Keresés

Részletes keresés

Grimbi Creative Commons License 2002.08.25 0 0 7885
Elgondolkodtató a Volános dolog. Hogy érheti meg jobban, ha maxiznak, és az ellenőr is megvesztegethető, vagy nincs maxi, csak elégedetlen sofőr, és végre feltölti a BKV az jv. állományát, vagy fizetnek a sofőrnek, meg az államnak mint a kisangyal.
Előzmény: transport (7884)
transport Creative Commons License 2002.08.25 0 0 7884
..."... Aztán kitalálják, hogy csak x összegig fizetik ki a megtakarítást. Nagyon okos dolog, most már mindenki csak annyit spórol, amennyit kifizetnek. ...."...

transport :
Így működött a BKV 1988-91 között is.

A 3-on és a 10-en, majd összecsináltam magamat, hogy fogyasszon már az rohadt 280-as, mert ha a napi megtakarítás több volt 33 %, akkor nem fizették.
Igen ám de amíg hétköznap a kollégáknak volt egy iciri-picir megtakarítása, a beugróknak meg semmi mert ők délelőtt és délután is csúcsban mentek, addig szombaton délután a 10-en kettő fő utas / fordulóval, nem győztem ügyeskedni ( pl. retesz kettő padlógáz ) az üres Budafoki úton, hogy fogyasszon már valamit valamit a gép.

A pénzemről volt szó.
Ezért furcsa de általános volt, hogy 13,20-tól 23,40-ig nem állítottuk le a motort, plusz 35 fokban sem.
Nem sokat de legalább akkor is fogyasztott.

Előzmény: Grimbi (7883)
Grimbi Creative Commons License 2002.08.24 0 0 7883
Erről jut eszembe. Van egy nagy tömegközlekedési cég, ahol nehéz ugyan üzemanyagot lopni, ezért inkább úgy mennek, mint a tetű, hogy megspóroljanak. Aztán amikor a sofőr urak igen sokat spórolnak meg, ez szemet szúr valakinek a központban, így valamivel lejjebb viszik a normát. Talán még ez se lenne baj, csak baromarcúnak még mindig szúrja a szemét, hogy a sofőrnek sok megy a zsebébe, és nem spórolhatja meg. Aztán kitalálják, hogy csak x összegig fizetik ki a megtakarítást. Nagyon okos dolog, most már mindenki csak annyit spórol, amennyit kifizetnek.
Addig köcsögölnek, míg csak magukkal b***nak ki. Ez jellemző erre a cégre.

Szóval a sofőrök részére is ugyanezt, ahogy a cég áll hozzűjuk, úgy állnak ők is a céghez, lásd pl. menetkimaradások. Nem kötelezhetnek senkit rugalmasságra.

Előzmény: moszkvicsslusszkullcs (7875)
v_peti Creative Commons License 2002.08.24 0 0 7882
Szombathelyi hírek:
1. Szeptember 2.-ától új menetrend lesz kiadva, kisebb útvonal- és menetrendváltozásokkal.
2. Újra lesz gyorsjárat 3A jelzéssel. (18 éve szünt meg a 16G, 1984. november 2.-án közlekedett utoljára. Akkor szervezték át nagy mértékben a tömegközlekedést, a Köztársaság tér (F?tér) sétálóutcává alakításának apropján.)
3. Megszigorítják, az eddig csak formálisan létez? els?ajtózást.
Ez utóbbival az a gond, hogy a Szombathelyi buszok mnetetidejében, a legtöbb vonalon minimális a végállomási pihen?id?, így csúcsid?ben eddig is sokat késtek. Ez az els?ajtózással továbbromolhat. Így, SZVSZ, széls?séges esetben a menetrend összeomlásával is járhat! (Jó lenne, ha itt is a Miskolcon már sikerrel alkalmazott lámpás módszert vezetnék be.)
Igaz, az ebb?l a szempontból az egyik legkritikusabb vonalon (3), amelynek az utasforgalma is jelent?s, indul be a gyorsjárat, amivel a vonalon lév? járats?r?ség a reggeli csúcsid?ben a duplájára (!) n?. Az utóbbi d?ben gyakoeriak voltak reggel a másodrész járatok. A kevés megállás jelent?sége az els?ajtózás megszigoratásával fel fog értékel?dni.

