Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

almacsiga Creative Commons License 2006.01.06 0 0 7173
Most akkor kinek van több "jogosultsága" a belső sávban haladni ?

1. annak aki 130-cal előz egy 120-zal közlekedőt, vagy
2. aki 180-nal száguldozik

Vagy úgy is feltehetem a kérdést, hogy akkor most ki fékezzen a másik miatt ?

1. aki szabályosan közelekedik 130-cal és szeretne előzni, vagy
2. aki 180-nal jön és biztos nagyon sietős dolga van...

Csak magánvélemény: senki se háborodjon fel, hogyha előtte, egy szabályosan közlekedő autó miatt lassítania kell.

Moderálni pedig leginkább mindenkinek saját magát kéne és akkor valószínűleg kevesebb baleset lenne és kevesebben halnának meg mások sietős ügyei miatt az utakon.
Előzmény: Törölt nick (7172)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.06 0 0 7172

Pontosan a tartosan bennmaradni az kulsoben felgyult sordarabok vegig elozese

 

Ha belatahto tavon belul nem kell ujra elozni akkor  kell a kulsoben haladni.

Mert autopalya es nem szlalompalya es nem is setapalya....

 

 

Ha meg KRESZ-t idezunk akkor ez is oda tartrozik am...

 

(2) ...... Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.

 

5) Ha a forgalom sűrűsége folytán a forgalmi sávokban összefüggő járműoszlopok alakultak ki, forgalmi sávot változtatni csak abban az esetben szabad, ha a vezető bekanyarodásra vagy megállásra kíván felkészülni.

Arrol nem beszeleve, hogy mindenutt ottvan a:

"hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza"

 

...es ebben nincs am szo SZABALYOS sebessegrol CSAK GYORSABBAN haladorol!!!!

Azaz a feltartas akkor is tiltott, ha en eppen 180-al jovok mogotte...

 

Sokan nem kepesek ezt se felfogni es moderalni akarnak :-(

Sot mutagatjak, hogy 50 meg 90 meg 130......ahelyett, hogy engdennek az utamra.

 

Van arra hatosag aki majd moderal, a

belesetveszely pedig jol merhetoen kisebb ha elengedik a gyorsabbat,

mintha szivatjak.....

 

 

 

Előzmény: jazzuser (7171)
jazzuser Creative Commons License 2006.01.06 0 0 7171

Feltételezem a tartós bentmaradást úgy kell érteni, hogy folyamatosan előzzük a jobbsávban akár 100-200 méterenként haladó autókat... Annak semmi értelme, hogy ide-oda váltogassuk a sávokat (kivéve ha hátulról gyorsabb jön), ami 140-es tempónál már veszélyesebb is, mint egyenesen haladni a belső sávban, aztán ha egyedül maradtunk akkor lehet szépen tartósan menni a jobbsávban...

Ha nem megyünk elég gyorsan akkor mindig jön egy méggyorsabb, nekem is az a tapasztalatom, hogy -100 vagy 140+ az ideális tempó... a Jazz is szereti.

Előzmény: konyak_ad (7167)
lakika Creative Commons License 2006.01.06 0 0 7170
Darabja 5000 Ft, azaz 4*5000 = 20000 forintba kerül a gyári sárvédő szett. Ez a honda áraihoz képest szerintem egészen elfogadható.

Laki
Előzmény: vw_akos (7162)
Davidovics P. Creative Commons License 2006.01.06 0 0 7169

Természetesen nem veszem magamra. A 120 nem úgy értendő persze, hogy tempomat-szerűen kell haladni. Sokan nem figyelik a mögöttes forgalmat, kihajtanak és pár km/h-ás sebességkülönbséggel előznek, vagy belsőben marad, és satu a kamion mögött. Mindkettő veszélyes.

 

Már sokféle variációt kipróbáltam: 110 tartós, 140 tartós. Utóbbi a sok mazsola és kamion miatt sok sebességcsökkentésre kényszerít, ráadásul kamionosék úgy gondolják, hogy mivel az ő sebességlimitjük 90 km/h, ezzel vígan előzhetik a 88-cal haladót.  Akkor is kimennek, ha villogsz előre, és láthaóan sokkal gyorsabban érkezel.

