Keresés

Részletes keresés

V42 515 Creative Commons License 2002.08.29 0 0 1836
Én egyetlen mondatot kritizáltam, és nem a hozzászólás tartalmi mondandóját...
Előzmény: ktaxxyxx (1835)
ktaxxyxx Creative Commons License 2002.08.29 0 0 1835
Igen, ide is való!
A turizmus a haza megismeréséről is szól, és nem azonos a tökmindegyholgyaloglunkholélünk elgondolással.
Előzmény: V42 515 (1834)
V42 515 Creative Commons License 2002.08.29 0 0 1834
"Vagy a könyv szerzője már tavaly előre látta a jövőt? "

Bocs, de biztos, hogy ez ebbe a topicba való?

Előzmény: Váci (1833)
Váci Creative Commons License 2002.08.29 0 0 1833
Sziasztok!

Tegnapelőtt megtettem a Bozsok-Irottkő-Kőszeg "sarkot". Mindent a helyén találtam, jelzések jók, minden OK.
Viszont az eddig általam is sokat dicsért atlaszban igen nagyot csalódtam! Nem szakmai szempontból, nem tárgyi tévedés miatt, hanem azért, mert a Kőszeg előtti résznél a következő szerepel: "...balról érkezik a Trianon-kereszttől a kék+ jelzés. Forduljunk jobbra, és...". ENNYI? Létezik, hogy ennyi? Amikor az atlasz tele van azzal (egyébként helyesen), hogy itt-ott-amott tegyünk 1-2-3 km kitérőt, azért, hogy megnézzük "Mari néni bögréit a tájházban", akkor a Trianoni emlékműnél legalább annyit illett volna irni, hogy "érdemes 200 méter kitérőt tenni az országban páratlan Trianon-emlékműhöz". Vagy még mindig tiltott a téma? Vagy a könyv szerzője már tavaly előre látta a jövőt?

Egyébként a hatalmas kőkereszt mellett található egy nagyméretű, faragott fatábla, melynek egyik oldalán az egykori Vas vármegye térképe, a másik oldalán pedig Magyarország térképe, körülvéve a leszakitott területekkel. A táblát a "Trianon társaság" nevű szervezet állitotta. Miért kell ezt még mindig szégyelni? Főleg azok előtt, akik hazánk gyalogos bejárását tűzték ki maguk elé. Ők vélhetőleg szeretik annyira hazájukat, hogy ne titkoljunk el előlük ilyen információt!!!

Zete Creative Commons License 2002.08.29 0 0 1832
Folytattam a börzsönyi várak begyűjtését, 3 került sorra: Ipolydamásd, Zuvár, Márianosztra, egymás után, "toronyiránt-túra" keretében.
Attól eltekintve, hogy Damásdról átvágva (közel) nyílegyenesen Zuvárra, iszonyat szétkarmoltak a tüskék, meg ilyesmik, tetszett az út.
Táblák rendben, a füzetben leírtak szerint.
Zuvárhoz fűznék hozzá annyit, hogy ahol a várhegy alatti úton megy a kék sáv, a régi kisvasút vonalán (a Julianus túra is itt megy) ott érdemes a felkapaszkodást megkezdeni, ahol a legmeredekebb a hegyoldal, mert így pont a csúcsra ér fel az ember. (Nem semmi egyébként, vagy 100-150 m szint csak, de baromi meredek, apróköves terep.) Fent a tábla persze a legtetején van, az egyik oldali földsánc még elég jól megvan, plusz némi faltöredék, a kilátás viszont nyár ellenére is élvezhető, de gondolom ez semmi ahhoz képest, amilyen vagány lehet télen.
Jó kis hely, na, nem érdemes kihagyni.

Zuvár előtt a Vasutas-forrás jól kiépített, működik. Viszont MNosztra előtt a László-forrás, eltömődött, meríteni ugyan lehet belőle, ha valaki vállalkozó szellem, én most kihagytam.

A végén még elmentem Nagybörzsönybe, de a Górhegyhez már nem volt időm kitérni, mert jött a busz. Viszont a faluba levezető sárga kereszt a Hosszú-bércen keresztül nagy élmény volt, ritkán járt, de látványos gerincszakasz.
Legközelebb Godóvár, Tamásvár, stb jön.

