Keresés

Részletes keresés

Aurum Creative Commons License 1999.09.21 0 0 342
Off
Van valakinek Magellan 315 tipusu GPS-e?
Maganban kerdeznek tole, ha lehet.
Koszi
aurum@aurum.hu
Hamster Creative Commons License 1999.09.21 0 0 341
Hm, megnyugtató, hogy ha kicsit megcsonkítva is, de azért megmaradt ez a topic :) Sajnálnám, ha eltűnne, az ilyen állandóan felfele vágyó gyalogbékának fontos tud lenni egy ilyen fórum is (nem is beszélve arró, hogy máris mennyit tanultam itt)...

Hamster

DAttis Creative Commons License 1999.09.21 0 0 340
Egyáltalán nem baj, hogy a magyarok MiG-29-ssel repülnek. Sőt. Örültem mikor 1993 októberében megjöttek ezek a gépek Csak hát a sok okos szakértő megpróbálja lealacsonyítani a Fulcrumok képességeit. Elektronikában talán tényleg elmarad mondjuk a Falcontól de ettől nem veszti el azt, hogy egy kiválló tulajdonságokkal rendelkező vadász-repülőgép.
Amit az oroszokról állítasz valószínűleg igazad van. Az egykori Szovjet Hadsereg Légierejét utáltam is. Amit műveltek néha. Késő éjjel alacsonyan húztak el Érd felett Tökölről felszállva a MiG-21 bisz-ekkel.
Nyarakról visszaemlékszem mikor nagyapáméknál aludtam. Utáltam is őket.
Egyszer le is zuhant ott Érden egy MiG-21, valamikor 1985-ben.

Ami a modern technikát illet, szívesen látnám azért majd a Fulcrumok mellett mondjuk a Grippen-t, vagy akár a Mirage-ot, a Magyar Légierőben nem beszélve az F-16-ról vagy F-18-ról. A négy típus közül valamelyik csak ide fog kerülni. De az még legalább tíz év. Sajna.

vivijúú Creative Commons License 1999.09.21 0 0 339
Az első kérdésedre: Vagy leadják a zirányítók a drótot, vagy eccerűen lehallgatják a rádióforgalmat (lehet kapni - illetve barkácsolni is - olyan vevőkészüléket, amelyik a 118-136 MHz-es tartományban dódozik.)
A második kérdésedre: Minden kényszerleszállás úgy zajlik, ahogy a repülőgép kapitánya elhatározza. A kapitány dönt - természetesen a gép állapotának figyelembevételével, meg általános irányelvek alapján, hogy a kényszerleszálláskor vészhelyzetet jelent (ekkor harsogja a pilóta az éterbe a "MAYDAY"-t, ettől kezdve mindenki másnak kuss a neve, a gép abszolút elsőbbséget élvez, az irányítás informálja a személyzetet a szélirányról, stb, de a kapitány dönt a leszállás irányáról, módjáról), vagy leszállási elsőbbséget kér, ilyenkor az irányítás megpróbál előnyt adni a gépnek.
Az egy hajtóműves leszállás egyébként - hacsak más baj nincs - nem vészhelyzet, csak a pilcsiknek többet kell lábbal dolgozni.
Hamster Creative Commons License 1999.09.21 0 0 338
Elég gyenge volt a rendezés, de az ilyen kisebb, politikailag nem nyomatott (a NATO Expressz "alig" volt csak reklámozva) bemutatóknál már csak így van :( Pedig igazán kellemes helyen volt, még ha a program nem is volt túlzsúfolt, azért sokan elmentek, tized akkora dugó se volt, mint anno Kecskeméten, ahol szintén a fák fölötti részt láttam csak a Mig29-ből...Nem tudom hogyan lehet egy ilyen rendezvényen a repülőprogramot kilenckor elkezdeni, biztos vannak okai, de azt lehet tudni, hogy az emberek még nem érnek olyankor le, lehet, hogy meg kellene várni őket? Tényleg, mi szólhat a korai kezdés mellett? Hűvösebb levegő? Kevesebb tubulenencia a felmelegedett beton fölött? Komolyan kíváncsi lennék rá...

Hamster

Hamster Creative Commons License 1999.09.21 0 0 337
(mindenki meneküljön, megint kérdezek:)
És honnan tudták? Valaki leadta a drótot az irányítók közül? Vagy egy pilóta?
Érdekelne, hogy hogyan zajlik le egy ilyen leszállás, egyátalán ez a gép tényleg egy hajtóművel jött le? Hogyan súlyozzák az olyan dolgokat, hogy szembe/hátszél vs. ne a város fölött bolyongjon át a gép?

