"Én is birom, amikor az M7-esen az útépítésben, ahol - ki tudja, miért - 60km/h-es sebességkorlátozás van, én megyek 85-tel és a mindössze 2m széles belsô sávban kb. 100-zal megelôz egy busz...
(A francért tesznek ki ilyen táblát, ha úgysem ellenôrzi senki. Nyugaton hasonló helyzetekben 80km/h a szokásos korlátozás - és mérik is!)"
Nekem az a tapasztalatom, hogy a buszok nem mennek be a belső sávba a tiltott szakaszon. Igaz, én csak a Volánios buszokat figyelem, de azokat erősen. Mentem márciusban a 10 órakor induló Bp-barcsi járattalal (isten nyugosztalja azóta), elénkjött egy sárga villogós autó, és ott döcögtünk mögötte fél órán át. De megérte, mert akkor igenis mértek a rendőrök. Egyébként szerintem is durva a 60, a 80 - épp a kevesebb türelmetlen előzgetés miatt - biztonságosabb lenne.
A SzigDani által említett rágógumis matricát már 3 évvel ezelőtt is láttam a Kőrös Volán Pécs-Békéscsaba járatán, és jót derültem rajta. Kiváncsi vagyok kinek az ötlete volt. :)
Dobogóügyben csak egy személyes vélemény, mentesen minden szakmai megalapozottságtól: szeretem ha van, de csak távolsági buszon. Moszvicsslusszkullcs érvei igen találóak :)
Ja, és ugye nem felejtitek: mától a Zala Volán expresszjáratai Bp-ről kifele az Egér úton át szlalomoznak.
Ezenfelül, várhatóan szeptembertől pénteken és vasárnap újraindul a Keszthely-Mosonmagyaróvár (1634) járat Győr-MMóvár közötti szakaszon, valamint Nagykanizsáról 7.45-kor lesz Budapestre gyorsjárat a hetek utolsó előtti és utolsó isk. ea. napjain.
Graffitis busz. Lehet bogy ezt láttam Badcsonyban?
Korábban azon gondolkodtam, hogy az önjelölt "művészek" miért kedvelik jobban a kötöttpályás eszközöket a gumikerekesnél. De ezekszerint azt is szeretik. (Belülről azért a buszokat is firkálják rendesen.)
Az is érdekes, hogy a 2x1 sávos szakaszokon ugyanakkora járműforgalom mellett is jobban lehet haladni, mint a 2x2-re szűkített helyeken. Ez annak az oka gondolom, hogy az előbbi szakaszon 80 km/h a megengedett sebesség.
Múltkor jöttem haza Pestről (péntek délután, az összes pesti a Balaton irányába "menekül" :-), a buszunk csak a felújított szakaszokon előzgetett. Vagy 20 kilométert lépésben mentünk Érdtől, mert baleset volt.
Mivel többen jelezték, hogy augusztis 21-22. alkalmas lenne egy összejövetelre, ezért itt is jelzem, hogy Pannon Volán látogatást szervezek augusztus 22-re. Kérem a jelentkezéseket itt, vagy mailben.
"mindössze 2m széles belsô sávban kb. 100-zal megelôz egy busz... "
Az ilyenek miatt halnak meg emberek. Ha közvetlenül nem is az előzést (pontosabban elhaladást) végrehajtó a hibás, de ez a mozzanat egy igen kemény kockázati faktor!!!!!!
> a busz is jól megy (Suzukikat előzgetve az M7-esen
Én is birom, amikor az M7-esen az útépítésben, ahol - ki tudja, miért - 60km/h-es sebességkorlátozás van, én megyek 85-tel és a mindössze 2m széles belsô sávban kb. 100-zal megelôz egy busz...
(A francért tesznek ki ilyen táblát, ha úgysem ellenôrzi senki. Nyugaton hasonló helyzetekben 80km/h a szokásos korlátozás - és mérik is!)
