Keresés

Részletes keresés

DrTr Creative Commons License 2002.08.13 0 0 7805
Nem csodálom, hogy nem bízzák ezt a műveletet az utasokra. A Tisza Volánnál gyakran előfordul, hogy az utasok nem tépik ki a gyűjtőjegy tömbjéből a menetjegyet, és az egész tömböt begyűri a gép. Ekkor lehet szétszedni a gépet. A másik gond, hogy a síma vonaljegyek is túlméretesre sikeredtek, így az bele sem fér... Őszintén szólva, nem nagyon tetszik nekem ez a jegyérvényesítő. Úgy néz ki, mint egy nagyranőtt leszopogatott savanyúcukor :-)
Előzmény: sosiforda (7802)
Törölt nick Creative Commons License 2002.08.12 0 0 7804
Előzmény: sosiforda (7803)
sosiforda Creative Commons License 2002.08.12 0 0 7803
A www.budapestiujsag.hu szerint
"Elsõ E-94 típusú ikarus autóbuszát már forgalomba állította a Volánbusz Rt. A buszt Érd és Zsámbék térségének vonalain utasokkal tesztelik. A ki- és beszállást kényelmesebbé teszi, hogy a 39+3 ülõ- és 31 állóhellyel rendelkezõ jármû elülsõ és középsõ ajtaja között az utastér padlója szinte a járda magasságában van, ára azonban negyedével meghaladja a MAN-buszokét, ezért az új típus nagyobb arányú beszerzését még mérlegeli a közlekedési társaság."

Gondolom az első alacsonypadlós E94-ről lehet szó, mert már évek óta megvan a Pomáz térségében közlekedő E94, ami munkanapokon a 20.37 és 22.15 Pomáz - Csobánka - Pilisszentkereszt járatokat végzi.

--------------------------------------------------------------------------------

sosiforda Creative Commons License 2002.08.12 0 0 7802
A mai naptól Békéscsaba és Orosháza helyi járatain is EMKE típusú, a jegyet kettévágó jegyérvényesító gépek működnek. A felszálló utasoknak a jegyet a gépkocsivezetőnek kell átadniuk, aki ezzel a géppel érvényesíti.
( Szegedtől, Szombathelytől eltérően a Körös Volánnál nem bízzák a műveletet az utasokra. )

A módszer éppen egy éve került már Gyula helyijáratain bevezetésre, akkor még Békéscsabán és Orosházán maradtak a lyukasztók.

Törölt nick Creative Commons License 2002.08.12 0 0 7801
Én láttam. Korábban is volt már, csak a www.albavolan.adatpark.hu címen. Biztos elfelejtették, hogy regisztrálták a www.albavolan.hu-t :-)
Előzmény: sosiforda (7800)
sosiforda Creative Commons License 2002.08.11 0 0 7800
LÁTTÁTOK, HOGY ELINDULT VÉGRE AZ ALBA VOLÁN HONLAPJA IS ?! - www.albavolan.hu
Carpy Creative Commons License 2002.08.10 0 0 7799
Halihó,

A 22 nekem is jobb lett volna, de igyekszem a 21-et is megoldani.

Előzmény: FOMA (7794)
Törölt nick Creative Commons License 2002.08.10 0 0 7798
Figyelem!

Kérnék egy kis segítséget tőletek.
Akinek van birtokába olyan foto amin a tömegközlekedési járművek magát a tömegközlekdést reklámozzák kérem küldje el az
ik435@freemail.hu
cimre!

Előre is köszi!

FOMA Creative Commons License 2002.08.08 0 0 7797
Sajnos a hétvégéim már elkeltek, költözéshegyek stb. Másrészt szeptember végéig a különjáratok miatt hétvégeken kevesebbet láthatnánk a buszpark jobbik feléből, valamint műhely sincs.