István Gyuri Creative Commons License 2002.08.23 0 0 7881
OFF
Sosiforda!
A csomag megjött, a kért anyagot postára adtam.
ON
Charleston Creative Commons License 2002.08.23 0 0 7880
kékszemű, kösz a válaszokat.

"Az előzetes adatok egészen más képet mutattak a jegyeladásokról"

Kiderül, hogy nem is akkor van nagy utasforgalom, amikor hittétek. Remélem, a menetrend nem a jegyeladási statisztikák alapján készült:))

Előzmény: kékszemű (7874)
Charleston Creative Commons License 2002.08.23 0 0 7879
transport!

Az isten háta mögötti Iparos utcai járat kívül esik a civilizált világon:) Ott az utasok azt sem tudják, mi az a jegy. Annál még a Lőcsei úti helyijáraton is nagyobb a jegyhez jutás valószínűsége:)

Előzmény: transport (7873)
lazar Creative Commons License 2002.08.23 0 0 7878
Marmint velem az utassal szemben? Olyasmit meg nem tapasztaltam, hogy amiatt bunkoztak volna, mert jegyet kerek, az mar igen, hogy csak masodjara akart gepbol jegyet adni (1.kor "felezunk", 2. kor hasznalt jegy). Amugy sajat tapasztalat szerint csak a teljesarunal maxiznak, amig diak voltam nem nagyon kinaltak fel a "felezest".

Armand

Előzmény: moszkvicsslusszkullcs (7877)
moszkvicsslusszkullcs Creative Commons License 2002.08.23 0 0 7877
Kutya ugat, pénz beszél...
A sofőr urak igen agresszívak tudnak lenni, ha veszélyben érzik a jövedelmüket.
Tudod, kiirtom a családodat, orvosi látleletek, stb.
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy minden maradjon úgy, ahogy ma van, csak azt, hogy nem olyan egyszerű a dolog.
Előzmény: lazar (7876)
lazar Creative Commons License 2002.08.23 0 0 7876
Multkor utaztam hazafele busszal a budaorsi Tesco-bol, az M7-esen jaro busszal, ami Erden belul helyijaratkent is uzemel, nos a Budaors benzinkut megallohelytol legalabb 50 ember szallt fel es le, viszont sofor bacsi egy darab jegyet nem adott el Erd felsoig ahol leszalltam, ugy 2000 Forint korul lehetett a fekete bevetel, es abbol jo sok volt a helyi. Nem kene surubben ellenorizni az Erden beluli megalloknal? Helyi jegyet eladni joforman alig lattam magamon kivul, mindenki adja szepen az 50-est. Erzesem szerint ez jo nagy tetel lenne szinten.
Előzmény: kékszemű (7874)
moszkvicsslusszkullcs Creative Commons License 2002.08.23 0 0 7875
Szia Charleston, nomeg kékszemű (ha az vagy, akire gondolok, akkor meg különösen)!

"Attól, hogy elővételben kell megváltani a jegyet, elvileg még előfordulhat különalku a pilóta és a kedves utas között.":

Pszihológija kedves Ch!
Az elővételes üzemmódban történő különalku azért meglehetősen feltűnő, jóval szembetűnőbb, mint az a finom turpisság, hogy a prodáta nem zizegi ki a jegyet.

"A 6 és 18 óra közötti pénztári üzemben implicite az is benne van, hogy 6 óra előtt és 18 óra után bármit lehet.":

Tudom, Neked elsősorban bukarest utcai mintavételeid vannak, de nekem meg szénatéri: ott napközben (hétvégi napokon is) általában adnak jegyet, csak este nem. Az utasok úgy 20 év alatt megszokták. Az további kérdés, hogy az ismerősnek napközben sem adták ki a jegyet, így aztán este hat után már az "ellenőrgyanús", meg az értetlenkedő utas sem fog jegyet kapni, hogy meglegyen a szokásos zsebpénz.