Zolcsi67 Creative Commons License 2002.08.27 0 0 1831
Ismét megy a Filmmúzeumon a Másfél millió lépés!
Ma van a második rész.
ktaxxyxx Creative Commons License 2002.08.27 0 0 1830
Pont ez az ,amiről 1823 utolsó mondatában írtam! A bélyegzőhelyek legyenek a viszonyítási pontok!
Előzmény: felazso (1828)
stewes Creative Commons License 2002.08.27 0 0 1829
Én elkezdtem egy olyan linkgyűjtést, hogy végigmegyek az OKT útvonalán úgy, hogy multikerseôkbe beírom a településeket, födrajzi neveket, stb. Ezeket szépen kigyűjtöm egy lapra (esetleg csoportosítva) illettve az így szerzett információkat egybegyúrva a már meglévôkkel egy kis összeállíást szerkesztek azoknak akik nem akarnak ide-oda szörfölni. A szakaszbeosztáshoz tényleg nem kell feltétlenül ragaszkodni, de valahogy csak tagolni kellene.
Előzmény: felazso (1828)
felazso Creative Commons License 2002.08.27 0 0 1828
Egyre inkább (ahogy túrázgatok) feleslegesnek tartom az OKT megadott szakaszolását. Szerintem nem is nagyon kéne ehhez a beosztáshoz kötni az egyéb adatokat. Amire én gondoltam, az egy részletezett "gyűjtemény", ahol minden bélyegzőhely + a közbeeső települések a viszonyítási pontok és ezekre ill. az ezek közé eső szakaszokra vonatkoztatva vannak/lesznek/lennének megadva adatok. Akár egy link-lista is, ami ezen topic megfelelő hozzászólásaira mutat.

FLZs

felazso Creative Commons License 2002.08.27 0 0 1827
... jó is, hogy benéztem ide. Mert jómagam 2 napja kezdtem el a bélyegzős web lapomat átalakítani egy teljeskörű okt oldallá. De ez esetben egyelőre (tovább) pihentetem a témát. Kíváncsi vagyok, milyen lesz a tiéd. A bélyegzőhelyek listája is belekerület?

FLZs

Előzmény: larzen (1816)
ktaxxyxx Creative Commons License 2002.08.26 0 0 1826
A kezdeményezés jó, de szerintem tovább kellene bontani a 27 egységen belül. Külön kellenének a hosszabb, leírásszerű hozzászólások, és külön a rövid, de tartalmas információk (itt elsősorban a bélyegzők pontos helyére, állapotára, a jelzéshiányos vagy rosszul jelzett pontokra, és egyéb "pontszerű" információkra gondolok) Lehetne az is, hogy az információhalmazt bélyegzőhely-közönként tárolná a fórum.
Előzmény: larzen (1824)
Güsziológus Creative Commons License 2002.08.26 0 0 1825
Üdv. Mindenkinek!

Bekukkantottam ide is, én is csatlakozom azokhoz, akik jó ötletnek tartják Larzen kezdeményezését.

Ha úgy adódik én is hozzászólok, bár most más ösvényeket taposok. Felkészülésként, az esős időszak után beindultam egy kis laza DDP szakasszal (Szekszárd - Mőcsény) és azt hiszem, nem is hagyom abba. Csodás útvonal, kiváló jelzések. Szálka község maga a "paradicsom".

Kellemes környezetben, az SK által is becserkészett csárdában elfogyasztottam egy babgulyást két sör társaságában. Még jó, hogy innen lefelé vezetett az út, így sikerült elérni a vonatot Mőcsényben. Meleg is volt!

Ha belefér a topicba, akkor rendszeresen beszámolok a bélyegzőhelyek állapotáról és az esetleges problémákról.

