Tudjátok milyen típusú busz volt az amelyik a lengyel zarándokokkal felborult?
Nem tudtam felismerni.
Valójában hány éves jármű volt, mert eleinte (amikor a baleset történt) 3 éves járműről beszéltek (RTL-Klub) most meg már 6 évesről.
Hat igen, a Nepliget ezer sebbol verzik, de hat ez van. Es valoban Volanbuszos kocsik is acsorognak szep szammal a Ligetben, hiszen tobb olyan forda van, amelyben 2 jarat kozott nem kell a telepre menni.
Ezen a mondaton nagyon fennakadtam:
"Járművek tucatjai a Népliget fái alá kényszerülnek, ahol az egész napos ki- és beállással jelentősen szennyezik a környezetet."
Ezek a "tucatnyi" jarmuvek mennek 500 metert osszesen Liget es a buszpu kozott. Ami kornyezetszennyezest e kozben okoznak, az kb. 0.0000001%-a a budapesti osszesnek. Nagyobb kornyezetszennyezest okoznak azok, akik amiatt ultek a tavolsagi buszokrol at a sajat szemelygepkocsijukba, mert kitelepitettek az Erzsebet teret. Ugyhogy uzenem az ujsagiroknak, hogy le lehet szallni a temarol, vagy tessek megvilagitani a kerdeskort kicsit komplexebben. Na azt varhatom....
Már megint előbb cselekedtek, mint, hogy gondolkoztak volna.... na dehát beszélgettünk mi erről itt sokat.... no comment
illtetve csak annyit, hogy:
"Volánbusz Rt. járatai azonban nem a Ligetben, hanem a közeli Fék utcában, vagy az Andor utcai, illetve a monori és a szigethalmi telepeken állomásoznak – szögezte le a közlemény."
A képen ott leghátul egészen véletlenül, nem egy Volánbuszos kocsi? :)))
nsz:
Távolsági buszok a Népliget fái alatt Kicsire sikerült az új pályaudvar, csak a sofőrök leleményességén múlik, hol találnak parkolóhelyet
Kaotikus állapotok uralkodnak az új Népliget Volánbusz-pályaudvar környékén. A vidéki Volán-társaságok járatainak ugyanis nincs parkolóhelyük, ezért a járművezetők leleményességére bízzák, ki, hol vészeli át az érkezéstől indulásig esetenként többórás várakozási időt. Járművek tucatjai a Népliget fái alá kényszerülnek, ahol az egész napos ki- és beállással jelentősen szennyezik a környezetet.
Nem fékhiba okozta a lengyel busz balesetét Az első vizsgálatok szerint nem a fék vagy a kormányszerkezet hibája okozta a lengyel zarándokbusz hétfő hajnali, balatonkeresztúri balesetét, amelyben 19-en meghaltak. A busz a feltételezések szerint legfeljebb 80 kilométerrel haladt, és a hatéves jármű viszonylag jó műszaki állapotban volt. A rendőrség szerint a vezető mindenképp felelős a történtekért, mert túl gyorsan hajtott a körforgalomba.
Emberi mulasztás okozta a lengyel turisták tragédiáját Valószínű, emberi mulasztás okozta azt a tragikus kimenetelű buszbalesetet, amelyben 19 lengyel turista vesztette életét és további 32 utas szenvedett sérüléseket. Az elsődleges információk szerint, a lengyel rendszámú busz sofőre a megengedettnél jelentősen nagyobb sebességgel érkezett a körforgalomba, ahol a padkára hajtott, minek következtében a jármű felborult.
K.
"Lehet, hogy véletlen egybeesés, de a cikk írója Pekarek János, és van egy Pekarek nevű a Volánbusznál is, igaz nem magas beosztásban. (Az is lehet, hogy én tudok erről egyedül:)" írta NOLAN.
A Volánbusznál 2 Pekarek van, igaz, hogy mindkettő Tibor :-))
Id. Pekarek gondnok a BNS aut. áll.-on. Ifj. Pekarek ügyeletes tiszt a Népliget pu.-n. Egyik sem "az a Pekarek" :-))
Transport! Mostmár végleg letettem arról, hogy megszerezem a Magyar Közlekedés május 22-i számát (szégyen, nem szégyen, nekünk csak egy jár a céghez, azt pedig sokszor lenyúlják). Szóval, ha elküldenéd azt a bizonyos cikket, akkor nagyon hálás lennék !!!
