Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Akkor örülök, hogy tényleg így sikeredett a fuvar. Rendelet 10 m3 csertölgyet és kapok 9m3 gyertyánt és 1m3 tölgyet :)
És a "véletlenek" sem gyengék. A gyertyánról korábban nem is nagyon hallottam, lényegében tölggyel próbáltam mintdig tüzelni. Aztán vasránap láttam egy videót, ahol a csóka magyarázza, hogy melyik fának mennyi az égéshője, és hogy térfogatra szabad csak fát venni. És hozzáteszi, hogy az sem mindegy, hogy a fának mennyi a sűrűsége. Ebből meg a gyertyán vezet. Gondoltam is magamban, legközelebb gyertyánt veszek.
-Akkor nem teszek elágazáshoz csonkot a bojlernak, mert akkor a tartályból lesz kivéve hozzá a melegvíz keringetővel, ahogy írtad.
-Szerintem gravitációs forgás úgy sem lesz, mert le kell vinnem az előremenőt a majdnem a visszatérő szintjére. Így ott lesz egy nagy hurok, ami megakadályozza a gravitációs áramlást. Vagy nem jól gondolom? Attól még tegyek be nyelves visszacsapót a kazánvédő szeleppel párhuzamosan?
Szünetmentesem még nincs, de hűtő hurok sincs. :( Valamit kellene azt én is gondoltam. Még nem jutottam el idáig.
Bocs, ha sokat kérdezek, de igazából nem nagyon értek még hozzá. Remélem a segítségetekkel változik majd a dalog! :)
Nagyon szépen köszönöm! Ez nagy segítség tőled 42tibcsi!
-A bojler még csak terv. A csonkot akartam betenni a csővezésbe, de ezek szerint fölösleges, mert a tartályból kell majd elvenni a meleg vizet hozzá?
-Az Y szűrőket már megvettem, és ha nem csinálok vele nagy bajt, akkor be is építeném. Mert szerintem a kazán is nagyon koszos lehet már belülről. Így nem mehet kosz a viszonylag új rendszerbe. Ha ebből probléma lehet, akkor írd meg, és tényleg kihagyom.
-Ha jól értem, a legalsó csonkra kell tenni a biztonsági szelepet és a tágulásit is. Ez a radiátor kör visszatérőjében lesz majd, egy T-vel lefelé fordítva.
- A Flamcon mikrobuborék leválasztót a dobozában lévő leírás alapján tettem oda, mert az van benne, hogy ha kazán védő szelepet építek be, akkor a szelep után kell tenni a légtelenítőt. Én is csak néztem, de akkor ahogy írtad, átteszem.
-Az fernoxF5 után minden radiátort átmosok, és a kazánt is. A keringetőt kiveszem, és a helyére betszek két csonkot. Az előre menőbe nyomatom a hálózati vizet, a visszatérőt pedig a csatornába. Az összes radiátort elzárom, kivéve egyet, amit épp átmosok. Így végigmegyek a teljes rendszeren. Majd ezután úgy is le kell eresztenem az össze vizet a szereléshez.
-A FernoxF1-et is megvettem már, de csak akkor öntöm bele a rendszerbe, ha tökéletesen működik.
Megcsinálom a rajz módosítást, és felteszem. Megköszönöm, ha majd vetsz rá egy pillantást és véleményezed.
A száraz gyertyán az brutális. Idén nem volt pénzen tüzelőre - a ház hőszigetelése elvitte-, és csak maradékkal tüzelek. Mostanában a három éve hasítva vett gyertyánnal. A tavalyi maradék tölgyem (igaz, hogy ez a rakat ,még csak az volt ami a pincében maradt így biztos nedvesebb ) kb 85 C-ra vitte fel az előremenőt - 60 fokos kazánvédő szelep van beépítve- a fedett helyről behozott gyertyánom meg 100 C-t produkált ugyanolyan kazánbeállításnál. Kicsit be is kakkantottam, mert amikor a bufiban majd nem teljesen megfordult a víz és olyan 80C volt a visszatérőm akkor 120 C lett a kazi teteje. Na gyorsan visszahűtöttem + visszavettem a lovakat.
A bal oldali képen egyértelműen gyertyán van, annyira jellegzetes mindene hogy semmivel nem lehet összekeverni még a bükkel sem. Én azt mondom a legjobb tüzifa, nem az egyik legjobb hanem a legjobb! Még a csernél is jobb pedig az sem kutya. Nálam csak utánuk következik a tölgy majd a bükk és az akác.
Szerencsére felénk elég sok gyertyános erdő van, a következő szállítmányokat biztos gyertyánból kérem.
A bojler valóban így nincs megoldva, a motoros szelep helyére tényleg egy külön keringetőt (kell rakni amit a bojler termosztát indít. És közvetlen a pufferból szivjon.
