Keresés

Részletes keresés

Dolmar__fan Creative Commons License 2013.10.14 0 0 69023

Elfogyott a levegő a tartályból. (csak víz van).

Mivel a vizet nem tudod összenyomni (csak a levegőt).

Ezért van az hogy néhány liter víz leeresztésekor már kapcsol.

Engedd le a vizet a tartályból, töltsd fel újra.

Ha nincs visszacsapó építs be egyet a szivattyú szívó ágába (szivattyú felé nyitva).

Ezzel a szivattyú mindíg víz alatt marad könnyebben kapja fel a vizet.

Bár a lábszelep ugyanezt tesz, de oda beszorulhat homok, stb,ezért jobb a dupla megoldás.

Előzmény: golfdva (69013)
szigma1 Creative Commons License 2013.10.14 0 0 69022

Régi gravitációs öntöttvas radiátoros fűtési rendszerbe (3/4”-5/4” fő csőmérettel) termosztatikus szelep került elhelyezésre. A rendszerben voltak ¾”-os csatlakozású radiátorok és ½” csatlakozású radiátorok is, mely ugyanilyen méretű termosztatikus szelepre került kicserélésre, sajnos előbeállítás nélküli kivitelben. Most a ½” csatlakozású radiátoros helységekben nincs meg a kellő hőmérséklet, pedig ezek vannak legközelebb - vagy legalább is nem messzebb a másikakhoz képest - a kazánhoz. A kazán szivattyú fordulatszámának megemelése nem segít a helyzeten. Korábban minden radiátor teljesen nyitva volt, 2 db 1/2"-os kivételével (!).

Kérdéseim a következők lennének:

-          Van-e gyakorlati jelentősége az előremenő illetve visszatérő szelepen keresztül történő előbeállításnak esetemben? (Mivel az előremenő szelepek már megvannak, visszatérő még nincs, - mivel régen nem volt rá szükség.

-          Ennyire megváltoztak a hidraulikai viszonyok a termosztatikus szelep és a kényszerkeringetés miatt? (Régen a 1/2"-os szelep nem is volt teljesen nyitva, most meg teljesen nyitva sem elég)   

-          Látom, hogy a Herz gyártónak van kifejezetten gravitációs rendszerre ajánlott kisebb ellenállású szelepe. Ez azt jelenti, ha nem ilyenre hanem hagyományos termosztatikus szelepre cseréltem a szelepeket akkor a fűtési rendszerem gravitációsan már nem is működne? (gondolkodom kiegészítő fatüzelésű kazánon)

-          Ha rakok be előbeállításra képes visszatérő szelepet és később csak gravitációs is szeretném használni akkor ha a termo szelep nem olyan van-e értelme a visszatérőből ilyen csökkentet ellenállásút rakni? (4 db 3/4” és 3 db 1/2" csatlakozású öntöttvas radiátorról lenne szó)

tzoltan78 Creative Commons License 2013.10.13 0 0 69021

Sajnos semmi változás, ugyanúgy egyenletlen hőmérsékletű víz megy a padlóba. Hiába a hőpaszta, a szigetelés. Ejjh...

Holnap beszélek a vaillantos beüzemelővel.

 

Egyébként még egy dolog jutott eszembe. Nézegettem a számlát, és látom hogy az ESBE ARA651-es motort adták keverőszelephez, 60 sec-es futásidővel,  miközben az ESBE a az ARA671-est ajánlja a padlóra, 240 sec-el. Ez befolyásolhatja a dolgokat? A gyári vaillant is 240 sec-es... Egyébként meg tényleg az az érzése az embernek, hogy a keverő saját magát szivatja, mert percenként oda vissza jár..

Előzmény: tzoltan78 (68999)
klaca500 Creative Commons License 2013.10.13 0 0 69020

Valahogy még is meg kellene oldanom az idei télre a kazán ki/be kapcsolását, még akkor is ha esetleg jövőre bebukom azt. A mostani a nappali lassabb lehűlése miatt egyszerűen nem kapcsol, pedig 21,5 fokra van állítva. Átszerelni nem tudom, mert eléggé szét kellene vernem a falakat a kábel miatt. Bár lehet, hogy ha bejönnek a mínuszok, akkor ez is megoldódik.

