Az Autópiacról jut eszembe, azon az oldalon ahol a Honda-korifeus nyilatkozik, a háttérben egy Honda kereskedés (talán a Honda Buda) reklámja látszik mely szerint csak náluk, a 2002 után gyártott Jazzekre, 3+2 év garanciát vállalnak. Nem tudtok erről valami bővebbet?
Egy-két számmal ezelötti autópiacban volt egy honda cikk, Honda Hungary embere beszélt, és kilencszázvalamennyi jazzt adtak el idén egy pár híján 1000-et és uszinte majdnem ugyanennyi civicet. ha megtalálom az újságot berakom a képet!
A mi családunkban van 1,4-es és 1,2-es jazz is és szerintem az 1,4es nagyságrendekkel jobban megy.Ez az én tapasztalatom. Viszont az 1,2es fogyasztásmérője meg jóval kevesebbet ír ki fogyasztásra. Ha nem egy évre veszed a kocsit szerintem 1,4est vegyé,l de szerintem is ki kell próbálni mindenféleképpen az 1,2est is ha neked tetszik akkor azt vedd meg!
Amugy én sem írtam a népítéletbe pedig nagyon ímádom a jazzt, legszuperebb kocsi a világon! HONDA!
Szia Mindenkinek!
Boldog karit és újévet minden jelenlegi, és leendő JAZZ gazdinak.
Balesetmentes, felhőtlen együtt töltött kilométereket 2006-ban is.
Üdv
Xi
Arra azért felhívnám a figyelmet, hogy a Hamzsabégi úti kereskedésben külföldi Jazz-ekre álltak rá, ami azt jelenti, hogy szinte biztos, hogy mind sérült volt. Én szeptemberben vettem használt Jazz-t, és én is nézegettem ott 2-3 autót is és mindegyik német eredetű volt. Nem mintha biztosan rossz vétel lenne egy kicsit sérült és jól helyrehozott autó, de mindenképpen van benne lutri.
Szerintem vedd figyelembe, hogy mennyit autózol (hány évre veszel autót) és hogy veszel-e igénybe hitelt .
Amennyiben veszel igénybe hitelt, akkor szerintem ne végy használt autót , inkább 1.2 újat. Nekem is 1.2 van, az első 2000 km során el voltam egy kicsit szomorodva, hogy mennyire nem megy, de a lóerők később előkerültek és ma már teljesen elégedett vagyok vele. Bejáródott és én is rájöttem, hogy 3500/perc fölött is pezseg az élet ...
Másik a használat ... Nekem pl. 50.000 km legalább 3 éves használatot jelent...7-800 ezer forint árkülönbséget nekem megért ennyi különbség, ráadásul garanciális 3 évről van szó.
Egy szó mint száz, készpénzért, 3-4 évre esetleg el lehet gondolkozni a használton az említett árért, de egyébként én határozottan inkább az új 1.2-re szavaznék... Fantasztikus érzés egy olyan géppel kigördülni aminek azt írja a számlálója, hogy 7 km ...:-) Ráadásul így év végén egész extra kedvezményeket csíphetsz meg a kereskedőknél ha szétnézel... bár lehet már elkéstél kicsit ezzel. Az Élesék pl. nemrégiben metálfényt , 5 % THM -t , téligumit és City csomagot hirdettek a készleten lévő Jazzekhez ... Ha ezeket nem kéred, akkor sztem 2.8- ba megáll egy új 1.2 cool is.
Az 1.4LS saját tömege 973 kg, együttes tömege 1470 kg, forgalmi alapján.
A gyorsulásról találsz adatokat néhány száz hozzászólással korábban:
Leginkább ezeket adják meg:
1.4: 12.9 mp
1.2: 13.7 mp
A 400 ezer különbség csak új autónál értendő. Van egy kereskedés Budapesten a Hamzsabégi és a Bartók Béla út találkozásánál, akik ráálltak a használt Jazzek eladására (ma 6 db-ot láttam náluk).
Nagyon fontos, hogy hány szavazat érkezett egy adott autótípusra. De még ennél is fontosabb, hogy ehhez mennyi eladott autó társul (az értékelés a 2000 utáni típusokra vonatkozott, ezért ezek új autónak tekinthetők).
