Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

csernoo Creative Commons License 2016.03.17 0 0 14960

Maga a szóló pisztoly csak 50e. Ahogy nézem a készlet kerül ennyibe. Az 50e is sok érte?

Mafia05 Creative Commons License 2016.03.17 0 0 14959

Nekem van egy jonnesway pisztolyom de már szinte nem is használom. Egyébként nem olyan rossz minőség, de ennyit nem ér.

Előzmény: csernoo (14955)
paledog Creative Commons License 2016.03.17 0 0 14958

Hasonló minőség és azonos értékesítési szisztémát alkalmaz mint pl a Güde. Csak forgalmaz a neve és színe alatt sok sok amúgy occó kínai cuccot.

Előzmény: csernoo (14955)
mykeman72 Creative Commons License 2016.03.17 0 0 14957

Határozottan nem!!!!! 

Előzmény: csernoo (14955)
Carspray Creative Commons License 2016.03.17 0 0 14956

Soha nem használtam még ezt a márkát, nem is hallottam róla. Google-ba ütve se sok mindent találtam. Ehhez képest az ára meg elég húzós. Hátha jön valaki aki tud valami érdemi információt, de szerintem nem ér közel sem ennyit. Számomra biztos nem érne. :) Ennyi pénzért simán veszel olyan pisztolyt amikkel profik dolgoznak. Ismert-bevált komoly márkát. 

Előzmény: csernoo (14955)
csernoo Creative Commons License 2016.03.17 0 0 14955
dui1985 Creative Commons License 2016.03.17 0 0 14954

Valószínűleg ez lehetett a hiba. De nekem inkább vékonyabb volt az ecsetelés (pedig nem spóroltam), ezért rá is mentem többször, amint meghúzott kicsit, de a régi festék pereme mindig magasabban volt, mint a javítás (kis idő után, ahogy meghúzott a festék). A szintbe csiszolást mivel ajánlod? Otthon van p2000-es csiszolópapírom, utána meg polírozás? Kézzel, polírpasztával el lehet lehet tüntetni utána a nyomokat, vagy gép szükséges?

 

Igen így utólag már én is okosabb vagyok. Három helyen kérdeztem meg a munkát, mindenhol azt mondták, hogy jobb, ha kicserélik az egész elemet utángyártottra (gondolom azért, mert csavarozott elemet egyben könnyebb kicserélni), viszont azt is kérdeztem, hogy milyenek az utángyártott elemek? Senki nem mondta, hogy ennyire pontatlanok lehetnek, pedig ha ezt tudom, akkor inkább tényleg javítóívvel csináltattam volna meg. A küszöböt nem hiszem, hogy ki kéne egyben cserélni, egyedül az első 5 cm-én volt probléma, az is azért volt, mert a műanyag betét mögött folyamatosan ott volt 5 kiló sár. A tanulópénzt meg kell fizetni sajnos, ha tudom, hogy évente 1x érdemes lett volna félig levenni a betétet és kipucolni, akkor valószínűleg nem kezd el korrodálni.

 

Egyébként ígéretet kaptam a küszöb árának visszafizetésére (70.000). A munkát kiadták valami külső lakatosuknak, mert tele voltak melóval. Az ürge így csinálta meg, és állítólag tartja magát most is, hogy ő rendesen elvégezte a munkát...Ugyanez a lakatos állította be először teljesen rosszul a sárvédőt. A "fővállalkozó" így kénytelen volt lenyelni a bal sárvédő másodszori lefújását, meg a küszöb "lakatolását" és festését is.

Előzmény: contributor (14951)
Carspray Creative Commons License 2016.03.17 0 0 14953

Kék gti-m nekem is van...1.4 es dűznivel, T110 es levegő sapkával(bázis lakkos,univerzális felhasznáĺású),új tartály van rajta,rendben van csak egy tömítése ereszt... a tű ahogy a nyélből megy át a pisztoly fejbe,ott van egy csavarral állítható rész,ott szórakozik egy gumi tömítés...ha meghúzom nagyon akkor nem folyik csak szorul a ravasz-tű,ha meg kilazítom akkor ott képes visszacsöpögni az anyag....

