Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
elevileg en mar hallotam olyan varosi legendat hogy valaki szerzet egy olyan kamionos tartalyt ami aszem 40.000 - 50.000 literes es az hasono naplollektoros modszerel volt felfutve es egy jol szigetelt hazat majdhogynem kifutotte egesz telen....
de ha azt veszem hogy nekem naponta elhasznalok 3000 liter melegvizet a puffertartalybol akkor en max egy honapot tunek futeni avval a 40.000-50.000 literrel persze meg csak az ablak csere volt meg es meg nem volt hungaroceles vagy kozet gyapotos vagy az a grafitos hungaroceles vagy akar a legujabb nano technologis falszigetelesem ...
de szigetelessel is cska jet honapot birnik ki de persze nalam 200 negyzetmeterol beszelunk szolav egy jol sziegetelt 100 negyzetmeteres haznal akar mukodhet is a dolog
Jövőben a 2000 literes puffertartály mellé kerül egy 20.000 literes (80cm PUR szigeteléssel) szolár puffertartály + 6 m2 napkollektor.
Szabályozás tökéletesítése egy magyar illetve a Laddomat gyári automatikájával.
Cél a nyáron összegyűjtött meleg decemberi felhasználása.
Fűtési költség minimalizálása, továbbá bemutató hogyan lehet ezzel a technológiával egy passzív házat kifűteni (elektromos rásegítés nélkül) a nyári nap hőjével.
Muhaha....
Ezek is valami szabadegyetemen szerezhették a fizikai ismereteiket
Mi egy Atmos által javasolt két tartályos soros bekötést csináltunk.
Ma már nincs fent az atmos oldalán.
rendszer elemei:
35kW faelgázosító
Laddomat 21-60
2 db 1000 literes üres szigetelt tartály
180 literes tágulási tartály,
motoros keverőszelep
uvr 1611 szabályzó
Hibái:
soha nem sikerült felmelegíteni rendesen a két tartály, nem hogy fűteni vele,
T elágazás
Javítás után: T elagázás megszüntetése,
párhuzamosítás
Eredmény: 4 óra múlva 90 fokos víz, +10C külső hőmérséklet mellett 2 naponta kell begyújtani
Megtakarítás minimum 50% a két bekötés között.
Jövőben a 2000 literes puffertartály mellé kerül egy 20.000 literes (80cm PUR szigeteléssel) szolár puffertartály + 6 m2 napkollektor.
Szabályozás tökéletesítése egy magyar illetve a Laddomat gyári automatikájával.
Cél a nyáron összegyűjtött meleg decemberi felhasználása.
Fűtési költség minimalizálása, továbbá bemutató hogyan lehet ezzel a technológiával egy passzív házat kifűteni (elektromos rásegítés nélkül) a nyári nap hőjével.
Valamiért nem tudom nagyobb képben kirakni, de leirom: 1, Az Atmos kazánban gyárilag benne van a füstcső termosztát (füstgáz termosztát) így teljesen felesleges továbbá az is egy nagy hiba ebben az esetben, hogy mivel ott egy csőtermosztát szerepel az visszahűti a kazánt.
Csőtermosztát indítani jól indítja a rendszert csak leállítani nem tudja, továbbá ha már a kazánban benne van egy sokkal jobb minek?
2, Puffertartály hőmérsékletét soha nem engedjük (szabályozzuk) 40 Celsius (egyes estekben 35C) alá, így értelmetlen, továbbá gazdaságtalan a puffertartály előtt a meleg vízet elvezetni. A lakás minden esetben meleg, ha fűtjük a kazánnal. Ha bevezetjük a kazán előremenő vízét a puffertartályba és onnan ki mekkora csőhosszban különbség lehet vagy 30 cm? A meleg víz mivel könnyebb mint a hideg víz, így azonnal felmegy a puffertartály tetejére, ami ugyanazt eredményezi (de hatékonyabban) mint a (T elágazás a puffertartály megkerülő vezeték.
