Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2002.08.14 0 0 7825
Hello.

Meg tudná valaki mondani, hogy mit jelent az, hogy "Full Ece Conformity"? Mondjuk sejtem, de mégis. Pontosan.

Köszi

István Gyuri Creative Commons License 2002.08.14 0 0 7824
Sziasztok!

A következő infókra lenne szükségem:
BP-Érd-BP viszonylatban közlekedő elővárosi buszok típusa, száma, a különböző viszonylatok szerint (az Érden belüli különböző irány is érdekelne).
Érd város közlekedése is érdekelne: helyi viszonylatok, követési időközök stb.

Ha nem nyilvános infók vannak, akkor azokat e-mailben várom.
Köszi előre is.

moszkvicsslusszkullcs Creative Commons License 2002.08.14 0 0 7823
"egész város ugyanazzal a 10-20 db. lyukasztós jeggyel utazik, amit - olcsóért - felszálláskor kölcsönvesz a sofőrtől, ahelyett, hogy - drágábban - igazi buszon vett jegyet venne, majd leszálláskor visszaadja neki, hogy ő újból átadhassa az újabb felszállónak.":

Ezt most hallom először. Kicsit el vagyok maradva mostanában volán témában.

Ismerősöm - amikor még nem volt elsőajtózás - a lukasztós jeggyel úgy csinálta, hogy volt egy gyűjteménye, amiben rengeteg kilyukasztott, de nem kezelt jegy volt, és mindig egy értéktelen papírcsíkot lyukasztott csak felszálláskor.

Pesten meg az a divat, hogy a kilyukasztott jegyet leszálláskor visszacsúsztatják a lyukasztóba, hogy a következő rokon lélek is használhassa azt.

"Azért az EMKE jegyérvényesítő gépek nemcsak kettévágják a jegyet, hanem rá is bélyegzik a gép számát, a napot, órát, percet, másodpercet.":

OK, most már vili.

Előzmény: sosiforda (7815)
Dtomesz Creative Commons License 2002.08.14 0 0 7822
Az óvári 260-as kocsikról vannak képeim, de ez nincs közöttük. Bár ettől még lehetett óvári.
Előzmény: Porond (7821)
Porond Creative Commons License 2002.08.14 0 0 7821
Koszi Dtomesz!
Tulajdonkeppen a gyori teleprol hoztak le, azelott szolgalhatott Sopronban vagy mashol is. Volt benne egy javitasi konyv, amiben KV Rt. Movar helykozi uzem volt irva.
Lehet, hogy eloszor Sopronban kozlekedett, majd atkerult Movarra?
Előzmény: Dtomesz (7819)
Porond Creative Commons License 2002.08.14 0 0 7820
É`s mi lesz vele? Bontóo?`

Valoszinuleg eladjak, nem tudok biztosat. Talan egy masik kocsi felujitasaert `cserebe` odaadjak egy felujito cegnek.

Előzmény: Grimbi (7811)
Dtomesz Creative Commons License 2002.08.14 0 0 7819
A BAN-267 nem Óvári, hanem soproni kocsi (az én nyílvántartásom szerint). Különben 1986-os gyártású 260.06 típusu, és 1986.06.26-tól állt a KV állományába.
Előzmény: Porond (7810)
FOMA Creative Commons License 2002.08.14 0 0 7818
Most jut eszembe, a pécsi Esso-busz (DUD-688 Ik-246) befejezte reklámhordozó pályafutását és az eredeti fehér, majd Esso-zöld színek után immár ő is megkapta a PTRT-s kék-fehér fényezést.
v_peti Creative Commons License 2002.08.14 0 0 7817
Még valamit az EMKE-ről. A zseniális konstrukciónak köszönhetően estére szemetes lesz a busz a sok jegydarabtól. Igaz van gyűjtőkosár is, de néha mellé megy a jegy, meg aztán a burkolatot is sokszor le kell szedni,mert begyűrődik a jegy. Igaz, ezt főleg Szombathelyen tapasztalom, mert ott is buszozom a legtöbbet, ráadásul EMKE van.
A Veszprémi jobb megoldás. Sima pecsételős darabolás nélkül. Igaz, ennek is van hátránya, met az ismételt jegykezelést nem érzékeli.
Előzmény: v_peti (7816)
v_peti Creative Commons License 2002.08.14 0 0 7816
Vértes Volán: Tata. Korábban ez volt, nem tudom, most mi a helyzet.
A jegy a szokásosnál hosszabb.
Ha helyijárattal utaztál, akkor a sofőr kezelte az EMKE-vel. ha helyközi járattal utaztál, akkor a sofőr letépte a jegy alsó végét. Így a sarka nála maradt. nem tudom, hogy azon is volt-e sorszám, Azt hiszem, hogy nem. De első ajtós felszállásnál a sofőr éberségét is ki kell játszanod.
Silabizálás. Liberecben (Csehország) elég apróbetűs a bélyegző, így a járművezető (villamos, busz) tényleg silabizál. (De csak este 6 után vagy hétvégén.)
Máshol, pl. Ausztriában nagyobb méretű jegyet használnak, messziről is olvasható felirattal. Ráadásul Ausztria nagyvárosaiban nem az elsőajtózás a jellemző. (Tudomásom szerint.)
Itt van előttem egy grazi jegy. Egy méterről még jól olvasható. És arrafelé a nyitott vezetőállás a jellemző.
Előzmény: sosiforda (7815)
sosiforda Creative Commons License 2002.08.13 0 0 7815
moszkvicsslusszkulcs (7815) !