2004-es eladási toplista, és az érkezett értékelések száma:
1. Suzuki Ignis ** 130 db
2. Skoda Fabia ** 154 db
3. Daewoo Kalos ** 41 db
4. Suzuki Wagon R+ ** 95 db
5. Opel Astra ** 36 db
6. Peugeot 206 ** 136 db
??. Honda Jazz ** 62 db
A 2005-ös toplista nem borult fel, a legjelentősebb változás, hogy az itt nem szereplő Renault 41%-ot veszített.
Nyilvánvaló, hogy a Jazz eladási részesedése meg sem közelíti az említett típusokat, az ítéletek száma tehát azt jelenti, hogy a mintavétel jóval sűrűbb, becslésem szerint min. 5x nagyobb, mint a fentiek esetében. A sűrűbb mintavétel pedig tudjuk, hogy kevésbé torzít a valóságon, mint a ritkább.
Sziasztok! Ma voltam a kereskedésben és van egy gép 2002 évjárat 1.4-s manuális klímával fekete nagyon tetszik . 50.000km van benne 2.25 millát kérnek érte mi a véleményetek megéri? Még egy kérdés felétek ,sehol még a prospektusban sem találok súly adatot.Ha valaki megírná mennyi az autó terhelhetősége és önsúlya. Ja és a gyorsulásról sincs adat ez is érdekelne 1.2 és 1.4 összehasonlítás miatt .Mint ahogy korábban írtam választanom kellene az 1.2 és1.4 között .Az a 400 E ft különbség elég sok pénz. Üdv.doki
"Ezen kívűl a "felfedezés öröme" is büszkeséggel tölti el a tulajt - "milyen okos vagyok, milyen remek kocsit találtam..." Így aztán ha tényleg jó a termék, akkor ez hatványozottan jelenhet meg."
Teljesen mindegy, hogy az autót első ránézésre veszed meg, vagy több hónapig kajtatsz utána... ha, az amit vettél egy jó autó, egyik esetben sem bánod meg és örülni fogsz a következő autóvásárlásig, ha tévedtél akkor meg bánni fogod...
De, ha a logikádat követem és több hónap utánajárás után egy "fostalicskát" veszek akkor meg a szitkozódásom hatványozódik...
Az igazság mindig kiderül (előbb vagy utóbb)... Jazz ;-)
Amúgy a hozzászólásod sorai közt magad is leírod, hogy a C3 rossz, a Jazz meg jó, tehát nem is igazán értem mi a gond, nem ilyen a Népítélet sorrendje is?
Sztem a piacon lévő modellekből nem volt elegendő válasz a feldolgozáshoz. Ha pl a R Modus 1 válaszát feldolgozzák, akkor lazábn ver mindenkit. Gondolom, hogy volt egy minimum válaszadás limit.
A népitélet eredményéről csak annyit, -én nem írtam bele, tehát nem befolyásolta az eredményt- hogy OFF C5 -ösöm 3év pereskedést nyújtott "örömként" számomra, mire véglegesen megnyertem, és megoldódott az ügy, a helyette vásárolt OFF M6, és a feleségemnek,és a szüleim által vett ON Jazz igazi ÖRÖMÖT okoz azóta is számunkra minden meghibásodás nélkül.
Milyen érdekes, hogy a Népitélet végeredménye híven tükrözi a saját egyéni tapasztalatunkat.
Azért ezen is elgondolkozhatnak az itt fikázó egyének.
Igen. Valószínűsíthetjük. És amíg nincs (márpedig tudtommal nincs) olyan olyan módszer, amivel egyértelműen kijelenthetünk egy rangsort, addig ez szerintem a hétköznapokban sokat számít.
Amit leírtál a választással kapcsolatban az eléggé pontos. Nálunk csak kisautó jöhetett szóba, viszont a tágas belső tér is igény volt. Ebben verhetetlen a Jazz és még ott van jópár érv. Tehát valós pozitívum az, ami alapján választottunk és valós pozitívum, aminek örülök, mikor testes családtagommal a J1-en is tudok kényelmesen váltani :). Ha meg valaki meggondolatlanul beleugrott egy autóba és később néhány dologgal "szembesülve egy idő után óhatatlanul csalódottá válik" akkor ez valós negatívumok miatt van.