Mi itt mindig egy hurok (így építjük) beépítését javasoljuk közvetlenül a puffertartályból egy könyökkel elindulva, hogy a kazán felé kialakulható öncirkulációt megakadályozzuk és ezzel a rendszer hatékonyságát/gazdaságosságát rontsuk.
3, Miért a puffertartály melege irányítja a lakásba beáramló fűtővízet?
A lakásban lévő hőmérsékletet inkább egy belső termosztátnak kellene irányítani, illetve a lakások nagy részében van gázkazán egy relével megoldható, hogy egy termosztát kezeli mind a vegyestüzelést illetve a gázkazánt.
4, Ma már a puffertartályok nagy részében (nálunk a kombitartályok mind ilyenek) van az alsó két csonkon egy terelő csatorna behegesztve, így a víz pontosan oda áramlik ahová tud vagyis az azonos hőmérséklethez, így nem bontja meg a rétegződést.
Sajnos egy átlagos felhasználó nincs tudatában, hogy az ő rendszere mennyire jó vagy rossz.
Egy szerelő vásárlónktól megkérdeztem, hogy miért csőtermosztátot használ vegyestüzelésű rendszer szivattyújához.
Válasz: mivel szerinte jó.
Kérdeztem, hogy a csőtermosztát, hogy állapítja meg, hogy a meleg víz honnan jön a kazánból vagy már a puffertartályból szivja vissza.
Válasz: Időt kért a válaszra, mert nekik a megrendelők ezt még nem jelezték, hogy rossz lenne.
Két hét múlva újra jött, de már úgy, hogy igen a csőtermoszát nem jó.
Füstgáz termosztát mind a két értéket jól tudja kezelni.
Na igen ezért jobb ha valamivel nagyobb a kazán telj. mint amit a lakás igényel hisz a felesleges úgyis a pufferban köt ki. Talán T-zsoltnál is az van mint nálad volt a totyával tehát a 25kW az ép a lakásra elég neki és csak utána jut a puffernak ha jut persze ez időjárástól függ. Én is így voltam a 14kW os kis kazánnal nem sok jutott az 500L es pufiba. Megoldás kazáncsere v. szigetelés ezt kell eldönteni.
Az OPOP H424-nél légfelesleg ügyben azt tapasztaltam, hogy 3 beállítással érdemes üzemelni.
1. max üzem, max tüzelőfogyasztás. Primer levegő a legnagyobb légfeleslegre állítva, a kazántermosztátot 90 C-ra tekerve a tápvíz ~ 80 C-os, füst max 220 C-ra korlátozva. Egy töltet 13 kg ~ 2 óra alatt leég.
2. közepes üzem, takarékos tüzelőfogyás. Primer levegő 12 mm, tápvíz 74-75 C, kazántermosztát 75 C, füst 220 alatt, a töltet 3 óra alatt leég.
3. részterhelés, a szobatermosztát lezárja teljesen a primer levegőt, tápvíz 65 C, füst 50-60 C, a töltet 7-8 óra alatt leég.
A Laddomat kergetője sorba van kötve a kazán termosztátjával és a füstcsőn egy rexivel.
Már írtam de még egyszer. A rexi 80° fűst nél kapcsol de a kazán termosztát 60°on áll és csak akkor indul a keringés ha eléri a 60-at. 10-15perc után feltekerem a kazán termosztátot 75°ra. Így amikor kezd lehűlni a végén le állítja a kergetőt. Ekkor még 100-120°os a fűst de ha lezárnám faszén darabkák maradnak a rácson viszont arra már nem elég meleg, hogy 75-80°tartsa a kazánt. Lehetne az is, hogy 120-nál lezár mindent a rexi és a visszamaradt faszenet az új rakatba bedobom. Még ezen tünödök.
Persze a beállított előremenőt nem változtattam,és a lakásban a termosztátbeállítást sem.Fix 67 előremenő van belőve fent 23 fokon a termosztát.Este 22-től 21fok.Ha nem kér fűtést a lakás lemegy 50-re az előremenő.De fél fokos hiszterézissel a termosztáton baromira tartja a beállitott hőfokot a lakásban.