Előzmény: morgen66 (69017)
GeriSoft07 Creative Commons License 2013.10.13 0 0 69019

Vagy a szivattyuba van epitve, vagy a szivattyu es a tartaly kozott kellene lennie

Előzmény: golfdva (69015)
morgen66 Creative Commons License 2013.10.13 0 0 69018

De az nagyon sok.

Te is kitudod számolni ha egy kicsit kutakodsz a neten,elég sok adat kellene hozzá,ha nagyon pontosan kiakarod számolni.

 

De nm x 30 és 50 wattot szoktak számolni,szigetelés nyílászárótó is függ.

Előzmény: szeja76 (69010)
morgen66 Creative Commons License 2013.10.13 0 0 69017

Jól csináltad,első a szigetelés.

 

Jöhet a kondis kazán,azzal még spórolhatsz.

 

És egy kis olvasnivalóhttp://ezermester.hu/cikk-5389/Idojaraskoveto_futesszabalyozas

 

Kazáncsere nem olcsó,én nem vennék új termosztátot és szelepeket ha jövöre a kazáncserén gondolkozol.

 

Akkor érdemes lesz átnézni a fűtésrendszered,hogy mit érdemes még kicserélni.

 

 

Előzmény: klaca500 (69005)
morgen66 Creative Commons License 2013.10.13 0 0 69016

Hát igen ezt jól el baltázták.

Folyékony szigetelővel le kellet volna kenni a falat.

 

Mást nem tudsz csinálni csak a fugát szilóval kihúzni,vagy bontasz.

Előzmény: Elar (69006)
golfdva Creative Commons License 2013.10.13 0 0 69015

Köszönöm,de az hol is van benne a rendszerben?

Előzmény: GeriSoft07 (69014)
GeriSoft07 Creative Commons License 2013.10.13 0 0 69014

Visszacsapo szelep mehetett tonkre

Előzmény: golfdva (69013)
golfdva Creative Commons License 2013.10.13 0 0 69013

Szép estét!

 

Lehetne egy kérdéssel több?! a kerti"vízművem"ami egy szivattyúből és egy 120 literes bojlerből áll azt játsza velem,hogy egy ideje elég sűrűn kapcsolgatott ma meg beleerősített és 1 percenként bekapcsolt.Hurrá,előbányásztam a lábszelepet a kútból szétszedtem,pumpával leellenőriztem de esemmi baj,visszaszerelve is jól funkcionál...viszont a nyomás azonnal visszaesik a semmire a tartályon lévő óra szerint és a szivattyú is bekapcsol 1-1.2 barnál de amint 3 baron leáll azonnal esni kezd a nyyomás.

Mi lehet a gond?Nyomáskapcsoló?Tartály vagy valami lyukas lenne?Nem látok sehol sem vizet vagy nem hallom a 3 baros levegőt elszökni....

 

köszönöm.

klaca500 Creative Commons License 2013.10.13 0 0 69012

Nincs semmi baj, csak azt hittem bolondozol vele. :)

Előzmény: Elar (69011)
Elar Creative Commons License 2013.10.13 0 0 69011

Bocsánat. Csak átfutottam :)

 

Előzmény: klaca500 (69008)
szeja76 Creative Commons License 2013.10.13 0 0 69010

53 nm-es lakásomba fűtést szereltetnék. A lakás 2,6m belmagasságú földszinti, alatta pincék, garázsok. A szerelő összesen 16 kw teljesítményű radiátort számolt össze, ha az 1 kw-os törölközőszárítót is beleszámoljuk. Nincs ez nagyon  túlméretezve?

Arra is gondoltam, hogy szegélyradiátorokkal körbehúzom a lakás külső falait és felrakatok1-2 keskenyebb radiátort rásegítésnek.

Ötletek, javaslatok?

klaca500 Creative Commons License 2013.10.13 0 0 69009

Szerintem először szigetel!  :)

Apámnál hasonló volt a helyzet, csak neki fém zuhanytálcája volt. Azon egy apró tűhegynyi lukacskával, és a 40-45cm vastag salakblokk ugyan így átázott.

