Nem tudom, hogy van-e ra eliras. Nemzetkoziben mintha 4 orankent kellene pihenot tartani, de az tudtommal soforcsere-celu. Ha lenne WC a buszokon, akkor talan nem lenne kotelezo, de ezt nem tudom.
Múltkor furcsának találtam, hogy megállás nélkül jöttünk haza.
Nekem a rekordidos Bp-Zeg utazasom egy ilyen alkalomhoz tartozik: 2 ora 49 perc. Ez meg kocsival is szep szintido lenne. De az se volt rossz, amikor egyszer a penteken 17 orakor Zalaegerszegrol indulo jarattal utaztam Budapestre, es 2-3 perccel utanunk, kb. 20.15-kor erkezett be az a kocsi, amit a 14 oras ZV jarat harmadreszekent adott a Volanbusz Zalaegerszegig. Ezt lattam meg valahol Nagykapornaknal szembejonni, azaz 17.25 elott nem erhetett be Egerszegre, aztan menetlevel es egyebek, es visszatuzott Budapestre kb. 2 ora 45 perc alatt, uresen. (Egy 256-os volt)
Az elso jaratok beindulasakor gyakorta elofordult, hogy nem volt piheno. (Mert akkoriban meg utasok se nagyon voltak.) A sofor megkerdezte, hogy valaki szeretne-e megallni, es ha nem, akkor usgyi. Aztan megszokott lett a piheno, es mar en is szeretem, hogy van, mert mar nem erdekel kulonosebben a rekordmenetidore torekves.
Lehet, hogy oregszem? :-)
Általában reggel az egerszegi már bennt van a benzinkúton, amikor odaér a kanizsai járat.
Egyébként kötelező pihenőt tartani? Múltkor furcsának találtam, hogy megállás nélkül jöttünk haza.
Mennyi a menetidő Zeg - Bp. Népliget között?
Az M7-en, a benzinkútnál szoktak találkozni az 5.30-as kanizsai járattal.
A balatonaligai Agip kutnal szokott lenni 10-15 perc piheno. A hivatalos menetido Zalaegerszeg-Deli pu-Nepliget kozott 3 ora 30 perc, Nagykanizsarol - Zalakaros erintese nelkul - 3.20. Ha a Nepligetbe erkezestol visszaszamolunk, kijon, hogy a kanizsai 5.30-as az autopalya-pihenonel utoleri az egerszegi 5.10-est (10 perc kulonseggel kozlekednek), az Egerszegrol 6.30-kor indulo Volanbusz jarat pedig utolerhette a Kanizsarol 6.30-kor indulo jaratot. Hat ez utobbi nem fog tobbet elofordulni... Viszont volt arra is pelda, hogy az Egerszegrol penteken 10.00-kor indulo jarat utolerte a benzinkutnal a kanizsai 9.40-est.
Eddig még csak olvasgattam, gondoltam mostantól bekapcsolódok az írásba is.
Tegnap láttam egy fehér IK256-t, az elejét átépítve Classic-ra. (kb. '86-'87-es évjáratra saccoltam) Mik vannak...
Mar lassan egy eve. A Zeg i. 5.10, Budapest i. 14.00 jaratot vegzi hetfotol szombatig, vasarnap pedig a Zeg i: 17.00 jaratot.
(Egyebkent volt mar errol szo :-)
V-peti;
Gyor-Mosonmagyarovar kerdesedre nem tudom a pontos valaszt, nyilvan minden nap mas az arany. 1997-ben viszonylag sokat utaztam a jarattal, akkor 4-5 atutazo volt. Most tavasszal egy vasarnap lattam, akkor 11-en utaztak at Gyoron.
Jól láttam ma reggel fél 9 körül az Alkotás úton a Déli felé haladva egy Zala Volán 3 tengelyes (Setra?) buszt, meretrend szerinti viszonylatot tartalmazó táblával? Ilyen feljár Pestre???
Hát akkor tényleg nagy baj lehetett... Talán ki lehette bírni. Elég nehezen. :( Kánikula volt. (Mindenesetre én nem utaztam rajta, csak az újságcikket olvastam.)
Carpy: Kösz a részletes infókat!
Zalavolán: (Győr-Móvár): Kik voltak többen? A Győr-Móvár helyközi forgalom, vagy azok akik a közbeeső falvakból vagy Móvárról túlutaztak Győrön?
Népliget: A pályaudvar 31 kocsihelyén és hat(!!!!!) parkolóhelyén csak a napi forgalmat tudják lebonyolítani.
A tervezők mit gondoltak? Hol fognak parkolni a buszok? Főleg akkor, ha figyelembe vesszük azt, hogy sok busz hosszabb ideig is itt tartozkódik. (Jellemzően a távolsági és nemzetközi forgalomra, a helyközi és elővárosi forgalommal ellentétben.)
az elővárosi járatok pedig a közeli Fék utcában állnak.
Itt lehetne a megoldást megtalálni! A Fék utca elég hosszú és megfelelő széles, gyakorlatilag 0 forgalommal. A buszok itt még mindkét oldalon parkolva is elférnének. Ami gond; azok őrzése.
> A másik az, hogy a többlet futás az bizony BIZTOSAN többletköltség és TALÁN többletbevétel. Az egyiknek sikerült, a másiknak nem ...
Érdekes, amit leírsz, de szvsz. csak a Volánoknak újdonság. A piacgazdaság így működik már sokszáz éve, és ezekkel a problémákkal találkozik minden résztvevôje, akár zsemlét akar eladni, akár porszívót vagy éppen biztosítási szolgáltatásokat.
