1-4 ; 2-3 van párba kötve. A primer oldaluk egyszerre van vezérelve. Nem biztos, de mintha a primer oldalak sorba lennének kötve párosával.
Ezért nemigazán jó a vegyes elrendezés. Kicsit eltér a menetszám és máris érdekes problémák jelentkeznek. Ha alapjárata stabil és jó, akkor nemigen kap fals levegőt. Én azt a mapmszondát cserélném. Az érzékeli a vákumot, amikor rálép az ember a gázra. 300-ért adtam most el egy 2002-es 8 szelepest, 115 ekm-el.
A klíma nem működött (nem volt még töltve és összel még ment), a kormányszervó gyenge volt már.
Szerintem elsiklottál valamin, linkeltek itt neked 2 nevet, ahova érdemes lenne elvinni az autót, ők már elég sok Rönót láttak, és nem annyira találgatásra megy a dolog, mert lehet (nem tudom, de igazából feltételezem), hogy amit eddig kicseréltettek veled, annak egy j része felesleges volt. Legalább a használt cuccot visszaadták?
Nem beszélve arról, hogy nekik lehetnek olyan csere alkatrészek, amivel még jobban ki tudják szűrni a hibát, és nem neked kell mindent megvenned, és mire kicseréled az egész autót csak megjavul...
A többi "noname" 10 alatt van (9 ezer körül). Azért az már nem 1-2 ezer ft különbség.
"ráadásul az egyik viszi a másikat általában ami párban van."
Tehát akkor szerinted is párban kell ezeket cserélni? Hiába hengerenkénti trafó?
Ha így van, akkor melyikek vannak párban? Az egymás mellettiek? Vagy 1-3 4-2 mint ahogy a gyúhjtási sorrend is van?
Egyébként 4 ezerért vettem a bontott trafót.
Nem sajnálom rá a pénzt, de igazából szeretném eladni az autót, ezért is kéne rendbe raknom. Jó ha 350-400 ezret fogok kapni érte, ehhez képest más így is talicskával döntöm bele a pénzt.
A weboldal, amit linkeltél tényleg jó áron adja a Beru trafót (36 ezer a 4 db), de ehhez még hozzájön a MAP szenzor 9 ezerért és máris majdnem újabb 50 ezer az eddigi 100 ezres kiadás mellé :( (katalizátor, lambda szonda, ezeknek a felszereltetése, injektor tisztítás, gyertyák, stb...)
Az alapjáraton lehúzogatás azért nem működik nálam, mert érdekes módon alapjáraton szépen jár a motor. Csak gázadáskor torpan, rángat.
Nagyon köszönöm, ismét a sok segítséget, tanácsot!
Megpróbálok egy hozzászólásban válaszolni mindenkinek.
WebNeo: Igen, valóban eléggé vegyesek a trafók. Ezeket még az előző tulaj cserélte, én 4 éve ezekkel járok (eddig) hibamentesen.
Sajnos az egész trafósort eléggé költséges lenne kicserélni, na meg nem is hinném, hogy egyszerre mind a 4 meghibásodott volna.
Ezért vettem nemrégiben 1 db bontott (működőképes) trafót és azt az egyet végigcserélgettem mindegyik gyertyán, de javulást nem tapasztaltam.
Ettől függetlenül nincs kizárva, hogy az sem tökéletes. Továbbra sem szeretnék venni 4 db újat, arra gondoltam, hogy vennék 1 db újat és azt ismét egyenként kicserélve végigpróbálnám az összes gyertyán.
Van annak jelentősége, hogy nem egyforma gyártmányúak a trafók, ha egyébként működőképesek?
(mégegyszer mondom, 4 éve ezekkel a "vegyes" trafókkal járok gond nélkül)
Néztem a Bárdinál, sajnos a Beru és a gyári Renault trafók eléggé drágák (15 e Ft), de láttam olcsóbbakat is náluk: ERA, GHIBAUDI, MOBILETRON, MEAT&DORIA. Ezek jóval olcsóbbak.
Meg szabad venni ezeket, vagy nagyon gagyik?
Köszönöm a gégecső ajánlást, azok cseréje is tervben volt már.
ZsOLiNhO: Benzinszűrő csere megvolt, semmi javulás.
Papalac: A MAP szenzor azért van gyorskötözővel rögzítve, mert el van törve a műanyag csőcsonkja. Pillanatragasztóval van "összegányolva" (szintén az előző tulaj által). :) Tudom, hogy ez nagyon kontár megoldás, most hogy így eszembe juttattad, ezt azonnal cserélem is (ha lehet kapni ilyet). Bár ezzel az összetálolt megoldással is már 4 éve járok. Tudtam róla, hogy ragasztva van, de úgy voltam vele, hogy amíg nem okoz hibát, addig nem bántom. Most már biztosan cserélve lesz. :)
vargachris: Mi indokolja, hogy párosával kell cserélni a trafókat? Ez hengerenkénti trafós, szerintem nincs köze egyiknek a másikhoz.