Előzmény: Elar (69006)
klaca500 Creative Commons License 2013.10.13 0 0 69008

Bocsi, tudom, hogy kicsit hosszú lett az írásom, de végig olvastad?

Írtam, hogy a nyár elején 12cm küső poliészter ment a falakra, a mennyezretre meg 20cm üveggyapot. Az ablakokat is kicseréltük az egyik legjobb hőszigetelésű üveggel ellátott nyillászárókra!

Előzmény: Elar (69007)
Elar Creative Commons License 2013.10.13 0 0 69007

Szerintem először szigetelj :)

Előzmény: klaca500 (69005)
Elar Creative Commons License 2013.10.13 0 0 69006

Sziasztok.

Van egy zuhanyzóm :)

A padló és fal találkozásánál nem volt kifugázva-szilózva.

 

Kint ezt látom egyre inkább. A padló vonala kb a "kéményfedő" kocka felső vonalánál van.

 

 A sziló (nyáron próbáltam) mintha használa, de az bepenészedik, feketedik - így kibányásztam. Pár hete kifugáztam, de az nem használt.

 

Létezik, hogy ott (ettől) ázik át ennyire a 40 centi vályog?

 

 

klaca500 Creative Commons License 2013.10.13 0 0 69005

Az alábbi dolgon kívűl kellene még a segítségetek.

Szóval a helyzet az, hogy tavaj télen majd befagyot a hátsónk és a gatyánk is majd rá ment a gázszámlára. Ezért február környékétől átáltunk fatüzelésre a meglévő vegyestüzelésű kazánnal. Ez valamelyest enyhített a költségeken, de inkább azért mert ha nem voltunk otthon nem volt aki megrakja a kazánt és így persze, a kevesebb fa kevesebbe is került. A vissza ütője az lett, hogy mindíg baromi hideg lakásba kellett haza menni, és másfél 2 óra azzal ment el, hogy begyújtás, majd a rendszer vizének felmelegítése és 2-2 és fél óránként kimenni megpakolni a kazánt. Egy idő után persze meleg lett, de a falak tolták, sugározták magukból a hideget és amikor kialudt a tűz, persze pillanatok alatt újra jelentősen csökkent a benti hőmérséklet. Beláttuk, hogy "sajnos" nincs más megoldás szigetelni kell a lakást. A május-június ezzel ment el. Tervezgetés, utánajárás (mit, hol, menyiért), kivitelezés. Kivűlre 12cm poliészter, a mennyezetre 20cm üveggyapot került pára áteresztő fóliával letakarva. A nyilászárókat 4-16-4-16-4 Low-e K=0,6 szigetelt üvegezésűre cseréltük. "Már alig" vártam a hideg időt, hogy megtudjuk mit is alkottunk a szigeteléssel. Mit mondjak. Baromira be jött a dolog. Eddig kétszer kellett a církót bekeapcsolni, de akkor is csak azért, mert a szobában kicsit hűvösebb van mint pl. a nappaliban. És itt kellene a segítségetek. A szigetelés előtt a nappaliban, ami egy légtérbe van a konyhával, 2-3 fokkal kevesebb volt mint a szobákban, épp ezért ide lett felszerelve a vezetékes termosztát. Itt tökre ki kellett nyitni minden radiátort, hogy kellemes meleg legyen, viszont a szobában majdnem teljesen el kellet zárni. Elég volt, hogy a radiátor felső része éppen csak, hogy langyos legyen. Most a szigetelés után megfordult a helyzet. Most a nappaliban van 1-2 fokkal melegebb. Eddig 20,5 foknál nem ment lejebb a hőmérséklet, még a múltkori -2-3 külső hőmérsékletnél sem. Persze, azért nem, mert az asszony minden nap főz vagy melegít valamit a gáztűzhelyen, este itt nézzük a tévét és ugye itt ég a világítás is a legtöbbet. Szóval ezek a hőforrások adnak annyi fűtést magukból, hogy álltatában 21-21,5 fokra fel megy a hőmérő, ami nekünk kb. elég is szokott lenni. A baj csak az, hogy így nem kapcsol be a termosztát. Tudom, át kellene tenni a szobába, de mivel vezetékes nem olyan egyszerű. Szét kellene ismét bombázni a nappali és a szoba fálát, és persze megint lehetne festeni is. Ezt szeretnénk elkerülni. Ezért gondoltuk, hogy a radiátoroknál lecserélnénk a sima szelepeket termoszelepekre és a szobába pedig vennénk egy rádiós szobatermosztátot. Ezekben kellene a tanácsotok , hogy mégis milyen termoszelepet, arra milyen termofejet (eggyenlőre valamelyik digitális érdekelne), illetve milyen rádiós szobatermosztátot ajánlanátok. Azt kellene, előre gondolkodva, figyelembe venni, hogy ha jelentősen csökkenne a szigetelés hatására a gázszámlánk, akkor jövöre beruháznánk és lecserélnénk a meglévő FÉG církót (kb. 20 éves) egy még nem eldöntött tipusú kondenzációs kazánra. Szóval olyan termosztát kellene ami a jövőbeni kazánt is tudja vezérelni. Olvasok itt mindenféle okos és hasznos kütyükről pl. külső hőmérséklet érzékelő meg hasonlók, de fogalmam sincs, hogy ezek miként befolyásolják magát a fűtést. Nem tudom, hogy melyik is vezérli. A szobatermosztát, a külső hőmérséklet érzékelő, vagy valahogy eggyütt a kettő? A lényeg, tanácstalan vagyok, hogy az idén mivel vezéreljem a régi církót, de jővőre a csere után, ne keljen ismét sok-sok ezer forintért megint venni valamit.

