Ez a Renault Internetes Ügyfélszolgálat meg mire jó egyáltalán? Nem tudom.....
Írtam nekik egy emailt, hogy segítsenek, ők milyen típusú/márkájú fagyállót javasolnak a hűtőbe? Erre jött az alábbi válasz:
"Tisztelt Ügyfelünk!
Köszönettel fogadtuk e-mail általi megkeresését! Tájékoztatjuk, hogy levelét illetékesség miatt ügyfélszolgálati osztályunk kapta meg. Tájékoztatjuk továbbá, hogy kérdései szakmai mivoltuknál fogva szervízeink kompetenciája. Kérjük forduljon bizalommal kollégáinkhoz, akik pontos és szakszerű információkkal állnak rendelkezésére! Köszönjük együttműködését!
Tisztelettel: Renault Hungária Ügyfélszolgálat"
És bármikor, bármiért írok/írtam nekik, mindig ugyanez a válasz jön vissza egy Excel listával a márkaszervízekről......
Írják ki a honlapra, hogy "NEM TUDUNK VÁLASZOLNI SEMMIRE, NE ÍRJANAK!" és akkor nem írok :o))))))))))
Akkor igy kellett volna írnom: "Valaki" :))))) Bocs, de tényleg nem emlékeztem, csak a tényekre.
Biztosítók
Én a következő taktikát választom. A cascoval most kerülök a C2-be. Az Argosz az egyetlen biztosító, ahol már a C3-tól, azaz a 4.évtől kell akkora biztosítási díjat fizetni, amit más biztosítónál a 10. évben lehet elérni. Az első 3 évet (jelenleg is) az Unionnál fizetem, mert nekem ők voltak a legocsóbbak. De a 4.évtől átmegyek az Argoszhoz, mert ott akkor annyit kell fizetni, amennyit az Unionál majd csak a 10.évben adnak. Egyébként meg a kötelezővel is ők a legolcsóbbak -nekem!
Én most néztem, hogy az Allianznál lévő kötelezőm jövőre 9007 Ft lesz negyedévente a mostani 8340-el szemben......hát ez van....ennél olcsóbb csak az Union lenne, de az meg nemtudom milyen.....
Hm..... Én is állítottam, hogy négyévszakos az a gumi (GY GT) amivel átadják a kocsit, mígnem valaki elküldte a good year gt2-ről a tájékoztatót. Ott egyértelműen nyári guminak titulálták. Én februárban vettem át, és eszük ágában sem volt télire cserélni, inkább azt mondták, hogy univerzális, négyévszakos, meg miegymás.
Katrervédő meg igen is volt a korábbi (szerintem 2004. előtt gyártott) tháliákon.
Tennap este dzsaveckáltam hazafelé. Látom ám, az ember derékig a kocsiban. 1 irányú ucca, mindkét oldalon parkolás. Reménykedtem, hogy nem akkor bassza ki az ajtót, mikor odaérek. Tévedtem. Ebből eredendően jobboldali, fűthető, tükörlap keresteteik.
Én mikor megvettem a thalicst akkor vettem a "madaras tescó"-ban® (by Fábry) jó féle akciósat (2000HUF)! Ez úgy volt jó féle, hogy a hátsó ülőlap és a két első fejtámla huzat lett jó. Az első ülésekre nem lehetett feltenni mert az ülőlap és a támla rész a thaliában hátul zárt, a hátsó üléstámlára pedig azért nem mert letakarta volna a 3 fejtámla becsatlakozás helyét.
konkluzió: fentiekre odafigyelni vásárláskor, amit igazán csak akkor lehet megvalósítani ha ki is bontjuk és széthajtogatjuk a becsomagolt üléshuzatot.
Más: engem első-hátsó sárfogó gumi érdekelne. Ki mit tud?
Pár tapasztalatom, mérgelődésem leírom, okulására a leendő hőmérő-beszerelőknek:
1. Ahhoz képest, hogy még reggel a kocsi mellett elhaladva (nejem vitte el aznap), sacc/kb kimértem, hogy mekkora vezeték kell (tükörtől ajtóig, ajtótól átvezető gumicsőig, onnan csatlakozóig), és bejelöltem egy tollal, hogy majd hol vágjam el a melóban, ahol páka van, kb. 1 cm (!) lötyögése lett a beépített cuccnak! Nagy mákom volt... :))
2. A visszapillantó tükör hátsó borítását (többek között) egy pöcök fogja a műanyag házhoz a csukló résznél (amihez csak akkor férsz hozzá, ha behajtod a tükröt). Valszeg tanácsos ott alányúlni egy csavarhúzóval és jól benyomni, mert ez a pöcök nekem letörött. Ami egyébként nem nagy baj, mert belül (kívülről elérhetetlen helyen) még négy helyen fogja pöcök, tehát leesni nem fog...