Azt nagyon bírom, amikor padlógázzal mennek, de a légkondin spórolnak...
Persze a legjobb, amikor a busz is jól megy (Suzukikat előzgetve az M7-esen :-) és a légkondi is megfelelően hűti az utasteret.
Meg szeretnék valamit kérdezni. Múltkor Pilisvörösvárra utaztam egy Volán luxusbusszal. Mintha kereke se lett volna, suhant. Nem emlékszem a márkájára, pedig külön megnéztem. Az miért kerül ugyanannyiba, mintha Tárnokon szállnék fel egy mocskossárgára?
A Tisza Volán E94-eét GMC-622-nek hívják, egykor jobkormányos volt, Indonéziába készült, csak itthon maradt. Visszaalakították, kapott légkondit és most - általában - a Szeged - Kecskemét utat járja. Ezen a képen még jobbkormányos, itt viszont már a mai állapotát láthatod.
A Szeged topicban már írtam, de hátha mást is érdekel: a két utolsó narancssárga szegedi Tisza Volán IK280 egyike, BHJ-606 felújításra került, és mostmár TV-kék színben futja a kilométereket. A másikat (ABU-358) szétvágták, ha jól tudom.
Más: kedden Szegeden láttam egy Tisza Volán buszt, ami számomra igencsak meglepetés volt: E94, Csepel felirattal. A rendszáma mintha valami GOW-622 vagy valami ilyesmi lett volna. Nem is tudtam, hogy a TV_nek van E94-e... Mi az a Csepel? Alváz??? Az tuti, hogy nem Csepel Union volt...
A C56 okat figyelgetem ezekben a nagy melegekben,
és eddig meg voltam győződve, hogy a legtöbb tetején (a nagy fehér hosszú púp)klíma van.
Ablakok azonban mindig nyitva voltak, tehát a hűtést vagy nem kapcsolják be soha, vagy a púp nem klíma.
Bp-n Kunság Volános 15m Setrat (nyithatalan ablakos) láttam többször is nyitott tetőablakokkal. Kint 38C bent lehetett vagy 50
Azokat a sofőröket akik klímás buszokat hajtanak, és nem kapcsolják be azt, gyilkossági kisérletért le lehetne tartóztatni. Mi a fenének a klíma, ha a legnagyobb melegben nem kapcsolják be???
Igen teljesen komolyan írtam.
Hogy nagyobbat huppan az ember, az jogos. Tessék kartámaszt is felszerelni! ;-)
A babakocsival ralizás nehézségeinek nem a dobogóhoz, hanem a 2+2 üléselrendezéshez van köze. És tudod, hogy én halálosan gyűlölöm a 2+2 üléssort. Legjobban a debi KCsV teccik. (2,5 m kocsiszekrényszélesség, 1+1 üléssor.)
"Még arra is jó, hogy az üldögélő kisnyugdíjas hölgyek szájacskája ne pont a büszkeségünkkel egyvonalban legyen."
Meg arra is, hogy a lábacskáját keresztben a folyosón a szemközti dobogón pihentesse, lezárva közlekedő részt.
Ez szerinted egy komoly érv a dobogó mellet?
"Egyszóval: hajrá dobogó!"
Csak nem a városi közlekedésben, amikor a két dobogó között egy babakocsit sem tudsz áttolni nem hogy arrébb állni. És ha el akarnak menni melletem üljek az öledbe?? Azt hiszem elég súlyos problémáid adódnának. Biztos hogy ezt akkarod??
Egy másik érv még ellene az is hogy jó nagyot lehet esni az ülésről amikor ki akarod támasztani magad egy-egy kanyarban.
"Apropó tudsz mondani helyeket (neten) ahol Vanholl (esetleg Jonckhere) buszokról van kép?"
Ajánlom figyelmedbe a www.vanhool.be oldalt...
Megtalálható rajta az egyik kedvencem, az AGG 300-as jelű duplacsuklós is.
