Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2002.06.25 0 0 7594
Még egyszer:
Előzmény: Törölt nick (7593)
Törölt nick Creative Commons License 2002.06.25 0 0 7593
Előzmény: kofy (7588)
Törölt nick Creative Commons License 2002.06.25 0 0 7592
A kocsik többségét a VIDTrans vette meg ( zöld-fehér kocsik) és szerződéses munkásszállítás végez velük a dunántúlon.
VT Transman a cég becses neve (lehet, hogy kötőjellel írják).
Előzmény: transport (7591)
transport Creative Commons License 2002.06.25 0 0 7591
Ejnye Kofy !

Te nyugodtabb szoktál lenni.
Ez cikk.
Annyi igaz belőle amekkora az újságíró felkészültsége.
Hasonló mint a vegyünk Ganz villamost a kőrútra ökörség idején volt.

Kezdjük.

A külhoni országokban valóban nagyrészt helyi gyártású buszok vannak, de ez pont 5 éve szünt meg az új beszerzéseknél.
Azóta vegyesedik-színesedik a kép.

Pár év és nem lesz tiszta " nemzeti" buszflottával dicsevő eu állam.

Támogatás :
- 1990-2002-ig nem támogatni a hazai buszgyártást hiba olt.
- ma már nem is lehet előnyben részesíteni a közbeszerzéseknél,az eu-ban és a tagjelölteknél máshol sem. eu-n kivűl még szabad.

Török buszok :
- Abból is látszik, hogy dilettáns volt az újságírókám, hogy megette és leírta ezt a maszlagott.
A török buszgyűártás valóban bajban van de nem a buszai miatt hanem mert a teljes török gazdaság mély pénzügyi válságban van és erőteljesen visszafogták, majdhogynem leállitották az állami beszerzéseket. A helyi és elővárosi buszokat gyártó török cégek majd kivétel nélkül csak állami megrendelésből élnek.
( a távolsági piac privatizált)

Viszont évi 3000 autóbusz / év gyártó kapacitású török autóbuszgyárakat nem húzza ki a bajból az évi 150-200 magyarországi török buszeladás. Segít rajtuk, mert a kis piac is piac de nem ez a megmentője.
Vagy a nyilatkozó volt felkészületlen vagy az újságíró adta vissza pongyolán a nyilatkozó szavait.

Volvo buszok tengelynyomása.

- vagy belül vannak a 11 tonnán,
- vagy kapott a 31 busz kivételes engedélyt.

Ha kapott kivételes engedélyt akkor gondolom ezért anyázik az Ikarus. Tudtommal erre nem de a motorizációra kellett kérniük ( és kaptak) kivételes forgalomba helyezési engedélyt mert e buszok eredetileg Olaszországba készültek euro II-es motorral és nálunk új busz csak euro III-as motorral helyezhető forgalomba.

Ugyanezt eljátszotta az IKARUS maga is 1995-ben amikor itthon ragadt 300 euro I-es motoru, eredetileg orosz piacra szánt busza és itthon akkor már csak euro II-es motorral volt szabad új buszt forgalomba helyezni.
Kértek és kaptak kivételes forgalomba helyezési engedélyt a 300 ( nem 30 mint most) IK 263-ra.
A kocsik többségét a VIDTrans vette meg ( zöld-fehér kocsik) és szerződéses munkásszállítás végez velük a dunántúlon.
De került belőlük a Bp.-i 87-es vonalra is és Nyíregyházán, Szombathelyen és máshol is járnak Volán színekben.

Porond Creative Commons License 2002.06.25 0 0 7590
á`Mar 11,5 tonna? Én még ott ragadtam le, hogy 10 tonna, útkímélő tengely esetén 11 tonna.

Ez igy igaz, de +- 500 kg-ot, mint turest engedelyeznek, ezert gyakorlatilag 11,5 tonna a hatar.