"Ezzel kapcsolatban jön elő az a probléma, hogy a maxizás teljes megszüntetése esetén azonnal béremelést kellene adni, ami ugyanolyan nettó jövedelem mellett kb. háromszoros költséget jelent, mint ha hagyják zsebre dolgozni az alkalmazottakat.":

Na itt van az eb elhantolva!

Amíg nettó hatvanvalahányezret keres a sofőr úr, addig ez nem megy. Úgy hallom, hogy eddig is problémát okozott egyes falvakban a megfelelő gkvezetői létszám biztosítása. Ezután pláne így lesz. A pénzügyminisztérium ugye nem hajlandó a jegyárakat a kért mértékben emelni, ezért nem tudnak a sofőröknek rendes bért fizetni, mert pl. nettó százas havi bér a vállalatnak nettó három-négy-ötszázezer forintba kerülne. Ezért alakult ki a '90-es években az a hallgatólagos megállapodás, hogy ha a sofőr úr "X" forintnyi jegyet kiad a prodátával, akkor az ellenőrök békénhagyják. Az "X" forinton felüli rész meg a sofőr úr paraszolvenciája. De ez a rendszer a t. pénzügyminisztériumnak szólt, hogy "amilyen az aggyonisten, olyan a fogadjisten".

Aztán - gondolom én - a Szabolcs utcában valakinek nem tetszett ez, mert hogy válallati image így, meg európai színvonal úgy ...

Mint kívülálló, sajnos azt saccolom, hogy az új szisztémában a jövedelmezőség romlani fog, ami háziasszony szinten fogalmazva azt jelenti, hogy ritkítani kell a járatokat.

Amúgy tetszik, hogy M.P. sajnálatos eltávolítása óta végre ismét van valami mozgás a cégnél.

M.

Előzmény: Charleston (7872)
kékszemű Creative Commons License 2002.08.23 0 0 7874
Köszönöm a bíztatást, igyekezni fogunk!!! Az idén sor kerül még az Árpád hídi pu-ra, meg a Gödöllői pu-ra is.

Pár kérdésre válaszolok. A 6-18 óra időszak sajna a pénztárosi létszám órakerete miatt lett behatárolva. A Széna téren 19 óra 20-ig van nyitva a pénztár és az Etele téren is látszik, hogy legalább 19 óráig nyitva kellene tartani a pénztárat. Lehet, hogy egy-két héten belül meghosszabbítjuk a nyitvatartást. Lehet, hogy lesz egy negyedik pénztár is, ami csak délután lesz nyitva. Az előzetes adatok egészen más képet mutattak a jegyeladásokról (Prodatával jegy 17 óra után elvétve volt kiadva az Etele téren, szóval ekkortól már lényegében minden bevételt lenyúltak a sofőrök).

Úgy próbáljuk ösztönözni a sofőröket a szabályok betartására, hogy egyrészt orrba-szájba ellenőrizzük őket (ez egyszerű, mert a folyamat ott zajlik az Etele téren), másrészt a jegyről leválasztott ún. ellenőrző szelvény leadásáért jutalékot kapnak. Nem egy nagy összeg, de több mint egy forinttal több annál, mintha Ő adta volna el a jegyet. Ez a Széna téren bevált, meglátjuk, hogy a sokkal dörzsöltebb érdi sofőrökkel mire megyünk (meg ez próba a még sokkal dörzsöltebb Árpád hídi sofőrök várható reakciónak tesztelésére :-))).

Automata sokfajta van ,csak utas van kevésfajta, aki eligazodik rajta és kezelni tudja. Ezért úgy nézne ki a rendszer, hogy 1 automata + 1 pénztár, ahol az utas a rosszul megválasztott jegyet vissza tudja váltani. A jelenlegi rendszerben a pénztáros segít az utasnak a megfelelő jegy kiválasztásában, onnantól "automata" a rendszer.

transport Creative Commons License 2002.08.23 0 0 7873
Ha azt is eltudod érni, hogy a 4-es érdi helyi járaton adjanak jegyet, - 20 év alatt ha 10-szer kaptam, pedig mindíg kértem - akkor elintézem Neked a nagykereszt rendjelet a tölgyfalombokkal + kardokkal+kályhacsövekkel.

