Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Hogy hül ki menet közben egy kémény, ha tolod neki?
Reggel nehézkes az indítás, de bemelegedés (10-15 perc) után ég mint a zsír. Ha már egyszer átmelegszik a kémény és napi rendszerességgel fűtesz benne, max a tetőn kinyúló hül le szerintem. Az én kéményem még reggel kellemesen meleg.
Nekem azért megy fel nehezen 60-65C' fölé, mert az előremenő cső 2 collos, azaz hamarabb elindul gravitációsan és tolja be a házba. Tehát mire beindul a szivattyú, addigra a lakásban a cső forró, és az első 1-2 radiátor is langyos.
Ha meg elzárom a csapot és elmegyek valahová, tutttti hogy elfeledkezek róla. Szóval elfogadom így.
Másik tanácsom, hogy vágd apróbbra a fát, mint ahogy most van. Az én kazánom utálja a nagy átmérőjű tüzelőt, kínlódik vele ( sok a füst) és kevés a láng.
Szerintem, de mint mindenkinek más és más a kazánja....
De úgy gondolom, hogy a kéménynek ilyen szempontból nincs köze a problémádhoz.
Ha nem lenne megfelelő huzata, akkor visszafüstölne a rendszer, főleg begyújtás utáni állapotban, hiszen akkor tényleg hideg. Ilyennel találkozol, találkoztál?
Egy szerelő szaki azt mondta a kéményemmel van baj. Állítólag kihül a kémény és ezért nincs megfelelő huzat és ezért nem megy fel a vízhőfok 60 fok fölé????
Nekem csak 2 víztáska van és a tűztér hátulján megy ki a füst, illetve most nem megy mert alatta van a terelőlemez. Kezdem belátni, hogy azért egy kicsit bonyolultabb a helyzet mint hogy ide egy lemez meg oda egy lemez aztán tuti minden. Plusz terelőkkel sikerül ugyan csökkenteni a füsthőfokot, de így a lángok nem a víztáskát érik közvetlenül. A terelőlemezek izzanak hiszen telibe találja őket a láng de valahogy ez a meleg már nem olyan mintha a kazán falát érné a láng.
Egyre jobban meggyőződésem, hogy az optimális füstgáz hőfok minden kazántípusnál más. Az én kazánom 300 fok alatt nem az igazi, felemelve 330-340 körülire mintha teljesen más lenne. 30-40 fok különbség ég és föld. Majd ha meglesz a puffer akkor tudom igazán lemérni, hogy kb. milyen a hatásfok mert jelenleg nekem 300 fölötti füstgázzal is ég 3 órán keresztül 20 kiló fa 75-80 fokos előremenővel.
"A grafit adalék a sugárzásos hőátadást csökkenti le a polisztirol cellákban, és így az anyag hővezetési tényezője kedvezőbb lesz. A GRAFIT tervezési hővezetési tényezője 0,032 W/mK, szemben a megszokott fehér színű homlokzatszigetelő lapok (AT-H80) 0,040 W/mK értékével. A 20 %-al jobb hővezetési tényező hasonló mértékű többlet energia megtakarítást jelent."
És pl. vannak olyan apróságok, hogy a hálót "belenyomják" a már korábban felvitt glettanyagba és még 1x átglettelik , vagy csak simán átglettelik...nem mind1 ! Húncutok a ziparosok....
Biztos emlékszel a Németeknél is gondvolt ez a Laddomatnál, de mindegy, hogy ESB v. más mert a kergető csinálja, és ez folyamatos mert vissza szívja és így soha nem ér véget. Tehát ők javasolták és bevált.
Ha a kazánból jön ez biztos megoldás. A kazán kimenőjébe kell rakni, és ezen keresztül menjen vissza az ESB be ill. a pufferba. De gondolom a Flancovent is jó. Ezeket is roppantóval lehet kapni.
Hát ha valaki a teljesen nulláról építené a rendszerét, én először 12 cm grafitos szigetelést tanácsolnék neki. És tulajdonképpen egyetértve Veled utána a többit, azzal a kitétellel, hogy a méretezésnél több tényezőt vegyen figyelembe.