Érdekesebb dolog lehet a piaci résztvevôk között a megegyezés kérdése. A piac területi vagy más alapú felosztását kartellképzésnek nevezik, és az egészséges piacgazdaságban minden eszközzel meg kell akadályozni. Valami azt sugallja nekem, hogy a menetrendi egyeztetés - jóllehet szvsz. szigorúan véve piacfelosztásnak minôsül - mégsem üldözendô.
Városvédők lapjában írják a Népliget Barátai, hogy a Volán-buszok azóta is a ligetben parkolnak, hogy a pályaudvar elkészült az Üllői út túloldalán. Naponta körülbelül húsz busz áll a liget főútján, holott onnan korábban az ATI gépkocsikat valamint az átmenő forgalmat is kitiltották, így tehermentesítve a közparkot.
Az új buszpályaudvar vezetője megerősítette a városvédők értesüléseit, s elmondta, hogy a várakozók a vidéki Volán cégek buszai, amelyeknek többórás várakoztatására a pályaudvaron nincs hely. A pályaudvar 31 kocsihelyén és hat parkolóhelyén csak a napi forgalmat tudják lebonyolítani, illetve bérelnek tizenöt busz befogadására alkalmas várakozóhelyet a szomszédos telken is, az elővárosi járatok pedig a közeli Fék utcában állnak. A pályaudvaron naponta kétszáz busz fordul meg.
Nagy vonalakban igazad van, de azert fel tudnek sorolni jonehany olyan 90-es evek elejen inditott jaratot, ami sokkal gazdasagosabban mukodik, mint barmelyik regi.
Az utolso mondatodban sugalltakkal kiemelten egyetertek: most azok a Volanok jarhatnak jol, akik szepen megvarjak azt, hogy a kornyekukrol a tobbiek leallitgassak a jarataikat.
Elhagzott itt az, hogy mostanában sok olyan járat szűnik meg, amit a 90-es évek elején-közepén indítottak be. Van aki úgy véli, hogy ennek az az oka, hogy az új járatok nem rentábilisak, ezért le kell őket állítani.
Nos, az az igazság, hogy a dolog fordítva van!!!
Ezek a járatok soha sem voltak rentábilisak, már az indításkor sem és az eltelt idő alatt sem tudták kifizetődővé tenni őket.
A 90-es évek elején-közepén nagy sokkon ment keresztül a Volán szakma. A cégeket szét kellett szedni, csak a személyszállítás maradhatott a Volán cégek profiljában, minden mást meg kellett szüntetni. Ez hihetetlen módon csökkentette a cégek bevételeit és még inkább a cégek jövedelmezőségét. Valljuk meg, a régi rendszer nagyberuházásai remekül tejeltek a tefus Volánoknak, egy Bős-Nagymaros, egy Gagarin hőerőmű, stb. stb. olyan jövedelmezőek voltak, hogy olyan szó, hogy "hatékonyság", vagy "költségérzékenység" el sem hangzott egy Volán cégnél.
Aztán jött a rendszerváltás, a tefuzás jövedelmezősége a béka feneke alá esett (lehet emlékezni a Duna Volán, meg a Volán TEFU sorsára) és a korábban vegyes profilú Volánoknak meg is kellett tőle válni. Egy-két évig éltek a Volánok a különböző üzletrészeik eladogatásából, aztán kinek mikor, de mindenkinek eljött az igazság pillanata. Rájöttek, hogy itten bizony a személyszállításból kell megélni.
Na, ekkor jött a nagy járatindítási dömping. Boldog-boldogtalan új járatokat indított mindenfelé, várva azt, hogy a férőhelykibocsátás növelése növeli a bevételeket. Növelte is egy darabig, de két gond volt. Az egyik az, hogy ha az egyik cég indított egy járatot, ami úgy-ahogy jövedelmező volt, akkor a másik cég is indított, aztán meg a harmadik is. Ez már tipikusan a sok eszkimó vs. kevés fóka esete. A másik az, hogy a többlet futás az bizony BIZTOSAN többletköltség és TALÁN többletbevétel. Az egyiknek sikerült, a másiknak nem ...
Most viszont az a gond, hogy a járatleállítás szintén kétélű dolog. Költségcsökkentést biztosan okoz, de valószínűleg csökken a bevétel is. Aki viszont nem állítja le a járatot, annak meg növekszik a bevétele. Szóval ilyen "egyszerű" ez a dolog.
Végül is az E94-et is ki lehet bírni Kanizsa és Pécs között...
Ki lehet, de szerintem mar senki sem vetemedik erre. Odairanyban 95 aprilisa ota lehet 40 perccel kesobb indulni, es ugyanakkor megerkezni Pecsre, visszafele pedig a Vasi Volan szedte le rola a Pecs-Nagykanizsa utasokat. A Kapos Volan elszedte rola a Csurgo-Pecs es Barcs-Pecs utasok egy reszet is. A jaratokat ma mar csak a somogyi "helyiek" hasznaljak.
Egy járat modjuk 8 órakor indul A-ból és 10 órára ér B-be egy adott útvonalon, ahol érinti X-et, mert itt csatlakozó járat is van.
Amennyiben ezt a járatot 10-20-(30) perccel korábbra vagy későbbre tesszük, úgy, hogy az útvonala, menetideje nem változik és X-ben a csatlakozás is megmarad, akkor az a járat ugyanabban a fekvésben van.
Ezt a kifejezést használjuk érdekes módon akkor is, ha a csatlakozást nem biztosítjuk, vagy a járat útvonala kis mértékben változik, menetideje hosszabbodik vagy rövidül.
Röviden: sacc/kb ugyanakkor, ugyanoda, ugyanúgy, apróbb változásokkal.