Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
De úgy gondolom, hogy a kéménynek ilyen szempontból nincs köze a problémádhoz.
Ha nem lenne megfelelő huzata, akkor visszafüstölne a rendszer, főleg begyújtás utáni állapotban, hiszen akkor tényleg hideg. Ilyennel találkozol, találkoztál?
Egy szerelő szaki azt mondta a kéményemmel van baj. Állítólag kihül a kémény és ezért nincs megfelelő huzat és ezért nem megy fel a vízhőfok 60 fok fölé????
Nekem csak 2 víztáska van és a tűztér hátulján megy ki a füst, illetve most nem megy mert alatta van a terelőlemez. Kezdem belátni, hogy azért egy kicsit bonyolultabb a helyzet mint hogy ide egy lemez meg oda egy lemez aztán tuti minden. Plusz terelőkkel sikerül ugyan csökkenteni a füsthőfokot, de így a lángok nem a víztáskát érik közvetlenül. A terelőlemezek izzanak hiszen telibe találja őket a láng de valahogy ez a meleg már nem olyan mintha a kazán falát érné a láng.
Egyre jobban meggyőződésem, hogy az optimális füstgáz hőfok minden kazántípusnál más. Az én kazánom 300 fok alatt nem az igazi, felemelve 330-340 körülire mintha teljesen más lenne. 30-40 fok különbség ég és föld. Majd ha meglesz a puffer akkor tudom igazán lemérni, hogy kb. milyen a hatásfok mert jelenleg nekem 300 fölötti füstgázzal is ég 3 órán keresztül 20 kiló fa 75-80 fokos előremenővel.
"A grafit adalék a sugárzásos hőátadást csökkenti le a polisztirol cellákban, és így az anyag hővezetési tényezője kedvezőbb lesz. A GRAFIT tervezési hővezetési tényezője 0,032 W/mK, szemben a megszokott fehér színű homlokzatszigetelő lapok (AT-H80) 0,040 W/mK értékével. A 20 %-al jobb hővezetési tényező hasonló mértékű többlet energia megtakarítást jelent."
És pl. vannak olyan apróságok, hogy a hálót "belenyomják" a már korábban felvitt glettanyagba és még 1x átglettelik , vagy csak simán átglettelik...nem mind1 ! Húncutok a ziparosok....
Biztos emlékszel a Németeknél is gondvolt ez a Laddomatnál, de mindegy, hogy ESB v. más mert a kergető csinálja, és ez folyamatos mert vissza szívja és így soha nem ér véget. Tehát ők javasolták és bevált.
Ha a kazánból jön ez biztos megoldás. A kazán kimenőjébe kell rakni, és ezen keresztül menjen vissza az ESB be ill. a pufferba. De gondolom a Flancovent is jó. Ezeket is roppantóval lehet kapni.
Hát ha valaki a teljesen nulláról építené a rendszerét, én először 12 cm grafitos szigetelést tanácsolnék neki. És tulajdonképpen egyetértve Veled utána a többit, azzal a kitétellel, hogy a méretezésnél több tényezőt vegyen figyelembe.
Ne értsétek félre a hülye kérdéseimet, természetesen nem kivánok senkitől sem ingyen munkát, fűtés szerelést :-)
Szeretném nagyjából látni, mi merre meddig és próbálok csinálni egy kalkulációt mi fér bele a keretbe. Ezt csupán azért, hogy tisztában legyek vele, hanyatt essek majd a tervező által közölt adatoktól vagy laza csuklóval szórjam szét a padlón a pénzt :-)
Próbáltad már az alsó rostély fele-harmada lezárását??
Intenzívebb, erősebb, magasabb lángot kapsz, és esetleg a füsthő is csökken.
Én samott téglát vettem, tibcsi42 és hadhazik kolléga pedig mondta a tutttit. A problémám az volt, hogy nem kapott hátul a tűztér levegőt, elől meg már ment is a kémény felé. A piros részt teljesen betakartam, így a rostélyon tud csak levegőt szipákolni, de csak hátul, mert az első kék részt betakartam samott téglával. Azóta hátul szív levegőt, és veri az alsó vízteret is.