A 280-asok nagyon furcsák voltak számunkra. Lehet, hogy volt már itt róluk szó, de nem emléxem. A kétajtósok hogy kerültek a Zalához? Ide gyártották őket vagy exportból visszamaradt kocsik? A helyszínen tartott konzílium után német megrendelésre gyanakszunk.
Nem ironizálok Veled csak nehéz már megjegyezni, hogy mikor kinek mi a neve.
Mellesleg azért nem volt vicc mert lehet éppen kettő Ikarus fehérváron.
Mindjárt elmagyarázom.
Van most egy IKarus Rt. Ez nem gyárt buszt. Minden mást csinál. népszerű nevén ez a Széles Művek.
Sok cég tartozik hozzá.
Van az IKARUSBUS Rt. Ez gyárt buszt fehérváron. Ez IRIS busz tulajdon.
Ha jól vagyok dezinformálva akkor az EAG tulajdonosi szerkezete a következő :
- többségi tulaj IKARUSBus Rt.
- Kisebbségi tulaj : Török magáncég
- kisebbségi tulaj : dolgozói gyülekezet.
Tehát az EAG többségileg IKARUSBUS Rt. tulajdon de az IKARUSBus pedig többségileg IRIS Bus tulajdon.
A gond a következő:
- mindkettő gyár a kis db szám miatt drágán gyárt.
- az EAG termékei még piacképesek minőségileg addig a fehérváriaké csak egyszerűbb igényű piacokra jók.
- a kiscég életképesebb de ezt nehezen viseli az anyacég.
- mindkettő borotvaélen táncol.
A fő közös tlajdonos IRIS pár év alatt nem tudta eldönteni, hogy miért is vette meg a kettő céget.
Az Ő egyszerűsített gyártási palettáján minden olyan kategóriát gyártanak ( néha több márka alatt is) mint amit a két hazai gyárt.
Önverseny.
Nem tisztított profilt.
Nem épített az itt felhalmozott gyártási kultúrára, gyártási tapasztalatra.
Mindent engedett tovább sufnituning módszerekkel ahelyett, hogy arra épített volna amiben mi voltunk az erősek vagy majdnem a világ legjobbjai.
Most az IRIS kivár.
Vagy bezárja fehérvárt vagy nem.
Vagy szerez őszre fehérvár megrendelést vagy részegység gyártó lesz mint lett a Ganz a Hanslett időkben.
(Velem ironizálni teljesen fölösleges - azért kérdeztem, mert nem tudtam. Nem teljesen világos nekem még mindig, hogy akkor mi a "kapcsolat" az Ikarus és az EAG között, hiszem utóbbi szintén Ikarus, nem? Ikarus EAG. Vagy én tudom rosszul. Azt meg végképp nem tudom, mi van Fehérváron, és mi nem.)
Igen.
Ha van pénzed azt veszel amit akarsz.
Akár nepáli buszt is ha van ilyen.
A tender a akkor kötelező ha állami pénz is van a dologban.
A 24 VOLÁN együtt, Viktortól megkapta - évente - a vasúti beruházások pár %-át mint támogatást.
Évente 4-5 milliárd forintot 24-en.
Osszák el.
ekkor előbb a KHVM később a Volán Egyesülés kiírt tendert és az azokon nyertes cégek szállítottak a Volánoknak.
Egyszerűsítve :
Egy Volán egy évben vett 10 buszt. Ebből 6 buszt a tenderen keresztül, 4-et pedig saját kontóra.
Ha a távolságiban győztes abban az évben a Karosa volt ( volt ilyen) akkor lett 6 db Karosája + 4 db E95-e.
Székesfehérvári verebek csiripelik :
( vagy igaz, vagy nem)
- áll az átadó csarnokban 2-3 BKV IK 412T, átadásra várva,
- áll pár db Romániába készülő IK 415T, átadásra várva,
- áll egy db Bács Volán C 56, Iveco motoros, várja a sebesség határoló beszerelését, mert az késik.
- áll egy db Gemenc Volán C 56 Detroit dizel,
A " szalagon " ( bár itt gyártószalagról beszélni inkább gúny) :
- 3 db C 56 Bács Volán, Iveco motorosok,
- 1 db kolumbiai kocsi félkészen. A kész kocsi az udvaron, az üzlet ugrott.
- 9 db félkész Ik412-es Volánoknak.
Ezek a kocsik még egy régi Volán tenderre készültek volna.
De !!!
A tender Rába futóművekkel lett kiirva és a 9 kocsit megrendelő öt Volán így is rendelte meg.
