Uraim, érdekes híreim vannak. A minap annál a cégnél jártam, amelyik a Komatsu munkagépeket forgalmazza, és ami most érdekesebb, a Palfinger darukat. Legnagyobb meglepetésemre a műhelyben vadiúj, terepes, négytengelyes katonai MAN-eket láttam, amikre ők szerelték fel a darukat. Mint kiderült, konténerszállító felépítményűek, és tavaly adtak át úgy 4-5 darabot, és idén is eddig kb. ugyanennyiről van szó. Képeket csinálta, de persze még mindig nincs honlapom... :((
Külföldön,ahol keskenynyomközű villamosok közlekednek,ott látható-a DVD felvételei szerint-hogy a sínreállást követően a vaskerekek egy bordázott tengelycsonkban végződnek,erre ülnek rá a közúti jármű üzemben használt gumikerekek,így a meghajtás tulajdonképpen dörzshajtáson alapszik,csak a gumikerék forgásiránya az ellentétes.Ebből adódik,hogy előre és hátra is 8 fokozat van (Unimog U400+ZAGRO,a vaskerekek beszerelője). Ezután már oda megy,ahova a sínek terelik!
Nem lettem kategórikusan megszólítva,de néhány gondolattal hozzájárulnék a kérdésed megválaszolásához:
A régebbi építésű-ezesetben mozdonyként közlekedő-járműveken elöl és hátul 1-1 db. vaskerék található,ami a vaskerekes üzemben csak a jármű iránytartását végzi,a vaskerekes feladat befejeztével azt kb. 30-35cm-rel felemeli-értelem szerűen erre a célra megfelelő helyen (pl.:útátjáró) onnan tovább a forgalmi engedélybe jegyzett gépkocsiként közlekedik.
Vannak a kétéltűek üzemében a munkagépként közlekedő járművek,ilyen pl. a már említett felsővezeték szerelő kocsi,ami a sínreállás után a hátsó kerekeivel van meghajtva.Itt kell megjegyeznem,hogy már volt szerencsém a BKV-s Csepel felsőskocsihoz-a HÉV-eseknél van D.harasztin,ha jól emlékszem-ennek a járműnek a hajtását és a vaskerekes üzemben a jármű irányítását is a vaskerék végzi.A fékezés a vaskerekekre hat ki a járművezetői lábszelep segítségével!!!(jelzem:ez a jármű kb. 20 éves,akkor már ilyen szerkezeteket gyártott a magyar ipar,noha a felépítmény az a régi,de jól bevált schörling szerkezet!!!).Ez a jármű állítólag díjat is nyert abban az időben!!!
Van a BKV-nak is egynéhány kétéltűje-VW kisbusztól kezdve a gyomirtó kocsin át a Combinó vontatójáig (Unimog U400)-ezek-a vontatót leszámítva-kivétel nélkül munkagépek,tehát sínre állás megszűnésével közúti járművekké válnak.(akár szgk.,akár tgk. kategóriában).
A MÁV-osok kétéltűje-egy bemutató DVD alapján-a vaskerekes üzemben egyrészt munkagép,mert a műszaki mentés(ek)hez szükséges technikát szállítja a helyszínre és ott üzemeltet(het)i is azt,másrészt mozdony is lehet,mert ki van képezve a jármű a vasúti járművek továbbításához szükséges kiegészítőkkel is (így pl.:tömlő a fékezéshez,szükségkapcsoló az Unimog és a vasúti jármű közé).
2002 DECEMBERI HOZZÁSZÓLÁSAITOKBAN IRTOK A G116-OS DÖMPERRŐL,BÁR AZÓTA ELTELT ÖT ÉV,HA ESETLEG TUDTOK VALAHOL MÉG LÉTEZŐ GÉPET,SEGÍTSETEK MEGSZEREZNI.HA NEM ELADÓ AKKOR IS SZÍVESEN MEGNÉZNÉM.
Hello.nekem a motorja kéne!Traktorba akarom beépiteni.Ilyen motor van a honvédségi áramfejlesztő potokban és kompresszorokban is!Csak sajna nem tudok szerezni.Voltam Hároson multkor.Mindent elvittek mélybe az állatok. :( Nincs már ott semmi.Ha valaki lát ilyet szoljon.Köszi.
Sziasztok!Kérem segitsen aki tud! MAZ-503 teherkocsit kersek eladot,vagy ennek a motorját!Jamz-236 (V-6) Nagyon fontos lenne!Kérem értesitsen aki tud!!! csehs19@freemail.hu