Nekem is ilyen motorom van, nemtom hány km-t futott a tiéd, de úgy 70e körül a trafók kidöglenek, párosával cserélendők. A kép alapján ebből indulnék ki, mert azok nem tűnnek pároknak.
Persze ez csupán személyes vélemény/tapasztalat, de ha jól emléxem trafóhalál előtt a miénk is dadogott. Aztán meg puff, lett egy két/háromhengeres Thalicskánk.
Másik autótípuson a dadogás alapjáraton lefulladással együtt jelentkezett, ott gyújtáskábel csere volt a megoldás.
A MAP szenzor miért van gyorskötözővel rögzítve? Nem esik az ki. Lehet, hogy ott kap fals levegőt. Én megnézném amit előttem ajánlottak. Pillangószelep, alapjárati motor tisztítás, pillangószelep alatti tömítés, szívó oldali tömítések.
Nálam 1000ft-os megoldás volt.. egy benzin szűrő csere. Jobb oldalt hátsó ülések környékén van alul. 2 kis Műanyag csati fogja azokat benyomod és óvatosan lehúzod. Egy kevéske benzin csorogni fog.
Felső a beszívott levegő nyomásérzékelője, az alsó a levegő hőmérséklet érzékelője.
Igy a képeket látva akár trafó hibád is lehet, hiszen háromfélének tűnik, sagem, valeo meg valami szürke, ezeket kellett volna elsőre cserélni, gyertyahézagot az ujnál is megnézni gyári értékre tenni ha nem az.
Pillangószelep és környéke , szívosor tömítések. Nem nagy munka és pénzben sem vág földhöz. Esetleg az első lambdaszonda jelét kéne még megnézetni egy hozzá értő emberrel, mert az felel a keverékképzésért.
Tanácsot szeretnék kérni, mert már minden ötletem elfogyott, hogy merre keressem a hibát.
Az autó egy 2002-es 1.4 16V Thalia.
Kb 1 hónapja azt kezdte el csinálni, hogy alacson fordulaton (2500 rpm alatt), nagyobb gázadásra elkezd dadogni, rángatni és teljesen elmegy az ereje. 2500-as fordulat felett viszont megy rendesen, jól húz a motor.
Elvittem szerelőhöz, aki a hibakód kiolvasás után katalizátor és hátsó lambda szonda hibát állapított meg.
Nosza, kicseréltem a katalizátort (egy vagyonért), a szondával együtt, de "természetesen" a hiba nem szűnt meg.
Innentől kezdve hibakód már nincs, a szerelő is csalálgatni tudott és az injektorokra gyanakodott. Elvittem egy injektor szakműhelybe, ahol ultrahangos tisztításnak vetették alá az injektorokat.
Utána némileg javult a helyzet, azóta már "csak" 2000-es fordulat alatt torpan és dadog. :(
Ezután vettem egy bontott (garantáltan működő) injektor sort, hátha valamelyik injektor hibás.
Természetesen ez sem oldotta meg a problémát, a hibajelenség maradt.
Ekkor jött a következő ötlet, hogy a gyújtótrafókat kellene megnézni.
Vettem 1 db gyújtótrafót és végigcserélgettem egyenként az összeset, de a hiba nem szűnt meg.
Tehát most itt tartunk, hogy a szerelő "találgat", én meg már kicseréltem a fél autót szinte:
Katalizátor
Lambda szonda (hátsó)
Injektorok
Gyújtótrafó(k)
Gyertyák
üzemanyag szűrő
Az autó továbbra is rángat, torpan nagy gázadásnál 2000-es fordulat alatt.
Van esetleg valami tanács, vagy ötlet hogy mit nézzek még meg?
Esetleg már azzal is beljebb lennék, ha tudnátok ajánlani egy olyan szerelőt, aki nem csak találgat, hanem van normális diagnosztikai műszere amivel meg tudná állapítani a hibát.
Érdemes megnézni a MAP szondát, mert ha annak rossz az érintkezése vagy hibás, akkor csinálhat leállásokat. Lehet, hogy a meleg hatására szakad meg. Első körben érdemes megmozgatni az érintkezőket. Volt akinek az ECO-nál voltak kilazulva a csatlakozók, megszakadt, zárlatos vezetékek egy kis egértámadás nyomán. ...