Előzmény: Törölt nick (7166)
konyak_ad Creative Commons License 2006.01.06 0 0 7168
totalcar.hu/kresz

36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad.
Előzmény: Törölt nick (7166)
konyak_ad Creative Commons License 2006.01.06 0 0 7167
Nem eleg gyors, hogy tartosan a belsoben maradhass!

Tartósan NE maradjon senki a belsőben!!! Hé!

Tanulni ken az utopalyazast is sokaknak

Ez bizony nagyon igaz! Rád is! :(
Előzmény: Törölt nick (7166)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.06 0 0 7166

....120-al igen az nem olyan veszes, de

azzal erosen utalni fognak a palyan.

 

A 120 a leheto legrosszabb tempo! a palyan.

Nem eleg lassu, hogy ne kelljen gyakran a belsobe is bemenni

Nem eleg gyors, hogy tartosan a belsoben maradhass!

 

Tapasztalatom szerint az elvart utazo sebesseg 140+-5 km/h

Ezzel a belsobol ritkan kell kilepni a kulsobe, hogy

a haladosabbak eltudjanak menni.

 

Aki nem akar a belsoben haladni az meg 100-110 kornyeken elvan a kulsoben.

 

Csak a barmai ne 5-osben kezdenenek aztan elozni a kikimelt 1200-es

kisautokkal ezzel szepen fekezesre kenyszeritve a

belsoben addig normalisn haladokat es aztan

hosszu-hoszzu ideig elozik a teherautot.....aaaa.

 

Tanulni ken az utopalyazast is sokaknak es

rajonni milyen veszelyes

a nem a kialakult ritmus szerint autozni.

 

Akar palya, akar orszaguton, akar varosban.

 

P.S.

 

A fentiek nem ertendok feltelenul konkretan szemelyre szolonak.

 

Csak nagyon tudom utalni a csak azert is szabalyos tempoval megyek

meg az en nem sietek keruljon ki mentalitast....de kikerulni nem lehet am

mert meg a fenykurtos keresre  is ugy csinal mint aki nem lat tukorben!

Előzmény: Davidovics P. (7163)
konyak_ad Creative Commons License 2006.01.06 0 0 7165
Egyébként ugye a 120 km/h-s utazó elérése előtt megfelelően be van melegítve a motor?
Előzmény: Davidovics P. (7163)
konyak_ad Creative Commons License 2006.01.06 0 0 7164
Khm, Te viszont nem autópályatempóval mész. Én a megengedett 130-ra gondoltam, ami mondjuk óra szerint 140 körül lehet.
Előzmény: Davidovics P. (7163)
Davidovics P. Creative Commons License 2006.01.06 0 0 7163

Erre utalva írtam én annó, hogy nem kéne annyira isteníteni a csak autópályán használt Jazz-eket.

 

Akkor ezzel (ismét) nem értenék egyet... Az autópályás haladás nálam nem egyenlő száguldással. A legjellemzőbb tempó a 120 km/h, az ahhoz tartozó fordulatszám pedig igen üdvös a motornak. Nincsenek hirtelen terhelésváltások, nincsenek felesleges kapcsolások. Nincsenek rövid utak. Ilyen tempónál nincs olyan érv, ami nem mellette szól.

Előzmény: konyak_ad (7152)
vw_akos Creative Commons License 2006.01.06 0 0 7162

Darabja 5000 Ft a Hondánál

 

Darabja=1 db vagy 1 pár? 20k-ért inkább elnézem, hogy koszos, de tizet megér.

Előzmény: lakika (7136)
vw_akos Creative Commons License 2006.01.06 0 0 7161

valami 6-20 m pontossag remlik meresenkent

 

Ez már régen volt. Clinton elnök döntésére európai idő szerint 2000. május 2-án hajnalban megszüntették a GPS pontosságának mesterséges rontását. Azóta 1-3 méter vízszintesen. A gagyi vevőké 5-15 méter, ha erre gondoltál, akkor igazad van.

