Most akkor kinek van több "jogosultsága" a belső sávban haladni ?
1. annak aki 130-cal előz egy 120-zal közlekedőt, vagy 2. aki 180-nal száguldozik
Vagy úgy is feltehetem a kérdést, hogy akkor most ki fékezzen a másik miatt ?
1. aki szabályosan közelekedik 130-cal és szeretne előzni, vagy 2. aki 180-nal jön és biztos nagyon sietős dolga van...
Csak magánvélemény: senki se háborodjon fel, hogyha előtte, egy szabályosan közlekedő autó miatt lassítania kell.
Moderálni pedig leginkább mindenkinek saját magát kéne és akkor valószínűleg kevesebb baleset lenne és kevesebben halnának meg mások sietős ügyei miatt az utakon.
Pontosan a tartosan bennmaradni az kulsoben felgyult sordarabok vegig elozese
Ha belatahto tavon belul nem kell ujra elozni akkor kell a kulsoben haladni.
Mert autopalya es nem szlalompalya es nem is setapalya....
Ha meg KRESZ-t idezunk akkor ez is oda tartrozik am...
(2) ...... Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.
5) Ha a forgalom sűrűsége folytán a forgalmi sávokban összefüggő járműoszlopok alakultak ki, forgalmi sávot változtatni csak abban az esetben szabad, ha a vezető bekanyarodásra vagy megállásra kíván felkészülni.
Arrol nem beszeleve, hogy mindenutt ottvan a:
"hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza"
...es ebben nincs am szo SZABALYOS sebessegrol CSAK GYORSABBAN haladorol!!!!
Azaz a feltartas akkor is tiltott, ha en eppen 180-al jovok mogotte...
Sokan nem kepesek ezt se felfogni es moderalni akarnak :-(
Sot mutagatjak, hogy 50 meg 90 meg 130......ahelyett, hogy engdennek az utamra.
Van arra hatosag aki majd moderal, a
belesetveszely pedig jol merhetoen kisebb ha elengedik a gyorsabbat,
Feltételezem a tartós bentmaradást úgy kell érteni, hogy folyamatosan előzzük a jobbsávban akár 100-200 méterenként haladó autókat... Annak semmi értelme, hogy ide-oda váltogassuk a sávokat (kivéve ha hátulról gyorsabb jön), ami 140-es tempónál már veszélyesebb is, mint egyenesen haladni a belső sávban, aztán ha egyedül maradtunk akkor lehet szépen tartósan menni a jobbsávban...
Ha nem megyünk elég gyorsan akkor mindig jön egy méggyorsabb, nekem is az a tapasztalatom, hogy -100 vagy 140+ az ideális tempó... a Jazz is szereti.
Természetesen nem veszem magamra. A 120 nem úgy értendő persze, hogy tempomat-szerűen kell haladni. Sokan nem figyelik a mögöttes forgalmat, kihajtanak és pár km/h-ás sebességkülönbséggel előznek, vagy belsőben marad, és satu a kamion mögött. Mindkettő veszélyes.
Már sokféle variációt kipróbáltam: 110 tartós, 140 tartós. Utóbbi a sok mazsola és kamion miatt sok sebességcsökkentésre kényszerít, ráadásul kamionosék úgy gondolják, hogy mivel az ő sebességlimitjük 90 km/h, ezzel vígan előzhetik a 88-cal haladót. Akkor is kimennek, ha villogsz előre, és láthaóan sokkal gyorsabban érkezel.
36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad.
Erre utalva írtam én annó, hogy nem kéne annyira isteníteni a csak autópályán használt Jazz-eket.
Akkor ezzel (ismét) nem értenék egyet... Az autópályás haladás nálam nem egyenlő száguldással. A legjellemzőbb tempó a 120 km/h, az ahhoz tartozó fordulatszám pedig igen üdvös a motornak. Nincsenek hirtelen terhelésváltások, nincsenek felesleges kapcsolások. Nincsenek rövid utak. Ilyen tempónál nincs olyan érv, ami nem mellette szól.
Ez már régen volt. Clinton elnök döntésére európai idő szerint 2000. május 2-án hajnalban megszüntették a GPS pontosságának mesterséges rontását. Azóta 1-3 méter vízszintesen. A gagyi vevőké 5-15 méter, ha erre gondoltál, akkor igazad van.
Az útkanyarulatok önmagukban szintén nem jelentenek nagy eltérést, de a fenti 1-3%-os pontatlanság és ezen eltérések szorzata, már ugyanannyira hihető csak, mint a km-óra pontossága.
A kerekek kerülete*váltóáttét*fordulat talán pontosabb. De kinek van kedve méregetni? :-)
Köszi a gyors reagálást. Akkor jól sejtettem, hogy nem jól rakták fel a sárvédő műanyagot. Valószinű, hogy akkor az elsőre való, a kialakításáról ítélve. Hát ez ma egy szakszervíz?! Jajjjj Nekünk! Hová vigyem ezek után olajcserére? HÁÁT, magad uram ha... Lehet, hogy elnevezem magam Fószernak?! (szlengnév: manus, ember stb.) Na köszi, mégegyszer. Üdv
Kedves Fószer :-) A hátsó sárvédőidet rosszul rakták fel, természetsen a hátsó kerekek mögé kellett volna. Ez a két kis műanyag darab hihetetlenül jól ki van találva, rengeteg vizet megfognak. Én sem hittem, kicsit csalódott voltam, amikor először megláttam őket még a márkeszervízben felszerelve - főleg hogy nincs is rajtuk Honda logó :-) - de tényleg nagyon hatékonyan működnek.
