2 ezrelék tévedés hamar jön, ami ugye meg a "Stop vonalnál" már qrvára nem mindegy, hogy előtte egy méterrel, vagy utána egy méterrel állunk.

 

A sok balíz (magyar kiépítés) oka lehet annak is, hogy az itthoni rendszerben asszem minden főjelzőnel fel tud venni az etécsébe, és ez igényel némi hárdvert. Máshol csak bizonyos helyeken alakítottak beléptetőszakaszokat ki, ott spóroltak valamennyit a sárga plasztikdekniken.

Előzmény: aruzsi (424538)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2015.11.07 0 0 424541

A szigsínes megoldásnál meg mindig a szigetelésnél verődik szét a pálya.

Mindennek megvan a maga nyűgje, és meló, meg karbantartás nélkül semmit sem tudsz használni.

Előzmény: aruzsi (424537)
Lovrin Creative Commons License 2015.11.07 0 0 424540

...és valahogy mégsem volt minden 40-re korlátozva.

Előzmény: ajm (424535)
Lovrin Creative Commons License 2015.11.07 0 0 424539

 azaz a RailJet ugyanúgy 160-nal hasít majd a Dunaparti tejködben

Jó persze, van néhány kirakatviszonylat meg a szent előváros ahol alapvetően nem (ettől) omlik össze a menetrend.

De az ország nagy részén igen.

Miért, közúton jobb a helyzet köd esetén? A lassú vonatok utasai hirtelen átterelődnek a lassú buszokra?

 

 

Igen. A buszos közlekedés alapvetően nem omlik össze, mivel köd esetén sem 40-nel közlekednek, és a jelentkező késéseket is sokkal rudalmasabban tudják kezelni.

Előzmény: Ashi Valkoinen (424531)
aruzsi Creative Commons License 2015.11.07 0 0 424538

Ha ennyire pontos, akkor:

- miért kell 700-1000m-es szakaszokon 5 db balíz?

- miért kell az elejére és a végére 2-2 db?

- miért nem kell a köztes részre CSAK 1 db?

- ha a duplázás az irány megállapítás és a biztonság miatt kell, miért nem lehet 2 vevő a járművön a pálya helyett? A biztonságról lehet vitatkozni, de az irányt úgy is tudhatná.

 

Szóval miért kell ennyi fix balíz, amikor csak pozíciót és láncolási infót ad fel? Arról már ne beszéljünk, hogy a jármű is tud(na) hely adatokat adni magáról, ha már mm-re tudunk mérni a kerékből és erre rá lehet tennia GPS-t is.

Előzmény: r1232 (424521)
aruzsi Creative Commons License 2015.11.07 0 0 424537

Legyen 5 perc.

1 db.

Vágányonként 5 db..

FC-ben XIII vágány és millió vonali csatlakozás.

 

Csökkentő tényező: nem egyszerre verik alá mindet, de hogy nem 5 perc lesz a teljes idő, az tuti. Ráaádul ezzel is foglalkozni kell, a hozzá kapcsolódó TSZ fejekkel, stb. és van még ezen kívül is tennivaló.

Előzmény: r1232 (424522)
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.07 0 0 424536

azaz a RailJet ugyanúgy 160-nal hasít majd a Dunaparti tejködben.

F.2-es szerinti, vagy azon túlterjedő, kézi vezérléses szabályozással?

Előzmény: Ashi Valkoinen (424531)
ajm Creative Commons License 2015.11.07 0 0 424535

Eddig is ugyanez volt a szabályozás a távolbalátás korlátozottsága esetén!

Csm-ben, VB nélkül csak éberségivel vmax.: 40km/h

Előzmény: Lovrin (424530)
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.07 0 0 424534

...... ha majd egyszer a komplett TEN ETCS-s lesz, amennyiben nem kell kismillió nemzeti VB-t felhegeszteni a járművekre

Milyen élettartamra terveznek egy mozdonyt? kb. 30 év? És vannak/lesznek mozdonyok, amiket csak TEN-vonalra? Marad ez a nemzeti VB-s játszma még jó sokáig.