Előzmény: chrta (7796)
chrta Creative Commons License 2002.08.08 0 0 7796
üdv,

FOMA, nem lehetett volna valami kevésbé munkanapra tenni a látogatást? (chrta, az örök elégedetlen..) :))

szóval, feltételesen chrta is jelentkezik, ha sikerál szabadságra mennie.. :))))
K.

Előzmény: FOMA (7794)
István Gyuri Creative Commons License 2002.08.08 0 0 7795
FOMA, a 22-e nekem is jobb lett volna, de elvileg van esély a 21-ére is.

Ebéd lehetőség, ha olcsót és jót akarunk:
-Flekken Vendéglő, Vasutas Műv. Ház

Ezt támogatom. A Váradi utcában a kerthelyiség is kitűnő!

Előzmény: FOMA (7794)
FOMA Creative Commons License 2002.08.08 0 0 7794
Oké, vettem.

FIGYELEM!

A Pannon Volán látogatás időpontja nem augusztus 22., hanem 21. Sajnos szolgálati elfoglaltságom miatt nem jó a 22.

Előzetes programtervezet:

- találkozó 09.38-kor a Főpályaudvaron, a Bp.-ről érkező Baranya IC-nél,
- séta a Volán-telepre kb. 5 perc
- telephely-látogatás kb. 1,5 óra

Fakultatív programok:

- séta a pécsi villamos nyomában (remiz, sínmaradványok, vonalbejárás)
- MÁV-fűtőház látogatás
- utazás Mercedes Connecto, Citaro, Vario buszokon
- sörözés létszámtól függően Volán-könyvtár vagy valami nagyobb befogadóképességű helyen

Ebéd lehetőség, ha olcsót és jót akarunk:
-Flekken Vendéglő, Vasutas Műv. Ház

Előzmény: Charleston (7792)
sosiforda Creative Commons License 2002.08.08 0 0 7793
Gyakran érezzük úgy, hogy nem elég színvonalas a magyar buszközlekedés, de most ismételten látva a romániai állapotokat remélem, hogy soha nem süllyed le arra a szintre, az ottani állapotoktól ugyanis fényévekre van.

A romániai helyközi és távolsági buszközlekedést különböző magáncégek bonyolítják le. Nekem úgy tűnik, hogy az egykori állami cég az Auto Transport összeomlott és sok térségben magával rántotta a sírba a buszközlekedést is, mint olyat.
Számos – vasúttal sem rendelkező – kisebb – nagyobb község egyáltalán nem is közelíthető meg busszal. A városok kivezető útjain ezért sok stoppos várakozik, hogy hazajusson.
A nagyvárosok közelében lévő községek egy részét a városi buszvállalat látja el, nem feltétlenül a buszállomásról hanem valamely csomópontról, vagy a vasútállomásról induló járatokkal.

Menetrendkönyv mint olyan nem létezik. Sem országos, sem regionális, sem helyi szinten.

A fenti rendszer miatt az autóbuszállomások (autogara) sok városban magyar szemnek hihetelen módon elnéptelendtek.
A 25.000 lakosú Kézdivásárhelyen (Tárgu Secuiesc) pl. a buszközlekedést 3 db. bretcu-i járat és a budapesti járatok képviselik ! A buszállomás úgy néz ki, mint amit 30 éve nem használnak. Elvileg néhány maszek mikrobusz járat érinti, de konkrétan az is a szomszéd utcában állt meg.

A 70.000 lakosú Sepsiszentgyörgyön (Sfintu Gheorge) is hasonló a helyzet. Igaz, onnan napi akár 10 busz is indul. Általában ősöreg ROMAN tip. busszal.
Néhány környező faluba a helyi közlekedési vállalat indít – ritkán – buszokat, pl. Sugásfürdőre napi 2 járatpárt, de ők nem a „nyüzsgő” buszállomást, hanem a vasútállomás előtti teret használják.
A helyi járataik már jobbak. A részletes menetrend a vasútállomásnál és a főtéren kitéve megtalálható, a megállókban csak a megállótábla van.
Helyi közlekedésben a 2 utazásra érvényes – 2 végén kezelendő – vonaljegy ára átszámítva 100 Ft, akárcsak majdnem minden más városban. Helyiben Ex NDK-s teliablakos IK 260-as és 280-as a leggyakoribb, emellett DAC buszok, de Svájcból selejtezett kocsik is vannak és láttam volt Volános IK 266-ost is.