Nagyon nem jártam utána még hol lehetne ilyen tömítést venni...de lehet én is eladnám :)

Előzmény: fahee (14952)
fahee Creative Commons License 2016.03.17 0 0 14952

Elado 2 db Devilbiss pisztoly az egyik kek gti, a masik egy slg. Ha valakit erdekel 20/db aron viheto.

contributor Creative Commons License 2016.03.16 0 0 14951

Volt a motorháztetőn jó pár 4-5-6 mm átmérőjű kőfelverődésem (425.000 km van a kocsiban), amiket lepucoltam, és mini ecsettel odapöttyintettem a festékből. A festék vízbázisú, mert simán csap alatt ki tudtam mosni az ecsetet. Annál jobb lett sokkal mint volt, viszont most, hogy egész éjjel esett és ázott, a javítófestéken hólyagok lettek, amik 1-2 mm-t kilógnak a síkból. Ez a festék nem használható ilyen módon?

 

A tisztítás után még szilikoneltávolítót (1 literes kiszerelésben megfizethető, 2 ezer alatt van) kellett volna használni, másrészt a festéknek megfelelő hőmérsékletre és időre lett volna szüksége (ezeket a feltételeket nem biztosítottad: nem száradt még meg teljesen, amikor jött rá az eső). A másik lényeges dolog az ilyen ecsetes javításnál, hogy ha korrekt módon csinálod, akkor is vastagabb lesz az általad felvitt festékréteg. Azt lehet tenni, hogy pár hónappal a javítás után a "kis púpokat" szintbe csiszolod, majd polírozod.

Egyébként én inkább a küszöböket cseréltettem volna (kiegészítve minőségi üregvédelemmel), hiszen a fotón látható sárvédő bőven a javítható kategórián belüli. A küszöb így sokkal tartósabb lenne, a sárvédőnél meg nem lett volna illesztési probléma. Akár Zalaegerszegre is le lehet vinni az autót, mert az árkülönbözetből bőven kijön 2 db vonatjegy. :)

Előzmény: dui1985 (14943)
mykeman72 Creative Commons License 2016.03.16 0 0 14950

Mi ezt úgy orvosoltuk,hogy megbeszéltük a lakatosokkal akikkel együtt dolgozunk,hogy milyen alapnak kell lennie amikor hozzánk érkezik egy autó javításra. Minimum 1k epoxival lekezelve a felület,ha már úgyis le kell szedni fémig akkor legalább tudjuk ,hogy mi van rajta és nem kell szenvedni vele, ellenben tökéletes átmeneti védelem a fényezésig.

A másik ilyen kardinális probléma a karosszéria tömítők és szigetelők felvitele.Szinte minden lakatos kollega előszeretettel hozzáteszem- jóhiszeműen tömít ,szigetel és az esetek többségében sajnos több problémát gyárt ,mint hasznot,ugyanis nem megfelelő anyagot használva a legtöbbször pucér fémre rákenve a szigetelőt kapjuk meg az autót ,és sajnos ezeket mindíg le kell kaparni, és lehet az egészet előről kezdeni.

