Mitől lehet az, hogy a fűtéskörben értelmezhetetlenül tág határok között mozog a nyomás? Hidegen leesik 0.2bar-ra, míg melegen felmegy 2-re. Ezzel együtt a kazán megy -bár nem nagyon merem üzemeltetni, nehogy szétmenjen a szivattyú-. A kazán egy nyílt égésterű, átfolyós rendszerű, 24kw-os fali cirkó, benne van a tágilási tartály, nincs több a rendszerbe építve. A tágulásit nézték de elvileg jó, állta a nyomsápróbát. Viszont a radiátorok csak kb. félig melegek, alul hidegek. Automata légtelenítők vannak, de szerintem rossz helyen, mert emeletes a ház és alul vannak a kazán körül. Próbáltam légteleníteni a radiátorokat, de csak víz jön belőlük. Mi a fene lehet ez? Normál esetben 1bar volt hidegen, és 1,6 melegen a nyomás.
Ha az észrevételed előtt is ezen a nyomáson működött, akkor telljesen normális! A minmális nyomást a gázkazán belső nyomáskapcsolója szabaj meg, (ha van) a maximálist a biztonsági szelp. Ezeken a határokon belül a "lengés" a telljes tartományt kihasználhatja! Még egy feltétel a minmális nyomáshoz, ne kavitáljon a szivatyú! de szerintem ez egy bár nyomásnál, gázkazán nyomott fűtési rendszerénél nem valósul meg.
rendszernyomásnak mindíg 1,5 barnak kell lennie vagy az normális jelenség hogy ha a kazán nem üzemel akkor leesik 1 barra és ha megy a kazán akkor 2 barra? Hőmérsékletváltozás miatt van, vagy a tágulási nem jól működik?
Igen, közben én is gondolkodtam rajta és rájöttem, hogy hülyeséget írtam, mert ha a církóból érkező fázisról adok a magának Q7-nek áramot attól még a külön 0-val nem megy vissza a církóhoz és így nem is záródhat az áramkör csak ha kapcsol a termosztát.
Urak! A csőtermosztátot bekötöm: Fázis 1-es pont. Nulla ,szivattyú,termosztát 3-as pont ,be akarom állítani 60-fokra,de ez az útálat már 30-nál bekapcsolja a szivattyút!!! Mit csesztem el?
De ha csak a 0-át viszem oda, akkor olyan lenne mint ha sorba kötöttem volna a církó szivattyúját és a termosztátot, a 0-án pedig záródok az áramkör, ergó állandóan menni fog a szivattyú! A termosztátban más a 230V-os saját áramkör és más a církótól kapott 230V-os áramkör. Ha a církó áramkörétől "lopom" e,l és kötöm át a termosztát saját áramkörébe akkor ha jól gondolom a szivattyú állandóan menni fog, függetlenül attol, hogy kapcsolási pozícióban van-e a termosztát. Legalább is, ha jól gondolkodom. De végül is mindegy, mert a frissen festett falakat se a 0 vezetékért, se a fázisért nem szeretném szétverni. Bár a vezetékes megoldásra esküszöm én is. Talán 1-2 év múlva megcsinálom, de addig marad a rádiós megoldás.
Hasonló gondnál, azt hallottam, hogy végy egy fazék vizet, rakj bele szódabikarbonát forral fel, és a forró oldatot havonta egyszer öntsdbele a lefolyóba.
Ettől függetlenül nem árt ismerni a felhasznált anyagokat és megoldásokat !!
A csatlakozó csövek mindkét vége hollandis - neked pechedre pont olyan van aminek az egyik vége nem ilyen. Azon a párezer forinton szerintem kár spórólni !
Nekem akkor csinál a mosogató ilyeneket, amikor kezdi a lerakódás eltömíteni. Elég hosszú a lefolyó csöve, és valahol egy picit kontrában lehet, ahol meg ál a szmötyi. 1-2 évente neki ál bugyborékoló hangot adni. Ha nem csinálok vele semmit akkor egy idő után egyik napról a másikra teljesen eldugul. Ilyenkor egy csőgörénynek kikiáltott slagot szoktam a tisztító nyíláson át beletolni, amin folyamatosan nyomatom a vizet. Ez nekem általában segíteni szokott!
Igen, erre már én is gondoltam, de akkor megint csak szét kellene verni a falat a 230V miatt. A mostani termosztáthoz csak a kazánból jön a 230V fázisa. A 0-ás vezetéket is kellene valahonnan oda vinni.
Köszönöm, végigmegyek ezeken. Remélem nem a panel adta meg magát.
Ettől a hibától eltekintve működik rendesen. Egyébként ha kiütöm a szervíz gombbal, akkor utána minden rendben, egy pár begyújtásig. Van amikor egy után adja megint a hibakódot, van amikor párszor megy, és aztán áll meg.
Azért lenne még egy kérdésem, a központi lefolyó olyan hangokat ad ki magából mint amikor bugyborékolna de a víz normális gyorsasággal tűnik el,és csak a hangja olyan gurgulázós,nincs dugulás.Igaz,hoigy csatornarendszerbe vagyunk kötve ettől függetlenül heti rendszerességgel használom a kis baktériumokat a különböző helyeken.Drága gyermekeim mellett ez nem is olyan rossz dolog mert néha nem ott köt ki a tökfőzelék ahová szántam:))
Nah' szóval ez a gurgula valami kóros elváltozás jele is lehet?
pontosabban kettő;
Ilyenkor a fűtésszerelők maximális kapacitással dolgoznak gondolom nem lehet őket egy vegyestüzeléses kazán bekötésével zavarni?:))
Az a helyzet, hogy van egy tűzhelyem, amelyikhez fél collos külső menettel érkezik a vas gázcső. Eddig flexi gumicsővel volt bekötve, de így 13 év után gondoltam kicserélem... Na őt szeretném bekötni ezúttal egy acél flexicsővel, de abból pont egy vadi új olyanom van, amelyiknek a fogadó vége éppen ugyanolyan félcollos külső menet, mint amihez kötni kéne. Manapság már 5 ezer körül van egy ilyen másfél méteresre húzható cső, így szeretném ezt a meglévőt elhasználni inkább, mint hogy másikat vegyek.
Szóval, bár gáz esetén jobban szeretnék lapostömítéses megoldást látni, de ez esetben valószínűleg csak karmanytúval tudom összekötni a kettőt. Mi erre a legjobb, szabályos megoldás? Neofermit+kóc...? Teflon....? vagy vegyek valami Loctite pasztát...? ez lehet drágább mint egy pont odavaló fémcső, viszont nagy része megmarad... Első kettő van itthon, vízre használtam is már számtalanszor, tudom hogyan kell, de ez nem víz....
Meg tudja valaki mondani, hogy egy Junkers Eurostar (ZWE 24-4 MFK) kazán esetében mit jelent az F7 hibakód? És ha igen, az is érdekelne, hogy mit lehet tenni ellene azon kívül, hogy kiütöm a szervíz gombbal.