Hamster

vivijúú Creative Commons License 1999.09.21 0 0 336
Lyól hallottad, Hamster. A Sabenának egyik gépe. Volt tűzoltó-felvonulás, minden, ami köll.
De az egészben a legszebb az volt, hogy a gép még sehol nem volt, a Juventus már bemondta, hogy kényszerleszállás lesz...
mulatt Creative Commons License 1999.09.21 0 0 335
Részvétem. Sajnos erről a nagy megtiszteltetéséről sehol nem olvastam a napi sajtóban. Hogy mivel van tele azt gondolom Te is tudod.
Stiletto Creative Commons License 1999.09.21 0 0 334
OFF

Szeptember 18.
(HavariaPress) Lezuhant egy
JAK-52-es tipusú repülőgép Telki és
Páty térségében. A pilóta és utasa
életét vesztette. A kétüléses gép
vezetője feltehetőleg azért próbált a
kukoricásban leszállni, mert elfogyott az
üzemanyaga, bár ennek ellentmond a
tűzoltók azon megállapítása, hogy a
gépből csaknem nyolcvan liter kerozin
folyt ki a zuhanáskor. A pilótának és
utasának holttestét a tűzoltók több mint
egyórás munkával vágták ki a
roncsokból."
forrás: Index.hu

Ismertem, szerettem a pilótát. Érdekes egyénisége volt de sokmindenben óriási tiszteletet érdemelt. Kíváló ejtőernyős volt. Élete talán egyik legnagyobb büszkesége, hogy a nevezetes "D-day" évfordulón Ő vitte ejtőernyővel az amerikai zászlót... A magyar ejtőernyős életben is úttörő jelentőségű volt személye.

Nyugodjék békében!

ON

mulatt Creative Commons License 1999.09.20 0 0 333
Rosszul tudod. Idén két díjat nyert a közönség díjat és a szakmai díjat is.

Nagy disznóségnak tartom,hogy nem reklámozták a Sz-i bemutatót. Messzebre is elutaztam volna érte.

A kiemelt repülőt pedig lerabolták. Legértékesebb, pótolhatatlan alkatrészeit is elhordták. A cikk sugallata szerint kár is volt kiemelni, mert nem lesz belőle semmi.

Újlaki Creative Commons License 1999.09.20 0 0 332
"Hát ez a gyordítórakétás fazon egy szinten lehetet azzal, mint aki a nyolcvanas évek elején vett egy fekete Pontiac TransAm-et, aztán nekigutott a vasúti átjáróban keresztben közlekedő vonatnak, és valószínűleg csak az utolsó pillanatban vette észre, hogy ebben a kocsiban nem volt "turbo boost" gomb, mint a Knight Riderben... :I "

(Azt, hogy az amerikai filmek hülyítenek, mindenki tudja, cak az nem aki már nem veszi észre. Sajnos, a gyerekek gyakorlatilag a filmekből veszik a világról alkotott ismereteik 99 százalékát. Ezért nem meglepő, ha már egy óvodás is, ha véléetlenül megtalálja a papa pisztolyát, nyugodt szívvel lelövi a testvérkéjét, hiszen az olyan mókás, amikor fekete lesz valakinek az arca...)

Valahol olvastam egy amerikai mezőgazdasági pilóta vallomását közlekedési balesete után, ugyanis nekihajtott egy kerítésnek. Amikor meglátta az akadályt, meghúzta a kormányt, de a Chevy nem akart elemelkedni.

Egyébként velem is volt már többször, hogy amikor úgy jól kihúzattam a Volvót, hogy na, most kell elemelni...

Mahawk Creative Commons License 1999.09.20 0 0 331
Hát abban maximálisan egyetértünk, hogy az izraeli légierő igencsak érdekes lehet... Nemrégiben Izraelben a negev sivatagban tartott közös hadgyakorlatot az IAF és a USN 6. flottája. Izraeli részről F-16-ok, USN részről pedig F/A-18-ak és F-14-ek vettek részt. Egyik fél sem tett közzé hivatalosan eredményeket, állítólag a USN nimbuszának megőrzése végett. Nemhivatalos izraeli hírek szerint volt olyan összecsapás, mely 40:1 arányban végződött az IAF javára. Az összesített eredmények szerint pedig az izraeliek 220 győzelmet arattak 20 veszteség mellett. Arról nem szól a cikk (AFM; 1999. szept. p.23), hogy pontosan milyen légiharcokat vívtak, de gondolom nagyrészt/teljes egészében dogfight lehetett, nem BVR. Ha valaki olvasott erről a témáról, lekötelezne ha közzétenné info-it.

