Nállunk úgy volt hogy,rákötöttem magamnak,utánna bementem a szolgáltatóhoz és bejelentettem.Ők csak egy kézzel firkált rajzot kértek hogy hogy van bekötve.De ez szolgáltató válogatja.
Mivel "csatornás" azaz szennyvízelvezető topikot nem találtam csak 5 évvel ezelőtti bejegyzéssel, had kérdezzem meg itt:
Új ház, csatornacsonk kerítésen belül, vízvezeték szerelés és csatornázás(rákötés?) most ősszel aktuális, szükséges nekem aknát betonozni oda a kerítés mellé, vagy sem?
Egyik szomszédnál sincs, egy műanyag "kupak" áll ki a földből,(kb 20 cm átmérő) ez lenne az ún. tisztító idom?
A szolgáltató felé(FCSM) még a szerelés(bekötés) előtt kell jeleznem, vagy ők jönnek rákötni, avagy utána ...(?) - kicsit sok nagyon különböző infó zúdult ránk most pár nap alatt, bocsánat ha zavaromban sokat kérdezek - az építési engedélyben a műszaki leírás, helyszínrajz/amivel már futottunk egy nem is olcsó kört a szolgáltatóhoz/ elvileg elegendő a rákötéshez, nem?
Csak arra gondoltam, hogy egy egyszerű gáztűzhely működéséhez simán csak a fizikával kell tisztában lenni.
Rólam ne beszéljünk, kicsit más léptékkel nézem a dolgokat. Elektronikától mechanikáig, TV, video, audió, vagy akár régen a Lada vagy a Trabant atomokra szedése, szerintem nem nagyon tudsz megfogni. Ezt talán a szervizvállalkozásom ügyfelei is már évtizedek óta bizonyíthatják.
Megmondom őszintén, én úgy gondoltam, hogy aki nem bír el egy egyszerű gáztűzhellyel, annak talán nem is kellene belenyúlni.
Gépkönyv hiánya sem érv. Nem a levegőbe beszéltem, én hol néztem bele? Itt: http://www.google.hu
A tűzhely van vagy 10 éves eddig rendesen működött a kezelési utasítás már régen nincs meg. A hőérzékelő beleér a lángba.
Mi a problémád a kérdéssel? Ha gázszerelő lennek nem kérdezném meg, hogy mitől alszik el a láng.
Nem vagyok szakmabeli, de nem vagyok teljesen műszaki analfabéta. Tudom, hogy a kérdéses elemet emlegetík termoelem sőt termosztát néven is. A nagytudású gázszerelő nevezte termosztátnak, a boltban ahol vettem, termoszálnak. Sőt még így is volt ráírva, nem kézzel, hanem gyárilag nyomtatva.
A szakemberhez visszatérve: szétszedte a tűzhely tetejét, meghúzott egy anyát ahol a termoelem csatlakozik a szelephez, mondván, most már jó lesz, majd zsebretette a "munkadíjat" és elment. Nem azért írtam ide a kérdést, mert spórolni akarok a szerelőn, hanem azért mert balfaszok és szinte minden szaki megbízhatatlan.
Van olyan műszaki téma amúgy, amiben neked már nem szükséges kérdezned?
Mert tervező nem lesz, számítás a netes kalkulátor alapján + az index fórum. Így én is jobban belefolynék a kazán működésének megértésébe, mivel itt a fogyasztó és a tervező ugyan az a személy :)
A kezelési utasítás végén pontosan le van írva a sütő beállítása is, levegő, láng, takarékláng stb.
A takaréklángnak akkorának kell lenni, hogy a hőérzékelő a láng szélébe beleérjen, így nem lenne szabad kialudnia.
A max. lánggal nekem annyi gondom volt (más típus), hogy a gyári beállításban túl erősen fújta a gázt, vagyis szinte elfújta a lángot az égőtől (talán azért is égett szét túl hamar a sütőajtó üvegének gumija), míg ezt korrigáltam a megfelelő beállítócsavarral, hogy szemre normálisan égjen.
De nem tudom, mennyire vagy műszaki ember, mert akkor elvileg nem kérdeznél ilyeneket, nem neveznéd "termoszálnak" sem, célszerűbb lenne szakemberhez fordulni.
Ha csak ez a tűzhely csinálja, akkor rosszul szerelték, van egy rés, ahol az ajtó nyitásakor beáramlik a levegő elfújva a lángot. Ha nem csak a tied csinálja, akkor gyárilag szar. Ez utóbbit nehezebb elképzelni, de nem lehetetlen! :)
Tehát akkor szereltetsz hozzá egy külső hőmérséklet követőt és a többi az "Ő" dolga. Soha nem értettem, hogy mi a szarnak kell egy berendezéstől többetvárni, róla többet tudni, mint ami a fogyasztóra tartozik?