Mit mondjak elég gyenge volt az a busz ami jött Budapestre júli 19-én Brüsszelből.
Vmi Vanholl járgány volt, de nem éppen egy új tipus volt, ahogy néztem és világosban nem nézett ki bizalomgerjesztönek a jármü (öregecske volt), de azért hazaértem :)
transport :
A nemzetközi MENETRENDSZERŰ személyszállitási piacra sok-sok hazai magán buszos akar bekerülni.
Évente bombázzák a hazai közlekedési kormányzatot, hogy ők is hagy járjanak.
most már Te is tudod. Amennyiben a magánvállalkozót beengedik, akkor jelentősen CSÖKKEN a szolgáltatási szinvonal.
DAttis :
Apropó tudsz mondani helyeket (neten) ahol Vanholl (esetleg Jonckhere) buszokról van kép?
transport :
Emlékeim szerint kiskavicsnak is grimbinek is küldtem kollekciót.
kérhettél volna akkor amikor itt voltál, megoldottuk volna.
Kérd kölcsön Tőlük.
Esetleg FOMA-tól vagy chrta-től.
Vagy SzigDanitól.
más
jövőre, 2OO3 októberében ismét lesz BUSWORLD.
Gyere ki és akkor europa valamenyi gyárának valamennyi tipusáról lesz képed.
"Egyébként a csuklósnál az első részben az összes dobogó felesleges!":
Gondolj arra is Angyi, hogy a dobogó némileg megakadályozza a laza srácokat abban, hogy arany lábukat a folyosó közepén pihentessék. (Lásd: hogyan ülnek az utasok a villamoson)
Még arra is jó, hogy az üldögélő kisnyugdíjas hölgyek szájacskája ne pont a büszkeségünkkel egyvonalban legyen.
Tegnap Carpyval Tapolcán (meg még sok más helyen is) jártunk és nagyon durva dolgot láttunk: a Somló Volán egyik 260.32-esének az ajtós oldala csupa garffiti volt. Eszméletlen, hogy milyen emberek vannak...
"Szerintem ez nem a nagyobb találati aránnyal magyarázható"
Bocsi félre értettelek, én a közlekedés egyéb részvevőivel történő találkozásokra gondoltam.
A dobogóknak én sem örültem, de a törökök nem engedték kiszereltetni, illetve nem tudom milyen technológiával gyártanak, de 62 autóbusz miatt nem fognak gépsort cserélni, (Amikor az éves termelésük több mint 3000 db) és nem hiszem, hogy ennyi idő alatt át tudnák tervezni az autóbuszt illetve nem hiszem, hogy flexibilis a gyártósoruk!
Egyébként a csuklósnál az első részben az összes dobogó felesleges!
Az alacsony padlós lépcsőihez, csak annyit hogy a kersztbe fordított 3 ülés helyet mentirány szerinti 2X2 ülés volt eredetileg. Na onnan még többen leestek volna. Nekem viszont az a tapasztalatom , hogy a hátsó traktust tömik meg legelőször a buszon. Épp az ülések elhelyezkedése miatt. Igaz inkább a fiatalok, az öregek (idősek) az első részeben lévő ülésekért harcolnak
Hátul a dobogókra gondolok. Beszéltem jópár sofőrrel, mindenki azt mondta, hogy sok volt az utasbaleset. Őszintén szólva, ha lehet én se megyek hátra, én is majdnem kitaknyoltam a hátsó sorból leszállásnál. A hátsó ajtónál az a sok pici lépcső az nekem a csúcs. Rálépek a 44-es lábammal, de rá se fér, picit rosszul lépek ki is zakózok. Szerintem ez nem a nagyobb találati aránnyal magyarázható
Szevasztok!
>láttam a JKV egyik 415-ösén egy szerintem nagyon szellemes feliratot ... Azt hiszem, Komló környékén láttam egy buszon: "Értelmes ember nem dohányzik. A többinek meg tilos." :)))