Előzmény: Peti251 (14947)
paledog Creative Commons License 2016.03.16 0 0 14949

Az a baj, hogy a tisztességes munkával nem nagyon lehet megélni, én úgy látom. Sokan nincsenek tisztában mi mennyibe kerül. Megy a szarrágóskodás. Míí, ezért ötvenezret? Levágod odateszed a másikat azt pár pötty. Inkább viszem máshoz, ott 35 és csókolom. Aztán meglátod a szaki mit faragott utána és csak nézel. (Én magam nem vagyok kasznis. Csak a sajátom meg a barátok kocsijait szoktam kihegeszteni. De mindig is érdekelt a szakma meg a lemezmunka.) Sok kasznishoz jártam szabadidőmben. Szakkönyveket olvastam amennyit tudtam. Lássam én is a kutyafittyet. De szomorúan láttam amikor a törött megane küszöbjét 0,6-os lemezből kalapálták hajlították mert gyorsan és sokkal olcsóbban megvan. Büszke is volt a mester,hogy a gyári küszöb ami 130 ő milyen faszán megoldotta 10-ből. Ő nem is érti mi kerül ebbe ennyibe hiszen tömeggyártott. Mondom halkan talán nagy szilárdságú acél azért. -Beszész hülyeségeket nem látod hogyan összetört? Ennyi volt a válasz. Nem jártam többet abban a műhelyben. Egy másik volt markaszervizes műhelyében jártam többet. Vittem hozzá az autóm még az elején. Sok sok milliós autók voltak mindig az udvaron javításra várva. Aztán mégis úgy javította a tornyot , hogy a sárvédőm élébe vagy háromszor belekapott a lepkével. Utána sietett egy wv hez vágni gyorsan mert abba volt a sok lové. 1 éves kocsi 20e km borult. Ha kész lesz sok lové lesz. -Aha meg a küszöböt gyári előírás szerint ott ragasztják nem hegesztik. - Ki hallott már ragasztásról jött a válasz. Ha meghegesztem ugyan olyan jó lesz. Nem is folytatom. Szóval vannak furcsaságok...

Carspray Creative Commons License 2016.03.16 0 0 14948

Belső felét írta :) 

Kívülre sem ártana mondjuk valami...... de én sem tudom ha kasztnis lennék mit használnék. :) Az 1k nitrós "badi" meg egyebeket biztos nem...... hiába 1k alig tudom lenitrózni a felületről..... a csiszolás nem viszi ki teljesen (gödrökbe stb benne marad) ha meg rákenem a gittet felszakad róla, nem tapad meg rajta. Érdekes téma ez is.... Bár szerintem ha egy javítóívet veszünk alapul, felrakás előtt hegeszthető alapozóval kifújja a belsejét a kasztnis, teljes végig hegesztve felrakja, még ha le sem alapozza sztem egy hónapig (ez csak tipp) elvan az ott... Utána a festőnél néger tárcsa-drótkorong-csiszoló géppel le fog jönni a felületi rozsda. (Ma ilyen autót álltam neki csinálni ami x ideje kész..... könnyedén lejött róla a rozsda, flex csiszolókorong-al, meg csiszológép 80as papír, fényes fémig) 

 

A body cuccokra visszatérve, nem egyszer láttam olyat hogy egy "szimpla" egyengetést megcsináltak, body-val alapozták, és két hétre rá már jött a rozsda :O Tehát gyakorlatilag semmit nem ért.... Hosszabb távról nem is beszélve..... pedig nem beszabott foltról, meg ilyenekről van szó... szpotterezés-egyengetés egy ajtón...... érdekes. A helyi boltos szerint gyakorlatilag nincs benne a "hatóanyag", már jó pár éve semmilyen body cuccot nem rendel-árul, mert sok panasz volt rájuk. 

Előzmény: Peti251 (14947)
Peti251 Creative Commons License 2016.03.16 0 0 14947

Aha, csak egy olyan fényezőt mondj, aki nem kezd el anyázni ha bármilyen festéket lát meg azon a felületen ahová neki dolgoznia kell. Kivéve persze az  epoxy-t, de azt nagyon kevesen használnak... (tapasztalataim szerint)

Előzmény: megfizethet (14946)
megfizethet Creative Commons License 2016.03.16 0 0 14946

A másik hogy törne le a keze annak a lakatosnak aki felrakja a küszöböt és elötte nem festi le belsö felét,vagy bármit is javit csak ugy hadja mire a festöhöz ér már rozsdásodik

 

 

megfizethet Creative Commons License 2016.03.16 0 0 14945

Úraim el kell vinni vidékre ott is megcsinálják tökéletesre csak jóval olcsobban

 

Peti251 Creative Commons License 2016.03.16 0 1 14944

Kellett volna rá lakk.