Régen a trafikat 10%-kal a megengedett sebesség fölé állították (60-nál 67-re), merthogy ennyit csalhat a km-óra. Ma a megengedett sebesség + 4-re állítják és a mért értékből levonnak hármat, mondván, hogy ennyi a műszer pontatlansága, a km-órák pedig nem csalnak lefelé. Ez alapján állapítják meg a bírságot (legalábbis a kollégámnak küldött határozat alapján, aholis 50-nel ment a 30-as táblánál és 47-ért büntették, a fent leírt indoklással).
Arrafelé dolgoztam. Láttam reggelre Kromofággal leöntött Vectrát és a parkolók tele vannak üvegszilánkokkal. De ez gyakorlatilag bárhol igaz Pesten (Zuglóban kétszer törték fel az autómat 1 év alatt, pedig ott még a lakók is szerveztek őrjáratokat). A Béke utca túloldalán van egy benzinkút, ha nagyon félted a légzsákodat vagy a felnijeidet, akkor ott keress helyet magadnak és 5 perc alatt visszaérsz gyalog. Más ötletem nincs.
Egyébként az előző verdát lemértem GPS-el, és pontosan 10%-ot csalt, 60/54, 100/90... Viszont az ilyen autópályás és falusi mérők majdnem pontosra hozták ki. Már mástól is hallottam, hogy többet mértek ezek mint amit az óra mutatott, nekem frankó kis összeesküvés-elméletem van rá ;)
Erre utalva írtam én annó, hogy nem kéne annyira isteníteni a csak autópályán használt Jazz-eket.
Egyébként be is b..na, ha csak 250-et bírna ki a motor. Előző autómban (Galant) állítólag 430e körül volt és nem volt semmi baja. Persze ez-az elkopott és cserélni kellett, de hát Istenem.
Legyen atlagban egy ilyen kis motor elvart elettartama 250 eKm
Jó a feltételezés, de én úgy gondolom, ez már a hazai használat által csökkentett élettartam. Ideális helyzetben (ha tartósan 100-zal használnánk), elmenne 4-500 k-t is. Itt jön be a "nem megfelelő" használat (hidegen padlógáz, rövid utak, lámpánál gyorsulási verseny, néha180 km/h, dugóban ácsorgás -ami növeli az üzemórát, de nem jelent megtett kilométereket, stb...) és természetesen igazad van abban, hogy a gyakori és tartós "túlhajszolás" még ezt a lerövidült élettartamot is tovább csökkenti.
De van olyan tulajdonos, aki újkorától 250 k-ig használja? Szerintem nincs (kivétel a céges autók). 50-60 k-nál mindenki eladja, addig meg nyomja neki. Aki meg használtat vesz, az próbál megérzés-hangok-küllem alapján dönteni és tisztában van azzal, hogy amit vett, az használt, ezért is olcsóbb, mint az új. 3. tulajdonostól felfelé meg már annyit esett az ára és minősége, hogy azok az emberek, akik megveszik, már nemigen törődnek az autó előéletével és állapotával, csak menjen még pár évet. Úgyhogy csupán élettartami szempontokat figyelembevéve tökmindegy hogyan használják, ugysem tudják meg, meddig ment vagy ment volna.
A fő szempont a biztonság/vakmerőség és a többletfogyasztás lehetne. Aki ennyivel megy, az tudja, hogy kockázatot vállal, úgyhogy csak a fogyasztás marad bent a körben, amit nem is értek, miért kérdéses? Ilyen sebességnél sok oszt kész.
Mindenek előtt Boldog Újévet és balesetmentes vezetést kívánok minden fórumtársnak! Egy hónapos, és négy napos a Jazzykám! (1.4 LS) Én már egy vén fószer vagyok (54), de beleszerettem ebbe a kis csodába. Hibái persze, hogy vannak, de eltörpülnek a többi kategória társához képest. Közvetlenül előtte egy Off C Corsám volt. Hát ég és föld a kettő! Párásódás, sebváltóremegés, ülésremegés nekem is előjöttek...és nincs tovább! Remélem, hogy nem is lesz. Dicsérni már annyian dicsértétek, szidni meg a fentieken kívül nincs okunk rá. Más. Lakikától kérdezném, hogy a hátsó sárvédőt, hogy rakták fel? Nekem a hátsó gumik elé rakták. Lehet, hogy én vagyok naiv, de a régi autóimon a hátsó kerekek mögé voltak felszerelve a gumik. Azok még gumik voltak, de ez két kis műanyag darab, és nekem így semmit nem érnek. Vagy igen? Üdv:Pali
Valaki mérte már egyébként GPS-el vagy akármivel, mennyire hiteles az óra?
M7 végén van egy mérő. Bár ez is csal rendesen, mert a külsőben nem ugyanazt méri, mint a belsőben, de olyan -5% a valós érték az órához képest, legalábbis 110-zel nekihajtva. Majd valamelyik nap megnézem 60-nál is, bár hülyét fognak kapni a mögöttem jövők.