A kovetlezo problemaban szeretnem a segitsegeteket kerni.
Van egy majdnem 2 eves Ariston Clas 24FF kazanom. A jelenseg az volt, hogy kivagta a biztositekot. Szerelot kihivtam aki megallapitotta, hogy egy 3 jaratu szelepnel a tomitesnel szivargott a viz, ez belekerult a motorba, ami zarlatos lett. Mivel a kazan oktober elejeig meg garancialis, elment, hogy bejelenti hibara az Aristonhoz.
Miutan a kazannal jelenleg csak a radiatoros kort hasznalom es nem keszitek vele melegvizet, ezert miutan a szerelo kiszedte a motort es szerencsere ebben az allasban pont a futesi resz uzemel, nekem igy is megfelelo a rendszer.
A szerelo azt mondta, hogy miutan nem lesz mozgatva az a szelep ezek utan mar nem fog szivarogni a viz.
Par napra ra jelentkezett telefonon a szerelo, hogy visszajott a valasz az Aristontol es azt mondtak, hgy ez vzminoseg miatti hiba igy ez nem garancialis. Ha ez nekunk nem jo, akkor kuldjunk vizmintat.
Miutan elviekben nekem igy is megfeleloen mukodik a kazan es a szerelo azt mondta, hogy hiaba is kuldunk mintat, biztos lehetek benne, hogy azt hozzak ki, hogy a vizzel van a baj, igy hagytuk az egeszet ugy ahogy van.
Par napja viszont eszrevettem, hogy meg mindig szivarog, igy kiszedett motorral is. Felhivtam a szerelot, hogy mit lehetne tenni, a valasz az volt, hogy valami anyaggal tomitsem le azt a reszt es akkor nem fog szivarogni.
A kerdesem az egyreszt jol latom, hogy a gyari bellul levo tomitogyuru csereje az nem kis munka, a fel kazan belsejet le kellene bontani, hogy a muanyag reszhez hozzaferjen bellulrol az ember. Masreszt mit javasoltok mifele anyaggal tomitsem le kivulrol a motor eredeti helyenek kitoltesevel?
gondoltam hogy az áranlással ezzel lehet a baj, tegnap kipróbáltam egy erősebb szivattyúval... 3mas fokozaton 85W ugy melegedett a motorrésznél, hogy csak na kb 60-70 fokra ment az üzemi hőmérséklete.
viszont a cikoval meg sokkal jobb a helyzet az miért lehet? (a cirko vaillant 24 kw.)
hogyan tudnám jobbá tenni az áranlást? vgyem minimális teljesítményre a szivattyút?
ahogy írtam 50% szelepek vannak a radiátoroknál, egy csöves rendszen ....ha nincsenek jól beállítva a szelepek (jobb oldal ----- bal oldal imbusz csavarokkal ) nem lehet hogy pl a visszatérő ágam ellen dolgozik a rendszernek...???
Azért nyisd fel azt a csővéget ami a telkeden van. Nem lepődnék meg ha egy olyan tisztítóidom van ott amilyet morgen66 mutatott.
Az hogy mi kell a szolgáltatónak(üzemeltetőnek) az mindenhol más. Van akit nem érdekel, van akinek kell az hogy megcsinálod kijön és átveszi még mielőtt betemeted.
Azt hiszem rossz embernek írtad a választ és nekem szántad. Csak annyit fűznék még hozzá, hogy egy egyszerű kérdésre te válaszoltál fikázással. Mint már írtam, a gázszerelés nem a szakmám és azért kértem itt tanácsot, mert az ún. szakember megfeküdt a problémán. Pedig ő is sokra tartja magát és elég nagyon magabiztos volt.
Ne fárassz, normális szakembernél ez lelkiismereti kérdés is, hogy figyelmeztesse a másik fórumozót, aki ennyire amatőr szöveggel nyilvánul meg, plusz én láttam már érdekes dolgokat, hogy mire képesek egyesek. Az pedig, hogy én mindent szétszedek, még gyerekkoromban volt, azóta már össze is szoktam rakni, ne az én fikázásommal foglalkozzál itt...
Figyelmeztetés megvolt, én szóltam, kvázi kötelességem is. Ehhez képest azt csinálsz, amit akarsz...