Előzmény: kékszemű (7868)
Charleston Creative Commons License 2002.08.22 0 0 7872
Nocsak! Történnek még csodák a sárgáknál! :)))

Az elővételi megoldás bevezetését feltétlenül üdvözlöm, még akkor is, ha a jegykiadási technika jelen állása szerint kisebb kényelmetlenséget okoz az utasoknak.

Felmerül bennem a dologgal kapcsolatban néhány gondolat illetve kérdés.

Hogyan történik az ellenőrzés? A szokásos szúrópróbaszerű módszerrel, vagy van valami más? (Mostanában nem vagyok rendszeres utas.) Attól, hogy elővételben kell megváltani a jegyet, elvileg még előfordulhat különalku a pilóta és a kedves utas között. Miként szűritek ki ennek lehetőségét?

A 6 és 18 óra közötti pénztári üzemben implicite az is benne van, hogy 6 óra előtt és 18 óra után bármit lehet. Este hat után a kisebb utasforgalom miatt kevesebb lenne a pénztár bevétele, ami indokolja a zárva tartást, mégis mintha volna a járművezető számára némi kiskapu jellege az esti időszaknak. Amolyan hallgatólagos megosztás, hogy a nappali bevétel a cégé, az esti a pilótáé. Ezzel kapcsolatban jön elő az a probléma, hogy a maxizás teljes megszüntetése esetén azonnal béremelést kellene adni, ami ugyanolyan nettó jövedelem mellett kb. háromszoros költséget jelent, mint ha hagyják zsebre dolgozni az alkalmazottakat. De ezzel együtt is úgy gondolom, hogy a megkezdett úton végig kell menni, és a jegy nélküli utazást minimálisra kell szorítani. Egyébként van-e tapasztalat, nem okoz-e valamiféle tudathasadást az utasoknál, hogy napközben rendesen kell fizetni, este pedig esetleg nem annyira? :))

Üdv.

Előzmény: kékszemű (7868)
Törölt nick Creative Commons License 2002.08.22 0 0 7871
Köszi. (Én nem utazom arra felé - egyáltalán nem utazom velük -, csak érdekelt.)
Előzmény: István Gyuri (7870)
István Gyuri Creative Commons License 2002.08.22 0 0 7870
Ha valaki anyázni akar (mert végül is lehet, mert némileg kellemetlenebb helyzetbe hoztuk az utasokat) akkor velem tegye :-)))

Én biztos, hogy nem teszem.
Nagggyon örülök, hogy beindult ez a rendszer.
Jegyautomata nem került szóba?

NOLAN-nak: nem helyre szól a jegy, hanem érkezési sorrendben lehet felszállni az éppen soron következő buszra. Ez, a többi szabállyal már hetek óta ki vagyon táblázva több helyen (jól láthatóan) az Etele téren. Látszik, hogy nem ad hoc alapon lett bevezetve.

* * * *
FéligOFF
nagyon kíváncsi lennék, hogy a MÁV-nál hogyan alakulnának az elővárosi bevételek, ha a zárt peronokra csak jeggyel vagy igazolvánnyal lehetne belépni...

* * *
OFF
Takilaci! Üzenet megjött, holnap megkeresem az illetőt.

Előzmény: kékszemű (7868)
Törölt nick Creative Commons License 2002.08.22 0 0 7869
Hello.

Hadd kérdezzek valamit: "sárga" buszon is van akkor mostantól hely-számozás? Vagy ez a jegy nem biztosít helyet?

Előzmény: kékszemű (7868)
kékszemű Creative Commons License 2002.08.22 0 0 7868
Sziasztok!

Na, az érdieknek is vége a jó világnak :-))))

Beindult (tegnap, csak estig dolgoztam) a Széna téri pu-n már működő rendszernek megfelelő kötelező jegyelővételi rendszer az Etele téri pu-n is.

Ti ugyan nagyjából tudjátok az okokat, de azért leírom:

1., Pontosabban tudnak indulni a buszok. Az utas nem a busznál tolong, hanem a pénztárban, tehát a busz el tud indulni időben.

2., A jegyár kifizetése és jegy kiadása nem alku tárgya az utas és a gkv. között. Így igencsak megnő a bevétel.

