Mik vannak. Rába-cikk: "A terepjáró buszokat gyártó KAvZ-nak teljesített szállítások nem meghatározóak, de fontos, hogy a beszállítói kapcsolat megvan."
Russische Dampfwalze: indul a növekedési sztori a Rábánál?
A nemrég publikált Rába gyorsjelentés egyik leglátványosabb eleme a FÁK piacon bemutatott növekedés volt, az árbevétel mintegy 20%-kal haladta meg a menedzsment terveit. Immár második éve 100% körüli ütemben, igazi "orosz gőzhengerként" (Russische Dampfwalze) tör előre a főként FÁK országokba szállított komplett busz és trolibusz futóműveken realizált közép-kelet európai bevétel a cégnél, mely arra sarkallt bennünket, hogy részletesen megvizsgáljuk a Rába orosz piacon betöltött pozícióját.
Több tényező is arra utal, hogy az orosz buszpiac átlagon felüli növekedésére lehet számítani az elkövetkezendő években, ráadásul a társaság kitűnően pozícionált ahhoz, hogy tovább tudja növelni az elmúlt két évben már alaposan megerősített piaci részesedését. Míg az elmúlt hónapok szárnyalása valószínűleg a sikeres reorganizációval, illetve az előtérbe kerülő ingatlanvagyonnal állt kapcsolatban, addig most úgy tűnik, hogy a cég körül egy a Richterhez vagy az Egishez hasonló orosz piaci növekedési sztori bontakozhat ki.
elkerultem a Komatsu hazajaba, sok gepet meg nem lattam, de gyujtogetem a kepeket. Van nehany billenogemes darum, meg europabol, innen egy repulotologato traktor. Lesz sok japcsi 3 tengelyes, mert ezekkel hordjak ki a havat a varosbol.
I will buying a Tatra 815 or a Maz 537 military truck with a big trailer for transporting my T-72 tank. Allan Pedersen. Denmark. Contact: Allan Pedersen lksp432(@)ofir.dk
Ugyan nem a képen látható autókról, de ugyanilyen dömperekről találsz képet és adatot a német Liebherr cég amerikai részlegénél a Mining-nél. http://www.liebherr.com/me/36144.asp
Az ilyen nagyobb gépek általában dízel-elektromos meghajtásúak. Legutóbb 3 éve a Bauma-ra (ugye most lesz megint áprilisaban, kb. 2 hete jeleztem), a Liebherr áthozta europába az akkor kifejlesztett T 282B-t. A gépet megépítették Virginia-ban (mert ott készül az összes Liebherr bányabillencs), majd újból szétszedte 6db-ra, behajózták Brémába, ott vonatra került, hogy München-ig folytassa útját, onnan pedig 5 mélyágyas trélerrel el tudják szállítani a kiállításra. Néhány adat: Önsúly: 222t Hasznos terhelhetőség: 360t Hosszúság: 14,5m Motor: DDC/MTU 90L-es, 20 hengeres, 3650LE-s motor Meghajtás: dízel-elektromos kerékagyba épített vilanymotorral Max. sebesség 64Km/h A gumiabroncs átmérője 3,8m Ár: 2,5 millió EURO
A mostani Baumára is nagy erővel készül a Liebherr, nekik lesz a legnagyobb standjuk. 75db "eszközt" állítanak ki, köztük 12db autódarút, 5db lánctalpas darút, hoznak megint egy ilyen dömpert az USA-ból, betonmixer stb.
Viszont aki ezzel foglalkozik és mérnök is, az is ezt mondja. A földműnek kellett volna egy tél, hogy tömörödjön, utána mehetett volna rá a többi réteg. Ahol nem nyúltak az alapozáshoz, ott legalább jóval később fog szétesni...