Mahawk

Aurum Creative Commons License 1999.09.20 0 0 330
Off

Van valakinek Magellan 315 GPS-e?
Volna egy-ket kerdesem maganban.
aurum@aurum.hu
Koszi

On

Hamster Creative Commons License 1999.09.20 0 0 329
Miért baj az, hogy a magyar Mig29-el repül? Repülést tekintve biztosan nem rosszabb, a bemutatónál a fedélzeti elektronika gyengébb mivolta nem igazán számít... Amiben az USAF nagyon ász, hogy rengeteget repülhetnek a pilótái, és mindenféle körülmények közt (ilyen földrész, olyan táj, repgéphordozó, éjszaka, sivatag, stb) kipróbálhatják magukat, és értelemszerűen a tapasztalatok továbbörökítődnek... Az orosz légierő szerintem egyrészt demoralizált, az irányítás és az ellátottság pedig valószínűleg akadozik, ami sokat levonhat az ütőképességükből... Az izraeli légierő még érdekes lehet...

Hamster

Hamster Creative Commons License 1999.09.20 0 0 328
Jól hallottam, tényleg épp kényszerleszáll(t) valaki Ferihegyen?

Hamster

DAttis Creative Commons License 1999.09.20 0 0 327
Hát igen, én is remélem, hogy a magyar vadászpilótáknak nem kell valódi harci körülmények között repülniük soha.
És az is igaz, nem azért repülnek mert annyira jó a fizetésük, hanem hivatástudat és a repülés szeretetéért ülnek gépre. Ami az anyagi megbecsülést illet úgy tudom egyáltalán nincsenek túlfizetve.

Ami a technikát illeti én csak azt akartam jelezni, hogy nem szeretem, azt az amcsi nagyképüsködést, hogy mindenhonnan azt hallani hogy az USAF a legjobb a világon. Technikailag biztos, de tudásban szerintem az orosz légierő pilótái se lehetnek pitik, nem beszélve a magyarokról. Igaz nagyságrendekkel hatalmasabb az USAF magyarnál, de szerintem itt is vannak olyan tudású pilóták mint az USAF-nál, a különbség az, hogy mig a yenki F-16-ossal repül a magyar MiG-29-essel

Hamster Creative Commons License 1999.09.20 0 0 326
Például azt, hogy most Szentkirályszabadján lemaradtam a programjáról (*), pedig tényleg nagyon szépen repül... :) Egyébként ez lakikus fejjel gondolva bemutatópilótáskodás, nem annyira harci teljesítmény, persze ez nem csökkenti a jelentőségét, hiszen a gépnek biztosan nagyon ura. És adja ég, hogy magyar pilótának sose kelljen harci rátermettség terén bizonyítania, hogy ezen a környéken sose legyen erre szükség..!
Azt, aki ilyesmit csinál, ilyen "megbecsülésért" cserébe, amit a magyar harci pilóták kapnak (tényleg, vannak még csatarepülők nálunk?), az mindenképpen figyelemreméltó... de ezt már olyan sokan megmondták...

Hamster

PS: Régebbi technikáról nekem az jut eszembe, amikor Vietnamban Mig17-essel mentek neki a Thudoknak, és még ki tudja minek, és hogy az ilyesmi milyen gyakran megesik...

Hamster Creative Commons License 1999.09.20 0 0 325
Kiemelt? Li2? Azt tudtam, hogy volt egy kiemelt Il, ami akár Il-2-es is lehetett (meg 10-es is, nem emlékszem, bár ha világháborús, akkor inkább 2), ez most mi?

Hamster

DAttis Creative Commons License 1999.09.20 0 0 324
Sziasztok !

Arra vagyok kíváncsi, hogy mit szóltok ahhoz, hogy magyar a világ legjobb vadászpilótája. 1998-ban legalább is megkapta Vári Gyula ezt a címet, idén azt hiszem csak közönség díjat nyert, de javitsatok ki ha rosszul emlékszem.

Mindenestre én tisztelem Vári Gyulát, és tulajdonképp az összes magyar vadászpilótát akik a nem is a legmodernebb technikával de teljes szívvel, odaadással repülnek.

Utas2 Creative Commons License 1999.09.20 0 0 323
Ami meg a LI-2-est illeti, az AeroMagazin elmúlt két havi számai is foglalkoztak vele, megemlítve, hogy dicső honfitársaink (?) már kiloptak belőle egy-két darabot, miután kiemelték. :(

Most olvasom a Moldova könyvet. Jó lenne, ha a kereskedelmi repülésről is írna egyet. A Malévra meg kifejezetten ráférne.....

