Mit tettem:)))
En egyebkent viccnek szantam, de az sem baj, ha komoly dolgok is elofordulnak, hiszen valojaban erdekes gepeknek tartom a traktorokat, es tenyleg elvezem, amikor rovid idokre beszabadulok a nagyapameba...
Most lehet, hogy újgazadag bunkónak fogtok nézni, pedig a vagyonunkat már a 90-es évek elején szereztük (annak legalább már 10 éve tehát elég régen) a családunk régen fölmüvelésbol élt, de azért elmondom, hogy milyen gépeink vannak. Apámnak egy Dzson Déér S-osztálya van, anyámnak egy 30 millás Nyú Hollandja M3-asa van. Nekem (pedig csak 22 éves vagyok)egy hatalmas Lambordzsini. Amikor megyünk ki a föddünkre mindígg levijjogom és ledudálom a lassú MTZ-ket és szar kórejai és jappán vackokat. Egyébként utálom a sok kis taknyos gyereket akiket, a gazdag szülok beleültetnek egy jó gépbe.
Az Audi kontra BMW topic nyomán.
Ha lemész az Alföldre, ott rengeteg U-28-ast találsz még.(kisdutra, 2 henger, no kabin, 28 le)
Mindmáig ódákat zengenek róla a "farmerek".
Sőt, mikor Németben melóztam, ott is visszasírták a 6 hengereseket,merthogy volt nekik.
Nemhiába: a KGST az KGST. (csak az a sok xar IFA tűnne már el az utakról)
A piros Belorusz: Ha a t-25-öt megszorzod 2-vel, kijön 4 henger + léghűtés. Szerintem Te erre gondolsz, becses neve az öszvérnek: Jumz.
Egyébként az MTZ = Belorusz, ha jól tudom.
Harvester + Combine-> it's true
Tractor means : Hód -ha yol emléxem.
Még fősuli alatt voltam kint a németeknél egy ideig melózni farmgyakorlaton, Fortschritt 303 D, 323 E és John Deere.
Tcaoe mestert kiegészítve télleg nem nagy szám.
Egyszer lejtőn álltam meg, váltó "P" fokozatba, motor leállít.
Demivelhogy csak "N" ben indít az elektronika, a lejtőn befeszült váltófogaskerekeknek hála "P" fokozatban maradt. Meg kellett tolni felfelé 5-10 cm-t az egész gépet, hogy ki lehessen venni üresbe. Szerencsére volt kéznél egy másik gép.
Bocs a rétestésztáért, de posztgrad óta a traktor szót sem mondtam ki.Most kikívánkozott.
En ugyan nem vagyok hozzaerto, de a szomszedunknak van egy mini-gazasaga. A geppark, nagyjabol: 2x Zetor Crystal (piros-fekete szogletes), 1x John Deere, 1x Claas Dominator kombajn, 1x piros kocka nagy Belarus (ami megteveszto, mert olyan, minhta MTZ lenne, de megsem az)
Szoval, ha mar hajnali otkor arra ebredek, hogy kiesek az agybol mert inditja a gepeit, csak` megnezem mivel zorog :-)))
A kis MTZ valoszinuleg a leirt tipus lesz, mert az ismeros. Van egy osztalytarsam, aki igazi traktor-fan, nekik is van tobb trakijuk (dolgoznak vele), o biztosan fejbol vagja az osszes idevago muszaki adatot. Most eppen mezogazdasagi fosuliba(?) jar, Szarvasra talan.
udv!
ui:trefas tanyasi tenyek: a kombájn angolul combine. Ki gondolta volna? (A harvester allitolag csak kukoricara valo gep...)
Bazzeg a RÁBA STREIGER elhúz legalább három MTZ 82-est. A Rábaval mifelénk úgy szántanak, hogy háttal hozzákotnek két MTZ-t amik a Rábaval ellentétes irányban probálnak menni. De a RÁBA elhúzza oket, és az MTZ-ék túlpörgo kerekei szántanak 1m méllyen.
Képeket kérnék RÁBÁKról Kilovetzekrol a topikba. Elore is köszönöm.
Egy ismerősnek van mini-MTZje. Olyan, mint a nagy, csak kissebb és 2 hengeres. A klímáról 3db. állat cooling fan gondoskodik, a kényelemről a fém ülőtálca. Az extra felszerelésként szinezett üvege van. Nekem nagyon tetszik :-)
A szomszédunk most vett John Deer-t, nem hozhatták el a márkakereskedésből amíg nem végezték el a tanfolyamot rá. 3 napos intenzív képzésésen vettek részt!!
Szintén a közelben van John Deer kombájn. Az a megtiszteltetés ért, hogy működés közben mehettem rajta kicsi :-). A felszereltés a következő volt (nem poén): hűtőszekrény, kagyló ülés, board computer, légkondícionáló, sztereó magnó, tempomat, rádiótelefon zajszigetelt fülke, automata váltó és természetesen szervó... Hát, én még nem láttam ilyet belülről, le is esett az állam mentén... (az ára pár évvel ezelőtt volt 20 millió Ft...)
Bár mindkét traktormárka csodálatos, a vitának nincs értelme. A legkirályabb traktor a nagy Rába, szintén jó a Kilovetz(remélem jól írom). A haveroméknak van egy nagy Dutrájuk, 160 LE-es Styer motorral. Ezek a király gépek. Ha van valakinek képe az elöbb emlitett traktorokról, akjkor rakja ide fel a fórumra. Akkor kitudnánk elemezni, öszzetudnánk hasonlitani öket a Zetor és az MTZ képekkel.
A kultivatort azt kombajnra szerelik... asszem. Az eszkalatort nem ismerem, csak az exkavatort(de azt hiszem nem ugyanaz a ketto).....
De azt tudom, hogy az MTZ a Zetortol lopta a licencet, csak ok terjesztik magukrol, hogy ok a feltalalok:))
De most volt az RTL-en a Traktormániában, hogy az MTZ lesz az első száriatraktor, aminek aktív felfüggesztése ,meg 4kerékkormányzása lesz! Ja és a fék: 4 hűtött tárcsa!
Ez igaz, de keskenyebb is. Ez mutatja, hogy sporoltak az anyaggal!:)) Tekintve, hogy az ulesen kivul hatul csak a gumi rugozik, ez a peresseg nem biztos, hogy elony...:)) Tehat: a Zetor egyertelmuen kenyelmesebb:)))
Komoly: az oldalankent kulon fekezheto kerekek miatt olyat lehet veluk csapatni, hogy hihetetlen. Hetvegen valszeg meglatogatom a nagypapit:)))(ha lesz meg ho)