Azért az EMKE jegyérvényesítő gépek nemcsak kettévágják a jegyet, hanem rá is bélyegzik a gép számát, a napot, órát, percet, másodpercet.

Ha nem így lenne, semmi értelme nem lenne önmagában a tépkedésnek. Képzeld el, hogy van egy sofőr által kettétpett jegyed, akkor az adott városban a következő tarifaváltásig utazgathatsz azzal, ha nem a sofőrnél szállsz fel, hanem hátul felnyomulsz.

Kisvárosi viszonyok között az EMKE gép prímán megszűnteti azt a maxizós játékot, hogy az egész város ugyanazzal a 10-20 db. lyukasztós jeggyel utazik, amit - olcsóért - felszálláskor kölcsönvesz a sofőrtől, ahelyett, hogy - drágábban - igazi buszon vett jegyet venne, majd leszálláskor visszaadja neki, hogy ő újból átadhassa az újabb felszállónak. Ha jön az ellenőr van kilyukasztott jegyed, pedig azt sem tudod, hogy hol árulnak lyukasztós jegyet.
Igaz, az ellenőr ilyenkor tényleg "kettétépi", de hát így is megérte az üzlet, mert sokkal több utas van , mint ellenőr.

Ezt a sofőr által kézzel kettétépett jegy bevezetése nem szűntetené meg, hiszen az is ilyen módon újra felhasználható, így csak az a megoldás, ha a jegyre rákerül a dátum és az idő.

Mellesleg így bevezethető lenne pl. időkorlátos átszálló vagy 24 órás jegy is, de gondolom egyrészt ovakodnak az újításoktól, másrészt akkor a sofőröknek minden felszálláskor ki kellene silabizálni a bolha betűt a jegy hátoldalán, ha meg nem teszik, akkor elkezdenek az utasok ezekkel csalni. Persze semmi sem lehetetlen, csak akarni kell. Az ausztriai Kapfenbergben pl. a trolin kiadott ALMEX jegy (még nálunk is van néha 1-1 Volán buszon, pár éve szinte általános volt) volt a napijegy.

Előzmény: moszkvicsslusszkullcs (7808)
sosiforda Creative Commons License 2002.08.13 0 0 7814
transport (7816) !

Bp. Népliget aut. áll-ról indul 6.30 naponta Hévízre. Alsóörs,aut.áll. érk. 8.33.

Bp. Népliget indul naponta 16.40 Balatonfüredre. Alsóörs,aut.áll. é. 19.30.

Bp. Népliget csak munkanap 17.40 indul Tapolcára, Alsóörs, aut.áll. érk. 19.43.

Vissza:
Alsóörs,aut.áll. ind. 6.05 Népliget é. 8.55 (Balatonfüredről)
Alsóörs,aut.áll. ind. 13.43 Népliget é. 16.15 (B.füredről)
Alsóörs,aut.áll. ind. 16.32 Népliget é. 18.35 (Hévízről)

Előzmény: transport (7809)
sosiforda Creative Commons License 2002.08.13 0 0 7813
Nagyon kis helyes az E94-es a képen. Éppen "anti térdepel". Ahelyett, hogy jólnevelt alacsonypadlósként "lehajolna" a járdához, éppen felemeli magát onnan.

Tudja eseleg valaki, hogy mi lett a www.extra.hu/vasivolan oldallal? Egy ideje eltűnt és kár érte.

Előzmény: Törölt nick (7804)
Törölt nick Creative Commons License 2002.08.13 0 0 7812
Lehet, hogy ezt láttam ma délután Hatvanban...
Előzmény: Grimbi (7811)
Grimbi Creative Commons License 2002.08.13 0 0 7811

És mi lesz vele? Bontó?
Előzmény: Porond (7810)
Porond Creative Commons License 2002.08.13 0 0 7810
A topictagok kozul tobben fotoztatok Hatvanban az 1-es helyi jaraton szolgalo CJX-493-at (Ik 260, 1980). Jol tettetek, ugyanis 22 evi szolgalat utan a busz megerdemelt nyugdijba vonult.

Utodja a BAN-267 lett (szinten Ik 260), amely ezidaig Mosonmagyarovaron szolgalt es a Hatvani Volan megvasarolta a Kisalfold Volantol.
Ezuton erdeklodom azoktol, akik ismerosek Movaron, meseljenek a kocsi eddigi eleterol!