 

Az útkanyarulatok önmagukban szintén nem jelentenek nagy eltérést, de a fenti 1-3%-os pontatlanság és ezen eltérések szorzata, már ugyanannyira hihető csak, mint a km-óra pontossága.

 

A kerekek kerülete*váltóáttét*fordulat talán pontosabb. De kinek van kedve méregetni? :-)

Előzmény: Törölt nick (7157)
csomitarto Creative Commons License 2006.01.06 0 0 7160
Hello lakika!

Köszi a gyors reagálást.
Akkor jól sejtettem, hogy nem jól rakták fel a sárvédő műanyagot.
Valószinű, hogy akkor az elsőre való, a kialakításáról ítélve.
Hát ez ma egy szakszervíz?!
Jajjjj Nekünk!
Hová vigyem ezek után olajcserére?
HÁÁT, magad uram ha...
Lehet, hogy elnevezem magam Fószernak?! (szlengnév: manus, ember stb.)
Na köszi, mégegyszer.
Üdv
Előzmény: lakika (7158)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.06 0 0 7159

"Egyébként be is b..na, ha csak 250-et bírna ki a motor. Előző autómban (Galant) állítólag 430e körül volt és nem volt semmi baja."

 

...errol azt gondolom, hogy ezek az utobbi evekben

tervezett kicsi, de porgetve hasznalando motorok,

jo ha atlagban kfogjak birni a 250 eKm-t.

 

Raadasul ezek mar bizony uzleti szempontokbol kiindulva

eleve nem tartosra vannak tervezve

hanem jol megfontolt modon ELETTARTAMRA.

 

(affele TESCO gazdasagos autok)

 

A jol megfontolt pedig ugy saccolhato, hogy

a nagyobb piacokon szokasos eves futott kilometer mellett

kibirjak az ott elvart 5-6 eves auto lecserelesi idotartamot.

 

A jol megnyujtott szerviz periodusok is ezert jelenhettek meg elsosorban

es nem azert mert a technologia annyit javult hirtelen.....

 

Az, hogy a 7-10 eves auto gazdaja meg sziv majd estelg ... az kulon jo bolt.

 

Arrafele az ujauto vevo jelolteknel 

nem igazan szokas 8-10-12 evig hasznalni egy autot.

 

Aki megis ilyen mar "lefutott" autoval jar

az meg olyan olcson veszi meg ugyis, hogy

abab az arba belefer egy motorgeneral ha ugy adodik...

 

Szoval nem indulnek ki abbol, hogy

mit birt ki egy 10-15 evvel ezelott fejlesztett

anaygtechnologiai szempontbol sokkal kevesbe kihasznalt motor

mai szemmel szinte lassujaratu motor.....

Előzmény: konyak_ad (7152)
lakika Creative Commons License 2006.01.06 0 0 7158
Kedves Fószer :-)
A hátsó sárvédőidet rosszul rakták fel, természetsen a hátsó kerekek mögé kellett volna. Ez a két kis műanyag darab hihetetlenül jól ki van találva, rengeteg vizet megfognak. Én sem hittem, kicsit csalódott voltam, amikor először megláttam őket még a márkeszervízben felszerelve - főleg hogy nincs is rajtuk Honda logó :-) - de tényleg nagyon hatékonyan működnek.

Laki
Előzmény: csomitarto (7149)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.06 0 0 7157

A GPS mennyire is mond igazat a szamolt sebessegre nezve?

 

Tudtommal masodpercenkent frissul a pozicioja....

es valami 6-20 m pontossag remlik meresenkent,

muholdszamtol fuggoen az abszolut poziciora

 

Ami rovidtavon durva hibat okoz a szamtanban.

egy 200 m-es szakaszon pl. 6-20% lehet a meresi hiba.

 

Hosszabb tavon meg egy enyhe kanyar, vagy lejto

tud hasonlo tobb %-os hibat okozni , szerintem.

 

Mert a megett ut nem lesz azonos a kezdo es veg pozicio kozti egyenes hosszaval.

 

Ha meg kis szakszokbol integralja az utat

akkor sem sokkal jobb a helyzet asszem,

bar ezt nem gondoltam most vegig.