Szekszárdon nem probléma bélyegezni, a vasútállomás és a buszvégállomás egymás mellett van.
Szekszárd csodás.
Szálkáig nincs probléma, a DDP - RP-DDK kereszteződés, ha nehezen is, de becserkészhető. A jelzés megbújik a fák között, de van.
Ettől a ponttól Szálkáig lejtős, erősen agyagos az út. Ráadásul vizes is. Még délben is harmatos volt a fű.
Szálkán a Horog csárdában van a jó állapotú körbélyegző. A füzetben Tói vendéglő van, de hogy miért nem lehet nevén nevezni azt, ami a térképen is fel van tünteteve, az talány. (Az Ófalu rubrikában ott van a presszó neve!) Érdemes betervezni egy kis megállást.
Szálka után aszfalt, de a völgy és a tó csodás.
Mőcsény kedves kis falu és DDP-s bélyegző is van a vasútállomáson. Sajnos a Kálváriát ki kellett hagynom, mert a helybéliek elirányítottak egy susnyásba. Mire megközelíthettem volna a másik irányból, már indulni kellett, mert a vonat nem vár.
Szekszárdon 300-ért mérik a vöröset az állomáson.

larzen Creative Commons License 2002.08.26 0 0 1824
Beszámolóknál nem chatra, hanem kizárólag az adott szakaszhoz tartozó túraleírást képzeltem el. A fecsegés ki lesz onnan gyepálva. Az nagyon jó lenne, ha ennek a topiknak a hatalmas élményanyagát át lehetne oda tölteni, de erre nem teszek ígéretet. :) Legalábbis arra, hogy én megcsinálom. :)

asciimo. sztm 27 index topikot elég nehézkes a kedvencek között kezelni.
megcsinálom, megnézitek, aztán kiderül.

én azt szeretném, ha lenne 1 azaz egy olyan URL, amit kéktúrázás előtt beírok a böngészőmbe és mindent egy helyen látok: bélyegzők helyét, szálláshelyeket, látnivalókat, útleírásokat.

ja, ha ez meglesz, akkor lesz még egy dobás, amit nem árulok el előre, de szerintem élvezni fogjátok. :))

Na, és most megyek Kőszegre. :)

Zete Creative Commons License 2002.08.26 0 0 1823
Ez igy jól hangzik, amit irtál. Leginkább a párhuzamosság elkerülésére kéne törekedni, mivel itt a topicban minden benne van, de az nem menne szerintem, hogy egy újabb társalgós fórum működőkését is elkezdenénk egy új helyen. Ezért gondoltam arra, hogy elég volna csak kiemelni a komplett leirásokat egy helyre. Ebben nagyon szivesen segitek, bárki is csinálja. Úgyis megvan az összes beszámolóm doc-ban, át tudom adni egyenként.
Persze az új beszámolók felkerülnének ide továbbra is, csak közben szépen gyarapodna a gzűjtemény is.
Előzmény: stewes (1822)
stewes Creative Commons License 2002.08.26 0 0 1822
Volt nálunk egy tesztoldal, amit esetleg be lehetne rendesen izzítani.
Arról van szó, hogy a honlap szerkesztésébe be lehetne vonni külsô embereket, akár Titeket is, oly módon, hogy a cikkek írásához akár egy Word is elegendô. Tehát, vegyük ezt a legegyserübb példát: X megírja a cikket a szövegszerkesztôben, szépen megszerkeszti, majd a mentésnél szépen felnyomja ftp-n. A mô azonnal megjelenik a TM megfelelô honlapján. Úgy mint egy fórum hozzászólása is, azzal a külöbséggel, hogy a többiek csak olvasni tudják, hozzászolni az adott oldalon nem lehet. (Viszont ott a fórum!) A rendszer működésének egy fontos feltétele van: mivel az így szerkesztett anyag feltöltés után azonnal a honlapon van, így esetleg nem kivánatos tartalom is megjelenhet. Természetesen mi törölni tudunk, de esetleg csak több órával késôbb. Ezért csak azoknak álna nyitva ez a lehetôség, akikben megbízhatunk. És természetesen minden írónak egyéni jelszava van.
Nos, így akár egy komoly kéktúra anyag is össze tudna jönni. Azt ami az igazoló füzetekben, térképen, könyvekben van elôbb-utóbb elkészül egy összeállítás, de sokkal izgalmasabb lenne egy gyakorlatias adásbázis.
Mi a véleményetek errôl? Aki szeretne többé kevésbé rendszeresen anyagot küldeni, azt kérem, hogy dobjon egy mélt a turistamagazin@timp.hu, vagy az arvai@enternet.hu címre.
asciimo Creative Commons License 2002.08.26 0 0 1821
Igen, forum, de nem olyan mint ez, hanem
minden kektura szakaszhoz (1-27) van egy topik. Azon belul pedig ugyanaz menne mint itten. Legalabbis ahogy en elkepzelem.