Előzmény: dui1985 (14943)
dui1985 Creative Commons License 2016.03.16 0 0 14943

Látom, hogy a témával szépen megindult a topik. :) Az ár biztosan a legmeghatározóbb tényező, és van akik ezt ki is használják, olcsón bevállalják a munkát, barkács megoldásokkal csinálnak valamit, ami kívülről látványos (ideig-óráig), de műszakilag szar. Mire kijön újra a hiba, addigra bottal ütheti a kuncsaft a nyomát, mert se számla, se semmi, meg el telt már egy év is. De ha az esetemet nézzük, akkor itt még nem is az van, hogy olcsón vállalt, legalábbis a 70.000-t (nettóban kp.) a két küszöb első 8 cm-ére nem érzem kevésnek, és még így is összegányolta, elfedte. Az emberek kevés része megy haza és szedegeti le a burkolatokat, hogy az eltakart részeket is lássa. Én csak azt nem értem, hogy ezek a dolgozók mikor hazamennek, akkor mit éreznek magukban, nyugodtak, hogy megtettek mindent, jól elvégezték a munkát? Ha az ő autójukon más ezt csinálná, akkor azt örömmel elfogadnák és fizetnének? Lassan olyan világ lesz, hogy bármit végeztet el az ember, ott kell állni végig és nézni, hogy mit csinálnak, mert különben nem olyan lesz a végeredmény, mint amit vár. Persze mindig van kivétel, nem szabad általánosítani, de ha valakinek nincs ismerettsége, akkor nehéz jó szakemebert választani.

 

Más téma: az ember hagyott egy pohárban 1-2 ml javítófestéket (antracit metál). Volt a motorháztetőn jó pár 4-5-6 mm átmérőjű kőfelverődésem (425.000 km van a kocsiban), amiket lepucoltam, és mini ecsettel odapöttyintettem a festékből. A festék vízbázisú, mert simán csap alatt ki tudtam mosni az ecsetet. Annál jobb lett sokkal mint volt, viszont most, hogy egész éjjel esett és ázott, a javítófestéken hólyagok lettek, amik 1-2 mm-t kilógnak a síkból. Ez a festék nem használható ilyen módon?

 

 

bádogember86 Creative Commons License 2016.03.16 0 0 14942

Az a baj hogy a lakatos szakmában nagyon "lavírozni" nem tudsz. Ha sokalják pl az árajánlatot akkor csak a saját munkadíjadat tudod lefaragni, a többit nem. Nem igazán tudsz többet segíteni azon hogy ne fájjon kevésbé a kedves ügyfélnek... Nem teheted meg hogy csak félig hegeszted fel a küszöböt és akkor félárban megoldod.

Nyílván ügyfele is válogatja de néha kiábrándítóak... Van egy ismerősöm akinek annó javítottam a kocsijait de inkább feladtam mert igazi sz@rrágó, mindenen spórolni akar. Múltkor találkoztam vele és pont panaszolta hogy milyen zsiványság hogy az új gáztűzhelyt 15000Ft-ért kötik be. Még poénosan oda is szóltam hogy "te tuti olcsóbban meg tudod oldani!". Na ebből olyan szép előadást tartott hogy miért fontos hogy szakember kösse be, a végén kibökte hogy "az életünk múlhat rajta!". Na ez a nem mindegy! Mikor a kocsijába beül és elviszi a családját akkor hány élet múlik az összetákolt javításon!?  A gázt ne szívjuk már be de a küszöböt csak púrhabbal nyomjuk már tele...

