Odaálltam eléjük, mondtam mit akarok. -Álljon be, a motort ne állítsa le. Beálltam. -Ez dízel? Akkor állítsa le. Leállítottam. -Kérem a forgalmit. Címke felragaszt, papírok kitöltve. -9500Ft lesz. Visszakaptam a forgalmit. -Viszontlátásra.
Tanulság: 1. a semmiért is lehet pénzt kérni. 2. ezek a korszerű dízelek annyira környezetbarátok, hogy meg sem kell mérni őket. :-)
Sajna csak nagyon kis mélységben. De igyekszem pótolni a lemaradást. :-) Ezekhez a multiplex marhaságokhoz amúgy is nehéz hozzányúlni, és információt is nehéz hozzá szerezni. (Mert a márkaszervizek sincsenek mindig a helyzet magaslatán.) Hja, boldog békeidők, mikor elmerülhettem a BX kapcsolási rajzában...
Nem zárom ki, hogy közel három év távlatában tévedek. Az előző autómnál történt u.i. eset. Mire visszamentem semmit nem láttak. Mignem a hiba jelentkezésekor azonnal a szerviz fele fordultam és akkor vizsgálva bizony ott ült a hibatárban a hibajel. A szondát kicserélve meg is szünt. Esetleges pontatlanságomért bocsánatot kérek, utánna járok. Mint jó szervizlátogató úgyis van mit megbeszélni velük. Kérdezem, -minden irónia nélkül- hogy mily' mélységekben vagy járatos a Xsara elektronikának világában?
Akkor ne ülj Xsara HDi-be! Mert ebben is csalódni fogsz, ez is kerreg rendesen. Bár azt mondják az okosok a PD még ennél is rosszabb. Én azt még nem hallottam. De ezt sem bírom megszokni. Hol vannak már a régi kulturált járású PSA dízelmotorok. :-(
Ha pillanatnyi hiba volt akkor annak több (5x) hibátlan ciklus után törlődni kellene. Ezután már kiolvasni sem lehet. Az elmélet és gyakorlat ezeknél az elektronikáknál persze - a gyermekkor néha varázslatos dolgait idézve - eltérő lehet.
Mondjuk, ez lehűlés után is kijelzi (napok óta terrorizál a Sára a felirattal és sípolással, köszönhetően a fed. computernek).
Gyanítom én is, hogy csak egy pillanatnyi hiba volt, csak eltárolta a kis agyába, és addig onnan ki nem jön, amíg le nem olvassák azzal a drága jó Lexia csodamasinával...
na azért nem ilyen vészes a szitu, de itt találgatni és ráhibázni az egy kategória a vizenjárással.
mindenképpen szervíz, ahol megnézik, hogy mi a PONTOS baja.
minden szentnek maga felé hajlik a keze, ezért javasolnám a márkaszrvízeket, de he van korrekt diagnosztikai műszer, akkor ugyanúgy jó a független javító is."
"Köszi szépen ! Ha megint jelentkezik a hiba, elsoként Téged kereslek meg ! Tegnap voltam a Citroen M5-nél és ott kiolvasták a computer-t és csináltak egy zöldkártyás vizsgálatot a kocsin. Aszonták, minden érték rendben van, a lambda-szonda mérhetett egy pillanatban valami hülyeséget és azért jelzett hibát. Ilyen lehetséges ?
Viszont az tény, hogy amint lehult az autó (kb. egy fél óra után), utána a hibajelzo is kialudt és nem jelzett újra.
"
"Szvsz lambdaszonda baja lesz, de egy szervizben computeres vizsgalat utan pontosan megmondjak mi a hiba. Nem rangat az auto (picit egyenetlen jaras)? A sarga utan pedig egyenletesebb lesz? "
Fed. computer ezt írja ki. "Antipollution fault" + ég a n.sárga motordiagnosztikai jel a műszerfalon. (Én valami befecskendezési hibára gondolok, a kocsi egy hónapja volt zöldkártyán márkaszervizben, kiváló értékeket teljesített, így nem hiszem, hogy a katalizátor adta volna meg magát.)
Már bejelntkeztem a szervizbe... Szerintetek ez mibe fog fájni nekem így karácsony előtt?
Egyébként a kocsi ugyanolyan jól megy, mint előtte, nincs semmi egyéb jele a hibának...
Olyan elsőbenyomásféle volt, gusztustalan a dizelmotor hangja, kerreg, mint a régi zőccségesmerci, csak hangosabban, a beltér (pár hónapos autó!) zörög-rezonál, meg úgy összességében nem jött be. (lehet h az is rásegített h egy volvóból ültünk át, bár az is okozott meglepetéseket)