Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

opeter70 Creative Commons License 2017.06.02 0 0 66985

Atyaég! Akkor én sem remélek érte sokkal többet. Lassan jobban megéri ezeket bontva eladni.

A klímám nekem is meleget fúj per pillanat, de ha feltöltöm, akkor jó, de csak 1 szezont bír, aztán megint elveszti a gázt.

Megfestették már többször is, de nem látja klímás, hogy hol megy el a gáz.

De ezek már apróságok a mostaniakhoz képest.

Csak menjen, aztán vigyék el valamennyiért.

 

Igen, én is a MAP szenzor cseréjétől várom most a csodát. A pillanatragasztós ragasztás mellett simán szívhat falsot.

 

Előzmény: Papalac (66984)
Papalac Creative Commons License 2017.06.02 0 0 66984

1-4 ; 2-3 van párba kötve. A primer oldaluk egyszerre van vezérelve. Nem biztos, de mintha a primer oldalak sorba lennének kötve párosával.

Ezért nemigazán jó a vegyes elrendezés. Kicsit eltér a menetszám és máris érdekes problémák jelentkeznek. Ha alapjárata stabil és jó, akkor nemigen kap fals levegőt. Én azt a mapmszondát cserélném. Az érzékeli a vákumot, amikor rálép az ember a gázra. 300-ért adtam most el egy 2002-es 8 szelepest, 115 ekm-el.

A klíma nem működött (nem volt még töltve és összel még ment), a kormányszervó gyenge volt már.

 

Előzmény: opeter70 (66983)
opeter70 Creative Commons License 2017.06.02 0 0 66983

Na jó, de annyit azért csak rá kell költenem, hogy menjen az autó. :)

Gégecsöveket megrendeltem, ma megyek értük, kicserélem mindenhol a motor környékén a kábelkötegeken.

Pontosabban nem is kicserélem, hanem pótolom, mert gyakorlatilag megsemmisültek, elporladtak a gégecsövek.

Ez tényleg filléres dolog és ha nem is javul meg tőle, legalább esztétikus lesz a motortér.

 

Anonymus23:

Természetesen nem siklottam el ezek felett, el fogom vinni valamelyikhez az autót.

Azért az ilyen helyekre nem lehet 1 nap alatt bejutni, általában 2 hetes várakozási idő van, míg sorra kerülök.

 

Amit eddgi cseréltek, az semmi sem volt felesleges, csak éppen nem oldotta meg a jelenlegi problémát.

A katalizátor régóta csereérett volt, kb 1 éve világított már miatta a MIL lámpa.

Annak a cseréjét végignéztem és vissza is kaptam a hibásat (a MIL azóta nem világít).

Az injektorok tényleg nagyon dzsuvásak voltak, szintén jelen voltam a tisztításnál, az ultrahangos gépben csak úgy jött ki belőlük a fekete trutymó.

A gyertyákat, üzemanyag szűrőt magam cseréltem, mert már volt bennük vagy 40.000 km, terhát azokra is bőven ráfért a csere.

Előzmény: WebNeo (66982)
WebNeo Creative Commons License 2017.06.02 0 0 66982

EZzel kellett volna kezdened, hogy eladod, ne költs ra akkor semmit.

POntosan a hengerenként miatt jó a lehuzkodás, mindegy hogy alapjárat jó.

 

Előzmény: opeter70 (66980)
Anonymus23 Creative Commons License 2017.06.02 0 0 66981

Szerintem elsiklottál valamin, linkeltek itt neked 2 nevet, ahova érdemes lenne elvinni az autót, ők már elég sok Rönót láttak, és nem annyira találgatásra megy a dolog, mert lehet (nem tudom, de igazából feltételezem), hogy amit eddig kicseréltettek veled, annak egy j része felesleges volt. Legalább a használt cuccot visszaadták?

 

Nem beszélve arról, hogy nekik lehetnek olyan csere alkatrészek, amivel még jobban ki tudják szűrni a hibát, és nem neked kell mindent megvenned, és mire kicseréled az egész autót csak megjavul...

Előzmény: opeter70 (66980)
opeter70 Creative Commons License 2017.06.02 0 0 66980

Bárdinál van 15 ezerért Beru.

A többi "noname" 10 alatt van (9 ezer körül). Azért az már nem 1-2 ezer ft különbség.

 

"ráadásul az egyik viszi a másikat általában ami párban van."

Tehát akkor szerinted is párban kell ezeket cserélni? Hiába hengerenkénti trafó?

Ha így van, akkor melyikek vannak párban? Az egymás mellettiek? Vagy 1-3 4-2 mint ahogy a gyúhjtási sorrend is van?

