Üdv! Nem irigyellek. El tudom képzelni min mentél keresztül egy kis vacak miatt. Nekem szerencsém volt olyan szempontból, hogy amikor az akkumulátort cseréltem akkor vettem észre, hogy szétesett az a valami. Bementem a bontóba, ott megmondták hogy mi az és a kezembe nyomtak egyet. Persze nem ingyen, de nagyon olcsón. Annak viszont örülök, hogy végre valakinek tudtam segíteni :)
Igazad volt, ez az alkatrész adta meg magát. Köszönöm a tippet!
A javítás menete igazán tanúlságos volt.
- A nagy autóalkatrész lánc "Bárdi" nem tudta beazonosítani, lezártuk a dolgot azzal hogy a külső anyag, és a GM -es programben nem találja mert szar a porgram.
- Az Opel márkaszervíz (a megyében nincs Chevrolet) beazonosította de kettő Opeles cikkszámot látott és nem tudta megmondani melyik a jó. Képtelenek funkcióban gondolkodni csak egy dobozt látnak cikkszámmal. Mivel ez egy egyszerű mezei ellenállás aminek az a dolga hogy a ventillátorra adott energia egy részét hővé alakítsa ezáltal csökkentse annak fordulatát. Mivel ez az alkatrész az ellenállás és a soros kapcsolás elvén működik nincs köze se vezérléshez se jeladóhoz se semmihez. Tehát bármilyen típus ilyen ellenállását be lehet tenni. Mindegy nem voltak rá képesek a cikkszámlátó ál-autószerelők. Annyit megtettek hogy a Chevrolet -től szereznek alkatrészet 3 nap alatt 18.500 Ft -ért. Nincs elírva, TIZENYNOLC EZER ÖTSZÁZ!
- És a megoldás. Bementem a bontóba ahol azt mondta a srác, "keresünk egy GM motoros autót" és kivesszük. Egy Nubira lett a megoldás. De lehetett volna Opel, vagy bármi más. Minden olyan autó aminek kétfokozatú a ventillátora és ellenállás elvén alakítja ki az alacsony fordulatot az megfelel donornak. 2000 Ft -ot (nem tévedés KETTŐEZER) fizettem az alaktrészért, ezért még bele is rakták.
Összefoglalva... az márkaszervízek továbbra is minősíthetetlenek, nem a megoldást keresik csak a cikkszámokat és a cseremodulokat ismerik. Ráadásul át is akarnak verni. Még egy adalék: Bp. -i Daewoo kerekedés az ellenállás cikkszáma alapján beazonosította a terméket és gyárit adott volna másnapra 2875 Ft -ért.
Ez magyarország 2011 -ben...
Köszönöm a segítséget, el sem tudom képzelni ha diagnosztizáltatni kellett volna az autót egy szakszervízben mi lett volna a végösszeg...
Ismét fura dolog történik a Kalosommal és érdelekne van-e tapasztalatotok.
Adva van a hűtőrendszer és a hozzá tartozó ventillátor. Ez ugyebár hőmérsékletre kapcsol be. És két fokozatú. Előbb lassan forog majd ha tovább melegszik a helyzet akkor odaküldi max fordulaton. Ha klímát nyomok azonnal bekapcsolja a lassú fokozatot majd ha kell max fokozat.
Na mától ezt NEM csinálja így. Egyszerűen kimarad a lassú fokozat. Melegszik-melegszik majd azonnal odapörköli a max fokozatot a ventillátornak. Természetesen ki-be kapcsolgat. Ha benyomom a klímát akkor nem kapcsol ventillátort, hanem eltellik pár perc és odaküldi megintcsak max fordulaton. Pár másodperc és ki is kapcsol. És ezt ismételgeti...
Bocsánat de az Isettához semmi köze,mert azt ismerem "személyesen",annak egy ajtója van és az is előre nyílik,a kormánykerék pedig lehajtódik a beszállást könnyítendő.Ezen szerkezetbe bele kukucskáltam ott a parkolóban, rendes motorkerékpár kormánya van de sajnos semmiféle név vagy márkajel nem volt látható rajta.
Utángyártott elvileg illeszkedik, már több más alkatrészből ítélve. De ha pest környékén laksz/jársz, Ecseren van egy Chevrolet/Daewoo,Hyundai "bontó". Viszonylag olcsó, van új és bontott cuccuk is, minden van ami kocsiban fellelhető. 8-12,000 Ft között van egy komplett hátsó lámpa. Azt nem tudom hogy pár vagy db.
Kellene a Kalosra (5 ajtós) egy bal hátsó lámpa. Az utángyártott lámpa mennyire ileszkedik a kaznihoz? Jók a hézagok, vagy vegyek inkább gyári bontottat?
