Éppen autóvásárláson töröm a fejem, ezért aki tud kérem segítsen. A Jazz-ben hátul dobfék vagy tárcsafék van, mert a különböző tesztek vagy nem írnak róla vagy ellentmondásosan írnak. Azt el tudnám még képzelni, hogy típus függő, de akkor miért nem tűntetik fel?
Ez nyilván személyzet függő, de én majdnem kifizettem egy kagylós (Bp. XVII. ker.)kútnál a más által tankolt 3 liter benzint. Ha nem nézem meg, hogy le van-e nullázva a számláló és csak automatikusan beteszem a pisztolyt, valószínűleg észre sem veszem, a dolgot csak csodálkozom, hogy megemelkedett as fogyasztás. Amikor a hölgyemény bentről észrevette, hogy átállok egy másik kútfejhez, ránézett a kint álló srácra aki beszólt neki, hogy a ... volt, mire az bólintott és gondolom lenullázta a kút számlólóját. Persze gondolom majd' mindenkinek van hasonló sztorija. ("Lejjebb" írtam a km óra számlálóról, ezzel kapcsolatban nincs tapasztalatotok?)
Akkor úgy néz ki nem mindenkivel kivételeznek az "osztrigák"...
Lehet azért voltak velem ilyenek mert az én "ördögöm" annyira megfogta őket hogy egyszerűen nem tudtak mit csinálni, hát gyönyörködtek benne egy kicsit. ;)
OFF Nem akarok senkit megbántani, de az osztrákok autópályás vezetési stílusáról mások a tapasztalataim. A nyugati határszélen lakom, ezért elég gyakran látogatok arra (főleg A2) Tapasztalatom: - folyamatos belső sáv használat, csak ha már letolja vki, akkor külső, majd azonnal újra belső sáv - ha kamionokat előzől 150-nel és utolér, agresszívan nyom hátulról, mert egyben akarom a pl 4 kamiont megelőzni. - gyorsabban mész a megengedettnél, nem enged el, megy 130-cal a belsőben, mert te sem mehetsz többel!! (töbször is előfordult) - érdekesség, hogy ha a német rendszámú MB 320CDI-vel megyünk, sokkal kevesebb ilyen eset van (a 130-as kioktatást viszont így is megkapuk ökölrázással kiísérve - kalapban) ON
Multijetes Puntót próbáltál már? 1251cm3 190Nm 1750-es fordulatnál, 70LE 4000-nél. A lóerő nem sok, de a nyomaték miatt húz mint a vadállat és 4 litert eszik. igaz a kocsi is csak 900kg. Cimborámnak ilyen van, kész besz*rás úgy húz.
Szeretnék még egy mondat erejéig visszatérni a klíma használatra. Ma mínusz 1 fokban akármit nyomkodtam nem kapcsolt be a klíma, de mkét nappal ezelőtt a plusz 1-ben sem. Tehát olyan 2-3 körül lehet a határ ami alatt nem kapcsol be. Persze mindezt az off Civicemen, de szvsz a Honda más modelljeire is igaz lehet.
Láttam a képet, amit felraktál. Én is ilyennek tudtam eddig a sárvédőt, de hogy ez amit nekem felraktak mire jó? Hacsak nem arra amit Kotit írt, hogy tolatásnál nem verem össze a kocsit, vagyis inkább a kereket. Mindegy a jövő héten szétnézek valami normális sárvédőért, de nem az itteni szervízben. Üdv.
Épp említeni akartam a múltkor Ausztriai tapasztalataimat, bár gondoltam az OFF úgyhogy ejtettem a témát, de most mégis leírom.
Szóval autópályán: tartós 120-as tempó, amivel általában csak kamionokat előzget az ember vagy egy-két lassabban haladót, simán kimentem előzni a 110-el haladó akármit és a mögöttem 180-al jövő autós (mert kb. két kilóméteres belátható szakaszon 5 mp alatt mögöttem termett) szépen lelassított megvárta amíg előzök, és visszahúzódom a sávomba, majd kövér gáz és újra 180...
Először majdnem lerántottam az autót, mert kicsit megijedtem, emlékezve magyarországi kedves embertársainkra, de ebben a szituációban sem dudálás, sem villogás sem anyázás nem hangzott el. Gondoltam van még rendes ember...
aztán a helyzet amikor már kb. 50x előfordult, (sürven járkáltam arrafelé) akkor kezdtem csak érezni, hogy mennyire nem kis hazánk útjain megyek...
Országúton: az egy dolog hogy a legócskább, legkisebb tanyán is szebb, jobb kényelmesebb az út mint nálunk bárhol az országban, itt valahogy mindenki képes a kultúrált autózásra. Ha 80-al mész városon kívül és mögötted 10 autó jön, akkor a 10 autó mögötted is marad. senki nem villog, dudál, beállnak a tempódra és szép nyugodtan követnek mintha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga. Pedig nem olyan autóval jöttek mögöttem amivel nehéz lenne megelőzni egy Jazzyt. (BMW 330D, Volvo S60, VW Touareg, OPEL Astra stb. )Nem beszélve, arról, hogy ez sem egyszeri eset volt. Aztán nem is tudom, miért de valahogy észre sem vettem, hogy egész ottlétem alatt egyszer vagy kétszer szántam el magam előzésre, az is traktor, meg egy régi magyar rendszámú trabi volt.