Szevasztok!Ma tettem egy hőérzékelőt a viadrus töltőajtó belső felére.Magától az ajtótól csak kb. 1 cm-t lóg be,szóval nincs közvetlen lángnak kitéve.Átállítottam a huzatajtó belimó nyitás mértékét,pillangó belimót hogy itt a lehető legnagyobb hő legyen.380-420ról 520-580 lett a végére.Igaz kapott a rostély eleje egy 12cm samott takarást.Most úgy érzem megérte 3 órát szórakozni az állítgatással.
Igen igazad van nekem is egy egyszerű puffert hoztak (1000L.) semmi extra csak a szigetelés és egy Laddomatot házhoz szállítva 200e.
Ezeket csak azért linkeltem be, hogy léteznek ilyenek is.
Sok múlik a lakás hőigényétől és a helyi adottságoktól.
Lehet majd mégis kiszámolom mi mennyi (lakás hőigény) de nálam bőven elég amit a Lighno 25-ös nyújt, sőt még többet nyújthatna ha meg küldeném a fűst hőfokot (akkor nagyobb a teljesítmény, most 200-220 közt állitgatom.
Elötte Opop18-as volt ez fával 14kW ott adott le és 500L puffervolt akkor.
Azért elég volt bár reggel 6-tól este 10ig folyamatosan kellet etetni, annál sem ment feljebb a fűst 220°nál, csak az alsó huzat ajtót totál ki kellet nyitni.
Ez ösztönzött arra, hogy elkészítsem a ketyeréket mert egy évig iszonyú sokat rohangáltam le fől. Most napi kétszer.(kéne de azért szokásból többször lemegyek de nem kell közbe avatkoznom)
de ha elkezded kivagni a puffi tetejet akkor fem forgacs kerulhet a tartalyba mait nem biztos hogy ki tudsz mosni onnan es a szivattyu nem nagyon fogja szeretni
hat ez a soros bekotes elgondolkodtato ,d e a puffer tetejen nem csak egy fel colos csonk van a legtelenitonek? legalabb is az enyemen csak egy fel colos van
Na most ahol fényképeztem, eredetileg az a kazánház. Fotón nem látszik, de ott van mellette a gázkazán.
Viszont mikor átálltam vegyestüzelésre, az asszony nem engedte be a kazánházba a vegyeskazánt. Így azt kitettem a műhelybe. Viszont oda meg a puffer nem fért, vagy nem akartam, így az ment a szenesbe.
A szenes a fal másik oldalán van. De már nem szenes, hanem bicikli meg motor tároló.
de a laddomat keringeto szivatgyujat nem egy cso vagy fust cso termostat vezerli? meg ha a kazanban leveo viz lecsoken a laddomat hopanronjanal kisebb ertekre akkor megall a keringes es a kazanbol mar nem tud viz keringeni pl a puffer ho patronja 72 fokos akkor 72 foknal hidegebb viz nem tudd kijonni a kazanbol nem?
ja és a ligó gyártója javasolta kössem be a kazánt graviba a pufival és nem kell keverő meg egyébb, igaz azt is mondta hogy 40 alá ne hűtsem a tartályt, de ez nem megoldható mert akkor -15 alatt 3/4 nap után nem lenne fűtés
hat a 40 fokos viz sem tol sok hacsak nem padlofutesed van, nekem tobbszor is sikerult a pufferbe a vizet lehutenem 30 fokosra olzan egszeru okbol hogy epp nem teljes allasban voltam futo (tehet nem voltam otthon hogy rakjak a tuzre) es mire hazaertem mar csak 30 fokos viz volt a pufferbe (nalam 3000 liternyi van) na es ugye az nem volna tul jo ha begyujtas utan ismet orakat kellene varni a meleg radiatorokra (mert ugye 3000 litert nem futesz fel ket per alatt) igy nekem teljesen jo a T a puffer elott mert begyujtok eltellik 15-20 perc e omlik a lakasba a meleg es ugye ha lakasban mar meleg van akkor mar a puffer is melegedhet...
(persze ezt meg lehetne oldani ugy is ha vennek egy 60-80 KW fa elgazosito kazan ami eg 8-12 orat azt nem volna ilyen gondom)