Keresés

Részletes keresés

v_peti Creative Commons License 2002.07.16 0 0 7688
Az ESSO-busz (a töld) és még jó néhány társa "plusszosítva" lett Vasi Volán-os módon. Ugyanis a helyközi buszok új üléshuzatot és új függönyt is kaptak a felújítás után. Ekkor kapták meg a Vasi Volán-os színeket is.(F?leg 266-osok lettek felujítva, valamint 280-asok és az ESSO busz is, azt hiszem.)
A hagyományos sárga 266-os eredeti függönyökkel már lassan védett darabnak számít. Szombathelyen is egyre fogyadoznal. Sokat felujítottak már bel?lük az el?bb e mlített módon. Tényleg, mi van az egyenes m?szerfalú 280-assal? Azt meg kellene menteni!

Előzmény: IZé (7676)
Grimbi Creative Commons License 2002.07.16 0 0 7687
A tigris ott is matrica, a BEE-t nem tudom, hogy teljesen az-e, vagy csak a figurák.
Előzmény: Törölt nick (7685)
Törölt nick Creative Commons License 2002.07.16 0 0 7686
Mondjuk az ajándék motorolajat az Alba Volánnál nehezen tudom elképzelni. Mindegyik buszuk tele van ragasztva MOL matricával...
Előzmény: v_peti (7673)
Törölt nick Creative Commons License 2002.07.16 0 0 7685
Biztos az összes volán vezérnek BEE-s mobilja van :-))) Egyéni reklám. Szerintem matrica az egész, tehát még annyit sem ér, mint az ESSO (igaz, a matrica összetartja a kasznit :-)))

OFF
Elnézést, de nem akartam lebukni.

Előzmény: Grimbi (7684)
Grimbi Creative Commons License 2002.07.16 0 0 7684
És a BEE, ő meg fizet? Az több helyen van, mint Esso.
Előzmény: v_peti (7673)
Törölt nick Creative Commons License 2002.07.16 0 0 7683
OK. Így jó lesz. Kapcsold be.
Előzmény: Grimbi (7682)
Grimbi Creative Commons License 2002.07.16 0 0 7682
Majd csak csüt. estére, addig lacháza. Mobil 10 percre akkor bekapcs.
Előzmény: Törölt nick (7680)
Grimbi Creative Commons License 2002.07.16 0 0 7681
pécsi 246-os DUD-688
Előzmény: Törölt nick (7671)
Törölt nick Creative Commons License 2002.07.16 0 0 7680
Nem csak tipp.

OFF
Mester! Otthon vagy? Felhívnálak.

Előzmény: Grimbi (7678)
Grimbi Creative Commons License 2002.07.16 0 0 7679
A sárvári 256-os, GNW-417
Előzmény: v_peti (7673)
Grimbi Creative Commons License 2002.07.16 0 0 7678
tipp: NABI
Előzmény: atinform (7677)
atinform Creative Commons License 2002.07.16 0 0 7677
Szevasztok!
Állítólag idén még újabb négy alacsonypadlós kocsija érkezik majd a KV rt.-hez.Nem tudja valaki hogy milyen tipusokon gondolkodnak?
IZé Creative Commons License 2002.07.16 0 0 7676
Kösz. Persze a rendszámból gondolhattam volna, hogy nem mai gyerek, de mivel Classic pofája van, meg zöld kapaszkodókat láttam benne, ezért megtévesztett. Hát igen, ilyen egyszerű becsapni a népet azzal, hogy átfestik a buszokat. Persze én csak autóból láttam, kb. 10 másodpercig.
Előzmény: htibor (7675)
htibor Creative Commons License 2002.07.16 0 0 7675
Szia!

Nem, nem újként lett ilyen a fényezése, hanem felújítás után.

Az AOA-330-as 1988-as gyártású kocsi, és úgy 2 éve rója így Esso reklámba burkolózva Fehérvár utcáit.

Előzmény: IZé (7674)
IZé Creative Commons License 2002.07.16 0 0 7674
Végülis értem én, hogy mi a reklám. Csak azt furcsállom, hogy egy vadiúj buszt festettel le keki színüre. Lehet, hogy ez volt a gyári festése (mivel belül is ilyen volt)?
Előzmény: v_peti (7673)
v_peti Creative Commons License 2002.07.16 0 0 7673
Esso busz:
Szombathely: 260-as, piros alapszínű, tigrissel az oldalán.
Sárvár (régen Szombathely, ZEG-i járatot is vitt.): Zöld ESSO busz. (256-os. ):
Ezek az ESSO referenciabuszai. A reklámért cserébe ingyenes motorolajat kap a Volán. (Egyszwer volt erről szó a városi TV-ben.)