Előzmény: segélyvonókészülék (424525)
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.07 0 1 424533

Volt egy sorozat, a 1014/1114-es. Na azzal csodákat művelt a plusz súly. Legalábbis ezt mondják, bár én nehezen hiszem, mert úgy hírlik, volt annak más baja is.

Ezt nem kellett volna!

Most "belé rúgtál" valakibe, ki hamarosan a fejed szedi. :)

Előzmény: Törölt nick (424529)
-Smiley- Creative Commons License 2015.11.07 0 1 424532

Ennek ellenére tegnap sajnos lezúzott egy suzukit a Debreceni BZmot, és elhunyt a 34 éves vezetője. :( 

 

Előzmény: Lovrin (424530)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2015.11.07 -1 0 424531

Miért, közúton jobb a helyzet köd esetén? A lassú vonatok utasai hirtelen átterelődnek a lassú buszokra?

 

Persze, ha a buszok nem tartják be a KRESZ rendelkezéseit a látási viszonyoknak megfelelő sebességmegválasztásról, akkor lehet, hogy csak a vonat marad lassú.

 

Másrészt a 40 km/h csak jelfeladással nem ellátott szakaszokra érvényes, azaz a RailJet ugyanúgy 160-nal hasít majd a Dunaparti tejködben.

Előzmény: Lovrin (424530)
Lovrin Creative Commons License 2015.11.07 0 1 424530

Ezúttal is gratulálok annak az idiótának aki kitalálta a 40 km/h sebességkorlátozást köd esetén. Nem tudom szűklátókörűség vagy tudatos rombolás volt a cél. Mindenesetre újabb jelentős lépést tettünk előre a vasúti utasok elriasztása érdekében, mivel egész télen kiszámíthatatlanná válik a vasúti menetrend, különösen a mellékvonalakon.

 

Előzmény: martinaxe7 (424523)
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.07 0 0 424529

"ez egyébiránt a szolgálati tömeget is jelentősen befolyásolja már"

 

Alakul: :)

 

Jelenet: Marty és a Doki a gépben szerelnek.

Marty:

 - Doki, mi ez a sok özönvíz előtti elektronikai cucc! Kidobom mindet!

Doki:

 - Neeeeee! 

Majd leül Mary mellé, a távolba réved és mesélni kezd:

 - Tudod, a XX. században előfordult, hogy a mozdonyok nagyon könnyűek voltak! Ezért kellett beléjük ballasztnak súly. Ha kiveszed, nem fog ugyanolyan jól menni.Volt egy sorozat, a 1014/1114-es. Na azzal csodákat művelt a plusz súly. Legalábbis ezt mondják, bár én nehezen hiszem, mert úgy hírlik, volt annak más baja is. 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (424528)
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.07 0 0 424528

"és lejátszani x darab hatósággal az engedélyeztetési eljárást."

 

Megvan a jelenet! :)

Marty és Doki nagy gondban vannak, 2150-ből vissza kell menniük 2015-be. A feladat megoldásához viszont hosszú egyenes, vezetett pályára és elég nagy sebességre van szükség. A DeLorean ehhez már kevés, kell valami más. Doki valahonnan kerít egy járgányt. Egy Gigantot, mert a) 2015-ben nem szabad feltűnést kelteniük a géppel, b) alapból van áramszedője, amivel a DeLorean esetében elég sokat szívtak c) valahogy vonzódnak a szögletes formákhoz és ez annnnyira olyan! 

Feltuningolják a gépet. Marty valamit olvasott arról, hogy járművet csak akkor vizsgáztatnak le, ha legfeljebb két elem tér el színben a többitől, de Doki leinti:

 - nincs időnk!

Amikor elkészülnek elviszik a Hatósághoz, hogy üzembe helyeztessék és pályahasználati engedélyt is kérjenek. A Hivatal dolgozójának önkéntelenül is elhagyja a száját:

 - mi ez a (síp)!

Marty lemondóan:

 - hagyjuk, Doki, nem fog menni!

de Dokit nem ilyen fából faragták! Határozottan a hivatali dolgozó szemébe nézve csak ennyit mond:

 - van rajta ETCS!

