Keresés

Részletes keresés

Maz Creative Commons License 2007.02.19 0 0 10298
Bent a Bólyain.
Előzmény: MALWIN (10295)
rezgaras Creative Commons License 2007.02.19 0 0 10297
MALWIN írta:

> hol jártál már megen?

Szerintem a cseheknél, a dán Pedersen megbízásából... ;-))))

Előzmény: MALWIN (10295)
Alfred Creative Commons License 2007.02.19 0 0 10296
jpeti:
Az út jó, csak nem kompatibilis a Csepel laprugójával! :oD
Előzmény: jpeti (10283)
MALWIN Creative Commons License 2007.02.19 0 0 10295
Jézuspöcse, hol jártál már megen????
Előzmény: Bócman (10293)
MALWIN Creative Commons License 2007.02.19 0 0 10294
Mian, átmentél Lőrincze Lajosba?:-DDDD
Lobogóhajtogatás helyett:
Magyar Helyesírási szabályzat:-))))) ?????
Előzmény: Bócman (10292)
Bócman Creative Commons License 2007.02.19 0 0 10293

Hmmmm, nem értelek! Ez most miért is lenne hülye?

 

Mondjuk az is igaz, ha nekem lenne egy T-72-esem, akkor eszembe se jutna Maz-t venni, csakis a Tátra jöhet szóba!!

 

Hát lehet elképzelni ennél szebb látványt a ház előtt álldogáló cicamicára vonatkozóan?!?!?! Na ugye...

 

 

Előzmény: tatrafan (10289)
Bócman Creative Commons License 2007.02.19 0 0 10292

adu, alku, áru, bábu, batyu, daru, falu, gyalu, hamu, hindu, kapu, lapu, saru, satu, szaru, zsalu

Előzmény: Gasolin (10288)
tatrafan Creative Commons License 2007.02.19 0 0 10291
Bizonyára.
Előzmény: Sinbiciklis (10290)
Sinbiciklis Creative Commons License 2007.02.18 0 0 10290
Hát, ha jól értelmezem, csak stílszerű akar lenni. Volt a csehszlovák hadseregben is T 72-es nem?
Előzmény: tatrafan (10289)
tatrafan Creative Commons License 2007.02.18 0 0 10289

Jó hülye emberek vannak :)

 

I will buying a Tatra 815 or a Maz 537 military truck with a big trailer for transporting my T-72 tank. Allan Pedersen. Denmark. Contact: Allan Pedersen lksp432(@)ofir.dk

Gasolin Creative Commons License 2007.02.18 0 0 10288
Ugyan nem a képen látható autókról, de ugyanilyen dömperekről találsz képet és adatot a német Liebherr cég amerikai részlegénél a Mining-nél.
http://www.liebherr.com/me/36144.asp

Az ilyen nagyobb gépek általában dízel-elektromos meghajtásúak.
Legutóbb 3 éve a Bauma-ra (ugye most lesz megint áprilisaban, kb. 2 hete jeleztem), a Liebherr áthozta europába az akkor kifejlesztett T 282B-t.
A gépet megépítették Virginia-ban (mert ott készül az összes Liebherr bányabillencs), majd újból szétszedte 6db-ra, behajózták Brémába, ott vonatra került, hogy München-ig folytassa útját, onnan pedig 5 mélyágyas trélerrel el tudják szállítani a kiállításra.
Néhány adat:
Önsúly: 222t
Hasznos terhelhetőség: 360t
Hosszúság: 14,5m
Motor: DDC/MTU 90L-es, 20 hengeres, 3650LE-s motor
Meghajtás: dízel-elektromos kerékagyba épített vilanymotorral
Max. sebesség 64Km/h
A gumiabroncs átmérője 3,8m
Ár: 2,5 millió EURO

A mostani Baumára is nagy erővel készül a Liebherr, nekik lesz a legnagyobb standjuk. 75db "eszközt" állítanak ki, köztük 12db autódarút, 5db lánctalpas darút, hoznak megint egy ilyen dömpert az USA-ból, betonmixer stb.
Előzmény: Ramsau83 (10287)
Ramsau83 Creative Commons License 2007.02.17 0 0 10287
Motor tipus, méret, teljesítmény?
Előzmény: JumboJet (10286)
JumboJet Creative Commons License 2007.02.17 0 0 10286
KelemenGy Creative Commons License 2007.02.17 0 0 10285
Viszont aki ezzel foglalkozik és mérnök is, az is ezt mondja. A földműnek kellett volna egy tél, hogy tömörödjön, utána mehetett volna rá a többi réteg.
Ahol nem nyúltak az alapozáshoz, ott legalább jóval később fog szétesni...
Előzmény: tatrafan (10280)
208D Creative Commons License 2007.02.15 0 0 10284

Üdv a fedélzeten.

Gratula még1X.

Ennél azért részletesebb beszámolót szeretnénk sok-sok képpel és sztorival.

Előzmény: jpeti (10283)
jpeti Creative Commons License 2007.02.15 0 0 10283
Sziasztok

 

Csak egy mondat a témában hogy ne sokat offoljak.