3., Lehet retúr jegyet is kiadni ezzel a módszerrel (a visszút árából 10 % kedvezményt kap az utas).

Jelenleg 3 pénztár dolgozik reggel 6-tól este hatig, ebben az időben csak elővételi jeggyel lehet felszállni a buszra.

Az első két nap tapasztalatai:

Az előzetes felmérés során (Prodata gépek működnek itt, tehát relatíve pontos adatok vannak) egy munkanapon 1600-1700 db. jegyet adtak a sofőrök az Etele téren és kb. 145-160 eFt bevétel keletkezett ezekből a jegyekből.

Ezzel szemben az első napon a pénztár 2600, a második napon 2450 db. jegyet adott el, a bevétel viszont mindkét nap meghaladta a 300 eFt-ot. Ja, és ezzel párhuzamosan több száz db. második félhavi bérletet is eladott a pénztár, amire még sohasem volt példa az Etele téri pu. történelmében.

Egy-két kis szines: kollégám áll a vasút felöli bejárati részen és mondogatja az utasoknak (amíg le nem toltam, addig csak fiatal lányoknak), hogy akinek nincs bérlete, az a jegyét a pénztárban válthatja meg. Jön egy úr, hallja a szöveget, de csak legyint és menne a buszhoz. Kolléga ismét szól neki, de az úr közli, hogy Ő csak egy megállót utazik. Kolléga közli, hogy bizony akkor is kell venni jegyet a pénztárban. Úr (megértve a dolog lényegét) elképedve kérdezi: mostmár annak is jegy kell, aki csak egy megállót utazik? :-))))

Másik utas közli, hogy Ö a sofőr szomszédja, mindig ingyen utazik a buszon. Állomásfőnök kérdi, hogy mi a foglalkozása. Mondja, hogy élelmiszerboltban dolgozik. Erre főnök mondja, hogy akkor Ő biztosan ingyen adja a kenyeret a sofőrnek. Utas mondja, hogy hogyan képzeljük mi ezt, hogyan adhatná Ö ingyen a kenyeret bárkinek is. Erre megkérdeztük tőle, hogy akkor Ő hogyan gondolja azt, hogy Ő meg ingyen utazik az autóbuszon. Rettentően fel volt háborodva és közölte, hogy feljelent bennünket mindenhol meg ír az újságnak is :-)))

Volt újságíró is, teljesen fel volt háborodva, hogy hogyan képzeljük mi ezt, hogy csak egy óráig érvényes a jegy, mi van akkor ha később indul a járat. Nem értettük a kérdést, mondtuk, hogy az átlag-cél (Érd, Diósd, stb) irányába 10-20 percenként mennek a buszok. De Ő csak mondja, hogy a nagyobb távolságba menő buszok a tudomása szerint óránként indulnak. Mondtuk Neki, hogy itt a legnagyobb távolság, ahova busz megy, az 40 km. Erre kérdi, hogy hogyan mondhatunk ilyet, hiszen Dunaújváros, Pécs, stb. messzebb van. Ekkor esett le a tantusz, hogy újságíró úr nem tud róla, hogy a távolsági járatok március vége óta a Népligettől indulnak. Szóval holnap rettenetesen elmarasztaló cikk lesz rólunk a Metró újságban, amit ez a "jóltájékozott" úr fog írni, miután "jól megismerte" a rendszert :-)))

Elnézést, hogy hosszú voltam, de mint a bevétel-számokból látjátok, fontos, hogy beinduljon a rendszer.

Ha valaki anyázni akar (mert végül is lehet, mert némileg kellemetlenebb helyzetbe hoztuk az utasokat) akkor velem tegye :-)))

Carpy Creative Commons License 2002.08.22 0 0 7867
Gyors bekukantás egy friss hírrel:
Én sem hittem volna, de igaznak tűnik: a Zalaegerszegi Volán Telepen az apró műhelyablakokon át sárgállott (!) valami, ami egy Setra 315 NF-re emlékeztetett.
István Gyuri Creative Commons License 2002.08.22 0 0 7866
OFF
+36-30-9342-173
Nem változott, nem is fog változni.
Amikor legutóbb (a múlt hét végén) hívtál nem voltam telefonközelben, aztán visszahívtalak, de csak egy kollégádal tudtam beszélni.
ON
Előzmény: transport (7865)
transport Creative Commons License 2002.08.22 0 0 7865
Gyuri !