Valószínűsíthető. Azt hiszem ebben egyetérthetünk. :)
Felvetésed jogos. Viszont úgy gondolom, hogy nem biztos, hogy a többi autót vásárló is hasonló mélységben tájékozódott autójáról, mint egy Jazzes (és a többi top5-ös). A C3, C4, Fiesta, Corsa, Fabia, stb rendszeresen hirdetve vannak, így ismertségük magasabb, ami növeli megvásárlásuk esélyét, a gyarapodó modellek száma pedig ugyancsak növeli az ismertséget.
A Top5, ha megnézed nem az "agyonhirdetett" modellek közül való. Jazzből limitálva is voltak a készletek, és többen 3 hónapot is vártak rá. A Jazzt is csak 2005 elején reklámozták szélesebb körben - bár ne tették volna... (egy olyan imázst nyomtak, ami inkább leszűkítette a célközönséget). Azaz aki ezeket az autókat megvette, valamilyen szinten utána kellett, hogy járjon, "fel kellett ezeket fedeznie", mivel nem találkozott feltétlenül ezekkel minden nap. Ez feltételez egy alaposabb körültekintést és vizsgálódást. Ez már a csalódás esélyét csökkenti. Ezen kívűl a "felfedezés öröme" is büszkeséggel tölti el a tulajt - "milyen okos vagyok, milyen remek kocsit találtam..." Így aztán ha tényleg jó a termék, akkor ez hatványozottan jelenhet meg.
Míg egy "kevéssé körültekintő" ember mondjuk egy C3-nál, kezdetben a forma varázsában nem akar tudomást venni dolgokról, ezután azzal szembesülve egy idő után óhatatlanul csalódottá válik.
Nekem is francia kocsim (imádott, de néha életkeserítő) volt és erősen csábított egy új francia, de a ráció győzött (és azóta erős emócionális kötődésbe fordult a kapcsolat :-) ).
Összességében azzal továbbra is vitatkoznék hogy az eredmények alapján kijelenthetjük, hogy az egyik kocsi jobb mint a másik, (bár valószínűsíthetjük)
Azt hiszem, hogy higgadtan és logikusan próbálsz hozzáállni a kérdéshez, ami nagyon üdvös. Mégsem tudok Veled teljesen egyetérteni. A gondolatmenetdből (i.e., hogy ez csak az elvárások teljesülését tükrözi) csak akkor szármahatna objektív különbség, ha az egyik oldalon vki vesz egy 20 éves kispolszkit (pl!) és megnézzük, hogy azt a nyilván kicsi elvárást, amit ilyenkor támaszt megkapja e, illetve a másik oldalon pl. egy vadi új Jazz-t, Ibizát, Fabiát, C4-et, stb. Ekkor tényleg elképzelhető, hogy abszolút, objektív értékében nagyon is különböző autók hasonló elégedettséget váltanak ki, ami nem mást tükröz, mint azt, hogy a vevőik mindkét oldalon reálisan látták előre, hogy mit várhatnak/ nem várhatnak. Viszont azért szerintem eléggé hasonló elvárásokkal vásárolnak autót az emberek legyen szó Jazz-ről, Ibizáról, C3/4-ről. Hasonló kategóriájú (nyilván nem vetek össze egy terepjárót egy Jazz-zel), hasonló teljesítményű, árú, stb. autók ezek. Biztos vannak apró különbségek a vevőkörben, de az alapelvárások hasonlóak. Innentől nem nehéz belátni, hogy ha őszinték a reakciók, akkor a végeredmény az abszolút értékre is nyújt hiteles információt. Szerintem.
Szerintem a Népítéletből levont tanulságok pontatlanok voltak. Azokkal értek egyet, akik azt mondják, hogy csak azt lehet megállapítani az átlagpontokból, hogy a vevők tényleg azt kapták-e a pénzükért, amire számítottak, elvártak. Ez alapján nem lehet azt mondani, hogy a C4 rossz autó, a Jazz meg jó. Még akkor sem, ha esetleg igaz.