Tudom, hogy más tollával nem illik ékeskedni, de nem tudom megállni, hogy fel ne tegyen a "Kékvillámot" ide ahogy a táró bejárata előtt bevetésre kész! :-))
Ha nem áruljátok el senkinek megsúgom, hogy mentem is vele egy kört! :-))
Nem jó helyre címezted a választ mert én nem akarok meggyógyúnyi! Magam felesküdött vasútmániákus vagyok, okostolyás kezdeti stádiumára való tekintettel még reménykedhet, de már nem sokáig :-)
"Igaz a főnököm már furcsa szemekkel néz néha rám. :-))
Gyerekek, ez nem fertőző????"
Ha a főnököd nem nő akkor veszélyes lehet bár állítólag a hajlam nem ferzőz :-)))))
A vasútmánia (bányavasút mánia mint speciális alfaj) azonban nagyon is fertőzzzzzz!!!!!!! Ergo ha nem akarod, hogy elhatalmasodjon rajtad most oltasd be magadat ellene valamivel!
Előre is köszönöm! Szeretném szépen rendberakva és üzemképesen látni a kiskocsit. Minden információt, segítséget szívesen látunk. Ahhoz képest, hogy alig néhány hónapja láttam bányát és bányavasutat egyre jobban érdekel a dolog. Igaz a főnököm már furcsa szemekkel néz néha rám. :-))
Volt róla szó,hogy az El9 használatért ezt is megkapjuk.De ha Ti megcsináljátok,annak is örülök,sőt,tudok egy PUCH szakértőt,talán meg tudja csinálni a mótort.Az emiledre válaszoltam,de rögtön visszajött egy hibaüzenet.Majd benézek az antikváriumba,hátha találok neked szakirodalmat.
Ma jártam a bányánál, lefényképeztem az általam nem ismert csodacsigát:-)) Biztosan ismeri valaki. Sajnos a motorja odavan, de azt hiszem mégis kezdünk vele valamit. :-)) Ha sikerül felteszem a képét.
1896-ban kezdte a régi altáró hajtását a Magyar Általános Kőszénbánya Rt.(ez az a másik alagút a meglévő táró mellett).
1898-ban lemélyítik Kábel-aknát az altáró villamosításához.
A táróban végteleített köteles csilleszállítást használtak.
1920-ban kezdik hajtani az új altárót,1922-ben készül el 3200 m hosszban.
1947-ban a bányák államosítása után az altárót összekötik az egykori konkurens Salgótarjáni Kőszénbányák Rt. által kihajtott dorogi altáróval.Ekkor építik át a vasutat a Dorogon szabványos 580 mm nyomtávra az 500-ról.
1949-ben telepítik a XV-XVI aknapárt,1968-as elfulladásáig szenét az altárón szállítják ki.Ekkor szűnt meg a táróban is a termelés.
1972-ban létesül a vízmű a IV/c ereszkében,30 évig működött.
Sajnos nem találkoztunk. Gondolom a kollegámmal beszélted meg a dolgokat aki majd az üzemeltetésben is részt vesz. Az a cég Tokodaltárói, én Tatán dolgozom, csak mi csináljuk a bányareaktiválást fővállalkozásban. Persze még nem lehetetlen, hogy összefutunk mert van ott egy kis 4 személyes benzinmotoros valami (fogalmam sincs hogy mi, se nem mozdony se nem népes) még nem is láttam, de az a terv, hogy azt is felújítjuk:-))
A héten valamelyik nap kimegyek és alapsan megnézem a kicsikét, sőt ha lehet le is fényképezem. Lehet, hogy megkeresünk a felújítása ügyében.:-))
Akkor jó volt a megérzésem! (1292-es hozzászólás: "Valahogy azt sejtem a zsigereimben, hogy Okostojás az ex Dorogi bányavasutak vonzáskörzetében dolgozik, és van köze a vízhez... ")
Pénteken jártam Nálatok, az EL9 átalakításához hoztam anyagokat, rajzokat, miegyebeket, no meg átbeszéltük a dolgokat. Nem találkoztunk?
Voltam, vagy 2 órát szívtunk a keresésével, már épp feladtuk és indultunk vissza mikor megláttam. Aztán rövid úton 5 perc alatt átmásztunk oda ahol van. :-)
Köszönöm, így már képben vagyok. Jártam pár éve a táróban, illetve korábban az egyesület aktív tagjaként magam is részt vettem az említett EL-9 felújításában.