Szóval van mit tanulni vezetési kultúrából. Én mai napig is alig hiszem el hogy ez mind velem történt. Amikor senki, de komolyan senki nem előz csak szép nyugodtan követi az előtte haladót tisztes távolságból, az valahogy megnyugtató, és sokkal nagyobb biztonságban is érzi magát az emberfia...
Úgy látom, örökzöld téma a fogyasztás. Az pedig már sokszor kiderült, hogy használatfüggő. Én most egy autópályás úton simán megetettem vele a 8l-t, folyamatos 140-el (óra szerint). Bp-en 6.5 körül járok, bár reggel pl. 6-kor indulok, olyankor még nincs forgalom.
Az autópályás vezetési kultúrára Mo-n még legalább 10 évet várni kell, ha nem többet. Ez a levillogok mindenkit a belső sávból, aki nem megy 190-el, mert én vagyok az úr az úton tőlünk nyugatabbra nem divat. Ha valamit nem szeretek az az, ha megyek a belső sávban 120-al, mert előttem is mennek, és ráadásul sorban, jobbra mellettem az autók 90 körül döcögnek, az okoska meg 20 cm-re a fenekemben villog, közben persze zuhog az eső... Ennél balesetveszélyesebb szituációt el sem tudok képzelni. Egyrészt én nem tudok lemenni, mert mellettem is vannak, másrészt ha le is tudnék menni, előttem is mennek, tehát nem jutna előbbre. Akkor meg minek ez a felhajtás. Ilyet a németek pl. soha nem csinálnak. Az persze más kérdés, ha a külsőbe ritkás a forgalom, lazán vissza tudna menni, mégis a belsőben megy, ilyenkor én is levillogom, ha sietek, de ez ritkán fordul elő.
Az M7 Fehérvár-Bp szakasz meg egy nagy katasztrófa. Mintha az összes gyökér arra közlekedne. Ezeknek a jogosítványuk csak a középső sávra szól. Itt én is DOC módszerét használom. Körbeautóz, majd vissza a külsőbe... :)
Szóval egy kicsit mindenkinek figyelni kellene a másikra, de a magyarok nagy részéből kihalt a türelem és az udvariasság...
almacsiga: Melyik benzinkútra gondolsz? (Én is pécsi vagyok.)
icalp: Nekem eddig a (számolt) max fogyasztásom 6,6l volt, télen 100% város (jó-jó Pécs (én is dugónak gondolom, ha egy zöld alatt nem jutok át a lámpánál!), viszont valszeg rövidebb utakat is megyek, tehát az út nagyobb részét (arárnyában) hideg motorral, mint a bp-iek). Elötte (10 hónap alatt) mindig 6l alatt volt (ált. vegyesen város és országút, néha pálya is).
A fogyasztásmérö pontosságáról: most ürítettem ki a kabátom zsebeit, benne a tankolási blokkokkal, az eredmény: 3 decire pontos volt, a másik 2-öt elöjelesen összeadva 0 jött ki, szal szerintem pontos.
csomitartó: Nézd a jó oldalát a dolognak: ha gyorsan tolatsz, sem lesz dzsuvás az autód! :)
csomitarto nem tudom mit tettek fel a kocsidra de az biztos hogy nem hátsó sárfogó! láttad a képet amit felraktam úgy kéne kinéznie. Biztos jó valamire ha már felrakták!
Csodák nincsenek, ez a különbség a két autó közt ;-) Csak egy példát mondtam arra, hogy van olyan nagyobb motorú, azonos évjáratú autó amelyik nem gyorsabb, nem dinamikusabb, de ugyanakkor többet fogyaszt bármilyen sebességnél is nézzük... és még az ára is egyforma, nemszólva a hasonló felszereltségről ;-) Egyedül a méret különbözik, de a Jazz is kellően tágas...
Lehet, hogy vmiről lemaradtam, de miért befolyásolja a vezetési kultúrát az életszinvonal? Szerintem a vezetési kultúra a deffenzív vezetést jelenti, tehát tükrök rendszeres használatát, rugalmas sebességválasztást, adott esetben előzékenységet. Ezt lehet egy Trabanttal is művelni és egy 20milleressel is
Nemrég volt bírálva a magyar vezetési kultúra... én elsősorban nem ott keresném a csontot, hanem az életszínvonalbeli különbségben. Én sem azért vettem egy majd 4 millás Jazzt mert városban akartam taxizni, hanem mert ennyire futotta, és nem tarthatok otthon még egy Legendet, hogy majd reggel eldöntsem melyikbe ülök bele... jelenleg számomra az 1.4-es Jazz egy univerzális kompromisszum 0 és 160 km/h között bárhol megállja a helyét.
Nem kell feltétlen jobbnak lennie a Jazznek, csak meglepődnék, ha a régi Astra kevesebbet fogyasztana bármilyen körülmények közt.
Nekem csak egy konkrét összehasonlítási alapom van a Jazz fogyasztását illetően, egy 1.6-os Picasso, amit ha országúton hajtottam, akkor 9-10 litert evett, az 1.4-es Jazz ilyenkor 2 literrel kevesebbet, 7-8 litert, viszont ugyanitt nyugis (nem előzgetős) tempónál az 1.6-os Picasso 7 litert az 1.4-es Jazz 5 litert eszik.
Autópályán 160-al az 1.4-es Jazz 10 litert, az 1.6-os Picasso 14-15 litert.
Mindezek mellett ráadásul a Jazzt dinamikusabbnak érzem, tehát nem bántam meg a váltást ;-)