Fél óra múlva az engedélyek birtokában, örömködve távoznak.

 

...szóval, ha gyorsan száguldó Giganttal találkoztok, aminek lángok csapnak fel a futóművéből, tudjátok....

 

 

 

 

Előzmény: segélyvonókészülék (424525)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2015.11.07 0 0 424527
Előzmény: manhattani (424526)
manhattani Creative Commons License 2015.11.07 -1 0 424526

>a multisystem mozdonyok Atlanti Óceántól a Boszporuszig történő bevethetőségét egyszerűsíti le igen nagy mértékben ...

 

De ez az útvonal nem mehetne Magyarországon keresztül, mert, gondolom, ehhez ETCS L2 képes GSM-R kellene.

Előzmény: segélyvonókészülék (424525)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2015.11.07 0 0 424525

Pontosan.

Még pontosabban a multisystem mozdonyok Atlanti Óceántól a Boszporuszig történő bevethetőségét egyszerűsíti le igen nagy mértékben, ha majd egyszer a komplett TEN ETCS-s lesz, amennyiben nem kell kismillió nemzeti VB-t felhegeszteni a járművekre (ez egyébiránt a szolgálati tömeget is jelentősen befolyásolja már), és lejátszani x darab hatósággal az engedélyeztetési eljárást. Nyilván a sűrűben, ahol tízkilométerenként másik országban fut a vonat, ennek elég komoly hozadéka van, mint pl. francia-német-benelux körzetben

Előzmény: hmsoft (424524)
hmsoft Creative Commons License 2015.11.06 0 0 424524

>>"mert az átjárhatóság valóban komoly tényező lehet az európai vasutak versenyképességének a valamilyen szintű fenntartásában"
Ööööö, igen. :)

Pedig ETCS-téren ez a "hívószó". Azt ugyanis nem mondhatod, hogy "ETCS-t mindenkinek ingyen, és senki se maradjon elégedetlen" (Stalker - mármint a Piknik az árokparton kisregény, nem a film - után szabadon), hiszen korántsincs ingyen (sőt...), és borítékolható, hogy nem lesz mindenki elégedett. Azt sem mondhatod, hogy micsoda remek fejlesztési lehetőségek adódnak az ilyesféle projektekben, és generációszámra nőhetnek fel rajtuk műszaki szakemberek - mert ez az érv kizárólag azoknak érv, akik ebből élnek. (És akik úgy gondolják, hogy majd ebből fognak élni.)

hm

Előzmény: Törölt nick (424514)
martinaxe7 Creative Commons License 2015.11.06 0 0 424523

r1232 Creative Commons License 2015.11.06 0 0 424522

Ezt le- és felszarelni évente min. 2x az aláverések miatt ...

 

Ezeknek a felszerelése, és így gondolom a leszerelése is 5 perc. Ezt onnan tudom, hogy Tárnokon az orrom előtt szerelték fel pár méterre a balízt, és az indulásig még volt 5 perc. Menetrend szerint indultam.

Előzmény: aruzsi (424502)
r1232 Creative Commons License 2015.11.06 0 0 424521

Mennyire lehet megkoptatni egy jármű kerekét, hogy jelentős eltérés legyen a jármű által mért távolság/hely és a balíz által adott koordináta között? Mindez üzemi kopást figyelembe véve?

 

Elektronikus sebességmérésnél, ami az ETCS-nél alap a járművön, ez nem gond, akár mm pontossággal követhető a kerékátmérő változása (nyilván mérés után).

Előzmény: aruzsi (424494)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2015.11.06 0 0 424520

Elméletileg lehet, miért ne?

Előzmény: siófoki35 (424519)
siófoki35 Creative Commons License 2015.11.06 0 0 424519

És SH-berendezéshez lehet ETCS-t telepíteni? :D Az lenne csak a szép!

 

De valahol Zalalövő felé is építettek ETCS-t azzal mi lett?

Előzmény: Törölt nick (424503)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!