 

Egyébként 4 ezerért vettem a bontott trafót.

 

Nem sajnálom rá a pénzt, de igazából szeretném eladni az autót, ezért is kéne rendbe raknom. Jó ha 350-400 ezret fogok kapni érte, ehhez képest más így is talicskával döntöm bele a pénzt.

 

A weboldal, amit linkeltél tényleg jó áron adja a Beru trafót (36 ezer a 4 db), de ehhez még hozzájön a MAP szenzor 9 ezerért és máris majdnem újabb 50 ezer az eddigi 100 ezres kiadás mellé :( (katalizátor, lambda szonda, ezeknek a felszereltetése, injektor tisztítás, gyertyák, stb...)

 

Az alapjáraton lehúzogatás azért nem működik nálam, mert érdekes módon alapjáraton szépen jár a motor. Csak gázadáskor torpan, rángat.

 

 

 

  

 

Előzmény: WebNeo (66979)
WebNeo Creative Commons License 2017.06.02 0 0 66979

Én sem hittem sokmindent amig egyesével nem mentek tönkre, ráadásul az egyik viszi a másikat általában ami párban van.

15 e nem tudom hol nézted.

http://minalko.addel.hu/kereses/beru

Bontott trafó mennyi volt?

Ugyanis tök felesleges a kábelét kell lehuzni egy pillanatra alapjáraton, ahol nem áll le az a henger kábelezése, trafója, gyertyája stb rosszalkodik.

Van jelentősége ha nem egyformák, de szerintem csak, másnak más lesz a véleménye.

Elsősorban a problémák mellett nyilván a fogyasztás is változik nem lefelé :D

Trafóban egy két ezer forint különbségért nm érdemes gagyit venni, ezek azok, vagy közepes alsó minőségüek.

Eldor török trafót ha kapsz azt érdemes még venni.

Előzmény: opeter70 (66978)
opeter70 Creative Commons License 2017.06.02 0 0 66978

Nagyon köszönöm, ismét a sok segítséget, tanácsot!

Megpróbálok egy hozzászólásban válaszolni mindenkinek.

 

WebNeo: Igen, valóban eléggé vegyesek a trafók. Ezeket még az előző tulaj cserélte, én 4 éve ezekkel járok (eddig) hibamentesen.

Sajnos az egész trafósort eléggé költséges lenne kicserélni, na meg nem is hinném, hogy egyszerre mind a 4 meghibásodott volna.

Ezért vettem nemrégiben 1 db bontott (működőképes) trafót és azt az egyet végigcserélgettem mindegyik gyertyán, de javulást nem tapasztaltam.

Ettől függetlenül nincs kizárva, hogy az sem tökéletes. Továbbra sem szeretnék venni 4 db újat, arra gondoltam, hogy vennék 1 db újat és azt ismét egyenként kicserélve végigpróbálnám az összes gyertyán.

Van annak jelentősége, hogy nem egyforma gyártmányúak a trafók, ha egyébként működőképesek?

(mégegyszer mondom, 4 éve ezekkel a "vegyes" trafókkal járok gond nélkül)

Néztem a Bárdinál, sajnos a Beru és a gyári Renault trafók eléggé drágák (15 e Ft), de láttam olcsóbbakat is náluk: ERA, GHIBAUDI, MOBILETRON, MEAT&DORIA. Ezek jóval olcsóbbak.

Meg szabad venni ezeket, vagy nagyon gagyik?

Köszönöm a gégecső ajánlást, azok cseréje is tervben volt már. 

 

ZsOLiNhO: Benzinszűrő csere megvolt, semmi javulás.

 

Papalac: A MAP szenzor azért van gyorskötözővel rögzítve, mert el van törve a műanyag csőcsonkja. Pillanatragasztóval van "összegányolva" (szintén az előző tulaj által). :) Tudom, hogy ez nagyon kontár megoldás, most hogy így eszembe juttattad, ezt azonnal cserélem is (ha lehet kapni ilyet). Bár ezzel az összetálolt megoldással is már 4 éve járok. Tudtam róla, hogy ragasztva van, de úgy voltam vele, hogy amíg nem okoz hibát, addig nem bántom. Most már biztosan cserélve lesz. :)

 

vargachris: Mi indokolja, hogy párosával kell cserélni a trafókat? Ez hengerenkénti trafós, szerintem nincs köze egyiknek a másikhoz.

