Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Na igen ezért jobb ha valamivel nagyobb a kazán telj. mint amit a lakás igényel hisz a felesleges úgyis a pufferban köt ki. Talán T-zsoltnál is az van mint nálad volt a totyával tehát a 25kW az ép a lakásra elég neki és csak utána jut a puffernak ha jut persze ez időjárástól függ. Én is így voltam a 14kW os kis kazánnal nem sok jutott az 500L es pufiba. Megoldás kazáncsere v. szigetelés ezt kell eldönteni.
Az OPOP H424-nél légfelesleg ügyben azt tapasztaltam, hogy 3 beállítással érdemes üzemelni.
1. max üzem, max tüzelőfogyasztás. Primer levegő a legnagyobb légfeleslegre állítva, a kazántermosztátot 90 C-ra tekerve a tápvíz ~ 80 C-os, füst max 220 C-ra korlátozva. Egy töltet 13 kg ~ 2 óra alatt leég.
2. közepes üzem, takarékos tüzelőfogyás. Primer levegő 12 mm, tápvíz 74-75 C, kazántermosztát 75 C, füst 220 alatt, a töltet 3 óra alatt leég.
3. részterhelés, a szobatermosztát lezárja teljesen a primer levegőt, tápvíz 65 C, füst 50-60 C, a töltet 7-8 óra alatt leég.
A Laddomat kergetője sorba van kötve a kazán termosztátjával és a füstcsőn egy rexivel.
Már írtam de még egyszer. A rexi 80° fűst nél kapcsol de a kazán termosztát 60°on áll és csak akkor indul a keringés ha eléri a 60-at. 10-15perc után feltekerem a kazán termosztátot 75°ra. Így amikor kezd lehűlni a végén le állítja a kergetőt. Ekkor még 100-120°os a fűst de ha lezárnám faszén darabkák maradnak a rácson viszont arra már nem elég meleg, hogy 75-80°tartsa a kazánt. Lehetne az is, hogy 120-nál lezár mindent a rexi és a visszamaradt faszenet az új rakatba bedobom. Még ezen tünödök.
Persze a beállított előremenőt nem változtattam,és a lakásban a termosztátbeállítást sem.Fix 67 előremenő van belőve fent 23 fokon a termosztát.Este 22-től 21fok.Ha nem kér fűtést a lakás lemegy 50-re az előremenő.De fél fokos hiszterézissel a termosztáton baromira tartja a beállitott hőfokot a lakásban.
Szevasztok!Ma tettem egy hőérzékelőt a viadrus töltőajtó belső felére.Magától az ajtótól csak kb. 1 cm-t lóg be,szóval nincs közvetlen lángnak kitéve.Átállítottam a huzatajtó belimó nyitás mértékét,pillangó belimót hogy itt a lehető legnagyobb hő legyen.380-420ról 520-580 lett a végére.Igaz kapott a rostély eleje egy 12cm samott takarást.Most úgy érzem megérte 3 órát szórakozni az állítgatással.
Igen igazad van nekem is egy egyszerű puffert hoztak (1000L.) semmi extra csak a szigetelés és egy Laddomatot házhoz szállítva 200e.
Ezeket csak azért linkeltem be, hogy léteznek ilyenek is.
Sok múlik a lakás hőigényétől és a helyi adottságoktól.
Lehet majd mégis kiszámolom mi mennyi (lakás hőigény) de nálam bőven elég amit a Lighno 25-ös nyújt, sőt még többet nyújthatna ha meg küldeném a fűst hőfokot (akkor nagyobb a teljesítmény, most 200-220 közt állitgatom.
Elötte Opop18-as volt ez fával 14kW ott adott le és 500L puffervolt akkor.
Azért elég volt bár reggel 6-tól este 10ig folyamatosan kellet etetni, annál sem ment feljebb a fűst 220°nál, csak az alsó huzat ajtót totál ki kellet nyitni.
Ez ösztönzött arra, hogy elkészítsem a ketyeréket mert egy évig iszonyú sokat rohangáltam le fől. Most napi kétszer.(kéne de azért szokásból többször lemegyek de nem kell közbe avatkoznom)
de ha elkezded kivagni a puffi tetejet akkor fem forgacs kerulhet a tartalyba mait nem biztos hogy ki tudsz mosni onnan es a szivattyu nem nagyon fogja szeretni
hat ez a soros bekotes elgondolkodtato ,d e a puffer tetejen nem csak egy fel colos csonk van a legtelenitonek? legalabb is az enyemen csak egy fel colos van
Na most ahol fényképeztem, eredetileg az a kazánház. Fotón nem látszik, de ott van mellette a gázkazán.