Előzmény: IZé (7670)
v_peti Creative Commons License 2002.07.16 0 0 7672
A hétvégén Berchtesgadenben jártam. (Ott található a Sasfészek /Kehlstein/.) Fent étterem működik és be lehet látni a környéket, ha nincs köd. (Akkor éppen volt. :( ) A hegytetőre 1952.(!) óta csak busszal lehet felmenni. Vagy gyalog. Nem véletlenül. Ugyanis az út keskeny, kanyargós, több alagúton kell keresztül menni, és kevés a kitérési lehetőség. Oldalt meg több 100 m-es mélység is lehetséges. A forgalmat a regionális közlekedési vállalat buszai bonyolítják le magas biztonsági követelményeknek megfelelve. (MAN típusúak.)
A városból majdnemm 1000m magasra tetszőleges módon fel lehet jutni. Ott a buszvégállomás. Ott kell jegyet váltani. (12 Euróért.) Van néhány helyi járatos busz is. A buszok a reggeli órák kivételével 25 percenként közlekednek. A 6.5 km-t jó negyedóra alatt teszik meg. Félúton van kitérési lehetőség. Itt lehetőség van panorámafotót készíteni, de csak a buszból!
Ha sok az utas, akkor több busz megy. Mindenkinek jut ülőhely. Visszafelé útra regisztráltani kell magunkat a felső állomáson, hogy melyik busszal megyünk le.
A ködös idő is megnehezíti a sofőrök dolgát. Télen és nagyon rossz időben nincs buszközlekedés.
(Ősztől tavaszig zárva van az étterem.)
A buszok több mint 700m-t tesznek meg felfelé. Utána egy 124m hosszú alagútba kell bemenni. Onnan 124m-t kell még felfelé liftezni. (ca. 42 mp alatt ér fel a lift.)

Törölt nick Creative Commons License 2002.07.16 0 0 7671
C80: Az ESSO fizet ezért, mint reklám. Pécsen is azért lett lefestve a 246-os. Ez olyan, mint a BEE buszok.
A 435-ös pedig az egykori duóbusz. Örülök, hogy inkább átalakították, mint szétvágták.
Előzmény: IZé (7669)
IZé Creative Commons License 2002.07.16 0 0 7670
Közben kis.kavics oldalain megtaláltam mindkét buszt.
De a kérdéseim maradnak:
Ez gyárilag lett ilyen rondára festve?
Ez meg talán a duobusz protója lenne?
Előzmény: IZé (7669)
IZé Creative Commons License 2002.07.15 0 0 7669
Ma Székesfehérváron átmentemben két érdekes buszt láttam.
Az egyik egy 280 Classic, keki színű volt, valamilyen (talán esso) motorolaj reklámmal. Hogy lehet (új) buszt ilyen rondára festeni? És az hagyján, hogy tetőtől talpig, de még belül is (az ajtók, amennyire kívülről láttam). Lehet, hogy már gyárilag ilyenre készült? Netán honvédségi megrendelésre?
A másik egy tűzpiros 435-ös. Ez egy esso kút reklámját hordozta, de legalább szép volt a színe. Az volt az elején: 435 TD. Gondolom, ez nem azt jelenti, hogy turbódízel?! A hátulján meg egy D10-es táblácska volt. Egyébként olyan furcsa ablaki voltak, csak egy vékonyabb felső részben billenthetők, és nem elhúzosak. A vezetőállás mögötti ablakon pedig volt egy felirat: "környezetbarát autóbusz". Zöld betükkel, enyhén döntött irányban. Pontosan, ahogy azon a képen van, ami a BNV-n készült az AEG-IKARUS duobuszról. Csak nem lehet, hogy ez az a busz?
Törölt nick Creative Commons License 2002.07.15 0 0 7668
Nekem van egy észrevételem.

Az oldalad jó.

:)

Előzmény: Carpy (7667)
Carpy Creative Commons License 2002.07.15 0 0 7667
Hosszas munka soran azt hiszem sikerult valamivel emberibb arcot adnom a honlapomnak, (ideje volt...), es bovult is itt-ott. Kritikakat 24 oran belul tessek kuldeni, kulonben oszig ugymarad minden :-)

DAttis Creative Commons License 2002.07.15 0 0 7666
Jó estét !

Off:
Ezek szerint Önnel találkoztam péntek este ?

On:
Nem tudom pontosan mennyivel jött a busz az autópályán, de biztos, hogy 100 feletti tempóban, de legalább 100-as tempóval jött.
Én csak azt éreztem, hogy a méreteihez képest elég jó tempóban megy a gép.