 

Most voltam Afrikában és elmondhatom az utak minőségéről hogy: Az egész út alatt egy-két kivételtől eltekintve olyan rossz úton nem mentem, mint az osztrák fizetős autópálya. Ebbe bele értve Magyarország felét, Ausztriát, Olaszországot, Francia országot, Spanyol országot, Marakót, Mauritániát, Malit.

csecsaba2 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 10282

Hiányos a tapasztalatom. igen , ott, de ott rengeteg helyen.

 

Nem beszélve, a hengerlés irányáról, idejéről (mármint a hengerelt aszfalt hőfokáró).

Nem véletlen a beton út mennyiségének stagnálása a pályákon, csak hát sokkal kevésbé sózható.

Előzmény: rezgaras (10281)
rezgaras Creative Commons License 2007.02.15 0 0 10281
csecsaba2 írta:

> Egy átlag olasz autóút 2 sávos az 2*3m+1-1m biciklíút,

Te Csaba, hol láttál te olasz országút mellett bicikli-utat? (esetleg Dél-Tirolban...:-)))

Persze a fô baj vsz. ott van, hogy az utat nemcsak jóra kell tervezni, hanem úgy is kell elkészíteni. Ha az úthenger 8 menet helyett csak kétszer megy végig, mert a kezelô ellopja a gázolajat, a tömörítetlen úttól nem is várhatunk késôbb semmi jót... :-(((
Előzmény: csecsaba2 (10276)
tatrafan Creative Commons License 2007.02.15 0 0 10280
Az M7-es felújítását nagyon megkritizálta apósom, aki sokat látott ilyesmit anno. Szerinte a nagy kapkodásban nem lett rendesen aládolgozva, mindig azt mondja, ha jön egy rendes tél, lehet újrakezdeni :) Meg hogy hagyni kellett volna egy kicsit állni, jól összetömörödni, hadd essen rá az eső, ilyesmi. Utána betonozni, aszfaltozni, nem egyből durrbele. Na mondjuk nem egy mérnök az öreg csak szeret építkezni :) A felújításnak az a része, ahol érezni az aszfalt alatt a régi betontáblák találkozását, engem is el szokott gondolkodtatni... Tehát ott az alapozáshoz nem nyúltak, kapott pár centi aszfaltot azt kész. Azért persze tök jó hogy ennyire is megcsinálták, rohadt idegesítő volt száz kilométert zakatolni egyhuzamban.
Előzmény: bigmixeres (10278)
w8800 Creative Commons License 2007.02.14 0 0 10279
Ma a Déli pu mellett láttam egy sittes konténer szállítót, ami a felrakott konténter tejére felvett egy második, szintén megrakott konténert. A láncok be voltak akasztva, de teljesen el volt csuszva a felso oldalra, rossz volt nézni. A fickó meg tolta a gépnek eszetlenül.

Ha az a konténer ráborul egz Astrára a, akkor a bocs nem lesz elég. :(
Előzmény: Bócman (10259)
bigmixeres Creative Commons License 2007.02.14 0 0 10278
Sziasztok! Egyetértek. A TATRA  ADK 16 (16t-nás) daru a hátsó ikertengelyre túlsúlyos. Ezért utvonalengedéllyel közlekedhet, amely 300Ft+Áfa Km-enként. Az Állam beszedi a lóvét azt olyan kacat utat csinál hogycsak na. Tudom mert az M7 pályán dolgoztam a hidakon beton ügyileg.  Hitler utjain a Németek mais 12T tengelyterheléssel is nyugodtan közlekednek. Nem a nagyvasakat kell bántani mert nélkülük megbénulna a fuvarozás. Preciz jóminőségü utak kellenek nem csak lóvé lenyulás és pénzbehajtás kell!!!!!!!
Előzmény: deps (10277)
deps Creative Commons License 2007.02.14 0 0 10277

üdv a nagyoknál!

 

urak, az út itthon egy érdekes dolog.... méghogy méretezni itthon az utat.. hahahahaha

ha látnátok vagy láttátok volna, hogy pölö az autópályát, vagy a mi általunk nagyon kedvelt 35 ös utunkat hogy szétbarmolták.....

 

nem az a baj, hogy méretezés, hanem az hogy aminek 30cmnek kéne lenni az nem éri el néhol még a 15-öt sem!!!!!

 

előmunka???? neröhögtess!!!! attól, még hogy kiszélesítik a főutat, még nem lesz nagyonn tegelybírású!!!!! meg lehet nézni, hogy ha végigmész a 35ösön akkor egy két faluban már be van süllyedve a csatornafedél..... nem a kamiontól, hanem az hogy miért nem lehet a nyomból kiszedni a csatornát és akkor nem lenne ekkora baj!!!! lehet mondani, hogy a sóderesek, de kérem a hídról csak ugy engednek le ha kevesebb vagy pont annyi vagy mint a megengedett!!! lehet mondani , hogy láttam e.. igen láttam már hogy ha több akkor a berger urat előveszik....