De Larzen! Nem lenne egyszerubb itt az indexen csinalni 27 topikot "OrszagosKektura_x" neven (x=1..27 )?
Vagy csak egyszeruen gyakorlaskeppen akartal irni egy forumot, es nem akartad cel nelkul csinalni?

asciimo

Előzmény: Zete (1820)
Zete Creative Commons License 2002.08.26 0 0 1820
forum?
Ugy emlekszem, korabban arrol volt szo, hogy nem egy ujabb forumot, hanem cikk, illetve beszamolo gyujtemeny adatbazist kellene csinalni, ahol tematikusan, pl. szakaszonkent lennenek gyujtve a leirasok.
Igy a mar itt megjelent beszamolok is egyszeruen atlathato formaban lennenek oda is felteve, hogy barki elolvashassa hosszu visszakeresgeles nelkul. Egy ujabb hozzaszolasos topic helyett a tenyleges beszamolok kellenenek csak, szerintem. A megvitatas helye inkabb itt a topicban van.

De lehet, hogy nem jol ertem, amit irsz, ez esetben sorry az okvetetlenkedesert.

Előzmény: larzen (1816)
stewes Creative Commons License 2002.08.26 0 0 1819
A Turista Magazinban már év eleje óta működik egy fórum, benne kéktúra topic is, egy ideig chat is volt. A látogatottságuk minimális. Nem tudom miért. Van egy kéktúra rovat is. Igaz ott még minimális anyag van, de pont a túrák során tapasztalt új információkkal kiegészítve bôvítgetném a meglévôket.
Előzmény: rohamcsiga (1818)
rohamcsiga Creative Commons License 2002.08.23 0 0 1818
Larzen ! Ez nagyon kiraly! Mar alig varjuk!!
Előzmény: larzen (1816)
Levcso Creative Commons License 2002.08.23 0 0 1817
... és övendezének vala neki!!!
:O) (csak bele ne kéküljünk)
Előzmény: larzen (1816)
larzen Creative Commons License 2002.08.23 0 0 1816
Majdnem elkészültem egy fórummal, amit szándékaim szerint a TTT honlapra fogok feltenni. A fórum azért készül, hogy a kéktúrával kapcsolatos adatok könnyen megtalálhatóak legyenek. Többször felmerült, hogy most már milyen nehézkes ebből a (szerencsére nagyon jól működő) topikból az érdemi információkat kivadászni egy-egy szakaszra, vagy bélyegzőhelyre vonatkozóan.

A topikok helyett egy-egy ellenőrzőhelyhez illetve szakaszhoz lehet megjegyzéseket, hozzászólásokat írni, s ezek fordított időrendben jelennek meg. Nincs szükség karbantartásra, regisztráció után bárki írhat oda. A felhasználó megadhatja, hogy mikor járta be az adott szakaszt (látogatta meg a helyet), esetleg milyen irányban és hogy mit tapasztalt.

A program olyan készültségi állapotban van, hogy most már be merem jelenteni, hogy lesz ilyen. :) Viszont még nincs olyan állapotban, hogy akár tesztelésre is felrakjam. Főleg azért, mert most elmegyek egy hét szabadságra (nem fogjátok kitalálni, hogy hova :)), s nem hiszem, hogy a felmerülő hibákat lesz módom gyorsan orvosolni.