Az Ikarus írt egy levelet ennek az öt Volánnak, hogy mi van akkor ha tenderkiirástól eltérően nem Rába futóművekkel hanem Renault futóművekkel szállítaná a kocsikat ?
A Volánok visszaírtak, : Köszönik akkor nem kérik a kocsikat.
Erre az Ikarus megrendelte a Renault futóműveket és beépítette a félkész kocsikba.
Most ott állnak a félkész kocsik a szalagon.
A Volánok nem veszik át mert mit kezdjenek egy olyan típusidegen kocsival amiben olyan tengelyek vannak amihez semmijük sincs ?
A 9 db 412 gazdái lettek volna :
- Kisalföld Volán 1 db
- Alba Volán 1 db
- Kunság Volán 1 db
- Agria Volán 1 db
- tisza Volán 5 db
A gyár jelenlegi létszáma cca = 600 fő.
Havonta 29 főt bocsátanak el, mert 30 fő elbocsátásakor már mások a munkaügyi szabályok.
A gyár tavalyi vesztesége cca. 3 400 millió forint volt.
A vezérigazgató a kormányt szidja.
Valamelyik nap valaki itt e topicon szólt, hogy jó lenne ha IKARUS buszokat vennének a hazai cégek.
Az Ikarus olx sokszor csapta már be 20 év alatt a cégeket, hogy megértem ha nem teszik.
Ennyi csiripelést hallottam ma.
( vagy igaz vagy nem)
Aktív koromban még szokványos volt. Igaz akkor átkosban éltünk.
A két cég elszámolt utána.
helyettem ( Ik 255 és 256) helyett így hozta fel a Mezőhegyes -bp járatot orosházásról egyszer IK 211-es egyszer pedik Ik 66-os.
Ugyanígy hozta helyettem a Jósvafőt egyszer Ik 31-es.
Egyszer pedig a Bakonybél-bp járatot egy Ik 630 csuklós Sőrédtől.
Tegnap Bp-n volt az FDC-116-os Agriás 395-ös szervízben.
Hazafelé jött Egerbe üresen, amikor is Kápolnán beért egy műszaki hibás Volánbuszt.
Mivel a Vb. nem tudott továbbmenni, ezért Bp-Eger tábla kirak, utasok át és tovább Egerbe.
Egerben egy kis naftát vételezett, s mint Volánbuszos járat visszakavart Bp-re, majd ugyancsak a hibás Vb fordáját hozta vissza Egerbe
Ez mennyire szokványos eljárás?
(A hibás busznak sem a hiba okát, sem a rendszámát nem tudom, mert a drága apám nem jegyezte meg:-(
Ez igen!
Én is voltam csabán és nézelődtem egy kicsit,de sajnos új kocsit nem sikerült látnom(már ami számomra új...)
A HSX 202-már "régi",én már 2001.11.hóban is láttam:-)
Talán új kicsit a HPD 154,ami ha jól láttam akkor Debrecenbe ment,az IAW 047-es a pécsi járaton van!
Jól sejtettem, hogy Békéscsaba helyi üzem is kapott az új szállítmányból, ma láttam a "2"-esen HZE-183-at ( 4 ajtós C80-as). Ezen kívül láttam Csabán a 3 ajtós helyközi kivitelű C80-as HZE-181 mellett egy HZE-182-t is.
Nekem a 4 ajtós szintén classic HSX-202 is újdonság volt, ami egy korábbi szállítmányból lehet, mert nincs hátsó tábladoboza. Ma a "17"-esen járt.
Visszatérve a cikkre, említik, hogy csökkentik a tipuskinálatot, ezért levesznek a palettáról egy alacsonypadlós városi autóbuszt, amit tavaly fejlesztettek ki. Most speciel ilyen tipus nem ugrik be a 489-en kivül, ami jobbkormányos volt. Erre gondoltak, vagy én vagyok tudatlan?
Üdv,
(a megnyugodott) Kofy
P.S.: Transport, csodálom a higgadtságod! Ez, kérem szépen nagy erény!
IFZ-111 és IFZ-112 a két legújabb kocsi, múlthét pénteken jöttek, rendszámot tegnap kaptak. Nyár végéig nem jön több kocsi, és ezzel egyidőben sajnos pár kocsinak le is kellett állnia:-(((
Lehet, hogy véletlen egybeesés, de a cikk írója Pekarek János, és van egy Pekarek nevű a Volánbusznál is, igaz nem magas beosztásban. (Az is lehet, hogy én tudok erről egyedül:)