Hamster Creative Commons License 1999.09.20 0 0 322
Hát ez a gyordítórakétás fazon egy szinten lehetet azzal, mint aki a nyolcvanas évek elején vett egy fekete Pontiac TransAm-et, aztán nekigutott a vasúti átjáróban keresztben közlekedő vonatnak, és valószínűleg csak az utolsó pillanatban vette észre, hogy ebben a kocsiban nem volt "turbo boost" gomb, mint a Knight Riderben... :I

Akkor elmondom: forszázst élőben is láttam, rakétát meg csak filmen (merthogy igen ritkán jártam orosz harci reptéren...), úgy értettem, hogy tetszett, a lángnyelvek számára nem emlékszem, fiatal voltam, és bohó :)

Hamster

Mahawk Creative Commons License 1999.09.20 0 0 321
Igen, a pristinai reptéren voltak föld alatti létesítmények, nemcsak hangárak, hanem felszállópályák is. A felszíni nyílásokat F-15E-ről GBU-28-al támadták. De most olvasom épp az októberi AIrForces-ban, hogy a Lockheed-Martin új, hasonló kategóriájú, de még fejlesztés alatt lévő BLU-116B fegyverét is bevetették Jugoszláviában, gondolom épp ilyen célok ellen.
mulatt Creative Commons License 1999.09.19 0 0 320
Elnézést, hogy a nagy tapasztalattal bíró hozzászólások mellé írok, de a rövid leszálláshossz a SVÉD légierőnél abszolút üzemeltetési kritérium. Ott és nem a svájciaknál vannak az autópályékon a SAAB-ok üzemeltetéséhez szabványosan kialakított betonozott területek.
Svájban sziklabunkerek vannak, kiépített repterekkel. A többi információt köszönöm.
skazz Creative Commons License 1999.09.19 0 0 319
Off, bocs...
Ujlaki, kerlek irj egy uzenetet a cimemre, mert az altalam ismertrol lepattant a levelem...
Újlaki Creative Commons License 1999.09.18 0 0 318
Ebben a pillanatban a Dallas/Forth Worth ATC és a gépek beszélgetését hallgatom on-line. Pár nap bele fog telni, míg kezdek majd érteni valamit...

Akit érdekel, itt találja a kapcsot.

Újlaki Creative Commons License 1999.09.18 0 0 317
A nemlétező saigoni légihídhoz kapcsolódik egy érdekes történet, visszakanyarodik a léginavigációs térképekhez. A történetet egy résztvevőtől hallottam.

Az út, mint már említettem, a navigációs rendszerekkel gyéren ellátott szibériai terület fölött haladt át. A Szovjetunióban külföldi gép elvileg egyébként is csak a kijelölt nemzetközi légifolyosókon repülhet, de hát amúgy sem boldugultak volna a nem-helybéliek, úgyhogy az első leszálláskor (nyilván itt határrendészetileg is beléptették a gépet, a személyzetet és a teherárut) beültettek a kabinba egy segédnavigátort (a navigátor neve sturman, a segédnavigátoré lócman), mint kikötőkben a révkalauzt volt szokás (a révkalauz más néven pilot). Az elővette féltve őrzött térképeit, de csak egy-egy pillanatra nyitotta ki a fénymásolt, ceruzával ki- és átjavított lapokat, de még akkor is takargatta a kezével, nehogy a szigorúan titkos adatokba belepillantson egy idegen.

Aztán egy ponton baj lett, egy jeladó sehogy sem akart bejönni ott és úgy, ahol kellett volna. A szegény lócman izzadt, szenvedett, de hiába, nem sikerült ráakadni az adóra.

- Akkor nézzük meg itt! - javasolta a másodpilóta, és elővette a területre vonatkozó Jeppesent. A hitetlenkedő és tiltakozóü lócman szeme láttára beállították a frekvenciát, és csodák csodája, azonnal megszólalt az állomás Morse-kódja.

Onnantól a Jeppesen szerint repültek, a derék lócman pedig buzgón jegyzetelt, frissítette és javította a saját térképeit. Nem tudom, nem csukták-e le azután államtitok birtoklásáért.

Degeczi Creative Commons License 1999.09.18 0 0 316
A szerbeknel pl. akad(t, azt hiszem kilottek) repter egy hegy gyomraba sullyesztve. Klassz lett volna egy ilyet mukodes kozben latni.
Újlaki Creative Commons License 1999.09.18 0 0 315
A rakétaautó vezetője megkapta az 1996. évi Darwin-díjat; ezt azok kapják, akik az adott évben a legnagyobb szolgálatot tették az evolúciónak, azzal, hogy a legostobább módon vetettek véget, akaratlanul, életüknek.