Nekem múlkor egy 266 -oshoz volt szerencsém Miskolcon... "felújított", teliablakos! A középső
ajtónál az ülések kiszedve. A busz tömve, kint rekkenő hőség, mellettem egy igencsak iszákos emberke, az úton dugó... :( életem leg...bb buszozása volt.
A Volán "ízlésétől" függ, hogy tesz-e bele nyitható ablakot. Zalában a felújításoknál általában tesznek be még párat.
A függöny viszont sokat számít, még akkor is, ha az összes ablak eltolható.
Májusban (Pünkösdkor) utaztam egy Balaton Volános IK 260-assal, ami ilyen teleablakos volt. Már akkor nagyon melegnek találtam.
Igazán kicserélhették volna elhúzhatóra az összeset. Döbbenten láttam itt a Zala volános 280-ast is elhúzhatatlan ablakokkal.
Kinek jó ez?
Már ablakcserére sincs pénz? Ezt nehezen hiszem.
A napon állva ezek úgy felforrósodnak, hogy a középkori inkvizítorok sem találhatnának különb kínzási módot.
Több volánnál megtalálhatók Németországból használtan vett 280-asok(280.02 ill.03), sőtt 260-asok is, az osztatlan oldalablakokról és ráncajtókról lehet felismerni őket.
A 280-asok nagyon furcsák voltak számunkra. Lehet, hogy volt már itt róluk szó, de nem emléxem. A kétajtósok hogy kerültek a Zalához? Ide gyártották őket vagy exportból visszamaradt kocsik? A helyszínen tartott konzílium után német megrendelésre gyanakszunk.
Nem ironizálok Veled csak nehéz már megjegyezni, hogy mikor kinek mi a neve.
Mellesleg azért nem volt vicc mert lehet éppen kettő Ikarus fehérváron.
Mindjárt elmagyarázom.
Van most egy IKarus Rt. Ez nem gyárt buszt. Minden mást csinál. népszerű nevén ez a Széles Művek.
Sok cég tartozik hozzá.
Van az IKARUSBUS Rt. Ez gyárt buszt fehérváron. Ez IRIS busz tulajdon.
Ha jól vagyok dezinformálva akkor az EAG tulajdonosi szerkezete a következő :
- többségi tulaj IKARUSBus Rt.
- Kisebbségi tulaj : Török magáncég
- kisebbségi tulaj : dolgozói gyülekezet.
Tehát az EAG többségileg IKARUSBUS Rt. tulajdon de az IKARUSBus pedig többségileg IRIS Bus tulajdon.
A gond a következő:
- mindkettő gyár a kis db szám miatt drágán gyárt.
- az EAG termékei még piacképesek minőségileg addig a fehérváriaké csak egyszerűbb igényű piacokra jók.
- a kiscég életképesebb de ezt nehezen viseli az anyacég.
- mindkettő borotvaélen táncol.
A fő közös tlajdonos IRIS pár év alatt nem tudta eldönteni, hogy miért is vette meg a kettő céget.
Az Ő egyszerűsített gyártási palettáján minden olyan kategóriát gyártanak ( néha több márka alatt is) mint amit a két hazai gyárt.
Önverseny.
Nem tisztított profilt.
Nem épített az itt felhalmozott gyártási kultúrára, gyártási tapasztalatra.
Mindent engedett tovább sufnituning módszerekkel ahelyett, hogy arra épített volna amiben mi voltunk az erősek vagy majdnem a világ legjobbjai.
Most az IRIS kivár.
Vagy bezárja fehérvárt vagy nem.
Vagy szerez őszre fehérvár megrendelést vagy részegység gyártó lesz mint lett a Ganz a Hanslett időkben.
(Velem ironizálni teljesen fölösleges - azért kérdeztem, mert nem tudtam. Nem teljesen világos nekem még mindig, hogy akkor mi a "kapcsolat" az Ikarus és az EAG között, hiszem utóbbi szintén Ikarus, nem? Ikarus EAG. Vagy én tudom rosszul. Azt meg végképp nem tudom, mi van Fehérváron, és mi nem.)