Írjál gyorsan egy tel számot amin most vagy elérhető.

köszi

laci

Előzmény: István Gyuri (7864)
István Gyuri Creative Commons License 2002.08.22 0 0 7864
Na most meg vagy Gyuri!
Meg vagyok én már lassan 29 éve is :)

Már egy hete aszalom magamban a következő kérdést:
Teljesen egészségtelen dolog visszatartani, máskor ne csinálj ilyet! :)

Mi a bü... francnak van szükséged a beosztott kocsik számára, és típusára?
Nem az a lényeg, hogy hányan utaznak?

No, kedves M /nem kedvesem! :)/, senki nem állította, hogy nekem pontosan ezekre az információkra volt szükségem. De akik ezekre tudnak válaszolni, azok tudnak esetleg OFFtopik kérdésekre is válaszolni...

BKV ügyben: gondolkozz, hogy mely ismerőseid férnek hozzá a FORTE rendszerhez.
Hát, van egy-két kórustag ismerősöm, ők nem csak a FORTE, de még a FORTISSIMO-hoz is hozzáférnek :))))

Előzmény: moszkvicsslusszkullcs (7857)
transport Creative Commons License 2002.08.21 0 0 7863
Mindíg minden körülmények között lehet olcsó buszt találni.
a TATA buszok még olcsóbbak lennének.

anno, magyaráztam valahol, hogy nem biztos, hogy a hülyeség és a pénzszórási hajlam hajtja azokat a város atyákat akik helyi járatra is Neoplánt vagy Scaniát vesznek.

Luxembourg városa vett pár Scania Omni Cityt. Az első most futotta meg az első 100 000 km-t abban a picuri városban.
azt mondja az üzemvezető, hogy semmit még egy csavart se cseréltek benne.
35 000 km-ént van oljcsere és minden második 35 000km-ként szűrű csere is.

Más a gondja annak akinek pénze van és annak akinek nincs.

Mindíg a gazdag tud ésszel spórolni.

Előzmény: Porond (7862)
Porond Creative Commons License 2002.08.21 0 0 7862
`A fapados MANAS a Volán tenderben 30 M HUF, az uj elövárosi ajánlat 26 M HUF! `

Hm..., en is 26 milliorol hallottam, meg arrol, hogy az MAN-eken jonnek elo a hibak...

Előzmény: Rijswand (7861)
Rijswand Creative Commons License 2002.08.21 0 0 7861

Transport irja:

>1 =..."...Tendet írtak ki 10 db elővárosi buszra >350 millió forint értékbem...."...
>
>
>Ebből nekünk az következik, hogy :
>- vagy NEM 10 db-ra,
>- vagy nem elővárosi,
>- vagy nem új,
>- vagy nem 350 millió Ft.-
>- vagy nagyon-nagyon fapados kivitelű lesz.
>
>
>A mondat többi része stimmel.

10 db, darabja max 35 M HUF-ért.
Nem fapados kivitel. Miért lehetetlen?

A fapados MANAS a Volán tenderben 30 M HUF, az uj elövárosi ajánlat 26 M HUF!

Kérdés: meddig tartja az MAN ezeket az árakat, évi 53 M Eur veszteség mellet?

2. kérdés : Mennyibe kerül az olcsó MANAS-ok fenntartása garanciaidőn túl?

Üdv
R

Előzmény: transport (7846)
Tavaszutca Creative Commons License 2002.08.21 0 0 7860
"A mai naptól Békéscsaba és Orosháza helyi járatain is EMKE típusú, a jegyet kettévágó jegyérvényesító gépek működnek. A felszálló utasoknak a jegyet a gépkocsivezetőnek kell átadniuk, aki ezzel a géppel érvényesíti.
( Szegedtől, Szombathelytől eltérően a Körös Volánnál nem bízzák a műveletet az utasokra. )"

Szerintem ebben az EMKE lyukasztóbcsodamasinában van valami politika, mert hogy ezekre minden elmondható, csak az nem, hogy utasbarát, és könnyen kezelhető... Nagyon ormótlan és én nem nagyon láttam hogy valaki zökkenőmentesen tud jegyet kezelni, így a menetidő is nő.
Nem tudom az EMKE-nek hol van a központja, mert a szegedi cég szomszédjában dolgozom, de nem tűnik egy nagy telephelynek, a buszok viszonylatjelzőit is mindig az utcán szerelik kinn...