(Persze mindig kulonbseget kell (kellene)tenni muszakilag engedelyezett terheles es hatosagi terheles kozott. Tobb hatso futomu mar 13 t is elbir muszakilag, de hatosagilag 11,5 az engedelyezett)

Előzmény: Maz (7589)
Maz Creative Commons License 2002.06.25 0 0 7589
>Szerintük jogellenesen közlekednek az újonnan beszerzett Volvo buszok (31 db), mivel nem felelnek a magyar szabványnak, mert a tengelyterhelésük az engedélyezett 11,5 tonna helyett 12 tonna

Már 11,5 tonna? Én még ott ragadtam le, hogy 10 tonna, útkímélő tengely esetén 11 tonna.
Ez azonban nem feltétlenül jelenti azt, hogy jogellenesen közlekednének. Kaphatnak ugyanis típusbizonyítványt túlméretes, túlsúlyos járművek is. Az összes KrAZ, régebbi MAZ-ok, URAL-375-ösök mind túlméretesek, mégis útvonalengedély nélkül közlekedhetnek. Van egy '80-as évekből származó KPM kiadványom, amiben szinte az összes szovjet típus a magyar jogszabálynak nem felel meg, de mégis közlekedhet(néha kisebb módosításokkal, pl index, féklámpa cseréje)

Előzmény: kofy (7588)
kofy Creative Commons License 2002.06.25 0 0 7588
Sziasztok!

Az interneten nem találtam, a Népszabi nyomtatott változatában olvastam egy nagycikket az Ikarusbusról. Két vezér nyilatkozik. Több dologról beszélnek, elsősorban állami támogatás után sírnak. Aztán meg érthetetlennek tartják, hogy miért nem a magyar buszok vásárlását támogatják Magyarországon. Más országokban a hazai gyártású buszok teszik ki a buszpark 75-80%-át (pl. Németo., Cseho.). Van egy kijelentés, mely szerint Magyaro. mentette meg a török buszgyártást, mivel a belső piacuk összeomlott. Ez érdekes...

Még egy érdekesség: Szerintük jogellenesen közlekednek az újonnan beszerzett Volvo buszok (31 db), mivel nem felelnek a magyar szabványnak, mert a tengelyterhelésük az engedélyezett 11,5 tonna helyett 12 tonna. Ha ez igaz, a Közlekedési Felügyeletet csókoltatom, a kenőpénzt szét lehetne osztani.... Bocs, kicsit durva voltam, de a cikktől felment bennem a pumpa (pro és kontra is), de ez már a Politika határait súrolja. Ha a cikk felkerül a netre, valaki belinkelhetné...

Üdv

Kofy

sosiforda Creative Commons License 2002.06.24 0 0 7587
"Carpy válasz erre | adatok | e-mail 2002.06.24 19:04 (7592)

Ha szepen erdeklodsz a gyori buszallomason, szerintem adnak egy ertesitot. Ami meghirdetesi kotelezettseg elo van irva, annak biztosan eleget tettek, igaz, eleg keves van eloirva. "

Na azért én nem vagyok elmosva a Kisalföld Volán menetrend dömpingjétől. A menetrend változás után 1 héttel el szokott fogyni a helyi menetrendfüzet Sopronban és Győrben és rángatják a vállukat, hogy ennyit nyomtak és kész.

Egyébként nekem alig valahol adnak az országban menetrendi értesítőt. Az információsok válaszai:
1./ Nem változortt semmi.
2./ Majd decemberben lesz menetrendváltozás.
3./ Mi az ?
4./ Nem kaptunk.
5./ Nem szoktunk kapni.
6./ Az csak szolgálati célra van.
7./ Csak 1 darabot kaptunk.
8./ Melyik járat érdekli, én elmondom a változást.

A Volánbusznál pl. nem is értik a kérdést. Életemben 1x láttam egy Volánbuszos értesítőt Szentendrén kiragasztva. Néha a II. kiadású vonali menetrendet adják, de menetrendi értesítőt még soha nem adtak, pl. most júniusban az Árpád hídi pénztárosnők úgy tűntek, mint, aki soha nem hallott ilyenről.(Közben több járat megállóhelyi kocsiállásánál ki van írva, hogy 2002. június 1-től érvényes.)
Tudom, a Volánbuszé már rajta van a honlapon, ez nagy piros pontot ér. Igaz, ott meg a II. kiadású menetrend nem szerepel, csak erre utalás, hogy van és beszerezhető.

