Keresés

Részletes keresés

noidea Creative Commons License 1999.09.14 0 0 285
Szia Hamster!

Épp nemrég írtam egy Emailt ezügyben a MALÉV-nek, és nagyon készségesen válaszoltak. A Ferihegy I. terminál sarkában, a kisgépes terminálnél valahol van a repülésbejelentő szolgálat. Ott árulják ezekez. Pl egy 500.000-es rérkép bruttó 1200Ft körül van, ha jól emlékszem.

Hamster Creative Commons License 1999.09.14 0 0 284
Hm, egy kérdés: hol lehet Budapesten repülési térképet kapni? Rögtön azt is kérném, hogy valaki mondja meg, hogy mondják ezt szépen repülősül :) Egy olyan térképre lenne szükség, amin fel vannak tüntetve a repterek, légifolyosók, mindenféle körzetek, navigációs jeladók, stb...

Hamster

vivijúú Creative Commons License 1999.09.14 0 0 283
A Tu-154-es szimulátorhoz némi kijegészítést tennék, ha nincs ellenetekre.

Szal a szimulátor él és virul, a most gépre került fiatal staffot is ezzel képzik. Azonban a kabint nem mozgatják, mert a hidrajulikaszivattyúk tényleg pestlőrincnyi mennyiségű energiát képesek enni.
A terepasztal kamerával is igaz, voltak is vicces történések. Például gyakorlórepülés közben a kifutópályára tűztek egy legyet, ami a terepasztal méreteihez viszonyítva repülőgépnyi volt. Aztán jött a kopasz pilóta leszállni...
Aztán történt olyan is, hogy rosszul sikerült leszállás okán a kamera legyalulta a terepasztalra ragasztott maketteket.

Újlaki Creative Commons License 1999.09.13 0 0 282
A szimulátoros témánál megígértem, hogy körüljárom - ha már körülrepülni nem tudom - azt a kérdést, hogy hova is lehet leszállni a kifutópályán vagy a helyett.

Az inspiráló hozzászólásban leírt viccben ugye keresztben szállnak le pályán. Egy szabványos pálya szélessége 60 méter (kisebbeké 45 m), azaz a legtöbb repülőmodell számára bőven elegendő volna egy-két méter keresztben leszelve a betonból. De ha elkalandozunk az ULM-ek, az ultrakönnyű gépek felé, itt van a kezemben egy régi FLIGHT (1984 december), benne egy gyönyörű, zárt kabinos, 3-axis (mindhárom síkban kormányzott) gép, a Panther ismertetése. Felszálló úthossza 90 láb, a leszálláshoz 75 is elég. Mivel egy láb nem sokkal tobb 30 centinél, ha a ksi párduc Ferihegyen a lámpasor mellől indul keresztben, a középvonalnál már a levegőben lehet. Nem akárni.

(folyt. köv.)

Hamster Creative Commons License 1999.09.13 0 0 281
"Hamster, mi veled egy éve talán leveleztünk Linux ügyben; lehetséges? "
Az bizony lehetséges, ha a Linux-nyomató és istápoló tevékenységemet mondjuk hivatalosan, a Microsoftnál fejteném ki (mondjuk más előjellel:), akkor már rég mindenkit meghívhattam volna innen egy körre a privát CItation-ömmel :))

"A Tu-154 szimulátor konstrukciója nagyjából egyidős a gépével. Gyakorlatilag egy analóg modell, gondolom, hogy töméntelen sok százlábú
ellenállás )sokleágazású potméter) van benne, azokba vannak "behuzalozva" a különböző jellemzők.
"
Hm, azért szívesen megnézném egyszer... A technika miatt is, meg a feeling miatt is :)

Hamster

PS: tényleg, a website-oddal mi lett?

piotre Creative Commons License 1999.09.11 0 0 280
Egy május elsején történt ,hogy meggondolatlanul befizettem egy körre szerény városunk feletti repülőzésre.Akkor még nem láttam a "helikoptert".
Egy kiszuperált mezőgazdasági permetezőgépet.
Amikor a gép felé közelitettem akkor eszméltem elöször mit is akarok véghezvinni itten.De már nem volt menekvés.Beszáltam és felpörgött a motor.Annyira drukkoltam neki ,hogy le ne álljon hogy észre sem vettem és
már 3-400m magasban voltunk .Próbáltam a tájat nézni,de a röhögés miatt nem ment.Ugyanis észrevettem hogy a melletem ülő idősebb hölgy kétkézzel markolja a táskáját mintha abba akarna kapaszkodni.
A bogárdarálónak egyébként akkora hangja volt mintha a SAXON koncerten bedugná az ember a fejét az egyik hangládába.
A legnagyobb élmény a kiszállás volt azt sosem felejtem el.
rettegen Creative Commons License 1999.09.11 0 0 279
nekem az volt amikor a pilota a PZL-101-el beejtette a gépet velünk a János-hegyi kilátó fölé és egy kicsit hullám vasutaztunk --- kicsit befostam de király volt...
nyman Creative Commons License 1999.09.11 0 0 278
Nyaron eszak Norvegiaban Tromso-bol mentunk Honninsvagig majd vissza. A gep 37 szemelyes volt es csak nehany ezer meteren repult. Mivel jo ido volt rendkivul jol latni lehetett a tajat. Hatalmas hegyek, havas hegycsucsok. Szinte sehol lakott terulet. Visszafele a gep elrepult Nordkapp (71 fok e) felett is.

