- XXXX pszú villamosra két szavazat érkezett, XY és UZ kollégák megtakartásukat javasolja, mert nagyon szeretik őket. Akár örökbe is fogadnák. Azonban a kocsi kockakerekű, ráz-zörög, 40 éves és kétnaponta tolja be egy hasonszőrű társa k98 kontaktorégéssel, menetkimaradást csak a páros napokon nem okoz. Vonalműszak külön gondozza.
nagyon sok kocsi forgóváz hiány miatt áll. V3 vizsgálatnál nem volt szokás mindig forgóvázat cserélni, de mára már annyira intenzív a korrozíó és az öregedés, hogy 175 e km felett nem engedi a forgóvázat futni egy m. főmérnöki rendelkezés (helyesen).
Így az ilyen teljesítményt elérőkcsoihoz vagy van forgóváz, vagy nincs. Ha nincs, akkor áll egy ideig, amíg a fv. el nem készül.
A legkevesebbet futottak közül a két legöregebbet (1429 és 1432) már HáBé 2003-as listájában is kiböktem, és gondolkoztam, hogy mi lehet az oka.
Emlékeim szerint a 90-es évek elején sokat járt a körúton a 1429-1433 páros, ami indokolja a 1432 (kényszer)pihenőjét, de ellentmond a 1429 rendkívül alacsony futásteljesítményének (a hasonló korúaké 1,5 millió km, a legfiatalabbaké 1,3 millió km, ennek meg csak 1,1 millió km volt 2003-ig). A 1428 meg ugyanakkor elég sokat ment 2003-ig (1,8 km), pedig alig láttam a városban.
Szóval lehet, hogy valamikor hosszabb hónapokig, vagy akár évekig állt a 1429 valami miatt?
Melyik a legkevesebbett futott kocsi/ kocsik? (kérhetnék egy 10-es listát? :-) ) A 1407 miért áll amúgy hónapok óta? Az egy tök korrekt gép volt, mikor vmikor egy éve még vezettem.....
A fostalicska, romhalmaz 1462 a listában van, az nyugodtan leállításra kerülhet. Viszont a 1411 nagyon jó kocsi, ahelyett lehet több rosszabbat is találni Budán amit le lehet állítani. A többit sajnos nem nagyon ismerem, mert azok Fradisok.
Arról ne is beszéljünk hogy így is van pár kocsi ami hónapok óta áll: 1315: pókhálóval van már beszőve az egyik ajtaja, 1407: ezt meg a bozót növi be...
Filóztam én is ezen a problémán. Elvileg, rövid távon logikus lehet, hogy ezeket a többségében ugyan fővizsgasoros, de magasabb pályaszámú, kevesebbet futott, még 1-2 felújítást is kibíró 1400-as kocsikat selejtezzék, de nem biztos, hogy így kéne. Szerintem inkább a jórészt kétmilliomos, fel nem újított 1300-asokat kéne inkább kihajítani, kettő mondjuk éppen benne is van a listában :) Ezek többsége ugye már elvileg az utolsó felújítását kapta meg... Másik kérdés, hogy ha a most beszerzett TW-ket egy pár hónappal előbb vettük volna meg, akkor a 1313-ast és a 1318-ast kapásból be sem kellett volna vinni a VJSZ-be, de a BKV-nál és a Fővárosnál ugye sajnos viszonylag kevesen képesek előre gondolkozni....
Kiváncsiságból megnéztem, hogy mely icsk futottak a legtöbbet a felújításuk óta. Lévén a 16 "új" tw fél éven belül beállhat forgalomba, legalább ennyi ics lehet felesleges. Íme a pályaszámok:
Ma ismét az 50-esen volt, de mintha nem masszírozott volna úgy, mint ahogy azt eddig tette. Lehet, azért nem volt kint, mert a forgóvázait kicserélték? :(
A 1423 nem inkább Budafokról költözött Kelenföldre? Korábban 41, 47-es szokott lenni (tudom, hogy a 47-esen van néhány kf), de most meglepett, mint 49-es.
Tegnap délután 47-esen tuti nem volt a 1402, mert én ott voltam, de nem láttam. Szóval a kérdésedre a válasz, hogy vsz. nem bírta sokáig. Egyébként most a 1433 is a kerítés mellé van állítva. Valamint a kedvencem, és tényleg hibátlan 1448 is kezd elromlani...:S
Lehet vannak kocsik, amiktől jobb szabadulni, de ha többet vagy vele jobban kiismered, tudod ott mire kell figyelni.
Én voltam így a 1360al amíg csak 1 kört mentem vele, viszont 5 kör után (2+3) már egész használhatónak tűnt. Vagy a 1404 ami 2 kör 49-es alatt bosszantóan rossz volt B végről vezetni, viszont 7 kör (egy körre más ment vele, akkor volt a műszakim) - meg előző nap 4 kör - 47-es után az is elég használhatónak tűnt.