Ma délután kicsit átgondoltan a kocsival kapcsolatos dolgokat. Pár éve fékbetétet kellett cserélnek, mert a jobb első keréknél elfogyott, és már a fémet ette a tárcsa.
Tavaly meg ugyanennél a keréknél kellett féltengely-csapágyat cserélnem, mert kezdett behalni. (írtó hangos lett.)
E kettő hiba összefügghet egymással? Meg kellene ejtenem egy futómű beállít(tat)ást? Vagy szimplán csak a véletlen műve, hogy eme 2 hiba ugyanannál a keréknél jelentkezett?
Egyébként ezeket leszámítva eddig semmi problémám nem volt kis dobozkával. :))
Nekem lassan 80000 lesz benne, de tulajdonképpen én is csak a szűrőket és a testnedveket (fékfolyadék, fagyálló, váltó és motorolaj, ablakmosó folyadék) cseréltem. Ja, meg a hátsó lengéscsillapítókat. Nem vettem ugyan észre semmi rendelleneset, de egyik kerékcsere alkalmával megemelve az autót láttam meg, hogy az egyik lengéscsillapítóból szivárog az olaj. Gyertyacsere még várat magára, majd ha elérte a 105000-et. :)
2004-es 1,3-as 92 LE Wagonunk a napokban elérte a 90e km futásteljesítnényt. A gépkönyve szerint ilyenkor ildomos kicserélni ezt-azt rajta.
Viszont olvastam itt egynémely hsz-ben, hogy felesleges pénzkidobás volt, mert a gyári alkatrésznek semmi baja se volt (még).
Szóval azt szeretném kérdezni, hogy mi az, amit feltétlenül javasolt cserélni? Látszatra/érzetre semmi probléma nincs a kocsival, és szeretném, ha ez így is maradna, de feleslegesen nem verném költségekbe magam. Hangsúlyozom, FELESLEGESEN. Mert ami jár, az jár a kis jószágnak.
Anióta nálunk van (8 éve [50e km]), motorolaj (és szűrő) rendszeresen lett cserélve, kapott friss váltóolajat, hűtővizet, fékbetétet/féktárcsát, levegőszűrőt, a napokban pollenszűrőt (eddig úgy tudtam, az csak a klimás modellekben van :O).
Ja értem, azt hittem a kezdetit is befolyásolja, nem csak azt, hogy gyorsabban megy le.
Nekem mindegy, nem az én kocsim, csak használom jelenleg és mivel a tulaj nem ért hozzá semmit, így próbálom kideríteni, hogy van e valami nagy gebasz, vagy nyugodtan használható a kocsi.
tavaly szeptember, október körül volt valakinek egy hozzászólása itt, hogy a levegőcsőben lévő hőérzékelő vezetékeire egy ellenállást beépítve a hideg alapjárati fordulatszám csökkenthető.
Én ezt az ősszel be is építettem, de már nem emlékszem az ellenállás adatára... keress vissza.
Nekem így most hidegen 2000 -2200 körül indul és kb 10-15 mp után lemegy szépen 1500 környékére a fordulatszám. Egész télen kifogástalamul működött
Erőteljesen gondolkodok azon, hogy a sárga-fekete szálba beiktatok valami kisméretű, és könnyen elhelyezhető kapcsolót, mert a műszerfalat nincs szívem szétfaragni, éjszakai közlekedésnél sokkal jobban kíméli az ember szemét az óra visszafogott fényereje, a tervezésnél talán nem gondolt senki arra, hogy nappali verőfényben nélkülözhetetlen a világítás használata.