Aki egyebkent Skandiaba jon es netan 26 evnel fiatalabb, az szamitson arra, hogy a repulojegy olcsobb, mint a busz vagy a vonat. Az un. standby jegyek az SAS-nel Svedorszagba egysegesen 200 kr (5800 Ft)

Újlaki Creative Commons License 1999.09.10 0 0 277
Hamster, mi veled egy éve talán leveleztünk Linux ügyben; lehetséges?

A Tu-154 szimulátor konstrukciója nagyjából egyidős a gépével. Gyakorlatilag egy analóg modell, gondolom, hogy töméntelen sok százlábú ellenállás )sokleágazású potméter) van benne, azokba vannak "behuzalozva" a különböző jellemzők.

Csak a felszállást és a leszállást lehet vele gyakorolni, illetve iskolakör magassága fölött csak felhős horizontot mutat. A kamera egy óriási, helytakarékosság és kezelhetőség miatt nem vizszintesen, hanem függőlegesen elhelyezett makett fölött (bocsánat, mellett) mozog, ez a pálya közvetlen környezetét mutatja, tükrökkel tüntetve el az asztal széleit.

A szimulátoroknál nagyon fontos a mozgás, a túlterhelések reprodukálása, hiszen a pilóta "seggel" vezeti a gépet (az egyik balesetnél, Amerikában, megállapították, hogy a szimulátor mozgatása nem működött, amikor az érintett pilcsit kiképezték, így fordulhatott elő, hogy a még működő hajtóművet állította le; aki már élt át hajtóműleállást élőben, az nem tudja eltéveszteni). Fontos tehát a meghibásodások, vészhelyzetek élethű reprodukálása. Ültetek már bicegő repülőgépben? Pedig csak két kerék durrant el a 6-ból (egy futószáron). Milyen érzés az átesés előtti remegés, meg amikor aztán lebillen az egyik szárny? És amikor a hibás hajtómű rázza az egész gépet? Ezek a dolgok mind megvalósíthatók ezzel a tehcnikával is.

Újlaki Creative Commons License 1999.09.10 0 0 276
"Én még nem találkoztam olyan 737 es doksival vagy géppel, ahol a spoilert interceptornak hítták volna."

Én sem. Mondjam azt, hogy direkt volt?

A fokkeres lift dumpert még nem hallottam, de hát az a korszak már nélkülem kezdődött.

A terminológiára visszatérve: érdekes a dolog szociológiai háttere. Közhely, hogy a bennfentesek a szűk szakmai zsargona használatával mintegy kiszűrik az outsidereket (na tessék!), illetve saját odatartozásuk és felsőbbrendűségük igazolását látják benne; én is átéltem hasonlót.

Attól, hogy máshogy hívom, még ugyanaz marad. Nem titkolom, hogy a ceptor említése némi célzatossággal történt részemről, van benne egy enyhe fintor, és jelzi azt is, hogy meztelen a király.

Azért megnéznék egy szovjet (volt orosz?) szimulátort.

pancho Creative Commons License 1999.09.10 0 0 275
Szerintem vince ACE-mérnök. Amúgy az ötlet jó:-)
anteus Creative Commons License 1999.09.10 0 0 274
Nekem a legnagyobb repülős élményeim helikopteresek:
1. Egy születésnapomra azt kaptam, hogy beprotezsáltak az ecuadori légierő perui határvidéki járőr-járatára. Két Gazelle típusú helikopterrel mentünk, Guayaquilben szálltunk fel és átrepültünk az Andok felett. A két pilóta unaloműzésképpen fogócskázni kezdett a hegyek között, majd a túloldalon az Amazonas medence szélén, félig-meddig őserdőben szálltunk le.

2. Ecuadorban a belső légijáratok egyébként mindig élményszámba mennek, iszonyúan nehezen megközelíthető hegyi repülőterek, repülőgép roncsok a kifutópálya mentén.

