A futófelület kúposra van kialakítva, a pálya közepe fele nagyobb az átmérő és egy ívvel megy át a nyomkarimába.. A két kerék mereven együtt forog.
Egyenes pályán elvileg középállásban fut a jármű, tehát egy tengely végén a két kerék azonos átmérőjű futókörön, azonos fordulatszámmal. Ebből következik, hogy a két kerék egyenlő utat tesz meg. Ha középállásból valamelyik irányba kitér, akkor ott nagyobb futókörön fog gördülni, tehát a merev kapcsolat miatt hosszabb utat tesz meg. Ezzel ellentétesen viselkedik a másik oldal. A kettőből az következik, hogy elkezdi korrigálni a kitérést, vagyis visszaáll egyenesbe a nyomkarima segítsége nélkül.
Figyeld meg: jellemzően a sínkorona belső fele nem fényes, mert nem ér hozzá, nem dörzsöli semmi. A kerék nem sír, mert csak gördül a futófelületen.
Sziasztok, nagyon örülök neki, hogy a gödöllői vonalon sokkal kevésbé, alig "sírnak" a kerekek néhány napja. Mi történt?
Igen zavaró volt, hogy egyenesben haladva is csikorogtak a kerekek. Ez mindenképpen valami hiba, hiszen elméletileg, üzemszerűen a nyomkarima nem vezet, nem ér a sínhez. Azt nem láttam, hogy a pályán javítottak mostanában, tehát jármű oldalon kell lennie valami változásnak. Kaptak frissen esztergált kerekeket? Javították a futóműveket? ...?
My fault, sorry. A 977 és a 689 biztos volt, mert ezekre emlékeztem. Köszi, hogy 2 hónapja ilyen, nem tudtam, mivel ritkán HÉVezek manapság, csak most láttam először, a Batyin.
"A metrót is át kéne vennie a MÁV-nak hogy meglegyen az integrált szemlélet vagy mi?"
Hát... Amíg a HÉV a fővárosnál volt, a HÉV és a metró legkisebb közös főnöke (a pénzeszsák gazdája) valahol a BKV-n/BKK-n belül volt, de legfeljebb a főpolgármester. Így talán egyszerűbb egyeztetni, integrálni. Most meg ha jól sejtem, a legkisebb közös főnök a miniszterelnök, így azért nehezebb integrálni...
Igen, a 12:35-ös indulás nem sikerült, még szerencse hogy én is pont akkor másztam ki. Nem nagyon oldott a fék rajta..... Reggel is voltak gondok vele állitólag.. el van átkozva..
Helyette inkább elmentem körbenézni Csepelre, a 965-754-1108as kisegység erősen meglepett, dehát a szükség nagy úr. Van Cinkotai nagyegység is kölcsönben 937-938 és 939-940, valamint egy ideje csepelen tanyázik a 949-950 is. Viszont arra számítottam, hogy a Kevei maradék 3 MXa is itt lesz (947-948,951-952,953-954) de Csepelen biztos nincsenek (ksz.ben sem álltak). Ergo nem értem a Desiro Ráckevén milyen kiesett HÉV szerelvényeket pótól, de aki tudja ne tartsa magában!
Így igaz. Már késve érkezett, induláskor pedig az ütközőbaktól jutott el a neki szabadjelzést adó lámpáig. (nem nagy távolság) Később műszaki hibát mondtak be és az utána érkező tököli szerelvény ment helyette Ráckevére.
Nem kis riadalmat keltett az utasok körében, akik nem örültek annak/nem értették, hogy az "alacsonypadlós piros akkor nem megy". Különben megnéztem az egyik régi kocsi plakettjét, amin 1971 szerepelt, mint elkészülési időpont. Jó öregek ezek a kocsik...
Mára megint újabb járművet állítottak ki, úgy látszik (és ez reális is), hogy pár perces munkával biztosítani lehet mindazt, ami a HÉV-vonalon szükséges.
Azért a Mecseki Homokbányák Vállalat elnevezés nagyon emlékeztet egy másik vállalat nevére, ahol monacit-homokot bányásztak, és a legvégső eredmény valóban elég nagy fűtőértékű.