Előzmény: mykeman72 (14941)
mykeman72 Creative Commons License 2016.03.15 0 0 14941

Mivel az utóbbi években nagyon megváltozott a megrendelők igénye a javításokminősége iránt úgy a motor-mint a karosszéria és fényező munkák irányában ezért minduntalan új kihívások elé állítják a szakembereket.

Lavírozni vagyunk kénytelen a jó minőségű és elfogadható árú szolgáltatások nyújtásában,  és néha nem mindíg sikerül mindenkinek maradéktalanul megfelelni.

Sajnos van olyan megrendelő akinek a gyári minőség sem elég jó a javításról meg nem is beszélve.

Ez már néha egyáltalán nem a pénzről szól! 

bádogember86 Creative Commons License 2016.03.15 0 0 14940

Javítunk és nem gyártunk! De a fő csapásirány akkor is az eredeti megoldás.  ;)

Előzmény: Steven 68 (14939)
Steven 68 Creative Commons License 2016.03.15 0 0 14939

Olyan meg nem létezik, hogy gyorsan, profin, tökéletesen. Még azt elfelejtetted,hogy olcsón is.

Előzmény: Peti251 (14938)
Peti251 Creative Commons License 2016.03.15 0 0 14938

Egyáltalán nem erre gondoltam.

 

Olyan meg nem létezik, hogy gyorsan, profin, tökéletesen.

 

Ez a valaki, aki miatt most "felhúztam" magam, egy hónapig csinált egy ajtót. Bár az az ajtó egy egyedi valami volt...

 

Ezen a dolgon erőltetem már egy ideje magamat. Ilyenkor perszer rittig kimegy az összes gondolat a fejemből. 

 

na, majd ha eszembe jutnak....

Előzmény: Paco155 (14937)
Paco155 Creative Commons License 2016.03.15 0 0 14937

Ezt most úgy érted, hogy az aki gyakorlatlan, és több időt kell szánnia egy munkára, gyakorlatlansága okán csak összeheftöli a dolgokat ahogy éppen sikerül, a munkája nem szép és nem jó - az több pénzt kérhet a munkájáért mint az aki profin, gyorsan tökéletesre megcsinálja?

 

És azért mert többet szenvedett vele?

Előzmény: Peti251 (14935)
bádogember86 Creative Commons License 2016.03.15 0 1 14936

Van igazság abban amit írsz, csak sokan ezt a szakmát is félre értelmezik...

Ez nem olyan szakma mint pl a szakács vagy a kőfaragó, nem olyan hogy ahogy esik úgy puffan. Egy egyszerű túróstésztát is lehet legalább ötféle verzióban elkészíteni, vagy egy kerítést is be lehet búrkolni  színte végtelen verzióban de egy karosszériát azért illik a gyárilag kialakított verzióban javítani. Az nem véletlenül lett úgy kitalálva, valószínű hogy minden merevítő és vízkifolyó tudatosan lett odatervezve. 

 

Mikor én tanultam a "kutyafittyet" akkor az volt a jelszó hogy GYÁRIRA! pl még a fenéklemezen sem foltozhattunk lapolva hanem élben és teljesen eldolgozva kellett alkotni. Kb háromszor annyi meló de meg is tanították hogy az arat is ennek tudatában kell kimondani. 

 

Lehet hogy sokaknak sértés, de az improvizálás meg a "szőnyeg alá jó lesz az" lakatolás az kókányolás. Ebben a szakmában is egy egységes irányra volna szükség: gyári közeli állapotra visszajavítani! Nem csuszát csinálunk ahol ki cukorral ki szalonnával szereti...

Előzmény: Peti251 (14935)
Peti251 Creative Commons License 2016.03.15 0 0 14935

Én a polonk küszöbvégeit csináltam meg, ettől sokkal igényesebben. kihomokszórtam, beszabtam az alakos lemezt. A rozsdás részeket maróval szabtam addig amíg kellett. Nem lehetetlen, csak akarni kellene. 