 

 

 

 

Előzmény: vw_akos (7156)
vw_akos Creative Commons License 2006.01.06 0 0 7156
Régen a trafikat 10%-kal a megengedett sebesség fölé állították (60-nál 67-re), merthogy ennyit csalhat a km-óra. Ma a megengedett sebesség + 4-re állítják és a mért értékből levonnak hármat, mondván, hogy ennyi a műszer pontatlansága, a km-órák pedig nem csalnak lefelé. Ez alapján állapítják meg a bírságot (legalábbis a kollégámnak küldött határozat alapján, aholis 50-nel ment a 30-as táblánál és 47-ért büntették, a fent leírt indoklással).
Előzmény: konyak_ad (7153)
békéscsabai Creative Commons License 2006.01.06 0 0 7155
Köszi!
Előzmény: vw_akos (7154)
vw_akos Creative Commons License 2006.01.06 0 0 7154
Arrafelé dolgoztam. Láttam reggelre Kromofággal leöntött Vectrát és a parkolók tele vannak üvegszilánkokkal. De ez gyakorlatilag bárhol igaz Pesten (Zuglóban kétszer törték fel az autómat 1 év alatt, pedig ott még a lakók is szerveztek őrjáratokat). A Béke utca túloldalán van egy benzinkút, ha nagyon félted a légzsákodat vagy a felnijeidet, akkor ott keress helyet magadnak és 5 perc alatt visszaérsz gyalog. Más ötletem nincs.
Előzmény: békéscsabai (7150)
konyak_ad Creative Commons License 2006.01.06 0 0 7153
Egyébként az előző verdát lemértem GPS-el, és pontosan 10%-ot csalt, 60/54, 100/90... Viszont az ilyen autópályás és falusi mérők majdnem pontosra hozták ki. Már mástól is hallottam, hogy többet mértek ezek mint amit az óra mutatott, nekem frankó kis összeesküvés-elméletem van rá ;)
Előzmény: vw_akos (7146)
konyak_ad Creative Commons License 2006.01.06 0 0 7152
Erre utalva írtam én annó, hogy nem kéne annyira isteníteni a csak autópályán használt Jazz-eket.

Egyébként be is b..na, ha csak 250-et bírna ki a motor. Előző autómban (Galant) állítólag 430e körül volt és nem volt semmi baja. Persze ez-az elkopott és cserélni kellett, de hát Istenem.
Előzmény: Törölt nick (7147)
vw_akos Creative Commons License 2006.01.06 0 0 7151

Legyen atlagban egy ilyen kis motor elvart elettartama 250 eKm

 

Jó a feltételezés, de én úgy gondolom, ez már a hazai használat által csökkentett élettartam. Ideális helyzetben (ha tartósan 100-zal használnánk), elmenne 4-500 k-t is. Itt jön be a "nem megfelelő" használat (hidegen padlógáz, rövid utak, lámpánál gyorsulási verseny, néha180 km/h, dugóban ácsorgás -ami növeli az üzemórát, de nem jelent megtett kilométereket, stb...) és természetesen igazad van abban, hogy a gyakori és tartós "túlhajszolás" még ezt a lerövidült élettartamot is tovább csökkenti.

 

De van olyan tulajdonos, aki újkorától 250 k-ig használja? Szerintem nincs (kivétel a céges autók). 50-60 k-nál mindenki eladja, addig meg nyomja neki. Aki meg használtat vesz, az próbál megérzés-hangok-küllem alapján dönteni és tisztában van azzal, hogy amit vett, az használt, ezért is olcsóbb, mint az új. 3. tulajdonostól felfelé meg már annyit esett az ára és minősége, hogy azok az emberek, akik megveszik, már nemigen törődnek az autó előéletével és állapotával, csak menjen még pár évet. Úgyhogy csupán élettartami szempontokat figyelembevéve tökmindegy hogyan használják, ugysem tudják meg, meddig ment vagy ment volna.