 

ha ilyen marad az útépítési brigád csodálkoznék rajta ha nem kezdenék el ugy 3-4 éven belűl újítani...

 

meg lehet nézni a füzes-polgár szakaszt! ha lökött az ember és nem ismeri a járást, és ráadásul még olyan 18at is megy akkor könnyen lerepülhet az útról mert a kaynarokban akkora a bukkanó hogy nem kell boeingnek lenni.....

 

normálisan meg kéne csinálni az alapot és nem foltozni, mint gyöngyösnél.....

 

aztán ha ez kész akkor lehet menni s a nyugati országokat emlegetni!!! addig meg csak a szomszédokhoz hasonlítsunk, de ott is csak a középaurópához...

 

na8 ez nem út ez makadám..... :D

Előzmény: csecsaba2 (10276)
csecsaba2 Creative Commons License 2007.02.14 0 0 10276

Az sem mindegy, hogy milyen az útburkolat, milyen hőmérsékletű, milyen meredekségű.

Továbbá a szélesség sem mindegy. Egy átlag olasz autóút 2 sávos az 2*3m+1-1m biciklíút, azaz, a nyomvályú a padkától több, mint 1 méterre van. Ez vízalászivárgás, felfagyás esetén nem mindegy.

 

Az útpályának nem a függöleges teher okoz gondot, hanem a vízszintes erőátadás (gyorsulás, fékezés)-ból eredő burkolatgyűrés. (lámpák elött, után a Hungárián), pl megfigyelhető az emelkedőkön a kapaszkodósávoknál is. A kanyarodó kapaszkodósávoknál, ahol nem mindig ugyanazon a nyomon mennek a gépek, sokkal kissebb a nyomvályú.

Előzmény: G400CDI (10274)
G400CDI Creative Commons License 2007.02.14 0 0 10275
Megelőztek...
Előzmény: rezgaras (10273)
G400CDI Creative Commons License 2007.02.14 0 0 10274
Azért, mert ha jól emlékszem, NY-Európában az utakat 15 t tengelyterhelésre méretezték, nálunk meg asszem csak 10-re, amit bizonyos utakon fel akarnak emelni 12-re.
Amúgy annak idején azt tanultam én erről az egészről, hogy a tengelyterhelés növekedése hatványozott mértékben roncsolja az utat. Tehát pl. egy motorost meg sem érez az út, még egy személygépkocsit sem, a teherautóknál viszont valami egészen döbbenetes számok jöttek ki. Most nem akarok hülyeségeket írni, mert nincs előttem a táblázat, de úgy rémlik, hogy pl. egy 5 tonnás tengely roncsolása megfelel több száz szgk. tengelynek, egy 8 tonnás 1-2 ezernek, egy 10-12 tonnás meg valami nagyon vad mennyiségnek. Az ilyen "egyfuvaros" vagányokról meg ne is beszéljünk... Megpróbálom majd otthon előguberálni a cuccot, és akkor pontosabb számokat tudok majd írni.
Előzmény: Tie (10264)
rezgaras Creative Commons License 2007.02.14 0 0 10273
tatrafan írta:

> nem mindig a pénz a hajtóerő,

Valahol olvastam (a hitelességért nem állok jót), hogy az útépítô mérnökök szerint az út igénybevétele a tengelyterhelés 4.-5. hatványával (!!!) nô. Azaz egy 12 tonnás busz 10'000-100'000-szer jobban igénybeveszi az utat, mint egy 1,2 tonnás személyautó. Az is következik ebbôl, ha 30%-kal túlterheled a verdát, majdnem háromszorosan veszed igénybe az utat.

Az útépítés drága dolog, hosszú távon feltehetôleg többe kerül, mint amit a túlsúlyos fuvarral meg lehet takarítani. Csak más fizeti...
Előzmény: tatrafan (10261)
tatrafan Creative Commons License 2007.02.14 0 0 10272

Na itt egy nagyobb csokor két tengelyes Tatra:

 

tatrafan Creative Commons License 2007.02.14 0 0 10271

Áhááá....

 

Ritka, de van. Ma is láttam egy kéttengelyes T815 darut. Meg idén állítólag már elöl is lesz kombínórugózás, a militari modelleken már alkalmazzák.

Előzmény: Gasolin (10270)
Gasolin Creative Commons License 2007.02.13 0 0 10270
Ha 2 tengelyes a jármű akkor annak minősül (szvsz.) Tatraban ez ugye elég ritka, de azért előfordul.
Ha meg 3 tengelyes akkor olymindegy, mert a tandemhídra 16t az engedélyezett és innentől fogva senkit nem érdekel, hogy légrúgós-e vagy sem.
Előzmény: tatrafan (10269)
tatrafan Creative Commons License 2007.02.13 0 0 10269

Kösz szépen!

 

(Kíváncsi vagyok, vajon a Tatra kombinált /csavarruró a légrugóban/ rugózása útkímélőnek minősül-e, de ez úgy látom részletkérdés, mert a megengedett legnagyobb össztömeget nem befolyásolja.)

 

Előzmény: Gasolin (10267)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!