3. A másik helikopteres út Svájcban sikeredett, egy darabig újságíróskodtam, akkor éppen M. Thatcher kíséretében. Hegyek között helikopterezni hihetetlen élmény. Csak ezért vagyok hajlandó többször is megnézni a Cliffhangert.

4. Egy utolsó helikopteres élmény: Szentkirályszabadján katonai attaséknak tolmácsoltam egy nekik szervezett repülőnapon. Egy oldalfal nélküli katonai sátorban ültünk kb. ötvenen egy domb tetején és vártuk, hogy kezdődjön a műsor. Egyszer csak tompa döbörgést hallottunk a lábunk alól, majd ez előttünk levő kisebb domb mögül velünk szemben hirtelen kiemelkedett 5 MI-24 teljes menetfelszereléssel farkasszemet nézve velünk. Hátborzongató volt.

Üdv

Utas2 Creative Commons License 1999.09.10 0 0 273
Háááát szerintem:

Egy lesötétített szobában 4-5 unatkozó Malév mérnök (mint pl vince) billentgetik, toszogatják, emelgetik a dobozt, amelyben faszéken ül két pilcsi (már ha nincsenek valami túlvállalt charterjáraton), előttük egy vetítővászonon egy videomagnyitofon által megjelenik a közelgő futópálya - fekete-fehérben. (A felvevőt eközben egy 6. unatkozó Malév-mérnök - mint pl. vince - egy földre lefestett fekete sáv felett tologatja.)

Chraslandingnál cserélnek egymással....

:)))

Ja, itt "képzik ki" az Air Burundi pilótáit is...

Hamster Creative Commons License 1999.09.10 0 0 272
Meg szabad tudni (számítógéparcheológusként, hogy milyen vas (számítógép) van a cucc mögött, vagy hogyan van megoldva?

Hamster

Utas2 Creative Commons License 1999.09.10 0 0 271
Láttam a múltkor valami műsorban a szimulátort. Király, ahogyan egy kamera egy üres sáv felett végigmegy és azt vetítik ki a pilóta elé a vászonra.

életszerű...
:))))

vince Creative Commons License 1999.09.10 0 0 270
Igen, Igen.
Bár a rossz nyelvek szerint ilyenkor elmegy Lőrinc áram ellátása.
Hamster Creative Commons License 1999.09.10 0 0 269
Nu, életre kattintottam egy repszimulátoros témát:
itten, ni :-)

De rögtön egykérdés, ami inkább idevág: a Malévnek volt egy Tu-154 szimulátora, ez még megvan, használják?

Hamster

Újlaki Creative Commons License 1999.09.10 0 0 268
"Mindig nevetek, amikor arra gondolok, hogy egy Maléves 737-pilóta sehogysem tudta ugyanott letenni a gépet a betonra :)"

Ha jól értem, célraszállási versenyt repültél egy MALÉV-pilcsivel, és neked sikerült jobban? Az ok?

1. Gyengék a MALÉV-pilcsik?
2. Gyenge a szimulátor?
3. Hamster az ász?

:-)

Hamster Creative Commons License 1999.09.10 0 0 267
""Kellene inditani egy repszimulátoros témát? "
Igen, azt hiszem, ne keverjük a valódi repélményeket a pixelesekkel :)

Hamster

antistar Creative Commons License 1999.09.10 0 0 266
egy imerősöm említette 1*, hogy amikor átrepült a bermuda 3szög felett, bekapcsoltatták az öveket és a gép furcsán remegett. na ja, mondtam én erre.

pár év múlva arra repültem. gyönyörű idő volt. ugyanez történ velem is.

de a legizgalmasabb nem ez volt, hanem 1 sárkány. :)

Újlaki Creative Commons License 1999.09.10 0 0 265
Kellene inditani egy repszimulátoros témát?

Valaki egy Beach Baronnal tényleg átrepült a két láb között. Nem olyan túl nehéz, a Mars-mező megvezet; most még iránysáv is van: egy pár száz méter hosszú fehér lepedőcsík vezet be középre (lásd kissé elvontra sikeredett korábbi hozzászólásomat). A híd fölé érve azért emelni kell rendesen, nehogy beleszállj a Trocadéroba. Keresztben átrepülni nehezebb, akadályoznak az épületek, és nincs, ami rávezetne.

Még az FS-4-gyel szerettem berepülni Párizs fölé, áthúzni a kis diadalív fölött a Tuliériák kertjében (az alatt csak repülőmodelllel tudsz átrepülni; esetleg a Mini-Cri-Cri vagy hogyhívják amatőr géppel, de csak gurulva), a Sanzelizé (nekem már csak így marad) fölött végig, a szárny végét beszappanozva a Diadalív alatt, aztán már gyerekjáték továbbmenni a harmadik kapuhoz, a képkerethez a párizsi Manhattanben. (A múlt héten szinte ugyanezt csináltam gyalogosan).

