Még egy kicsit a téli üzemről... Mielőtt megvettem a Jazz-t, sokat olvastam arról, hogy nagyon gyorsan koszolódik, gyorsan felszívja a hátsó ajtajára a koszt. Ezért már úgy kértem az autót, hogy legyenek rajta sárvédő műanyag elemek. Amikor megláttam ezeket, nem hittem el, hogy ekkora méretben hatékonyan vissza tudnák tartani a saras mocskos vizet, pedig meglepően jók. Mindenkinek ajánlom, akinek esetleg az autó oldalának és hátuljának gyors bepiszkolódásával gondjai lennének. Darabja 5000 Ft a Hondánál, ennyit simán megér.
Hmmm, autópályán 120-al max. hóvégén szoktam menni, a Jazzben 160-nál sincs semmi veszélyérzetem, ellentétben 10-15 évvel korábban egy Skoda 120-ban már 120 fölött elég hajmeresztő érzés volt az iram ;-) Biztos csak szokás kérdése, de már rég nem azokban az időkben járunk, ahol a 160-170 húúú de nagy sebességnek számít... ha valakinek sietős és nem fél a sebességtől, nem a Jazzen fog múlni...
Ha jobban utánanézel nem sebességről írtam, hanem fordulatszámról ;-)
Az 1.4-es 3000 rpm-nél kb. 100 km/h-val, 6000 rpm-nél kb. 180 km/h-val megy, ebből is látható, hogy miért nem a sebességhez viszonyítottam a fogyasztást, bár gondolom a fordulatszámhoz sem lehet 100%-osan, mert ott is fellépnek különböző gátló erők, de biztosan kevesebb, mint a sebesség esetében...
A melyik város dologra visszatérve, láttam én már városban 7L-t fogyasztó 2.0-s Alfát, csak ugye az egy olyan város volt, ahol - nem vicc - a "dugó" az volt, ha elsőre nem jutottál át a lámpán :)
nem biztos, hogy igaz az, hogy 5500-nál kell elváltani, és nincs értelme tovább huzatni. hogy miért? mert ha 500-zal később váltasz, a fordulatot is feljebb fogja ejteni, nagyobb teljesítményhez. elképzelhető, hogy ez ideálisabb, motorfüggő.
Nagyon sokat számít egyébként, hogy milyen napszakban, és melyik városban megyünk. Én sokszor szoktam túlórázni, és 7 óra körül már nem _annyira_ vészes a forgalom, így jön ki 7.3-ra a városim. Most viszont 6.3-at mutat a fedkomp, az ünnepek alatt végig jó forgalom volt. Na persze ezekben az adatokban érzésre halál lazán lenne még mínusz fél liter, ha nagypapásan vezetnék.
egyébként drasztikusan kéne neki nőnie, mert a sebességgel négyzetesen arányos a légellenállás és az arra fordítandó teljesítmény :) (ezért is van, hogy egy 100-120 LE-s autó a 200-at ostromolhatja végsebességben, míg egy 200-240 LE-s nem megy 400-zal :) )
Bocsi, ha félreértelmezhető voltam. Valami olyat próbáltam kifejteni, hogy ha tartósan erre használja valaki, akkor számolnia kell a következményeivel és általában ezt felejtik el az emberek. Az egyedi/kivételes esetek nem ide tartoznak.
Mindenesetre, ha valaha is 170-nel kellene mennem a Jazz-el, nem érdekelne a fogyasztása közben. Valszleg azzal lennék elfoglalva, ami miatt ennyivel megyek :-)
Ha ezzel a hozzászólásoddal (burkoltan)arra céloztál hogy én nem rendeltetésszerűen használom a Jazz-t (170-el megyek) akkor az igazsághoz az is hozzátartozik hogy a kocsi 9. hónapja van meg és eddig összesen 4 alkalommal tettem vele ilyet! Ebből 3x nagyon jó okom volt rá! (Vannak szituációk, amikor sem pénz sem gép nem számít az emberrel szemben. Szerintem).
Még soha nem szerettem ennyire kocsit mint a Jazz(nem ez az első autóm :-)).