Húúú. Bocsi ez picit hosszú lett.

klaca500 Creative Commons License 2013.10.13 0 0 69004

Hát igen. Régóta keresgélek, denem igazán találtam.

A megoldásod nem lenne rossz, csak az a baj, hogy 1-2 radiátor átfolyós bekötéssel lett bekötve, így a radiátor nem csúsztatható egyik irányba sem. Illetve csak abban az esetben, ha a torlószelepet kiveszem és annak a helyére felteszek simán egy hollandert valami hosszabbító biktatásával. Lehet ez lesz, ha nincs jobb ötletetek. Ezzel csak az a baj, hogy a víz leeresztése nélkül nem lehet a radiátorokat pl. festésnél leszerelni.

Előzmény: lójusz (69002)
golfdva Creative Commons License 2013.10.13 0 0 69003

Szép napot!

 

Köszönöm:))

Most számolok,hogy a száraz vagy a hagyományos legyen a rendszer....

 

Köszönöm!

Előzmény: morgen66 (68997)
lójusz Creative Commons License 2013.10.13 0 0 69002

Sajna nem fogsz találni egyenes 40mm es szelepet, (nekem nem sikerült).Vegyél 20mm es csaptoldó idomot,és rakd a torló hollander és a radiátor közé, igy már nyertél 20 milimétert, és be tudod rakni a thermosztatikus szelep testet az előremenő cső és a radiátor közé. Persze a radiátorod ennyivel hátrább kerül.

Előzmény: klaca500 (69001)
klaca500 Creative Commons License 2013.10.13 0 0 69001

Sziasztok!

Egy kis tanácsra lenne szükségem.

Régi rendszerű gravitációs lakásfűtésem van, ami egy régi FÉG církóval van fűtve.

A radiátorok comap radiátorszelepekkel lettek bekötve. Ezeket a régi szelepeket szeretném lecserélni termosztatikus szelepekre.

A bajom az, hogy ezek a comap szelepek valami abnormális méretekkel rendelkeznek és nem találok megfelelőt a sima cseréhez.

Maga a 1/2"-os szelep 40mm, a hollander résszel együtt pedig kb. 70mm hosszú.

Tudnátok valamit ajánlani ilyen méretben, amire esetleg még egy ilyen, vagy hasonló termosztátfely rászerelhető lenne?

http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=559559

joevagyok68 Creative Commons License 2013.10.13 0 0 69000

Vagy hívd vissza a reszelőt , hogy "építsen" be egy merülőhüvelyt az érzékelőnek.