Viszont mikor átálltam vegyestüzelésre, az asszony nem engedte be a kazánházba a vegyeskazánt. Így azt kitettem a műhelybe. Viszont oda meg a puffer nem fért, vagy nem akartam, így az ment a szenesbe.
A szenes a fal másik oldalán van. De már nem szenes, hanem bicikli meg motor tároló.
de a laddomat keringeto szivatgyujat nem egy cso vagy fust cso termostat vezerli? meg ha a kazanban leveo viz lecsoken a laddomat hopanronjanal kisebb ertekre akkor megall a keringes es a kazanbol mar nem tud viz keringeni pl a puffer ho patronja 72 fokos akkor 72 foknal hidegebb viz nem tudd kijonni a kazanbol nem?
ja és a ligó gyártója javasolta kössem be a kazánt graviba a pufival és nem kell keverő meg egyébb, igaz azt is mondta hogy 40 alá ne hűtsem a tartályt, de ez nem megoldható mert akkor -15 alatt 3/4 nap után nem lenne fűtés
hat a 40 fokos viz sem tol sok hacsak nem padlofutesed van, nekem tobbszor is sikerult a pufferbe a vizet lehutenem 30 fokosra olzan egszeru okbol hogy epp nem teljes allasban voltam futo (tehet nem voltam otthon hogy rakjak a tuzre) es mire hazaertem mar csak 30 fokos viz volt a pufferbe (nalam 3000 liternyi van) na es ugye az nem volna tul jo ha begyujtas utan ismet orakat kellene varni a meleg radiatorokra (mert ugye 3000 litert nem futesz fel ket per alatt) igy nekem teljesen jo a T a puffer elott mert begyujtok eltellik 15-20 perc e omlik a lakasba a meleg es ugye ha lakasban mar meleg van akkor mar a puffer is melegedhet...
(persze ezt meg lehetne oldani ugy is ha vennek egy 60-80 KW fa elgazosito kazan ami eg 8-12 orat azt nem volna ilyen gondom)
gyakorlatilag 2 kazánházban vagyok érdekelt, az egyikben van a ligno M 25, a másikban a solitech+ itt van esbe is, de a kazán nem tud annyi meleget ( pedig papíron 30kw ) hogy ha kér a lakás jusson a pufinak is, pedig csak vagy 20 kw a radiátor, de ha kell fűteni 1 órát , hogy elérje a lakás a 18 fokot addig csak szurtyog a lakásköri szivattyú ( nem tudom miért pedig vehetné a vizet a pufiból )
na ezt mar az elob megvalaszolta, de ha jol olvasgattam masnak is van ilyen pufferes rendszere ahol elobb a lakasba megy a meleg es ha mar a lakas nem ker meleget akkor megy a puffiba....
eloszor is van egy laddomattom 21-60 -as ha jol emlekszem (amiben mar latom hogy a 72patront le kell cserelni 62-re) az egesz keringes csak akkro indul meg ha a kazanban leveo viz mar melegebb mint 72 fok. (ha jol emlekszem 120 liters a viztere az enyemnek) onnam van egy T es a szivagyu szivja a ti egyik oldalan a vizet a lakasba, ha megy a lakas fele akkor cska nagyon minimalisan megy a pufferekben , hisz a lakas fele halad a meleg viz (mert ugye arra kissebb az ellenallas is) de ezt a tapasztalat is mert ugye kez-retetelell is lehet erezni hogy merre megy az a 80-90 fokos viz (ja igen meg egy keveroszelepet be kell iktatnom mert nem egeszseges a 80-90 fokos viz a radiatorba....)
nekem kéthőcserélős szakszernél vásárolt M-es tartályom van, a bekötése T idommal van alul felül , a légtelenítő csonkon veszem ki a melegvizet ( 1" ) és ott is megy bele, szerintem nincs benne semmi áramlás törő és mégis rétegződik amikor töltöm kb 5 perc alatt megy fel a hőmérséklet a hőmérő szintjén ( ugye ebbe bennevan a mérőhüvely melegedése is meg a mérő tehetetlensége ).
gyakorlatilag nem próbáltam még olyan pufit amibe bármilyen áramlásgátló lenne, nem mondom hogy nincs értelme (főleg amikor a bolti SOKKAL drágább és elég lenne egy darab lemezt beleheggeszteni ) .
a meleg benne lessz a tartályban esetleg egy kicsit keveredik na és ? amikor kisül akkor 20fok körüli víz megy vissza , a tartály oldalán 5 cm-en belül meg lehet állapítani meddig van meleggel , ezért ÉN nem adnék annyival többet.