"As line level outputs are missing, the only way is grab (tap) the speakerlevel signals, some folks say speaker signal to the mid's is filtered high pass, so unusable for bass signal's, you need to tap the speakerlevel sub-signal somewhere between Head Unit and sub-speaker-unit."
Ha ez igaz, akkor az én próbálkozásom eleve kudarcra volt ítélve. Ha jól jön ki a lépés, akkor hétvégén talán tudok egy gyors próbát csinálni...
Előző autóimban csináltam ilyet: erősítő, kábelezés (táp+jel), ajtószigetelés, átalakítás, stb. stb...sok-sok munka, utánaolvasás, de egyrészt az "önmegvalósítás" öröme, másrészt az eredmény miatt megéri. A mostani autómat (520D E61) még nem szedtem szét, mert reménykedtem, hogy meg lehet oldani, de nem lehet. Szerintem egyébként minden autóra igaz, hogy szét kell bontani, ha hifi-t akar az ember.
Mivel az akku a csomagtérben van, így a tápkábelezés egyszerűbb (nem kell a homlokfalon átjutni a motortérből, végig vezetni az utastéren) , azonban a vonali jelszinttel gondok lehetnek. Én jelenleg egy jelszint átalakítót használok, ami remote jelet is ad, de egyenlőre nem vagyok elégedett a hangminőséggel sem (jelenleg több gyenge láncszem is van a rendszerben, csak azért írom, hogy óvatosan!). A jelszint átalakítót a hátsó hangszóró vezetékeire kötöttem rá, ehhez nem kellett nagyon bontani, mert a kárpit alatt át tudtam vezeti a jelkábelt (kábelbehúzóval). De ahogy írtam, nem tetszik a hangja és még nincs összehasonlítási alapom. Ha lesz, referálok.
Olyan kérdésem lenne,hogy nekem Bmw 525 D-van!Lecseréltem az akkumlátort,de néztem,itt a forumon,hogy regisztrálni kell az akkumlátort a cserénél?Ez pontosan,mit takar,és hogy müködik?
"A legkomolyabb szaktudást talán az igényli, amikor rácsatlakoznak az autó számítógépére, és hatástalanítják az indításgátlót. Ehhez persze elengedhetetlen az utastérbe való bejutás, de utána már viszonylag könnyű dolga van a bűnözőnek. Vagy egy erre a célra gyártott elektronikát, vagy egy laptopot köt az autóra az OBD csatlakozón keresztül, majd letölti az adott típusra vonatkozó adatokat, és a központi zár sorozatszámát. Utána még helyben megírja az újat, és könnyedén indítja az autót."
Persze lehet, hogy azóta lépett már a BMW, mert régebbi a cikk, de ki tudja...
Ha gond van az autóval, akkor meg kell nézni az adatokat, egyébként semmi szükség rá....szerintem.
Igen fontosak az ohm-ok is, meg az is, hogy milyen mélységében akarsz foglalkozni a témával, pl. akarsz-e plusz erősítőt. Sokat keresgéltem a témában az elmúlt hetekben, megpróbálom összefoglalni:
- Az első ajtóban (valószínűleg) egy darab 10 centis hangszóró van, amit érdemes cserélni komponens szettre, azaz 10 cm-es középsugárzó + hangváltó + csipogó, azaz magas sugárzó a háromszög mögé. Ilyen lehet pl a " Focal KIT IFBMW-S" (google).
- Több helyen találtam infót a "Ground Zero BMW Passive"-ról. Nem tudom, hogy E61-be jó-e, ellenőrizni kell.
- Van Ground Zero Active is, de ahhoz már erősítő is kell.
- Szintén olvastam a "Gladen ONE 201 BMW EXTREME Speakers Upgrade kit"-ről (ajánlották is), de ahhoz is javasolt az erősítő. Egyébként a Gladen One-ra érdemes lehet rákeresni neten, mert lehet, hogy erősítő nélküli szetteket is árulnak.
- Lehetnek jók a Ground Zero 10 cm-es szettjei (GZRC 10X, 100FX, 100FXII), de itt már barkácsolni kell szerintem a felfogatás miatt. (kérdés, hogy erősítő nélkül ezek hogy szólnak.
Keresgélni kell, olvasgatni, de E61/60 nem szerencsés audió szempontból. (Erősítőmet beépítettem, két ládát is próbáltam, de ahogy itt a fórumon is írták, nem igazán szól jól. (előző off Octavia autómban hatalmasat szólt a bass reflex láda, E61.ben, mintha ott se lenne..:-( de nem adom fel...))
Szerintem csak az első ajtóhangszórók szorulnak feltétlen cserére.Sajnos csak középhangok jönnek belőle, és mivel azok vannak a legközelebb hozzád, azok érvényesülnek.
Köszi szépen németbe lakom és a mediamarktban elég jó áron vannak a jó fajta hangszórók, ezért gondoltam a cserére. Nekem sima gyári hangrendszer van nem a logic .
Biztosan jönnek majd a szakértők is (remélhetőleg). Alapvetően 100-as, azaz 10cm-es hangszórók vannak az ajtóban és a tetőben is hátul. A csere előtt fontos lenne megtudnod, hogy milyen a rendszered, több féle is van. (alap, Logic-7, stb). Az első ülés alatt vannak (lehetnek) a mélyek, amelyek 20 cm-esek. Minden cserénél van két kritikus kérdés:
- Beépítési mélység
- Felfogatási lehetőség (általában 4 csavaros, de a BMW 3 csavart használ, ahogy a képeken látni lehet.
Olvass utána, keresgélj, gyűjts infót, mert amit leírtam az még kevés. Vannak "BMW upgrade kit"-ek, ezek drágának tűnnek, de lehet megéri, mert nem kell sufni tuningolni. Én is tervezem a fejlesztést, de számomra még nem egyértelmű az irány.
pár tizednyi áramfelvétel miatt nem fog lemerülni az aksi..számtalanszor nem csuktam be rendesen annó a másik kocsimon az ajtót, így a lábtérvilágítás égett reggelig, vagy a gyerek bekapcsolta az olvasólámpát és az világított, de az autó pöcc röff 1 nap után is..pedig azoknak az izzóknak kicsit több az áramfelvételük, meg kicsit 31 éves kocsim volt 70Ah-ás 8-9 éves Varta akksival...
OBDII ELM 327 Bluetooth modullal telefonnal megnéztem a víz hőfokot, reális értéket mutatott 45 fokot .Csak járó motornál volt hajlandó információt adni az autóról. Az lenne a kérdésem hogy ha már van ilyenem, akkor azt mindig ki kell venni vagy akár benn is hagyhatom a csatlakozóban? Csak azért kérdezem mert így akkor mindig figyelemmel tudnám kísérni .