De repült-e valaki az eredetileg Macintoshra készített, most már PC-n is létező A-10-es szimulátorral? A kép még kicsit ódivatú, mert nem használ textúrát, na de a repülés! Amikor bekattan a futógondola ajtaja, szinte érzed, ahogy meglődul felszállás közben. És ahogy belépsz neki a pedállal, és fordul, majd billen! És ha kicsúszol a pályáról, akkor törik a futó. Ha pedig meghúzod a szárny végét, akkor ott marad belőle egy darab, és bizony rendesen aszimmetrikus leszel. Egy crash landing, beroskadó futóval, csúszó, orrára álló géppel? Csúszik, törik, szakad, mint az igazi.

Az egyik demóban meg lehet próbálni letenni az anyahajóra. Nincs kampó, úgy hogy behúzott futóval, az átesés határán (úgy leng, mint az inga) rá kell ejteni a dekkre, és elfordítani, hogy oldalazva csússzon, úgy hamarabb megáll. Esetleg beakaszthatod a szárny végét a hídba, akkor mepördül, szakad, megáll. Volt már, akinek sikerült a szám.

Van az öbölben egy alagút is, Lacó fiam oda is be tud repülni, én inkább csak beesek.

A PC-s verzió egyébként (szinte) használhatatlan: ha két gombot nyomsz meg egyszerre, az egyik biztosan beragad autorepeatbe, és fejreáll az egész.

Na elég, mert mindjárt felszállok.

garage Creative Commons License 1999.09.09 0 0 264
Gondolom a Szkirályi szervezőktől telefonon. Vagy a HM sajtóosztályától.
vivijúú Creative Commons License 1999.09.09 0 0 263
Ezek sajna nem. (ha majd lesz eccer saját oldalam, akkor felrakom)
Viszont van néhány repülős site, ahonnan tucc letölteni szebbnél szebb képeket. Egy példa: a www. fokkerservices.com Photo Gallery-ja
Hamster Creative Commons License 1999.09.09 0 0 262
És például elérhetőek weben? Közember ritkán lát ilyet, képes album nem szokott mifelénk megjelenni, érdekes lenne egy ilyen összeállítást csinálni... (vagy pedig én vagyok perverz:)

Hamster

Hamster Creative Commons License 1999.09.09 0 0 261
Valami pontos programot nem lehet elérni, például, hogy mikor kezdődik, meddig tart a repülőprogram?

Hamster

vivijúú Creative Commons License 1999.09.09 0 0 260
Dehogynem szotktam volt.
A legszebb képeket vitorlázógépből csináltam. Pl. Budakeszi felett termik tetején gyönyörű konvekció-határvonalat. Alul szürkéslila bura (Budapestet takarta), felül gyönyörű kékség, szikrázó napsütéssel.
Unk Creative Commons License 1999.09.09 0 0 259
Köszönöm garage, pontosan erre gondoltam.
garage Creative Commons License 1999.09.09 0 0 258
Erre gondoltál?

Nyílt nap a szentkirályszabadjai légi támaszponton
Budapest, 1999. szeptember 8., szerda (MTI)
Tizenötféle típusú polgári és katonai repülőgép, illetve helikopter tart bemutatót szombaton a Magyar Honvédség 87. Bakony Harci Helikopter Ezredének nyílt napján, a Veszprém megyei szentkirályszabadjai légi bázison - tájékoztatta a Honvédelmi Minisztérium sajtófőosztálya az MTI-t.
Az egész napos légiparádé során az érdeklődőket olyan látványos programok várják, mint például az autó és a helikopter gyorsulási versenye, amikor is a kifutópályán álló gépkocsi a levegőben szintén álló helyzetből induló repülőeszközzel versenyez 600 méteren át.
A nyílt napon Vári Gyula őrnagy, az angliai fairfordi légiparádé kétszeres bajnok vadászpilótája MiG-29-es repülőgépén nyolcperces bemutatót tart.
A parádén nemcsak a helikopterek és a repülőgépek szórakoztatják majd a közönséget, hanem különböző zenekarok, néptáncegyüttesek, rendőrmotorosok, tűzoltók és kommandósok is. Látványosnak ígérkezik a kerékpáron közlekedő fúvószenekar is, amelyet görkorcsolyás mazsorettek kísérnek.
A reggel kilenc órakor kezdődő rendezvényt a harci helikopter ezred szervezi, a belépő 200 forint.

gumicsiz man Creative Commons License 1999.09.09 0 0 257
Elektronika vizsga
(Bocs)
Unk Creative Commons License 1999.09.09 0 0 256
OFF
Állítólag a hét végén lesz egy honvédségi repülőgép bemutató. Tud valaki többet erről? Kösz!
ON

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!