Ha néha szerzek, az többnyire azért van, mert ott van az ablak belső oldalán és rámutatok, hogy nekem olyan papír kell.

Előzmény: Carpy (7585)
sosiforda Creative Commons License 2002.06.24 0 0 7586
v43 2281 !

Akkor lehet, hogy ez a csuklós tényleg az általam gondolt fordát végzi, ez talán munkanapokon Mkh. 6.00 -> Bcs. 8.10 , Bcs. 9.40 -> Mkh. 12.00 , Mkh. 12.30 -> Gyula 13.56 , Gyula 14.30 -> Mkh. 16.00.

IAW-046 - ot és IAW-047-et már többször láttam. Először Bács Volánosnak hittem a tiszta fehér szine miatt. Az első gyulai telephelyes, a másik csabai. Már volt is utasdicséret a Békés Megyei Hírlap SMS rovatában, hogy milyen jó kis légkondis busz jön Szegedről Gyulára.

A midit én is ritkán látom a csabai buszállomáson. Nem mernék rá megesküdni, hogy mikor láttam utoljára, mert Csabán a Tisza Volán midijét is szoltam látni vasárnaponként 3-ad vagy 4-ed részként a szegedi járaton, így lehet, hogy arra emlékszem jobban, de tudom, hogy van Körösös is.

Te tudod, hogy jár Gyulára a Bács Volán is ?
Azt hiszem eddig én voltam az egyetlen utasa. Nem érinti a buszállomást, a naponta Békéscsabáig közlekedő bajai busz jön megállás nélkül a Várfürdőig és onnan vissza szintén megállás nélkül Bcsaba, aut.áll-ig de csak csütörtöki (üdülőváltási) napokon. A Körös Volános menetrendekben nem szerepel, de az országosban igen és kiírva sincs sehol.

üdv: sosiforda

Előzmény: v43 2281 (7569)
Carpy Creative Commons License 2002.06.24 0 0 7585
Ha szepen erdeklodsz a gyori buszallomason, szerintem adnak egy ertesitot. Ami meghirdetesi kotelezettseg elo van irva, annak biztosan eleget tettek, igaz, eleg keves van eloirva.
Előzmény: samsondc (7584)
samsondc Creative Commons License 2002.06.24 0 0 7584
Sziasztok

A Kisalföld Volán Rt több járatának menetrendjét
is módosította a jún 15-től
Köztük 7037-es számon új vonal létesült
Bakonyszentlászló-Sikátor közt.
Szerencsére a menetrendjét titokban tartják
Meg van valakinek, vagy hogyan tudnék hozzájutni.
Ez nem törvényben rögzített kötelességük hogy
kihírdessék vagy forduljak a Közlekedési Felügyelethez?

transport Creative Commons License 2002.06.24 0 0 7583
Bp-Brüsszel

három cég járja a vonalat.
Magyarok + Belgák + Angolok.

a magyarok legtöbbször Mercedessel jönnek. Ritkán E98 mégritkábban valami más. A másod és harmadrészek vegyesek.

A belgák vállalkozókkal kötnek szerződést ezért összevissza kocsikkal járnak. A legsűrűbben egy Setra jár.

Az angolok felváltva, jobbkormányos Ikarus 350-el ill. PLAXTON busszal mennek.
de tőlük is jött már jobbkormányos Setra de jött már angol kocsiként balkormányos !!! Setra is.

Előzmény: DAttis (7580)
JCSABA Creative Commons License 2002.06.24 0 0 7582
Nem,nem a Volán a tettes, hanem egy eddig ismeretlen vállalkozó. És nem lenne párhuzamos a 120a vonallal, mert Kóka-Dány-Nagytarcsa-Cinkota HÉV-Bp. Örs vezér tere az útvonal.
Előzmény: Carpy (7572)
Maz Creative Commons License 2002.06.24 0 0 7581
Gratulálok a Kapos Volán illetékeseinek!

