A Kunság Volánnak van Szentes-K.félegyháza-Kecskemét-Budapest járata, vagyis Csongrád megyéből induló és a saját megyéjén "csak" áthaladó távolsági járata. (Szentesről 11.30 - 1090-es mező)
Itt a Kecskemét-Szentes járat (Kecskemét i. 9.30 - 5142-es mező) kocsija fordul vissza.
A Bács Volánnak pedig Kecskemét - Szentes - Kecskemét járatpárja van ( 5142/483 és 445. ) , Kecskemétről munakanpokon 8.40 , vissza Szentesről munkanapokon 13.00.
Orosházáról nincsenek ilyen figurák, csak a Kecskemét-Orosháza járatpár.
Azt nem tudom, hogy a BPF-021 pontosan hány éves, de az tény, hogy a Kunság Volán az orosházi járatot nem távolsági járatként kezeli. Volt időszak, amikor az egyik Contact járt oda, bár arra is volt már példa, hogy E95-öst küldtek, de ez nagyon nem jellemző. Ha jól számoltam, akkor a kecskemétieknek nyári hétköznapokon 19 olyan távolsági járatuk van, amit kecskeméti kocsik csinálnak. Ehhez összesen 23 távolsági buszuk van (ha a 256-osokat nem számoljuk és az E94-et igen). Nyár lévén pedig már a különjáratokkal is számolni kell, de az talán tényleg túlzás, hogy Orosházára egy lepukkant 266-ost küldtek. Viszont ha azt nézzük, hogy Szegeden is járt már Kecskemétről kissé szakadtas 266-os, akkor mért épp Orosházára ne küldenének egyet. Úgy látszik a szükség nagy úr, na de ennyire?
A népligeti végállomás tényleg ennyire „hazavágta” a dunántúli távolsági buszokat ?
A Zala Volán után a Kapos Volán is korálozza a pesti járatait 2002. július 1-től.
Szerintem egy naponta közlekedő budapesti busz menetrendi év közbeni lekorlátozása elég illetlen dolog, ráadásul ezek a járatok a Kapos Volán zászlóshajói, amelyeket számos hirdetésben reklámozott „INTERCITY” buszként.
A változások:
A hetek utolsó iskolai előadási napján közlekedő 101. és 106. sz. járatok forgalmát „határozatlan ideig szüneteltetik”. (Bp.-ről Kaposvárra 14.30 , Kaposvárról Bp-re 12.30).
Az eddig naponta közlekedő gyorsjáratpár ( 107. , 108. ) , Kaposvárról Budapestre 6.30-kor és Budapestről Kaposvárra 16.30-kor ezentúl „keddi és szerdai napok kivételével naponta „ közlekedik.
Remélem ezzel nem adnak ötleteket más Volánoknak, hogy a naponta közlekedő távolsági járatokból a hét közepi, nyilvánvalóan gyengébb forgalmú napokat kiszemecskézzék, ez ugyanis a távolsági buszközlekedés színvonalának romlásához vezet.
Nem lett volna vajon érdemes ezekre a napokra egy üzletpolitikai kedvezményt bevezetni, hogy pl. aki ezzel a járapárral utazik ugyanazon a napon oda és vissza is, annak a visszaútért nem kell fizetnie ?
1990-91 körül alkalmazta ezt a Tisza Volán a Gyula-Elek-Battonya-Szeged vonalon, hogy „közelekedik keddi,szerdai,csütörtöki munkanapok kivételével naponta”, de szerecsére néhány év múlva leszoktak róla és visszaálltak naponta történő közlekedésre.
A feleségem által mindig emlegetett kedvenc pedig Nyírbátor környékéről való : „közlekedik csütörtöki munkanapok kivételével munkanapokon”
Nem értette, hogy miért büntetik szegény csütörtököt. Végül kiderült, hogy ott egy másik, csak csütörtökön és hosszabb útvonalon közlekedő járat járt helyette.Gondolom csütörtökön van a heti piac.
