Másfél. A két schönebecki ezután fél évvel, közvetlenül a '95-ös BKV-s széria, valamint az FCK/FCL-ek legyártása után készült el. A GAT meg utánuk. (Visszamaradt megrendelés lehet, mindazonáltal HU van a VIN-jében.)
A társa az FSJ-689, ugye? Régen SBK YV 34 és 35 rendszámmal futottak. A harmadik 435.10 a C AS 222, arról tudunk valamit? A 435.08 a lengyeleknél van (ZP HD 59 > KTA T663). Ennyi az összes német 435, (meg esetleg a 435.02 próbakocsi).
Nem tudom. De ha nem említettem volna, a busz országjáró körúton vesz részt; a homlokfalán látható web-címen talán érdemes megérdeklődni, hogy mikor és pontosan hol lesz hozzád a legközelebb, és akkor majd élőben is meg tudod vizsgálni, illetve ki tudod faggatni a gazdaját, hogy mi is ez valójában.
Ő és a társa (azt is árulják) Schönebeckből kerültek haza, hogy a kb. tizenkét év alatt kint mennyit futottak passz, a 210 lehet 210 ezer is ami egy fokkal reálisabb esetleg. (Pl. a társánál 371000 km-t írnak)
FLR-581-gyel mi a helyzet? Egy ideig a csepeli Tesco-hoz járkált, aztán eltűnt. Szintén ugyanitt volt egy sárga 260-as (FIS-588), mely sokáig meghatározó volt a Tesco-járaton. Ővele mi lett?
:-) Nem hagyott nyugodni ez a számozásos dolog sem, erre ezt találtam ki:
Készült ugye hat tanulmánykocsi, különböző kivitelben, hajtással, stb. Tipusszámot a padlómagasság szerint kaptak, így lett 411, 413 és 415. Ezeket egységesen 410-es fantázianévvel látták el, kivéve az utolsót, mivel annak teljesen más volt a felfüggesztése, így ő lett a 440-es. Ezután a tanulmánykocsik közül kiválasztották azt az egyet, amit meghatározta a további fejlesztések irányvonalát. Ez lett a 415.P1, továbbra is 410-es fantázianévvel. Így a további prototípusok már 415.xx típusszámmal jöttek ki, de a fantázianevük továbbra is 410 volt. Ezért volt látható a BNV-n kiállított 415.00-án, vagy a pécsi 415.01-en a 410 felirat. A 415.02-től kezdték el típusszámilag és fantázianévileg (de szép szó) is 415-nek hívni őket. Késöbb a 415.00 homlokán javították a feliratot, a pécsi kocsin viszont nem, ennek okát nem tudom.
Én így legóztam össze a történetet, szóljatok, ha baromságot mondtam. :-)
Olyan homlokfal van rajta mint az egyik pesti városnézőn (FLR-850->Neoplan N4016), és azt a gépet németben építették nempedig itthon.
Ezt 100%-ra biztosan tudod? Annak cégnek a többi buszát is itt, Magyarországon építették (át), miért lenne az az egy kivétel? Egyébként ezt csuklóst Tiszafüreden csinálták, nem tudom miért olyan hihetetlen, hogy az AZH-107-et használták fel alapként... Szerintem ha úgyis az volt a céljuk, hogy egy egyedi, speciális igények szerint átalakított bemutatóbuszt építenek, akkor különösebben nem számít, hogy a "donor" milyen állapotban volt; például nem hiszem, hogy bármilyen akadályba ütközött volna beszerezni mondjuk egy D10-es, vagy akár egy más típusú motort.
De szerinted miért pont Ik 435.K2-esnek írja a járműkereső, ha nem is az?
De ettől még gyanúsan hasonlítanak. Kivéve az első ajtó-mellső tengely távot, keress egy ajtós fotót a csíkosról, és rögtön leesik, hogy nem lehet ugyanaz a kettő. A csíkosnak nagyon elöl van a mellső tengelye, a fekete-fehérnek meg nem. Közben 263-adszorra is átfutottam a biblia ezen részét, és megállapítottam, hogy jó a listád. :-) Egyrészt hat hellalámpás tanulmánykocsi volt, a 415.00 már ladalámpával jött ki. Másrészt, a 11. kocsinál tértek át a Rába mellső tengelyre, ez a kocsi pedig a könyben, és nálad is a 415.02, amit 04-ként anyakönyveztek.
Node vissza a képekhez. Írtam, hogy hat hellalámpás kocsi volt. Ebből kiesik az első, a harmadik, és az utolsó, mivel azok dupla ajtósok végig. Kiesik a második is, mivel ugy fél ajtó van hátul, de ott három ablak van az első és a második ajtó között. Marad a 411.K3 és a 415.P1. Ha utóbbiról nézel egy mostani képet, láthatod, hogy a mellső tengely közvetlenül az ajtó mellett van, csakúgy, mint a csíkosnál, vagyis csíkos=415.P1. Kizárásos alapon a fekete-fehér fotódon szereplő lesz a 411.K3.
Bakker, emiatt nem tudtam aludni, mert ez foglalkoztatott. :-)