Kovásznán a buszállomást már piacként hasznosítják, a települést érintő napi összesen 2-3 járat a közeli utcán áll meg, a napi egyszeri Kovászna-Marosvásárhely minibusz járat pedig a központban a helyi buszok ( ex NDK-s Ikarusok ) megállójában. Mindez egy olyan üdülőhelyen, amelyet naponta összesen 3 (három ) pár vonat érint, noha számos szállodája, üdülője van.

Brassóban a vasútállomást a belvárossal összekötő helyi vonalon /4-es/ a budapesti 14-es/114-es vonalakon is járó 3 ajtós új MAN buszok járnak fehér szinezéssel és nem teljesen műanyag, hanem plüss bevonatú ülésekkel. A 4-es vonalon 10 percenként mennek a MAN-ok, utánuk 3 perccel pedig elvileg gyorsjáratként /4R/ , gyakorlatilag mindenütt megállva sűrítő járatként NEOPLAN alacsonypadlós midibuszok. Itt a többi vonalon járó román DAC buszok is szépen le voltak festve, volt a végállomásokon kiragasztott vonalhálózati térkép és 157,- ft-ért napijegy is.
A vasútállomásnál lévő 1.sz. buszállomásról (van még 2 db. a városban) néhány távolsági járat indul selejtezett osztrák postabuszokkal és magán minibuszok 6.30-19.30-ig 30 percenként Bukarestbe és óránként más egyéb városokba is. Ezek többnyire jó esztétikai állapotban lévő új Mercedes minibuszok fehér színezéssel, tiszta, szövetbevonatú ülésekkel.

Déván /70.000 lakos/ a helyi közlekedést is ilyen – viszonylatszámmal - ellátott minibuszok bonyolítják le 6.00-22.00-ig 10-15 percenként. Járnak ilyenek, hasonló követéssel onnan Simeriára és Vajdahunyadra (Hunedoara) és napi néhány Bukarestbe és a tengerpartrra is.
Itt és Vajdahunyadon a buszállomásról már volt néhány környéki járat is DAC és ROMAN buszokkal.

Gyulafehérváron /Alba Iulia/ az ex-NDK-s Ikarusok mellett sok volt párizsi helyi kocsi jár, sűrűek a helyi járatok és a sofőr is árul jegyet (másutt általános az előreváltás).

Nagyszebenben a helyi közlekedési cég a teljes szétesés állapotában van. A DAC buszok karosszériáján át lehet látni a rozsdafoltokon. Utaztam olyan elképesztően lerobbant ex NDK-s IK 280-ason, ahol a „csukló” részen a gumiborítás teljesen szét volt szakadva és részben hiányzott egy jó nagy darabon. Hihetetlen, hogy ilyen állapotú buszt ki mernek adni az utcára.
A DAC trolik is hasonlóak. A nagyváros fővonalán, a T1-es trolin elvileg 20-40 percenként járnak a járatok, de a menetrendet nem tartották be, a tényeleges követés ennél több volt.19.11-től 19.40-ig vártuk a 19.20-ast, majd 19.51-kor láttuk elmenni.

Nagyszebennek viszont nagyon jó helyközi-távolsági buszvállalata van, a TRANSMIXT. Még weblapjuk is van ( www.altlassib.ro/transmixt ). Igényesen kinéző használt olasz, német, svájci és ex NDK-s buszokkal nem csak a környéket látják el a román átlagnál – ami a fentiek szerint a 0 felé kovergál – sokkal jobb színvonalon, de távolsági járataik is vannak. Ezek menetrendje van a weblapjukon. A buszaikon sárga alapon piros betűkkel igényes menetiránytáblák vannak és a kocsiállásoknál is ki van téve a menetrend. A buszállomás itt mutatott leginkább a hazaihoz hasonló nyüzsgést.
Ők számos nemzetközi járatot indítanak és láthatóak voltak a román utakon vadonatúj, nyugati romániai üzemeltetésű EUROLINES buszok is.