Viszont egy szegedi trolivezető nagyon szívesen alkalmazná a csabai-oh-i módszert...

Előzmény: sosiforda (7802)
Törölt nick Creative Commons License 2002.08.21 0 0 7859
Mellesleg a Rábának a fő vásárlója a Kapos Volán volt
Hát igen. Első a Kisalföld Volán 38 busszal, utána következik a Kapos Volán és a volánbusz 37 busszal...
Na de üsse kő, lista beszken, Transport is örüljön. Katt ide.
Előzmény: Ekornél (7858)
Ekornél Creative Commons License 2002.08.21 0 0 7858
transport!

Akkor ez valami hasonló mint annakidején a moszkvai újsághír, hogy Moszkvában Mercedeseket osztogattak. A hír igaz, csak nem Moszkvában, hanem Leningrádban, nem Mecedeseket hanem Moszkvicsokat, és nem osztogattak, hanem fosztogattak. Én jelenleg csak arra tudok hivatkozni, ami megjelenik a helyi kanászkürtben, magam is kíváncsi vagyok, mi sül ki ebből. A tíz darab buszt szeintem stimmel, mert az idén összesen két új E95-n kívűl nem láttam új buszt Kapos Volános szinekben (ezért írtam az 5 után a kérdőjelet.) Hogy elővárosi lesz-e, ez lehet hogy csak a cikkíró szerint, és hogy belefér-e a 350 millióba, a cikk szerint- és így úgy tűnik, a Kapos Volán szerint- bele. Lehet hogy a buszgyártók más véleményen vannak, de majd megoldják valahogy. Mellesleg a Rábának a fő vásárlója a Kapos Volán volt, elképzelhető, hogy leragadt a vezérkar a Contactok árainál.
Egyébként köszi az információkat, ezek után én is kiváncsi vagyok milyenek lesznek az új buszok.

A Somogyiról meg annyit, egyik újságírója a Balaton alacsony vízállásáról írt cikket, melyben leírta, hogy a tó közepén sziget alakult ki emiatt. Az az "sziget" kb száz méterre volt a balatonfenyvesi strandtól, kb két kilométerre a tó közepétől, és turzásnak hívják. A többi stimmelt...

Előzmény: transport (7846)
moszkvicsslusszkullcs Creative Commons License 2002.08.21 0 0 7857
Na most meg vagy Gyuri!

Már egy hete aszalom magamban a következő kérdést:

Mi a bü... francnak van szükséged a beosztott kocsik számára, és típusára?

Nem az a lényeg, hogy hányan utaznak?

A Volánbusz menetrendeseinél hébe-hóba tudnak számokat mondani neked, hogy pl. a 7:28-kor Érdről induló, (Diósdon át) Etelére közlekedő kohószökevényen kb. 106-an szoktak utazni....

Ez nem hasznosabb információ?

Pl. a Tárnok - Etele egyik járatát rendszeresen látom (E94-es), és biz' ülőhelyek is akadnak a kocsin a reggeli csúcsidőben is.

BKV ügyben: gondolkozz, hogy mely ismerőseid férnek hozzá a FORTE rendszerhez.

A mihamarabbi viszontlátásra: M.

Előzmény: István Gyuri (7856)
István Gyuri Creative Commons License 2002.08.21 0 0 7856
sosiforda!
Köszi előre is. Vagy az itteni e-mailcímemre küldd, vagy a 1035 Bp, Szentendrei út 20. IX/48 címre.
A térkép-ötletet is köszönöm, hasonlóképpen transport segítségeit is (BKV, Érd stb.)
Előzmény: sosiforda (7851)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!