Előzmény: tzoltan78 (68999)
tzoltan78 Creative Commons License 2013.10.12 0 0 68999

A keverőmotor és a keverőszelep ESBE, minden más Vaillant gyártmány (a termomax szívás után már nem akartam kockáztatni silány termékekkel). A szabályozó Caloramtic 470-es, a keverőmodul VR61, a kazán egy ecotec pro kondenz kombi, a leírások alapján ezeknek működniük kell egymással.

 

Megfogadtam a topiktárs "Csavarhúzós" és "molcajete" tanácsát (köszönöm!), leszereltem az érzékelőt, hőpasztával visszaraktam, és leszigeteltem fűtéscső szigeteléssel. Egy-két napot várok, és utána megosztom a tapasztalatokat.

Előzmény: morgen66 (68995)
Csavarhúzós Creative Commons License 2013.10.12 0 0 68998

Persze a hőpaszta is jó, csak gyors és olcsó - hibakeresési célú - beavatkozásnak javasoltam, amivel nem veszít sokat, ha nem jön be.

Előzmény: molcajete (68993)
morgen66 Creative Commons License 2013.10.12 0 0 68997

Esetleg ez  http://www.austrotherm.hu/termekek/formahabositott-termekek/padlofutes-rendszerlemez.html

 

Elég egy kör, csak ne legyen 80 méternél hosszab, és 16-os ötrétegű csövet tennék,nem pattan ki a rendszerlemezből.

Előzmény: golfdva (68996)
golfdva Creative Commons License 2013.10.12 0 0 68996

Szép estét!

 

Adott volt egy "télikert" de ezt megunván áttelepíttem a konyhát és padlófűtést szeretnék lefektetni,kérdésem az lenne,hogy a következő módon megfelelő lesz vagy nem; mivel régi 10x10 mozaiklap alatt csak némi beton van gondoltam,hogy teszek rá 5 cm EPS lépésállót /kétrétegben eltolva/arra acélhálót amihez fogatom a 20-as csöveket majd az egészre 5-6 cm esztrichbetont,majd a kő-gres padlólapokat .15 nm az egész gondolom 2 kör elég lesz 15 cm-s távval.

Szivesen fogadok minden tanácsot.

 

Kerestem olyan táblákat amibe csak belepattintanám a csöveket de egyszerűen nem találom,ezzel szivesen kiváltanám az acélhálót.

 

Köszönöm.

morgen66 Creative Commons License 2013.10.12 0 0 68995

Szerintem jó helyen van,a szabályzó egységedbe lehet valami állítási probléma.

 

Milyen a szabályzó egységed?

 Nem mind tudja vezérelni a háromjáratút.

 

http://www.vaillant.hu/upload/docs/Arlista_Szabalyozok.pdf

Előzmény: tzoltan78 (68989)
Spigi73 Creative Commons License 2013.10.12 0 0 68994

Az az igazság,hogy szinte minden szobában egyforma a hőmérséklet, mivel az összes beltéri ajtó nyitva van (2-en lakják a házat). Ha belepiszkálok valamelyik radiátorba, felborul a keringési egyensúly és a kazántól legtávolabbi radiátor mát nem is melegít rendesen. Tehát a legtávolabbi radiátor miatt nem nyithatok az előtte lévőkön, max zárhatok, mert különben hamarabb leforog a rendszer, minthogy elérne a legutolsó hőleadóhoz.

Az új kazán belső szivattyú nélküli kivitel, így a meglévő régi keringtetőket használjuk, csak pont a ház felé keringőt nem tudom beazonosítani, hogy mekkora, ugyanis nincs plakettje. Ígértem, hogy töltök fel róla képet, hátha valaki látott már ilyen tipust, de még nem jutottam el odáig.

Mindegy, abból indulok ki, hogy "eddig minden jó volt", úgyhogy egyenlőre nem piszkálom a szivattyút. Próbálom kitapasztalni az új rendszert, mennyit fogyaszt, milyen a hőérzet, stb., aztán még finomítunk rakta ha köll:-)

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!