 

 

WebNeo Creative Commons License 2017.06.02 0 0 66977

Tegnap el is felejtettem a csöveket is fillérekért lehet pótolni a kábeleken, s nem csak esztétikai oka van annak hogy oda tettek annak idején.

http://webaruhaz.fervill.hu/termek/33506-fonott-kabelvedo-cso--tuzallo-polieszter

http://webaruhaz.fervill.hu/webaruhaz/search.php?search_query=cs%C5%91&submit_search=Keress&id_termekcsoport=212

http://webaruhaz.fervill.hu/webaruhaz/search.php?search_query=cs%C5%91&submit_search=Keress&id_termekcsoport=1111

Vettem már náluk, helyi boltban átvehető amit rendelek, igy postaköltség sincs.

Előzmény: opeter70 (66967)
vargachris Creative Commons License 2017.06.01 0 0 66976

Nekem is ilyen motorom van, nemtom hány km-t futott a tiéd, de úgy 70e körül a trafók kidöglenek, párosával cserélendők. A kép alapján ebből indulnék ki, mert azok nem tűnnek pároknak.

Persze ez csupán személyes vélemény/tapasztalat, de ha jól emléxem trafóhalál előtt a miénk is dadogott. Aztán meg puff, lett egy két/háromhengeres Thalicskánk.

Másik autótípuson a dadogás alapjáraton lefulladással együtt jelentkezett, ott gyújtáskábel csere volt a megoldás.

Előzmény: opeter70 (66967)
Vidor75 Creative Commons License 2017.06.01 0 0 66975

A felső Szívócső-nyomás érzékelő (MAP-szenzor), az alsó Levegő hőmérséklet érzékelő.

De ez csak képes keresés alapján van. Majd kijavítanak ha nem jól kerestem. :)

Előzmény: opeter70 (66967)
Papalac Creative Commons License 2017.06.01 0 0 66974

Szerintem felülről könnyebb kicserélni. Kicsit meg kell billegtetni és kihúzni.

Előzmény: Anonymus23 (66968)
Papalac Creative Commons License 2017.06.01 0 0 66973

A MAP szenzor miért van gyorskötözővel rögzítve? Nem esik az ki. Lehet, hogy ott kap fals levegőt. Én megnézném amit előttem ajánlottak. Pillangószelep, alapjárati motor tisztítás, pillangószelep alatti tömítés, szívó oldali tömítések.

Előzmény: opeter70 (66967)
ZsOLiNhO Creative Commons License 2017.06.01 0 0 66972

Nálam 1000ft-os megoldás volt.. egy benzin szűrő csere.  Jobb oldalt hátsó ülések környékén van alul. 2 kis Műanyag csati fogja azokat benyomod és óvatosan lehúzod.  Egy kevéske benzin csorogni fog.

Előzmény: opeter70 (66964)
ivókút Creative Commons License 2017.06.01 0 0 66971

Nem nekem szólt a kérdés, de igen az lesz az...

Előzmény: Anonymus23 (66969)
WebNeo Creative Commons License 2017.06.01 0 0 66970

Felső a beszívott levegő nyomásérzékelője, az alsó a levegő hőmérséklet érzékelője.

Igy a képeket látva akár trafó hibád is lehet, hiszen háromfélének tűnik, sagem, valeo meg valami szürke, ezeket kellett volna elsőre cserélni, gyertyahézagot az ujnál is megnézni gyári értékre tenni ha nem az.

Előzmény: opeter70 (66967)
Anonymus23 Creative Commons License 2017.06.01 0 0 66969

Jól sejtem, hogy ez (sárgával) az ott?

 

Anonymus23 Creative Commons License 2017.06.01 0 0 66968

Fotód nincs véletlenül, hogy hol is van ez a szenzor a kocsiban?

Az enyémben ugye van intercooler is, így akkora a dzsumbuj ott, hogy nem is tudom.

 

Azt már kisilabizáltam a fórumból, hogy csak húúúúúúúúúúúúúúúúúzni kell felfelé és kijön, de nem mindegy, hogy honnan férek hozzá egyáltalán.

Mert akkor lehet megvárom vele az olajcserét, és akkor csápos emelőn alulról támadok :) Hátsó motortartóbakot is cserélni kell úgyis.

Előzmény: Papalac (66962)
opeter70 Creative Commons License 2017.06.01 0 0 66967

Köszönöm a tanácsokat!

 

Még egy kérdés:

Tudja esetleg valaki, hogy a képen a pirossal bekarikázott szenzorok konkrétan milyen szenzorok és mi célt szolgálnak?

 

 

Előzmény: WebNeo (66965)
ivókút Creative Commons License 2017.06.01 0 0 66966

Pillangószelep és környéke , szívosor tömítések. Nem nagy munka és pénzben sem vág földhöz. Esetleg az első lambdaszonda jelét kéne még megnézetni egy hozzá értő emberrel, mert az felel a keverékképzésért.