Mielőtt elkezdenéd belerakni a fagyállót mosd át a rendszert és a radiátorokat külön leszerelve! Amikor kimostad töltsd fel egy vízórán keresztül és nézd meg mennyi víz ment bele mert akkor könnyebben ki lehet számolni a kellő fagyálló mennyiséget, ezután leereszted a vízet, belöltöd a kellő mennyiségű tömény fagyállót de jobb ha -25fokra veszed a számítást ,majd jöhet a víz. Egy nap múlva mérd meg hogy mennyire sikerült eltalálni.
Ha nem levegős a rendszered, akkor túl nagy a csövek ellenállása, nem áramlik a megfelelő sebességgel a víz(ezt gondolom eddig is gondoltad).
Érdekes megoldások vannak manapság, hogy inkább nagyobb teljesítményű szivettyút tesznek, mint vastagabb csövet. (Nekem 18W-al kering a víz, igaz előtte atmoszférikus volt a renszer...)
A szivattyúk emelőmagasságra vonatkoztatott adatai is téves következtetésre vezethetnek, mert valójában nem kell a szivattyúnak emelnie, miután "ugyanannyi" víz jön lefelé, mint felfelé(közlekedő edény elve). Csak a csövek ellenállását kell legyőznie a szivattyúnak, mást nem (Ha egy slagon akarnád az emeletre feljuttatni a vizet, aminek a végén kifolyna az, akkor már értelmezhető lenne az emelőmagasság, így megtévesztő, mert ha nagyobb a rendszer ellenállása, mint kéne, akkor az ember csak áll és értetlenkedik, hogy hiszen alig 2m az egész rendszerem magassága, miért nem jó a 6m-es szivattyú? Ettől rosszabb, ha a "szakértő" csak ezzel a magassággal tervez! Na mindegy!).
A 6m magasság 0,6bar nyományképességnek felel meg (ez elég kicsi nyomás), kérdés milyen szállítási mennyiség tartozik ehhez az értékhez, mert ez "nem mindig" van ott a szivattyún. Nem egyértelmű, hogy ekkora nyomás mellett értendő a névleges szállítási kapacitása, mert ha igen, akkor kisebb terhelésen jóval többet visz. Akkor mennyi az annyi?
A te esetedben próbálnám szűkíteni a többi radiátort, vagy egyéb renszert, hogy több jusson a Dégekbe és imátkoznék, hogy ezzel nem terhelem túl a szivattyút a rendszer adódó ellenállásával.
Megjegyezném, hogy a tisztító akna és a fogadó akna nem teljesen azonos. Az itt bemutatott szerkezeteknél minden rácsatlakozás azonos magasságban van. A fogadónál pedig általában van jelentős különbség, mivel nem mindegy hogy 3 vagy 27 m hosszú a telkenbelüli csatorana hossz. Nálunk kb. 1 m mély a fogadó, ott megy az utcai csatornába a csonk , az én rendszerem meg kb. 0,6 m mélyen csatlakozik be ebbe. 25 - 27 m hosszú a belső udvari csatorna hálózat.
Tisztítónak anno egy szerű Y idomokat tettem kb. 10 m -enként. Az Y fektetve, az egyik szára majd a talaj felszinig jön, ott rá egy sapka, az beföldelve. Amikor tisztítás kell, ebbe be a slag, vagy a csőgörény.
Anno én amikor 17 éve rákötöttem, direkte rákérdeztem, mondták nem kell nem érdekli őket. Úgy fogalmaztak az én érdekem, hogy a szarlé kitaláljon, tehát jó legyen a rendszer.
Aztán amikor a konkrét dologra került a sor , kérdik, hol a megvalósulási terv. Az apátok f ... át. Csak ez kell nektek, csinálok civilben acélszerkezeti tervező voltam. Mint írtam ráment egy A3-as ra. Az aláírással volt egy kis baj, de az öcsém bt. pőcsétje pont rá illet. Volt a 14 tevékenységi körükben egy olyan " műszaki szolgáltatás ", pont rá illett.
Aztán vagy 2 hónapja olvasom egy szórólapon, hogy egy fiatalember úgy hirderti magát , hogy csatornázási megvalósulási terveket csinál egy huszasért.
Elviekben a kerítésen belül kell lenni egy un. fogadó aknának. Ez lehet betonból vagy műanyagból. Amikor építik a z utcai csatorna vezetéket minden telekhez ezt is kiépítik, természetesen díjazás fejében.