Így tönkreb@szni egy járatot! Azt hiszik hét közben nem jár senki? 10-15 ember általában a minimum ezen a járaton hét közben is. Az más kérdés, hogy ezek egy része 65 év feletti. Ha nem telik meg az E98, vagy E95, akkor tessék az E14-et, vagy az IVECO Turbo Daily kisbuszt küldeni. De ez a ritkítás egész egyszerűen nem járható út. A MÁV már sikeresen tönkretette a kaposvári járatokat, úgy látszik most a Kapos Volán is beáll a sorba. Lassan már csak kocsival lehet normális körülmények között átszállás nélkül tűrhető menetidővel eljutni Pestre.

kapos volán (így csupa kisbetűvel) SUXX

DAttis Creative Commons License 2002.06.24 0 0 7580
Sziasztok !

Lesz egy nem éppen "Volános" kérdésem.

Július 6-án utazom Brüsszelbe a Bp-Brüsszel-London vonalon Eurolines busszal.

Lehet tudni milyen busz (típusra) várható?
Gondolom felváltva járnak magyar és belga buszok a vonalon.
Ha magyar busz lesz, lehet valami Ikarus is?

GARAZSMENET Creative Commons License 2002.06.24 0 0 7579
Aug.9.-en a Miskolc Varosi Kozlekedesi Rt.-nel uzemlatogatas lesz!
Jelentkezni minel hamarabb a garazsmenet@fw.hu cimen vagy a 06 20 580 4944es telefonon!
Törölt nick Creative Commons License 2002.06.23 0 0 7578
Szabadság tér.
Előzmény: Carpy (7576)
Törölt nick Creative Commons License 2002.06.23 0 0 7577
Elvileg a a HLD-884-től vette át a teszkójáratokat, mer újabban ezzel a C56-tal jövök haza 18.25-kor a gésa helyett.

Helyközi kocsikon (260.32) kötelező a függöny? Pénteken iszonyat meleg volt a buszban...

Előzmény: Carpy (7576)
Carpy Creative Commons License 2002.06.23 0 0 7576
Gyekenyes vasutallomas-Gyekenyes Orszagzaszlo(?) ter.
(Az uj fordat nem tudom)
Előzmény: Törölt nick (7574)
Törölt nick Creative Commons License 2002.06.23 0 0 7575
Nem tudom lattatok-e, de kicsit megujult a volan.hu menetrendi resze.
A régi megmondta a km-t is. Arról ne is beszéljünk, hogy pl. egy Nagykanizsa - Tatabánya úttal nem birkózik meg (bár ez régi változatban sem müxik).
Előzmény: Carpy (7572)
Törölt nick Creative Commons License 2002.06.23 0 0 7574
Mit értesz gyékényesi "helyijárat" alatt?
A GSA-425 új fordáját tudod?
Előzmény: Carpy (7573)
Carpy Creative Commons License 2002.06.23 0 0 7573
Veszprem megyeben is vannak nagyon kusza jaratok, ahol teljesen a "honos teruleten" kivul kozlekednek egyes cegek. Pl. - ha jol emlekszem - Veszprem-Balatonfured kozott van Somlo Volanos jarat, reggel. TRA 395 biztos tud meg nehany hasonlot. Aztan pl. Gyekenyesen a "helyijaratokat" elsosorban a Zala Volan vegzi.
Előzmény: BGab (7566)
Carpy Creative Commons License 2002.06.23 0 0 7572
A 1450 sz. vonal jaratai is "csütörtök kivételével munkanapokon" kozlekednek, Tiszaujvaros-Debrecen-Tiszaujvaros kozott. Es tudtommal nincs veluk egyidoben "csak csutortokon" kozlekedo jarat.

Nem tudom lattatok-e, de kicsit megujult a volan.hu menetrendi resze.