A bojler fűtéséhez egy motoros szelep kéne amit a bojlerban lévő termosztát kapcsolna, különben sokszor feleslegesen megy át rajta a meleg víz. Az előre menőkben felesleges a szűrő, inkább a visszatérőkbe. A tágulásit alulra kell kötni, a biztonságit (ami a puffer közepén van) a kazán alsó bemenőjére kell áthelyezni. A Flancom légtelenítőt a kazán közvetlen kijövőre kell átrakni (bugyogás elkerülése miatt) , kazán és puffer közt felesleges a visszacsapó, a másik két visszacsapó jó helyen van. Egy jó átmosás az nem árt csak kérdés a kazán v. az egész rendszered volt koszos, ha van benne tisztító azt úgyis ki kell ereszteni és utána valami inhibitort (pl F1 et) bekeverni (korrózió gátlás)
a füstöt /füstgázt/ kell mérni. a csőbe helyezett szenzoron keresztül. ha csak mérni akarsz, elég egy kemencehőmérő ha olcsón hozzájutsz, de a vaterán 6500ért már van rex c100 2m-es k-szenzorral, amivel már vezérelni is tudsz.
Ha a bojler körbe beteszed a szabályzót lehet hogy csak akkor fogja melegíteni ha a puffert is töltöd .
Talán célszerű egy vissza csapó szelepet és egy saját szivattyút is betenni.
Nem láttam mindegyik tágulási méretét. Majd kiderül . Én 100-t akartam bele tenni azt nem kaptam így 80 lett . Utána +80.
Itt van egy gyári profi rajz a vissza csapó szelepről.
Hogy miért kell a gravitációs keringés ? Szünetmentesed (szinuszos ) van a szívattyún ? Mert hát ugye ha pont nincsen áram akkor még nem árt ha valami esetleg lehűtheti a kazánt.
Van egy ismerősöm aki vödörszám hordta ki a parazsat.
előző évben én is kifogtam 50mázsa gyertyánt...nem kívánom senkinek :( szar vele dolgozni, vizesen nem is ég. viszont 1 év száradás után hasított állapotban öröm volt vele tüzelni. azt hiszem köbméter/mázsára ez a legnehezebb tüzifa. vmi 8,5mázsa/m3 átlagosan szárazon.
Bükkre én azért nem is gondoltam, mert Gödöllő környékén szerintem tuti nincsenek bükkösök. Elküldtem a képet azért az erdészetnek is, kíváncsi leszek, mit válaszolnak rá.
Kíváncsiságból kérdezem tőletek, hogy igaz, vagy sem, hogy a képeken látható fa gyertyán? Jelenleg kb tocsog a víztől kívül, belül.
Olvastam, hogy a gyertyánt nagyon nehéz hasítani, és tény, mikor egy pár nagyobb rönköt próbáltam hosszában elhasítani, kb csak a külseje pattant le. A tölgyhoz képest lehetetlen volt. És a második képen jól látszik a tölgy és a gyertyánnak mondott fa között a különbség.
Még egy apróság. Amikor a rakat leégőben van, alacsony a tápvízhőfok, szintén váltószeleppel nem kellene a puffer hőfokban kedvezőbb zónájába irányítani?
Megpróbálok mindenre válaszolni, aztán tényleg megyek a pufferbe! :)
Ez a kazán egy eredetileg Totya kazán, ami szét lett vagdosva valaha, régi szakik újra hegsztették, és nem ebbe a házba gyártódott. Volt egy rágebbi házunk, ami két szintes volt, és gravitációs fűtéssel volt ellátva, kb.250nm. Itt fűtöttünk ezzel a kazánnal, aminek a hőigénye, közel 40Kw volt. Ezt a házat lebontották, és építettünk egy egy szintes tetőtér beépítéses, jóval kisebb házat. Aljzat és födém szigeteléssel, tetőtér szigeteléssel, és rézcsöves, valamint 16-os Henco csöves, lapradiátoros fűtéssel, műanyag nyílászárókkal. A megmaradt vegyes kazánt építettük be, anyagi okokból. A jelenlegi az új ház hőigénye, 13Kw. Már tíz éve így direktben üzemel ez a kazán, a viszonylag új fűtési rendszerben. És nagyon sok kosz jön ki a kazánból is, ezért a vegyes előre menőjébe az Y szűrő. Iszapleválasztó, szintén ezen okokból kell, hogy a tartályba se kerüljön vissza iszap. Most épp egy hete forog a rendszerben két flakon FernoxF5 tisztító folyadék is, bár nem tudom mennyire lesz hatékony. A gázkazán előtt is van iszapleválasztó, bár a gázfűtést nagyon ritkán használjuk. Nem tudom meddig fogja bírni ez a kazán, de lehet már az utolsókat rúgja. Ezért csak 1000literes, mert ha kazánt cserélünk, jóval kisebb is elég lesz.
Köszönöm, hogy válaszoltál!
Úgy érzem, ezek alapján ez a bekötés lesz, és megkeresem a visszacsapót, amit írtál. Bár még nem is halottam róla. Köszi mégegyszer!