Ebbe a fogadó aknába kell a saját csatornádat bekötni.
Ja és a rákötéskor természetesen tervet kérnek. Hogy minek ? Hát a bürokrata márcsak ilyen- Lerakják a tervtárba , aztán az egerek megrágják.
Ha tudsz rajzolni sk. is megcsinálod ha nem pénzért más elkészíti.
Ráfér egy A3 lapra. . A ház alaprajza, rá a csatona nyomvonala, egy anyagkimutatás és egy aláírás.
Komolyan mondom, hihetetlen. Felteszek egy kérdést és kezdesz itt cseszegetni, meg osztod az eszet. Mindezek mellett persze nem válaszoltad meg, csak ne beszéljünk rólad. Szerintem aki ide ír, tanácsot akar kapni, nem pedig azt ahogy a magas lóról pökhendien kiosszák.
Amúgy nem nagy kunszt darabokra szedni valamit - atomokra nem nagyon sikerül egy szervíztulajdonosnak - összerakni, hogy működjön is, az már komolyabb. Még a Lada/Trabant korszakban sem. Azért valami azt súgja, hogy mégiscsak meg lehetne fogni téged is. Aki mindenhez ért, az semmihez sem ért igazán.
Tipikus, hogy akinek érvei nincsenek, az az érvelőt támadja.
Megkérnélek, hogy a jövőben hagyj engem békén, ha ennyire telik tőled!
Ja és köszönöm hogy felhívtad a figyelmemet a google-ra, - mondhattad volna a spanyolviasz elkészítésének receptjét is - megvan a letöltött használati utasítás, de az nem visz előrébb. Viszont ez ne legyen a te dolgod.
Tudom sajnos nem lesz olcsó de egy ismerösöm autószerelö és olcsóban tud rendelni fagyállot -70 fokosat szerintem -10-15 re elég higitanom de igy se lesz olcsó vagy 30-40 ezer biztos lesz de még mindig jobb mint ha szétrozsdásodik.Mi nap az egyik vizes bolti elado azt mondta hogy ne tegyek bele sima fagyálot mert az nem jo bele de szerintem csak rá akart beszélni a fütéshez valohoz akkor nyugotan bele tehetem a rendes fagyállot?Köszönöm az infókat
adott egy 12 radiátorokból álló zárt rendszer 24kw-os vegyes tüzelésű kazán halm hup 25 5.0 keringtető szivattyú, kb 105 m2 családi ház.
a radiátorok 7 körre vannak elosztva, 50%-os bekötési szeleppel.
van 2 külön kör ahol körönként 1 db dég 2000 lapradiátor van szerelve….itt nincs 50%os szelep, a radiátor az elosztótol kapja a hideget-meleget.
problem: a radiátor alja nem melegszik fel “teljesen”—tehát a visszatérő víz sokkal hüvösebb mint a radiátorba bejövő. ugy tűnik nem forog a víz rendesen..
ez a jelenség mid 2 dég 2000 radiátornál jelentkezik.
a radiátorok 16-os 5rétegü csövel csatlakoznak az elosztóhoz.
1. kérdés: mi lehet a probléma? ez természetes? a 2 leghidegebb szobában van a radátor, és télen nem tudja felfűteni a szobát (kb 25-30m2)
a radiátor bekötése: egy oldalon felül bejövő alul elmenő.
2. kérdés elég a 16-os cső a tápláláshoz? nem szükséges ilyen ekkora hossznál keresztbekötni??
3. kérdés: a keringtető szivattyú teljesítménye megfelelő?? (van egy 6m elelőmagasságú hupa 25 6.0 de nem érzek változást..)
köszömöm előre is a választ… nem vagyok szakember remélem érthetően fogalmaztam..
Hát ezt nem mondanám olcsó dolognak, de ha így kell, hát megvesszük - betonozás sem lenne sokkal kevesebb asszem. (?) Ez egyszerűbbnek és praktikusabbnak tűnik (nekem)
Jó bele az egyszerű fagyálló(etilén glycol) is de az nem bíja 5-8 évnél tovább, az épületekbe propilén glycolt szokás tenni ,nem drágább mint a másik csak kétszer tovább bírja és ha valahol kicsöpög belőle és felnyalja a gyereked, kutyád ,macskád akkor nem lesz tőle baja.