Itt sajnos ilyenről nincs szó.
1./Új IKARUS C80-as csuklósok álltak üzembe a Körös Volánnál.
A HZE-184 a gyulai 4-es helyijáratra került, 4 ajtós.
A 3 ajtós HZE-126 a Békécsaba-Gyula , a szintén 3 ajtós HZE-181 pedig a Békéscsaba-Doboz vonalon.
2./Március 4. után csak most június 17-én változott ismét kis mértékben a Körös menetrendje, amely ebben a menetrendi évben így eddig igen stabilnak tekinthető, szemben az előző évek, "ha elseje, akkor mindig menetrendváltozás" gyakorlatával.
3./ Folyik a békécsabai autóbuszállomás épület átépítése, hogy az információs táblák után a bérletpénztárak is felkerülhessenek a tökéletesen felesleges, sokszor felgyújtott gyalogos aluljáróból.
Nem tudja-e valamelyikötök véletlenül, hogy a Kunság Volán Rt. BPF-021 frsz-ú IK 266-osa hány éves ?
Ma ő végezte az Orosháza-Szentes-Kecskemét távolsági járatot 14.25-kor / 1092/326 / és elég roncstelep-szökevény látványt nyújtott az orosházi buszállomáson a Körös Volán csillogó új buszai között.
Álzalában ennyire azért nem adják le a színvonalat, IK 256-os szokott lenni, bár régebben IK 260-as helyközi változat is jött.
Az Agriás Bp-Ózd valóban két járat összekapcsolásából jött létre.
Vala egyszer egy busz, ami 13.15-kor elindul Bp-ről és mint expressz járat 15.15-re megérkezik Egerbe. A buszvezető menetlevelet kezeltet, iszik egy kávét, majd táblacsere, és 15.25-kor indul tovább: Eger-Ózd.
Valaki kitalálta, hogy legalább a táblacserét meg lehetne spórolni, így festettek egy Bp-Ózd táblát.
Ellenjáratként ugyancsak összevontak egy Ózd-Eger és egy Eger-Gyöngyös-Bp járatot.
Ez most valamikor 9.20 körül indul Ózdról és 13 őra körül ér fel a BNS-re.
Ezt a HAU-436 (ex ERG-807)csinálja, a járat beindulása előtt a Bp-Ózd játatot csinálta (táblacserével).
Kihasználtsága:
Bp-Ózd: Egerig általában ülő utasokkal (egy-két szabad hellyel), kivéve pénteken, amikor mind a három egri kocsi 10-15 álló utassal indul.
Egertől Ózdig viszont államdóan álló utasokkal közlekedik. Péntekenként másodrész is megy Eger-Ózd között.
Bp-ről Egeren túlra utazó szinte csak csütörtökön és pénteken van.
Ózd-Bp: Szinte fordítva működik. Egerig ülőhely is akad bőven, majd onnan teltház. Olyan is előfrdult már, hogy Gyöngyösön utasokat kellett otthagyni, mert már állóhely sem volt. Itt több az Egeren túlról Bp-re utazók száma, hszen azon az útvoanlon, ahol Ózdról Egerbe jön, ez az egyetlen közvetlen járat Bp-re (ugyanez amúgy visszafelé is érvényes).
A kepet tehat fel kell tenni a netre elobb. Nagy kepeket nem "illik" betenni hozzaszolasba. Javaslom, hogy a html-proba topicokban probald ki elobb a beillesztest.
Erdekesek ezek a fordak.
A 13.15-os Bp-Ozd jarat 3-4 eve indult, es eleg kuriozumnak szamitott, hogy Bp-Ozd kozott az Agria (is) jar, igaz, mas utvonalon, mint a tobbiek. Ez teljesen uj jarat volt, vagy csak osszekapcsoltak ket regit? Az ozdi visszaindulasa is esetleg uj jarat? Mennyire valt be?