Charleston Creative Commons License 2002.08.07 0 0 7792
Üdv!

FOMA! Érdekelne a 22-i összejövetel, e pillanatban még elkötelezettség nélkül (szabadnap szervezést igényel).

Előzmény: FOMA (7770)
tupolev Creative Commons License 2002.08.07 0 0 7791
Az EAG típusoknál nem olyan nagy probláma szerintem, ott a típusoknak sok változata van, attól, hogy más alváza van (más típus, vagy padlómagasság), nem feltétlenül kell külön típusszám. Máskülönben lenne vagy 30-40 kül. típusszámú termék.
Előzmény: moszkvicsslusszkullcs (7789)
Törölt nick Creative Commons License 2002.08.07 0 0 7790
Elég valószínű. Általában ezzel, vagy valamelyik E98-assal cipelik az aranylábúakat.
Előzmény: Törölt nick (7788)
moszkvicsslusszkullcs Creative Commons License 2002.08.07 0 0 7789
Apropó, Téged nem zavar az, hogy az alacsonypadlós és magaspadlós E94-esnek nincs külön típusszáma? Hasonló a helyzet a többi Egyedis típussal is, meg a 412/417-essel is.

M.

Előzmény: tupolev (7787)
Törölt nick Creative Commons License 2002.08.07 0 0 7788
Jól láttam az előbb a tévében, hogy ezzel vitték ki a ZTE-t Zágrábba? (Carpy oldaláról van a kép)

tupolev Creative Commons License 2002.08.06 0 0 7787
Budapesti Újság:

"Első E-94 típusú ikarus autóbuszát már forgalomba állította a Volánbusz Rt. A buszt Érd és Zsámbék térségének vonalain utasokkal tesztelik. A ki- és beszállást kényelmesebbé teszi, hogy a 39+3 ülő- és 31 állóhellyel rendelkező jármű elülső és középső ajtaja között az utastér padlója szinte a járda magasságában van, ára azonban negyedével meghaladja a MAN-buszokét, ezért az új típus nagyobb arányú beszerzését még mérlegeli a közlekedési társaság."

rezgaras Creative Commons License 2002.08.06 0 0 7786
moszkvicsslusszkullcs írta:

> 11,5 m a burkolat hasznos szélessége.

Én viszont még korábban azt írtam:

>> mikor az M7-esen az útépítésben,

Azokra a szakaszokra gondoltam, ahol nyugati mintára mind a négy sávot összesűritik az autópálya egyik felére. Az ötlet jó (miért kellett 30 év, hogy átvegyék??), de miért van ott 60-as korlátozás? Svájcban, Németországban, Ausztriában 80-as az ilyen helyeken a korlátozás, Svájcban láttam már 100-ast is. Ez egy olyan hely volt, ahol nem 2+leállóra sűrítették a 2+2-t, hanem 3+leállóra, és vízzel töltött elválasztóelemeket raktak a szembejövô sávok közé. Ausztriában az a szokás, hogy ilyen útjavításnál útelágazásnál kiteszik a 60-as táblát, a becsatlakozó út stop táblát kap, utána az autópályára visszajön a 80-as.