 

A fő szempont a biztonság/vakmerőség és a többletfogyasztás lehetne. Aki ennyivel megy, az tudja, hogy kockázatot vállal, úgyhogy csak a fogyasztás marad bent a körben, amit nem is értek, miért kérdéses? Ilyen sebességnél sok oszt kész.

Előzmény: Törölt nick (7147)
békéscsabai Creative Commons License 2006.01.06 0 0 7150
Lakik-e közületek valaki Pesten a XIII. kerületben a Keszkenő Futár utca környékén?
Mennyire veszélyes éjszaka kint hagyni az utcán az autót?
csomitarto Creative Commons License 2006.01.06 0 0 7149
Hello Jazztársak!

Mindenek előtt Boldog Újévet és balesetmentes vezetést kívánok minden fórumtársnak!
Egy hónapos, és négy napos a Jazzykám! (1.4 LS)
Én már egy vén fószer vagyok (54), de beleszerettem ebbe a kis csodába.
Hibái persze, hogy vannak, de eltörpülnek a többi kategória társához képest.
Közvetlenül előtte egy Off C Corsám volt.
Hát ég és föld a kettő!
Párásódás, sebváltóremegés, ülésremegés nekem is előjöttek...és nincs tovább!
Remélem, hogy nem is lesz.
Dicsérni már annyian dicsértétek, szidni meg a fentieken kívül nincs okunk rá.
Más.
Lakikától kérdezném, hogy a hátsó sárvédőt, hogy rakták fel?
Nekem a hátsó gumik elé rakták. Lehet, hogy én vagyok naiv, de a régi autóimon a hátsó kerekek mögé voltak felszerelve a gumik.
Azok még gumik voltak, de ez két kis műanyag darab, és nekem így semmit nem érnek.
Vagy igen?
Üdv:Pali
Előzmény: lakika (7136)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.06 0 0 7148

"Ha folyamatosan menne akkor 5000/24=~174 nap es szevasz..."

 

hoppa 4167/24=~174...

 

(valamit akartam az 5000-el is irni, aztan ugy maradt)

Előzmény: Törölt nick (7147)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.06 0 0 7147

meg par gondolat a tartos porgteshez...

 

Ne feledjuk, hogy a 7.-es fizika szerint E=(m*v*v)/2

azaz 2x akkora fordulathoz 4x akkora energiat kell

a dugattyu kornyeki mechanikanak kezelgetnie, ami

a motor  elettartamara is hasonlo hatsu, azaz

a porgetve hasznalt motor aranytalanul

hamarabb megy tonkre....ahogy mondani szokas

"a motor szet lett hajtva"

 

Mellesleg nem szokas belegondolni abbasem,

milyen rovid is valojaban egy motor elettartama.

 

Legyen atlagban egy ilyen kis motor elvart elettartama 250 eKm

Atlagosan 60 km/h tempoval szamolva ez 4167 ora.

 

Ha folyamatosan menne akkor 5000/24=~174 nap es szevasz...

 

A porgetes ezt a rovid elettartamot is 

NEM aranyosan rontja, hanem gyorsabban.

 

Ezert nem mindegy hasznalt auto vetelnel, hogy

hol es hogyan hasznaltak a gepet.

vw_akos Creative Commons License 2006.01.06 0 0 7146

Valaki mérte már egyébként GPS-el vagy akármivel, mennyire hiteles az óra?

 

M7 végén van egy mérő. Bár ez is csal rendesen, mert a külsőben nem ugyanazt méri, mint a belsőben, de olyan -5% a valós érték az órához képest, legalábbis 110-zel nekihajtva. Majd valamelyik nap megnézem 60-nál is, bár hülyét fognak kapni a mögöttem jövők.

Előzmény: konyak_ad (7135)
jazzuser Creative Commons License 2006.01.06 0 0 7145
Természetesen nem a sárga "időgépedre" céloztam, mivel az nem széria autó ;-) ...de próbáltad már a Jazz sport változatát?
Előzmény: S135RR (7143)
konyak_ad Creative Commons License 2006.01.05 0 0 7144
Ezt sajnos nem értem. Asszem túl fiatal vagyok hozzá :)
Előzmény: jazzuser (7139)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!