No, "ennyit az esőről" mondta az egyszeri gazda és elment vagy a kocsmába, vagy hunyni! :))))))
Gáztűzhely témában kérnék segítséget. A tünetek: a gázsütő begyújtás után ha felmelegszik, ha akár csak egy kis résnyire is kinyitom a sütő ajtaját lobban egy nagyot, aztán elalszik. A gáz egy ideig még jön. A termoszál ki lett cserélve benne, de az nem segített. Igaz előtte, ha felmelegedett teljesen, akkor is kialudt.
A tűzhely tipusa: Zanussi ZCG 5051. Van valakinek elképzeláse?
Van egy Immergas Nike Mini 24kW cirkónk, amivel meleg vizet állítunk elő és fűtünk is. Újabban olyan probléma lépett fel a készülékkel (6-8 éves kb., 1-2 évente takarítva), hogy a melegvíz megnyitásakor 8-10-szer próbálkozik begyújtani a lángot, kattog, olyan, mintha megnyitná a gázt, aztán kattanva leállítja. Aztán egy másodperccel később megint megpróbál begyújtani, ismét siekrtelenül, és ezt ismételgeti a 8-10. alkalomig, amikor végre sikerül neki. Sokszor egy perc is eltelik, mire belobban és akkor onnantól kezdve jön rendesen a melegvíz.
Arra gyanakodtam, hogy a szikraköze nem jó vagy az elektródák rosszul vannak beállítva, ezért leszedtem az elejét és az elektródákat megreszelgettem, hogy fényesebbek legyenek - feltételezve, hogy ettől jobb lesz a helyzet. Nem lett jobb sajnos.
Van más tippetek, mi okozhatja ezt a bosszantó hibát?
Még egy hozzáfűznivalóm van még a hibajelenséghez: Ha a termosztátot felcsavarva bekapcsolom a fűtést, akkor úgy megnyitva a melegvizet, már működik rendesen. Csak utána persze oda kell figyelni, hogy pl. a fürdés után a fűtést is letekerjem... Szóval nem az igazi megoldás, de hátha segít a hibefelderítésben :)
Mint tudvalévő, minnél kissebb a modulációval elért min. teljesítmény annál gyengébb a hatásfok. No ez nem bizonyított a kondenzációsnál, de bizony az atmoszférikus égőknél sem dicsekedtek vele eleinte.
Légyszi igazítsátok el a fejemet kicsit. Sürget az idő!
Nem kevés olvasás után lenne pár kérdésem.
Kazáncsere témában.
Kicsi ház, 2 szint 100 m2( fele tetőtér), vékony rézcsöves rendszer, gondolom 80Co-os előremenőre tervezve, nyílt égéstér, (Electrolux GCB350 HUN kazán). 30-as porotherm fal, 10cm "hungarocell" szigetelés a falon, de a tető (még) nem a legjobb.
Mindenképp zárt égéstérben gondolkozom ,inkább kondenzációs kombi-ban.
Mennyi lehet a hőigény és mi legyen a max és min tudása a kazánnak.
Nem nevet, de jót szeretenék venni, Baxi és Westenről nem hallottam "annyi rosszat".
A kapcsolási rajzból következően ha a szobatermosztát kapcsol ki, akkor nem foroghat a szivattyú.
A hőfok felugrik igen, ez egy ilyen egyszerű szerkezet.
Ahhoz, hogy úgy működjön, ahogy szeretnéd, időzítőt kellett volna beszerelniük, ami növelte volna az árát és szerintem akkoriban nem voltak erre felkészülve szakmailag sem...
Nálunk a vízhőfok termosztát csak elég hideg időjárás esetén kapcsol le, egyébként mindig a szobatermosztát vezérel, ezért így nem tudom (eddig ezt nem figyeltem), hogy ilyenkor keringtet-e még.
Érdekes, hogy úgy tervezték, hogy a szobatermosztát lekapcsolásakor nincs utókeringtetés, pedig ekkor is kellene: mert ha a szobatermosztát lekapcsolja a rendszert, akkor kb. 13 fokkal felugrik a hőmérséklet és csak percek múlva megy vissza.
Ez másoknál is így van?
Egyszer feltekerem annyira, hogy a vízhőmérséklet jeladó kapcsoljon le és megfigyelem, hogy berreg-e a szivattyú. Köszi.
ez pontosan igy lesz. egyelore ott tart, hogy nem ketutemu csak katalizatorral lehet az utcan, akkor is ha katalizator nelkul kerult eloszor forgalomba. eloszor csak uzleti elra volt tilos atalakitas nelkul hasznalni, aztan mar magancelra is az.
Ja a hőelem nekem is belelóg az őrlángba, de nem emlékszem, hogy ennyire izzana(már rég nem gázzal fűtök). A hőelem a jobb oldali a képen, mint ha lerakódás izzana rajta. Próbáld meg óvatosan megtörölgetni, lejön-e róla. Egyébként ezek bírják a lángot nagyon sokáig.