Előzmény: opeter70 (66964)
WebNeo Creative Commons License 2017.06.01 0 0 66965

Pestinek tünsz, néhol az irásod alapján, bár nem találtam pontosan, keresd őket:

http://forum.index.hu/User/UserDescription?u=1086840

http://forum.index.hu/User/UserDescription?u=964407

 

Hátha valamelyik segíthet.

Hátsó szondának nincs köze a rángatáshoz, ez valami érzékelő, vagy gyujtás.

Előzmény: opeter70 (66964)
opeter70 Creative Commons License 2017.06.01 0 0 66964

Sziasztok!

 

Tanácsot szeretnék kérni, mert már minden ötletem elfogyott, hogy merre keressem a hibát.

Az autó egy 2002-es 1.4 16V Thalia.

 

Kb 1 hónapja azt kezdte el csinálni, hogy alacson fordulaton (2500 rpm alatt), nagyobb gázadásra elkezd dadogni, rángatni és teljesen elmegy az ereje. 2500-as fordulat felett viszont megy rendesen, jól húz a motor.

 

Elvittem szerelőhöz, aki a hibakód kiolvasás után katalizátor és hátsó lambda szonda hibát állapított meg.

Nosza, kicseréltem a katalizátort (egy vagyonért), a szondával együtt, de "természetesen" a hiba nem szűnt meg.

Innentől kezdve hibakód már nincs, a szerelő is csalálgatni tudott és az injektorokra gyanakodott. Elvittem egy injektor szakműhelybe, ahol ultrahangos tisztításnak vetették alá az injektorokat.

Utána némileg javult a helyzet, azóta már "csak" 2000-es fordulat alatt torpan és dadog. :(

 

Ezután vettem egy bontott (garantáltan működő) injektor sort, hátha valamelyik injektor hibás.

Természetesen ez sem oldotta meg a problémát, a hibajelenség maradt.

 

Ekkor jött a következő ötlet, hogy a gyújtótrafókat kellene megnézni.

Vettem 1 db gyújtótrafót és végigcserélgettem egyenként az összeset, de a hiba nem szűnt meg.

 

Tehát most itt tartunk, hogy a szerelő "találgat", én meg már kicseréltem a fél autót szinte:

Katalizátor

Lambda szonda (hátsó)

Injektorok

Gyújtótrafó(k)

Gyertyák

üzemanyag szűrő

 

Az autó továbbra is rángat, torpan nagy gázadásnál 2000-es fordulat alatt.

 

Van esetleg valami tanács, vagy ötlet hogy mit nézzek még meg?

Esetleg már azzal is beljebb lennék, ha tudnátok ajánlani egy olyan szerelőt, aki nem csak találgat, hanem van normális diagnosztikai műszere amivel meg tudná állapítani a hibát.

 

Köszönöm!

    

Anonymus23 Creative Commons License 2017.05.31 0 0 66963

Köszönöm!

Így már boldogulok!

Előzmény: Papalac (66962)
Papalac Creative Commons License 2017.05.31 0 0 66962
Előzmény: Papalac (66961)
Papalac Creative Commons License 2017.05.31 0 0 66961

Jó hozzá. Egyformák, motortól függetlenül. A sebességváltóba van bedugva, az utastér felé, ahol az utastérbe mennek a fűtéscsövek.

Előzmény: Anonymus23 (66960)
Anonymus23 Creative Commons License 2017.05.31 0 0 66960

Nekem 2004-es 1.5 dci (82 lovas/60KW), akkor ez a cikkszám vajon jó hozzá? 7700418919?

Előzmény: ivókút (66959)
ivókút Creative Commons License 2017.05.31 0 0 66959
Előzmény: Anonymus23 (66958)
Anonymus23 Creative Commons License 2017.05.31 0 0 66958

A kilóméteróra jeladónak mi a bolti hivatalos neve (ahogyan tudok rá keresni)?

Elkezdett mesebeli lenni, hol működik, hol nem.

Papalac Creative Commons License 2017.05.29 0 0 66957

Érdemes megnézni a MAP szondát, mert ha annak rossz az érintkezése vagy hibás, akkor csinálhat leállásokat. Lehet, hogy a meleg hatására szakad meg. Első körben érdemes megmozgatni az érintkezőket. Volt akinek az ECO-nál voltak kilazulva a csatlakozók, megszakadt, zárlatos vezetékek egy kis egértámadás nyomán. ...

Előzmény: szimario1972 (66955)
szaki213 Creative Commons License 2017.05.29 0 0 66956

Nálam ha lehúzom a vízgomba csatlakozót, akkor beindul a ventilátor (1.4 16V).

Előzmény: szimario1972 (66952)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!