Kiváncsi vagyok hazafele milyen lesz az út mindenestre. A németországi szakasz iszonyú hosszú mindenestre, ott pontosan 8 órán keresztül jött a busz.

Előzmény: transport (7664)
Abrantes Creative Commons License 2002.07.14 0 0 7665
"Bibionéban egy Vértes Volán E95-öt (messziről)
.... transport :
Ezt a típust nem erre találták ki.
aki oda küldte adja vissza a papírját."

A Vértes Volánnál ez nem meglepő. Annak idején a 284-est "szakították" Tatabánya és Esztergom között, tegnap és mai napon is Tatabánya helyijáratából kivett 415-öst láttam a Tatabánya- Kisbér vonalon. :-(

Előzmény: transport (7659)
transport Creative Commons License 2002.07.14 0 0 7664
OFF
Most 800 méterről netezünk egymással.
ON

A buszok 250 és 1000 liter közötti üza tartályokkal épülnek.
különleges helyekre - sivatag, sztyeppe - ennél nagyobb tartállyal is készítenek buszt.

A nemzetköziben 1000 km-nél messzebb járó buszok, általában 500-800 literes üza tartállyal rendelkeznek.

Ilyen kocsiknál - kialakítástól - függően 25-40 literes fogyasztással lehet számolni 100 km-re.

A 3 tengelyes HDH SETRA-k kb. 35 litert ihatnak.
Egy Brüsszel-Bp-Brüsszel út cca. 3000 km. Erre kell kb. 1000 liter üza. Ha telitankkal indul 800 liter akkor majdnem visszaér de csak majdnem.
Ezért tankolnak Liege körül visszafelé, mert innen még el kell menniük Londonba és vissza.

Azt írod autópályán .."..kicsit lomha volt de 110-120-at így is jött."

Akkor nem lomha volt hanem felelőtlen, vagy gazdag.

A német "bánrendőr" a 10-20 km -es gyorshajtásáért általában 400 márkát, ma 200 eurót kér.

Előzmény: DAttis (7663)
DAttis Creative Commons License 2002.07.13 0 0 7663
Jó estét mindenkinek !

Egy hete ilyenkor úton voltam Bp és Brüsszel között, egy belga rendszámú EUROLINES Vanholl 3 tengelyes számomra hatalmas autóbusszal. Alul csak csomagtér volt (hatalmas, ilyet még nem láttam buszon), fent pedig az utastér. Meg kell mondjam elég kényelmes volt, ki tudtam a lábam nyújtani ha akartam stb-stb...

A kérdésem annyi volna

1. Induláskor, gyorsitáskor olyan hangja volt a járgánynak mint egy repülőgépnek (turbófeltöltő lett volna?) piszok jól gyorsult a méretéhez képest a járgány. Autópályán már lomhának tűnt, de 110-et 120-at szerintem ment és azért eléggé dinamikus volt amikor gyorsitani kellett.

2. Mekkor üzemanyagtartálya van az ilyen méretű járműveknek, mert a soför f@szi a egy belga kútnál 2szer 337 liter gázolajat nyomott bele.
Gondolom egyik része ennek a póttartályba ment. Van ilyen egyáltalán?

Tudom nem VOLÁN-os kérdés, de buszos szakik jobban értenek hozzá és ez is busz végül is.

atinform Creative Commons License 2002.07.13 0 0 7662
Szervusz én csináltam róla néhány fotót!
Tényleg a bal oldalra tettek mindent, de azért tetszik!
Előzmény: HáBé (7488)
tupolev Creative Commons License 2002.07.12 0 0 7661
Az M7-esen egy 396-os gyulladt ki.
Előzmény: V42 515 (7660)
V42 515 Creative Commons License 2002.07.12 0 0 7660
A tegnapi Népszabiban van egy kép egy, az M7-esen (?) kigyulladt buszról, kb. így néz ki, talán a felirat kevesebb rajta, kb. olyan, mint amilyet én láttam Bibionéban.
Előzmény: tupolev (7650)
transport Creative Commons License 2002.07.12 0 0 7659
Redondo (7662) :

Bibionéban egy Vértes Volán E95-öt (messziről)

Erről a buszról lesz jövő héten talán több fotóm is, mi Svédországot jártuk meg vele múlt héten, hát nem az utazás volt a legnagyobb élmény sajnos...

transport :
Ezt a típust nem erre találták ki.
aki oda küldte adja vissza a papírját.

Lehet mopeddel elmenni Vlagyivosztokba ?
Lehet.
Csak repülővel jobb.

Előzmény: Redondo (7655)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!