Előzmény: moszkvicsslusszkullcs (7783)
moszkvicsslusszkullcs Creative Commons License 2002.08.06 0 0 7785
Valami olyasmi az M7-es egyes útburkolatainak a kiosztása (belülről kifelé), hogy:
0,5 m biztonsági tartalék belül
3,75 m belső forgalmi sáv
3,75 m külső forgalmi sáv
3 m leállósáv + 0,5 m tartalék (de ez az utóbbi 3,5 m lehet, hogy csak 3 m)
Így jön ki a 11,5 méter, ami esetleg 11.
Előzmény: transport (7784)
transport Creative Commons License 2002.08.06 0 0 7784
Útépités esetén is ???
Előzmény: moszkvicsslusszkullcs (7783)
moszkvicsslusszkullcs Creative Commons License 2002.08.06 0 0 7783
Asszem 11,5 m a burkolat hasznos szélessége.

Ha jól emléxem, a sávok kiosztása 3,25 + 2,5 + 2,5 + 3,25 m.

M.

Előzmény: rezgaras (7782)
rezgaras Creative Commons License 2002.08.06 0 0 7782
transport írta:

> Egy busz 2500 mm néha 2550 mm széles. 2750 mm-nél keskenyebb utón - folyamatosan - N E M T U D haladni.

Pontosítok. A 2m-es elôírás a táblán van kint, jelezve, hogy 2m-nél szélesebb járművel a belsô sávot tilos igénybevenni. A sáv valójában a becslésem szerint kb, 2,3-2,4m széles. És persze a busz elôzés közben rendesen át is lóg belôle a külsô sávba, ahol én megyek. Mivel én a sáv közepén szoktam menni, bejön mellém, és számít arra, hogy majd félelmemben jobbra húzódok, amikor a bal tükröm mellett 5cm távolságra meglátom a busz oldalát.

Kedves tôle, hiszen el is taposhatna, mint egy férget. (egyébként nem menetrend szerinti busz volt...)

Előzmény: transport (7781)
transport Creative Commons License 2002.08.06 0 0 7781
...."....Én is birom, amikor az M7-esen az útépítésben, ahol - ki tudja, miért - 60km/h-es sebességkorlátozás van, én megyek 85-tel és a mindössze 2m széles belsô sávban kb. 100-zal megelôz egy busz... "

transport :

Amikor a "költői" képzelet meghaladja a valóságot !

Egy busz 2500 mm néha 2550 mm széles. 2750 mm-nél keskenyebb utón - folyamatosan - N E M T U D haladni.

Tehát a 2000 mm széles sávban inkább egy motoros mehetett akinek a polóján busz matrica volt.

Előzmény: rezgaras (7768)
Törölt nick Creative Commons License 2002.08.05 0 0 7780
Szerintem csütörtökön már megvolt a matricája, elég bénán felrakva :-(((
Előzmény: Carpy (7777)
Carpy Creative Commons License 2002.08.05 0 0 7779
:)
Előzmény: V42 515 (7778)
V42 515 Creative Commons License 2002.08.05 0 0 7778
"most szombaton fotóztam, sőtmitöbb, Zegtől Veszprémig főttem is benne "

Közben nem ugrottál fel az állomásra? Érdekelne, hogy mely gépek voltak ott a szombathelyi és győri fürdővonat szerelvényével...

Előzmény: Carpy (7777)
Carpy Creative Commons License 2002.08.05 0 0 7777
Én ugyanazt a buszt, ugyanott, most szombaton fotóztam, sőtmitöbb, Zegtől Veszprémig főttem is benne :)
A típus nagyszámú rajongójának figyelmébe: délelőttönként ugyanabban az időben (11.20), ugyanott, Rába Contact, ZV matrica nélkül látható.
Ha valaki látja ezeket a "Tihany tours" járatokat, akkor utasszámot a mailemre kérek :-)
Előzmény: V42 515 (7776)
V42 515 Creative Commons License 2002.08.05 0 0 7776
A Zala Volánról ás Carpyról jut eszembe: július 27-én Füreden fotóztam EUK-161 ZV Merci buszt, Zeg-Veszprém viszonylaton.

(további fotók:
Füred CCM-159 Balaton Volán C56
Almádi FGM-716 Balaton Volán IK415, Almádi-Veszprém viszonylat)

Előzmény: Carpy (7775)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!