Szóval csak tisztázni szeretném magam én nem vagyok egy Jazz gyilkos!
Abban meg kételkedem hogy egy japán motor tönkremegy mert pl évente 4 szer a maximális teljesítményét vagy ahhoz közelit kihasználták.
Üdv:
Zsocc
A baj a tartókar hosszával van, mint említettem. Minél hosszabb, annál nagyobb a kilengés (látható rezgés), nemde? Ha egy kemény valamivel rögzítenéd félúton, akkor a kilengés lecsökkenne vagy már nem lenne látható.
Reggel észrevettem, hogy baromira remeg a középső visszapillantó... Átnéztem a rögzítést, a teljes felfüggesztést, a motortartó bakokat, de semmi rendellenest nem találtam. Aztán észrevettem a csomagtartóban a mélyládát... :)
Rossz hír, hogy hibát kell jelentenem: a jobb első ablakom már nem szeret felfelé menni, csak lefelé.
Ilyen nekem is volt, gond nélkül kicserélték a jobb-első ablakemelő kapcsolóját a szalonban.
Naugyehogyugye? Van itt gond! Mégse zárjuk be a topicot! :-)
Viccet félretéve, tényleg gond van. Párásodik a bal-első fényszóróm. Gondolom ezt is gariba cserélik majd, csak arra leszek kíváncsi, hogy milyen ország van rajta a "Made in" után. Ha a japók hibáztak, akkor azért gáz, ha csing-csung alkatrészt tettek be, akkor meg azért, mivel ez nem egyedi eset, már a népítéletek közt is olvastam, hogy 100 km után cserélni kellett.
Egyébként az a királyság hogy ebben a topicban a fogyasztás és a párásodás amiről összesen tudunk beszélni, mert egyszerűen másba nem nagyon lehet belekötni...
Gondolom, a fogyasztást kilőhetjük, KIT pontatlanságát ráfoghatjuk a benzinkutasokra (kivételt jelentenek persze a "becsületes benzinkutasok"....húúúú ez olyan, mint a "román környezetvédelem". Külön-külön mindkét szó értelmes, de együtt...), a párásodásra meg ott vannak a párátlanító dezodorok-folyadékok-szuperlötyik (kivéve a Prevent-et és a Gyevi bírót).
Szóval kilőttünk minden témát. Mindenki felejtse el ezt a topicot és élvezze a Jazz-elés örömét! :-)
Írhatunk bármit. Ez a magyar mentalitás. Véletlenül sem arra használjuk a dolgokat, mint amire valók. Az "átlag magyar" vett egy Jazz-t és azt hitte, hogy ez majd megy 170-nel tartósan, jól elfér benne és majd jól nem fogyaszt. Hát nem. Illetve elfér és nem is fogyaszt, ha arra és úgy használja, mint amire tervezték, de nem száguldásra való.
Nincs autózási kultúránk, ígyhát azt sem tudjuk, hogy a touring mit jelent. Persze, mutogatunk nyugatra, hogy bezzeg überék a Passattal tudnak menni, de még mindig tévedünk. A sógorom tegnap jött haza Ausztriából és mondja, hogy ahol ő 110-zel ment a Subaru wrx-ével, ott a Passat még 50-nel is riszálta a se..ét, ergo még ők sem tudják, milyen autót hol szabad használni. A hóhoz összkerekes autók kellenek, jó gumikkal, a városba kicsik, kis motorral, a pályára meg nagyok, nagy nyomatékkal alacsony fordulaton, a vízre hajó, a levegőbe meg repülőgép. Ennyire egyszerű, mégsem tudják sokan felfogni. Vitázhatunk és bizonyíthatjuk a magunk igazát, ha a túloldalon nincs befogadó-egység. Akár a budiba is mondhatnánk, majd lehúzhatjuk.
Jó autó a Jazz és nyaralásra is ezzel megyünk, mert elfér benne minden és mindenki, ráadásul a gatyánkat sem hagyjuk a benzinkúton, de nem mehetünk vele 170-nel, mert nem biztonságos sem magunkra, sem másokra nézve, ráadásul hamar kinyírjuk vele a kicsikét.