Vaskalap kartárs Creative Commons License 2002.08.22 0 0 1815
Mindszentpusztán 1999 őszén jártam. Én is a fémbélyegzőt használtam, de a kulcsosház gondnoka (mert autóval kivitte nekünk a kulcsot, amit másnap adtunk le Kőhányáspusztán) jó kis gumibélyegzőt is adott. Ezt is beütöttem a füzetbe.
Előzmény: asciimo (1812)
rohamcsiga Creative Commons License 2002.08.21 0 0 1814
irok mailt
Előzmény: larzen (1813)
larzen Creative Commons License 2002.08.21 0 0 1813
Augusztus utolsó hetében megyek szabadságra, és egy jó kis kéktúrát terveztem ebben az időszakban.
Mivel a keleti részt szinte már teljesen bejártam, ezért egy hosszabb nyugati szakaszra gondoltam.
Ha egyedül mennék, akkor Kőszegtől indulnék keleti irányban mivel az Írott-kő - Kőszeg szakasz megvan, utána meg egy nagy üresség. Egy tájfutó barátomtól kaptam egy nagyon jó kis térképet a Velemi-erdőről (Szent Vid káplna környéke), amit ő csinált. Egy napnak pont jó lenne a Velem - Szent-Vid - Írott-kő - Hétforrás - Kőszeg szakasz. Kőszegtől egészen Zircig csak egy rövid badacsonyi szakasz van meg, úgyhogy biztosan találunk közös 'fehér foltot'.

Rcs neked a hétköznap mennyire jó időpont? Hány napra tudnál jönni? Azért kérdem, mert arra a napra jó tömegközlekedésű helyeket kellene találni...

asciimo Creative Commons License 2002.08.19 0 0 1812
Mult het penteken sikerult elszabadulnom kekturazni. A Volanbusz jol szervezett atszallasai miatt 2 es fel oraba telt a Bp-Bodajk tavolsag lekuzdese....
Bodajkrol fel Csokakore, a kocsmaban nem volt ott a topikban emlegetett nagyon csinos lany, de amugy is siettem. Aztan Larzen mintajara kocogos stilusban Gantra, ahol a hazak rendezettsegebol rogton rajottem, hogy svab faluban vagyok. Aztan Mindszentpuszta, ahol a kut vizebol minden tiltas ellenere ittam, semmi bajom. Innen tovabb Kohanyaspusztara, ami lassan ment, aztan atkozodtam, hogy ez el van merve, nem lehet hogy 5 km masfel oraig tartson. Aztan rajottem, hogy rosszul olvastam, az OKT fuzetben 6,9 km szerepel.
Kohanyaspusztanal pedig rohadt mazlim volt,
ahogy beerkeztem, latom hogy egy no all a buszmegalloban! Rohanok belyegezni, aztan a megalloba, 2 perc mulva jott a busz. A tabla szerint naponta 3 busz megy el ott.

Belyegzok:
Csokako - kocsma MTSZ-gumi
Gant - turistahaz gondnoka a fagyizoval szemben lakik a 21. szam alatt, vagy a fagyizo/kocsma-ban diszes Gant feliratu turistabelyegzo - eleg erdekes.
Mindszentpuszta- jo fembelyegzo.
kohanyas - jo gumi a volt bufe mellett (a bufe bezarva, viszont van mukodo nyomos kut)

Udv nektek.
asciimo

larzen Creative Commons License 2002.08.16 0 0 1811
A módosított túraterv: szombat 8.30-kor, az Árpád-hídtóé (8.37 Flórián) indul egy busz Komáromba, erről leszállunk Dorogon vagy Tokodon. (Majd megnézem a térképen, hogy mit jelent a
"Tokod, üveggyár" megálló.) Innen a kéken vissza Piliscsabára.
larzen Creative Commons License 2002.08.16 0 0 1810
Ízlés dolga. :)
Előzmény: pavarotti (1809)
pavarotti Creative Commons License 2002.08.16 0 0 1809
Mármint Nagybörzsöny felé v. a kocsma felé?:))
Előzmény: larzen (1808)
larzen Creative Commons License 2002.08.16 0 0 1808
Nagybörzsönyben a kocsmában is - ha esetleg valaki arra túrázik.
Előzmény: pavarotti (1806)
pavarotti Creative Commons License 2002.08.16 0 0 1807
Ára:490Ft - nem visz csődbe:)
Előzmény: pavarotti (1806)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!