Az 1997-es díjat egy Larry Winters nevű teherautósofőr kapta, bár ő életben maradt; lentebb olvasható a története. Az egész dolog szépséghibája, hogy a sztorit - emlékszel, pancho? - több, mint tíz évvel ezelőtt egy angol nyelvtanfolyamon már olvastuk.


The Dream of Flying

Larry Walters is among the relatively few who have actually turned their dreams into reality. His story is true, as hard as you may find it to believe...

Larry was a truck driver, but his lifelong dream was to fly. When he graduated from high school, he joined the Air Force in hopes of becoming a pilot. Unfortunately, poor eyesight disqualified him. So when he finally left the service, he had to satisfy himself with watching others fly the fighter jets that crisscrossed the skies over his backyard. As he sat there in his lawn chair, he dreamed about the magic of flying.

Then one day, Larry had an idea. He went down to the local Army-Navy surplus store and bought forty-five weather balloons, and several tanks of helium. These were not your brightly colored party balloons, these were heavy-duty spheres measuring more than four feet across when fully inflated. Back in his yard, Larry used straps to attach the balloons to his lawn chair, the kind you might have in your back yard. He anchored the chair to the bumper of his jeep, and inflated the balloons with helium. Then he packed a few sandwiches and drinks, and a loaded BB gun, figuring he could pop a few balloons when it was time to return to earth. His preparations complete, Larry sat in his chair and cut the anchoring cord. His plan was to lazily float into the sky, and eventually back to terra firma. But things didn't quite work out that way.

When Larry cut the cord, he didn't float lazily up; he shot up as if fired from a cannon! Nor did he go up a couple hundred feet. He climbed and climbed until he finally leveled off at eleven thousand feet! At that height, he could hardly risk deflating any of the balloons, lest he unbalance the load and really experience flying. [ed.-why he thought this wouldn't make any difference at a few hundred feet, is beyond me] So he stayed up there, sailing around for fourteen hours, totally at a loss about how to get down.

Eventually, Larry drifted into the approach corridor for Los Angeles International Airport. A Pan Am pilot radioed the tower about passing a guy in a lawn chair at eleven thousand feet, with a gun in his lap... [Now there's a conversation I would have given anything to have heard!] LAX is right on the ocean, and you may know that at nightfall, the winds on the coast begin to change. So, as dusk fell, Larry began drifting out to sea. At that point, the Navy dispatched a helicopter to rescue him, but the rescue team had a hard time getting to him because the draft from their propeller kept pushing his home-made contraption farther and farther away.

Eventually, they were able to hover above him and drop a rescue line, with which they gradually hauled him back to safety. As soon as Larry hit the ground, he was arrested. But as he was led away in handcuffs, a television reported called out, "Sir, why'd you do it?" Larry stopped, eyed the man, then replied nonchalantly, "A man can't just sit around!"

Egyéb források szerint kétségtelen, hogy Larry emelkedett valaha is a legmagasabbra gáztöltésű léggömbbel, de a rekordot a FAA nem ismerte el, mert a kísérlet nem volt szabályszerűen bejelentve. Sőt, ugyanez a hatóság 10 000 dollár pénzbírságot szabott ki, ezt később 1500 dollárra csökkentették. Érdekes volt a hatóság első nyilatkozata az ügyben: azt mondták, hogy ha lenne a gyereknek pilótaigazolványa, most bevonnák, de hát nincs neki...

A gyerek egyébként felhagyott a sofőrködéssel, és haknizásból él, faluról falura járva meséli a történetét. Gondolom, azóta jócskán gazdagodott a sztori népmesei elemekkel...

Újlaki Creative Commons License 1999.09.18 0 0 314
Lehet, hogy tévedek, a haditechnikához egyáltalán nem értek; de szerintem a forszázs (force-age ;-) hangos és fényes, a rakéta viszont veszettül füstöl (a hangját nem ismerem).
pancho Creative Commons License 1999.09.18 0 0 313
Hát igen.
Aki hülye, haljon meg. (Égi szekér - Moldova-könyv a repülősökről.)

Hamster:
Továbbra is tartom, hogy 2 fénycsóvát kellett volna látnod, ha már rakétával száll fel egy gép, forszázst is használ (még mindig olcsóbb, mint a rakéta). Megtévesztő lehet, pláne sötétben. Magyarok elég ritkán használták amúgy is, inkább csak a nálunk nyaraló szovjetek.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!