Transport:
A vasutas topicban Koka nevu kozsegrol beszelnek, de nem biztos, hogy a Volan a "tettes". (A 120a vonallal parhuzamos lenne a budapesti buszjarat.)

Előzmény: sosiforda (7557)
Carpy Creative Commons License 2002.06.23 0 0 7571
Kaposvárról Budapestre 6.30-kor és Budapestről Kaposvárra 16.30-kor ezentúl „keddi és szerdai napok kivételével naponta „ közlekedik.

Azt hiszem erre lehet azt mondani, hogy vegszukseglet. Ilyen buta intezkedest csak rendkivul buta korulmenyek kozott lehet hozni. Dontse el mindenki, hogy azt hibaztatja-e erte, aki a dontest hozta, vagy azt, aki a helyzetet krealta.

Előzmény: sosiforda (7557)
tupolev Creative Commons License 2002.06.23 0 0 7570
A FEB-704 jól van, szokam látni Bp-en.
Előzmény: v43 2281 (7569)
v43 2281 Creative Commons License 2002.06.23 0 0 7569
Nem tudom melyik járaton van,de én mindig munkanapon láttam délután 14-körül gyulán,Mezőkovácsháza-Gyula táblával!
Az IAW 046,és 047-ről tudsz?Ikarusz E95-ösök,azthiszem Scania alvázal,kerek lámpákkal,fehér mindkettő.A 046-os gyulai Szegedre jár,a 047-es csabai.
Ha esetleg tudnád,hogy megvan-e még az FEB-704-es E14Midibusz...vagy két éve nem láttam,gondolom eladták?
ÜDV!
Előzmény: sosiforda (7568)
sosiforda Creative Commons License 2002.06.23 0 0 7568
v43 2281 !

Az általad írtakat még nem láttam.
Nagyon profi vagy !
Ezek szerint Békés megyei vagy.

Mezőkovácsházán csodálkozom. Ott eddig nem volt csuklós kocsi telephelyezve.
Lehet, hogy ezt szánják a munkanap 6.00-s Mezőkovácsháza-Gyula-Békéscsaba járatra és azért szűnteték meg ehhez a Medgyesergyházáról 6.40-kor induló rásegítőt ?

Ezek szerint elég nagy volumenű beszerzés volt, mert ez így már összesen 6 db. és lehet, hogy van olyan, amit még egyikünk sem látott. Én pl. nem lepődnék meg, ha a békécsabai helyi forgalomba is jutott volna belőlük.
Könnyű kiszúrni őket, mert hátul is beépített, világítós viszonylat táblájuk van, amit hátulra, felülre gyárilag felszerelve sosem láttam. Nem is fogják soha használni...

Előzmény: v43 2281 (7565)
BGab Creative Commons License 2002.06.23 0 0 7567
"Meg az ővék lenne a Dunaújváros - ??? Szentesen túl"
Szerintem a Dunaújváros-Kecskemét-Békéscsaba járatra gondolhatsz, azt viszont Körös ill. Alba csinálja.
Előzmény: Grimbi (7561)
BGab Creative Commons License 2002.06.23 0 0 7566
A Kecskemét-Szentes-Kecsemét Bács Volános járat érdekes, mivel nem a saját területén közlekedik, de van egy számomra még érdekesebb Bács Volános járat, az 5225/363 és 358 Kecskemét-Izsák-Kecskemét, ami abszolút Kunságos terület. Szerintem ez még abból az időből maradhatott esetleg, amikor még egy cég volt a kettő (bár lehet, hogy tévedek).
Előzmény: sosiforda (7563)
v43 2281 Creative Commons License 2002.06.23 0 0 7565
ÜDV!

A HZE 182-t kihagytad ez Békés és Köröstarcsa,illetve Békéscsaba-Köröstarcsa között jár.
Nemtudom írtad-e már a HZE 126-ot,ami Szarvasi,és a HZE 127-et ami Mezőkovácsházi szintén C80-as távolsági.

Előzmény: sosiforda (7556)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!