 

Különben egy akár lakatosnak, akár fényezőnek az esik a legrosszabbul, ha pl van egy kocsi. egy komplett meló. piszok sokat dolgozol vele, igyekszel a legjobb tudásod szerint csinálni. Nem sikerül gyárira, de használható lesz. Erre jön egy nagyobb tudású mester, frankón leszólja hogy mekkora gányolás(holott létezik ettől sokkal nagyobb is - mint ez a bora pl). Szarul esik, mert olyan a stílusa, szarul esik, mert igaza van. De csak az tudja aki csinálta, hogy hányszor égette össze magát a hegesztővel, verte az arcába a köszörű a forgácsot stb.

Előzmény: petiw (14934)
petiw Creative Commons License 2016.03.15 0 0 14934

Az a gond ez a küszöbvég annyira szarul hozzáférhető hogy nem fogja neked szinte egyik lakatos sem korrektül megcsinálni. Nem beszélve arról hogy ha ott megbontja valószínű talál más finomságokat is, amiket előzőleg nem is látni, és lehet hogy egy napos szopás kerekedik ki a dologból, te meg csak paslogsz hogy mit dolgozott rajt ez ennyit. Ezért általában bele sem mélyednek... De nettó pofátlanság volt ezért pénzt kérniük, legalábbis ennyit...

 

Mondjuk amilyen minőségű munkát végeztek ez kb két-három nap alatt kész volt.

Az ár amit írtál az meg eléggé túlzás, két sárvédő csere és küszöbvég javítás szerintem kb 40e, a fényezés meg kb 60e és rendesen eldolgozva mindent olyan 5 nap alatt lenne kész. Csak hát gyanítom foglalkoztak közben mással is...

Előzmény: dui1985 (14933)
dui1985 Creative Commons License 2016.03.14 0 0 14933

Nem vettem magamra. :) 5 napot mondott nekem, reálisnak tűnt erre a munkára, mert végülis a két sárvédő az új volt, csak beállítani meg fényezni kellett, a küszöb első 10 cm-ének javítása meg úgy gondolom, hogy emellé simán beleférhetett volna. Ha mondjuk még rászántak volna 2 órát pluszban, biztos meg lehetett volna csinálni rendesebben, mert nem volt annyira gatya állapotban.

 

Előzmény: Steven 68 (14932)
Steven 68 Creative Commons License 2016.03.14 0 0 14932

Esküszöm,hogy nem a rosszindulat szólt belőlem amiért ezt kérdeztem. Ám ha józan parasztésszel gondolkozunk akkor ennyi hibát, hogyan lehet megcsinálni gyorsan, és jól. Egy jól elvégzett munkát sohasem lehet hamar megcsinálni, arra idő kell én szerintem. Én azért szoktam megkérdezni,hogy mennyi időt szán a javításra,ha hamar kell akkor általában nem foglalkozom vele.    " A gyors munka a selejt bölcsője"    Ettől függetlenül sajnállak mert nagyon átvertek !

Előzmény: dui1985 (14931)
dui1985 Creative Commons License 2016.03.14 0 0 14931

Nem hiszek, tisztában vagyok vele, hogy bottal ütheten a pénz nyomát, valószínűleg mikor szerdán fel fogom hívni, akkor még neki fog feljebb állni, hogy én mit bírálom felül a szakember munkáját. Jóvanazúgy, kívülről szép, belülről meg max a rozsda nézi.

 

Azt nem említettem meg, hogy mindkét alkalommal 30-30 km-el több volt a kocsiban, mint mikor leadtam, és persze erről sem esett egy szó sem (forgalmi nálam volt).

 

Beszélek az emberrel szerdán, és ha semmi pozitívum nem lesz, akkor utalást fogok tenni ide a műhely fellelhetőségére, pontosan nem akarom leírni, mert a végén még engem fog feljelenteni hitelrontásért... 

Előzmény: Steven 68 (14930)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!