3. A tükröt magát nem kell leszedni, a tükörállító bovdenekkel párhuzamosan lehet vezetni a szenzor vezetékét, és szépen be lehet passzentani az eredeti hőmérő helyére (nálam alul még egy lyuk is van a környékén a színrefújt borításon, gondolom, a pontosabb külső hőmérést elősegítendő).
4. Van egy négyszögletes lyuk az ajtó élén, gumidugóval lezárva, ennek segítségével az ajtón a vezeték átvezetése gyerekjáték.
5. A gumicsövön átdugni a vezetéket tényleg szívás; vezetődróttal talán könnyebb, anélkül én kb. 20 percet szívtam vele...
6. A 7703497342 cikkszámú saru némi laposfogós "ráhatás" után lesz jó csak; nem szabad vastag szigetelésű vezetéket használni, és ki kell egyenesíteni a saru nyakán a kettős hajlítást, különben nem fog bemenni a műanyag csatlakozóba.
További tájékoztatásul, nekem mindennel együtt 1 és 1/4 óra volt a szerelés, és kellett hozzá egy nagyobb meg egy kisebb lapos csavarhúzó (feszegetésekhez), egy imbuszkulcs (nem tudom, mekkora, a tükör lecsavarozásához), egy laposfogó, egy csípőfogó, egy érfogó (a gumicsövön való vezetékáthúzáshoz), plusz vezeték az áthúzáshoz (a saruval szereltet biztos nem tudtam volna áttolni, behúzni sikerült), egy lámpa (az ajtóban való vezetékátvezetéshez).
Mickey, még 1x nagyon köszönöm az NTC-t, kb. 2,5 és 25 °C között felvettem a karakterisztikáját, és nagyon jól közelítette a v__tibor által felvett computer-karakterisztikát... Remélem, alacsonyabb hőmérsékleteken is jó lesz, meg hogy az egyes kocsik ugyanolyan karakterisztika szerint dolgoznak...
Zoli, a Glaceol a hutofolyadek tipusa, nem a neve. Ilyen tipusu hutofolyadek a Glacelf. Nincs kezugyben sem az auto, sem a konyve de azt hiszem, hogy a motorhaz alatt is van erre utalas valamint a konyvben (mar nem emlekszem, hogy csak annyit irnak, hogy "Kizarolag Renault altal javasolt anyagokat hasznaljanak", vagy konkretan a a tipusra is utalnak).
Ismetlem, lehet ez csak egy marketing fogas; en nem mertem kockaztatni. Nalunk nehany eve mar (pszeudo)Renault motorral szerelik fel a Daciakat es ez a fajta hutofolyadek minden sima Daciaboltban talalhato ~7-800ft-nak megfelelo osszeger.
Nem gondoltam ra, hogy kuldjek neked nehany literrel, a felesegem vasarnap utazott at Budapesten :(
Én maradtam az eredeti 175/65R14-es gumiméretnél. Az elmúlt teleken hó tényleg ritkán volt (és friss hóban nem is csúsztam soha), de göröngyösre döngölt, fagyos, gödrös jég-hó-aszfalt keverék annál inkább. Itt a súlyeloszlás miatt a szélesebb kerék jobban csúszik. Ha a szélesebb gumit választod, kalkuláld bele a vezetésedbe.
Most már csak egy kérdés maradt. A most vásárolt Thaliákat nem eleve téli gumikkal adják? Durva lenne novemberben nyári gumival átadni egy új kocsit, mit ahogy júniusban is morcos lettem volna, ha téli gumival adják.
üdv: Vulkan
Mindenkinek!
Az Azure felszereltségű 2004. júniusi Thaliámban nincs kartervédő lemez. Vajon a kereskedő milyen felszereltségre gondolt, amiben már van?
Hát nem tudom....engem nem paliztak át, nagyon normálisak voltak. Vannak persze rosz tapasztalatai másoknak, de ha tudod olvasd végig a forumot sok érdekeset és megszivlelendőt fogsz olvasni.