Az FDC-116 valóban Scania-s, 1995-ös; 980 ekm
2001 májustól állandóan a B.falva I-et csinálja
ind. érk.
4.58 Bélapátfalva 8.00 Budapest
10.15 Budapest 12.35 Eger
15.55 Eger (m) 16.55 Dédestapolcsány
13.20 Eger (o) 14.10 Szilvásvárad
12.40 Eger (+) 13.15 Bélapátfalva
2001 májusáig minden második héten a B.falva II-t csinálta
ind. érk.
5.20 Bélapátfalva (m) 5.40 Nagyvisnyó
5.40 Nagyvisnyó (m) 6.30 Eger
6.35 Eger (m) 6.55 Bélapátfalva
6.58 Bélapátfalva (m) 7.30 Eger
8.45 Eger (exp.) (m) 10.45 Budapest
13.15 Budapest (exp.)(m) 16.45 Ózd
17.05 Ózd (m) 17.35 Bélapátfalva
10.05 Bélapátfalva (o;+) 10.20 Nagyvisnyó
10.40 Nagyvisnyó (o;+) 13.45 Budapest
15.45 Budapest (o;+) 19.05 Nagyvisnyó
Cirka 1/2 hét alatt sikerült átfutni mind az 7551 hozzászólást. (Munkaidőben)
Volt egy kérdés (Porond, (3970) 2001.06.20), hogy hová lett az egri volántelepről az IK55.
Sajnos: "Lábon" elvitték a bontőba...
Amúgy már az Agria Volánnál is van sajnos egy (vagy kettő?) merci - hál istennek csak különjáraton.
Amúgy meg imádom a buszokat......
Anno mikor Egerbe kerültem középiskolába egy átlagos napom így telt:
6.00: B.falva-Eger, majd irány a suli.
14.10: Eger-Gyöngyös (csak azért, mert a hamburger jobb volt Gyöngyösön, mint Egerben... meg olcsóbb)
15.30: Gyöngyös-Eger, majd
16.35: Eger-Bfalva. Otthon meg sajnáltak, hogy mennyi időt töltök a suliban.
Néha, péntekenként beugrott egy-egy Pest- bár ezek legálisan.
Jött a fősuli, Bp, kollégium.
Első két hét: Megnéztem, hol van a sulim, köv. 3 hónap: Salgótarján, Kecskemét, Ózd, Szeged, Szombathely... Félévkor annyira jól produkáltam, hogy visszatapsoltak.
Köv. év szeptemberében NEM kaptam koll-t, mondván, hogy félévismétlőknek nem jár.
Így:
4.58 B.falva - 8.00 Bp, BNS -Nap mint nap
Vissza:
13.15 Bp-Eger-Özd (16.00-ra ért B.falvára, mindkettő közvetlen járat)
Egy hónapig bőszen suli, majd kitört a "honvágy": Kecskemét, Salgótarján, Szeged...
Félévem ismét "eredményes" lett.
Azóta böjtölök, és csak levelezőn végzem a sulit (Miskolc). Ide is elég nagy vargabetűkkel szoktam eljutni.
Ezért imádom a buszokat...Főleg az FDC-116-ot: mosni,porszívózni a kárpitot, ékszíjcsere - szval a fater mindent bemutat, csakhogy menjen el a kedvem a buszoktól - eddig nem járt sikerrel.
Végül egy kérdésem lenne: Máshol meddig jár apuci pici fiának a "pirosbérlet"? Itt az Agriánál:
Nappali tagozatos: tanulmányok végéig
Levelező: 26 éves korig
Sürgős, már csak 1,5 évem van!!!
Ez a Volvo olyan jó marketinges cég, mint anno Ford Henry bátyánk.
Azaz messzemenőkig kielégiti a kedves vevő igényeit, bármily szinben késziti a T-modellt, ha a kedves vevő feketében óhajtja.