Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
"A grafit adalék a sugárzásos hőátadást csökkenti le a polisztirol cellákban, és így az anyag hővezetési tényezője kedvezőbb lesz. A GRAFIT tervezési hővezetési tényezője 0,032 W/mK, szemben a megszokott fehér színű homlokzatszigetelő lapok (AT-H80) 0,040 W/mK értékével. A 20 %-al jobb hővezetési tényező hasonló mértékű többlet energia megtakarítást jelent."
És pl. vannak olyan apróságok, hogy a hálót "belenyomják" a már korábban felvitt glettanyagba és még 1x átglettelik , vagy csak simán átglettelik...nem mind1 ! Húncutok a ziparosok....
Biztos emlékszel a Németeknél is gondvolt ez a Laddomatnál, de mindegy, hogy ESB v. más mert a kergető csinálja, és ez folyamatos mert vissza szívja és így soha nem ér véget. Tehát ők javasolták és bevált.
Ha a kazánból jön ez biztos megoldás. A kazán kimenőjébe kell rakni, és ezen keresztül menjen vissza az ESB be ill. a pufferba. De gondolom a Flancovent is jó. Ezeket is roppantóval lehet kapni.
Hát ha valaki a teljesen nulláról építené a rendszerét, én először 12 cm grafitos szigetelést tanácsolnék neki. És tulajdonképpen egyetértve Veled utána a többit, azzal a kitétellel, hogy a méretezésnél több tényezőt vegyen figyelembe.
Ne értsétek félre a hülye kérdéseimet, természetesen nem kivánok senkitől sem ingyen munkát, fűtés szerelést :-)
Szeretném nagyjából látni, mi merre meddig és próbálok csinálni egy kalkulációt mi fér bele a keretbe. Ezt csupán azért, hogy tisztában legyek vele, hanyatt essek majd a tervező által közölt adatoktól vagy laza csuklóval szórjam szét a padlón a pénzt :-)
Próbáltad már az alsó rostély fele-harmada lezárását??
Intenzívebb, erősebb, magasabb lángot kapsz, és esetleg a füsthő is csökken.
Én samott téglát vettem, tibcsi42 és hadhazik kolléga pedig mondta a tutttit. A problémám az volt, hogy nem kapott hátul a tűztér levegőt, elől meg már ment is a kémény felé. A piros részt teljesen betakartam, így a rostélyon tud csak levegőt szipákolni, de csak hátul, mert az első kék részt betakartam samott téglával. Azóta hátul szív levegőt, és veri az alsó vízteret is.
Ez az 50 es szorzó valóbanélt 30-40 éve, emlékszem volt akkor egy Comodorom (első szám.gépem) ehhez volt egy progi, mindent meg kellet adni, tájolástól kezdve a nyilás zárokig és a végén ua. az adat jött ki mintha 50-el szoroztam volna.
Egy tanács a kazán kW ját X 50-el ez a minimum puffer de ha több az csak jó.
Biztos van valahol egy képlet, vagy program, amivel ki lehet számítani, milyen fal mennyi a hőáteresztő képesség, milyen ablak, mekkora felület, milyen hőáteresztő képesség, mennyezet stb.. és kidobná mekkora a hőigény óránként.