Mas:
Ezuton is koszonet Macibbnak a farosos kirandulasert! Fenomenalis volt!

transport Creative Commons License 2002.08.13 0 0 7809

Szükségem lenne a Budapest-Alsóörs közötti Volán mentrendre .
moszkvicsslusszkullcs Creative Commons License 2002.08.13 0 0 7808
Ugyi a betépésnek az a lényege, hogy ilyenkor kiderül, hogy anyagában színezett-e, vagy csak fénymásolat a jegy. Ezen kívül a tapizással a papír anyagát ellenőrzi a buszvezető bácsi. Ezek után világos, hogy a betépést a jvez-nek kell végeznie. De ehhez minek gép?
Előzmény: DrTr (7807)
DrTr Creative Commons License 2002.08.13 0 0 7807
Körülbelül. És kiadtak érte gépenként 10-15e forintot...
Előzmény: moszkvicsslusszkullcs (7806)
moszkvicsslusszkullcs Creative Commons License 2002.08.13 0 0 7806
Ez tk. ugyanaz lenne, mint amikor az ellenőr betépi a jegyet, csak itt gépesítették?
Előzmény: DrTr (7805)
DrTr Creative Commons License 2002.08.13 0 0 7805
Nem csodálom, hogy nem bízzák ezt a műveletet az utasokra. A Tisza Volánnál gyakran előfordul, hogy az utasok nem tépik ki a gyűjtőjegy tömbjéből a menetjegyet, és az egész tömböt begyűri a gép. Ekkor lehet szétszedni a gépet. A másik gond, hogy a síma vonaljegyek is túlméretesre sikeredtek, így az bele sem fér... Őszintén szólva, nem nagyon tetszik nekem ez a jegyérvényesítő. Úgy néz ki, mint egy nagyranőtt leszopogatott savanyúcukor :-)
Előzmény: sosiforda (7802)
Törölt nick Creative Commons License 2002.08.12 0 0 7804
Előzmény: sosiforda (7803)
sosiforda Creative Commons License 2002.08.12 0 0 7803
A www.budapestiujsag.hu szerint
"Elsõ E-94 típusú ikarus autóbuszát már forgalomba állította a Volánbusz Rt. A buszt Érd és Zsámbék térségének vonalain utasokkal tesztelik. A ki- és beszállást kényelmesebbé teszi, hogy a 39+3 ülõ- és 31 állóhellyel rendelkezõ jármû elülsõ és középsõ ajtaja között az utastér padlója szinte a járda magasságában van, ára azonban negyedével meghaladja a MAN-buszokét, ezért az új típus nagyobb arányú beszerzését még mérlegeli a közlekedési társaság."

Gondolom az első alacsonypadlós E94-ről lehet szó, mert már évek óta megvan a Pomáz térségében közlekedő E94, ami munkanapokon a 20.37 és 22.15 Pomáz - Csobánka - Pilisszentkereszt járatokat végzi.

--------------------------------------------------------------------------------

sosiforda Creative Commons License 2002.08.12 0 0 7802
A mai naptól Békéscsaba és Orosháza helyi járatain is EMKE típusú, a jegyet kettévágó jegyérvényesító gépek működnek. A felszálló utasoknak a jegyet a gépkocsivezetőnek kell átadniuk, aki ezzel a géppel érvényesíti.
( Szegedtől, Szombathelytől eltérően a Körös Volánnál nem bízzák a műveletet az utasokra. )

A módszer éppen egy éve került már Gyula helyijáratain bevezetésre, akkor még Békéscsabán és Orosházán maradtak a lyukasztók.

Törölt nick Creative Commons License 2002.08.12 0 0 7801
Én láttam. Korábban is volt már, csak a www.albavolan.adatpark.hu címen. Biztos elfelejtették, hogy regisztrálták a www.albavolan.hu-t :-)
Előzmény: sosiforda (7800)
sosiforda Creative Commons License 2002.08.11 0 0 7800
LÁTTÁTOK, HOGY ELINDULT VÉGRE AZ ALBA VOLÁN HONLAPJA IS ?! - www.albavolan.hu
Carpy Creative Commons License 2002.08.10 0 0 7799
Halihó,

A 22 nekem is jobb lett volna, de igyekszem a 21-et is megoldani.

Előzmény: FOMA (7794)
Törölt nick Creative Commons License 2002.08.10 0 0 7798
Figyelem!

Kérnék egy kis segítséget tőletek.
Akinek van birtokába olyan foto amin a tömegközlekedési járművek magát a tömegközlekdést reklámozzák kérem küldje el az
ik435@freemail.hu
cimre!

Előre is köszi!

FOMA Creative Commons License 2002.08.08 0 0 7797
Sajnos a hétvégéim már elkeltek, költözéshegyek stb. Másrészt szeptember végéig a különjáratok miatt hétvégeken kevesebbet láthatnánk a buszpark jobbik feléből, valamint műhely sincs.

Előzmény: chrta (7796)
chrta Creative Commons License 2002.08.08 0 0 7796
üdv,

FOMA, nem lehetett volna valami kevésbé munkanapra tenni a látogatást? (chrta, az örök elégedetlen..) :))

szóval, feltételesen chrta is jelentkezik, ha sikerál szabadságra mennie.. :))))
K.

Előzmény: FOMA (7794)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!