Én nyugodt vagyok, csak ilyen gyíkok b***ak fel......megyek, refivel jön, aztán semmi reakció.....meg ez a követési táv....de most már taktika in the house, hát ha erősködni akar valaki....
Amúgy ez megszokott,h 50 helyett 60, 90 helyett 70, el hiszem, hogy rá ér, DE ennyire???
Sógoromnak vasúti átkelő fájt 10k-ba.....ment át fehér....2-ik sínpáron lefényképezték, hogy piroson megy át...én megkérdeztem volna azért, hogy akkor mondja már el, hogy hogyan menyjek át rajta...
Ilyen mutogatós történetei fateromnak vannak, bőven.....zebrán átengedte népet, gyerek mögötte meg 318-as bömössel satuval áll meg ,dudál villog....fater 50 méter után megunta...bevágta satut, kiugrott....bömösben meg apuci kicsi fia, kis suttyó görény...aztán fater ráüvöltött, hogy ha lehet mások életét hagyja már meg, vagy ha az övé nem kell, ne játszon, vagy segít rajta..."vajazó" kést elővette fater...gyerek 40-el ment tovább mögötte, 70-80-al meg lakot területen kívül.....
Másik: Cinkota felöl Csömörre...balra vagy 1,5 méteres szintkülönbséggel van az út...piroson merci becsap elénk, köszöngetik 4-en ,hogy beengedtük....forma opel comboval vagy valami hasonlóval bever még elénk, hogy satuzott fater...rávillog fater, az meg mutogat...50-es tábla volt...80-al mentünk mögötte kb fél méterre, végig dudált fater 1km hosszan meg villogott, majd rá előzőtt ilyen szelíd 140-el...be állt elé, satu 80-ra, majd 50...Csömörön Auchan parkolóban bevagizott elénk, azt csapkodja kocsi ajtót, hogy fater mit képzel mert fel fogja jelenteni....fater meg közölte vele, hogy addig a percig éltél, mert szétb***m a fejed...de nézzük már Te miért fogsz fizetni: piroson áthajtás, gyors hajtás, csecsemő elöl neki való ülés nélkül, és légzsákot sem lehet kikapcsolni abban a szarban... majd el ment a csávó.....
Meg ilyen aranyos dolgok....
Amúgy én ott, hogy csávó csapkodja az ajtót lehet kiszáltam volna, és olyat leverek neki, hogy mentő viszi tovább....
én már orditottam és mutogattam refiztem is suttyó 206-st vezetőnek,mert lakotton belül elment mellettem55-nél aztán kint meg 70-l kocogot, a tarjáni elágnál van 70-s tábla, ugye a kereszteződés az feloldja a sebkorlátot D:))) kis kötsög meg azt monja 70-s korlát volt ,de előtte felsőgallát elhagyva 1-s főut tatabánya vége tábla is kint van és ott 90-n a plafon ahol szintén a kis kötsög csak 70-t ment.
ja és éppen munkás sietősbe voltam.jól feltartot a kis paaaszt.
egyébként a fasznak gyártanak motoros lámpa állitást a sok kötsög csak a felső állást ismeri ,ha többen ülnek benne akkor nem tudja 2-3-s állásba tekerni.
vagy az a nézet én látok jól más meg le van szarva.
1.4 82le is eszik bizti 9 körül ha csak városba használom.
de az 1.4 kalos motorféke lájtos és ezért baromira szokni kell hogy időbe le vegyem a lábam a gázról.igaz mostanság nekem már nem kell annyira figyuznom,de fél évbe telt mire megszoktam.
Kicsit off jellegű: mostanság tényleg ennyi vak ember van az utakon, meg bátor is?
Városban mennek 60-70-et, kiérünk lakot terület vége táblához, folytatja 70-nel,meg tol egy reflektort....sötétben nem kellemes, de nap közben is eléggé figyelem elterelő, hogy minden tükörben csillogás látható csak....egyik problémám, lehet, hogy nem refi, csak el van álíltva a lámpa magassága, és magasra világít, a másik tényleg refivel megy, de, hogy nem veszi észre?? lassítok, fékezgetek előtte óvatosan, nyomkodom a hátsó ködlámpát, aztán tök jól elvan....ha meg szembe jön ilyen ész, rávillogsz, vagy észre veszi, vagy néz bután....
Követési távolság a másik kedvencem.....este lakot területen kívül, kanyargós út, de nem is lehet belátni, 60-ra korlátozva van azt hiszem...megyek 90-et, csóka meg mögöttem jön 1 méterre, meg villog.... majd egyenes résznél megelőz, megy előttem vagy 50m-rel...motorost megelőzzük, kocsit is akarja tolni, jönnek szembe...3 lábbal verte a féket, rávillogtam, egyből 4 kéz mutogatott középen...... csak azt sajnáltam,h hepehupás az út, meg nem megy annyira a kocsi.....mondjuk remélem városban rendőrök belőtték ha arra ment...