Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

0rodzsa0 Creative Commons License 2014.06.23 0 0 49907

Köszönöm válaszodat vezérlés az 165-nél volt és előtte is csinálta. A hőgombát is cseréltem mert ugrált a mutató, viszont ez a rántást nem tudom,hogy mi okozhatja és igen a szerelő sem.

Előzmény: stevie-13 (49891)
meibez6 Creative Commons License 2014.06.23 0 0 49906

Jesssz!!! :) köszi, akkor még van esélye (majd a gumis megmondja, csak tudni akartam, érdemes-e egyáltalán elvinni hozzá..)

Előzmény: _Yasin_ (49905)
_Yasin_ Creative Commons License 2014.06.23 0 0 49905

Gumihoz: találtam Apámnál két nyárigumit offkocsira, a dotszáma 0309. Az azt jelenti, hogy 2003-as? Köszi!

 

 

Nem! Az első 2 szám a hetek száma, a második kettő az évszám. Tehát: 2009. évi 03. heti gyártás, kb 5 éves gumi.

 

-Yasin-

Előzmény: meibez6 (49903)
Octi19 Creative Commons License 2014.06.23 0 0 49904

Szia! Eddig te vagy a harmadik. Valaki küldött egy mailt tegnap este 10 körül, ő volt a második és az orrmotoron nohab volt az első.
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=130751327&t=9015819

 

Meglátjuk, hogy az előbbi srácok mennyire gondolják komolyan. mindenesetre már ne jelentkezzen senki, mert három komoly érdeklődőből szerintem egy biztosan elviszi.

 

(licitet nem indítok mert nem tartom korrektnek, ezért van az érkezési sorrend...)

Előzmény: benchmade (49902)
meibez6 Creative Commons License 2014.06.23 0 0 49903

Akksi: ..jó jel, ha az akksin egyáltalán nincs is a celláknak betöltő nyílása (ez utal a gázrekombinációs működési elvre),..

 

Nekem exide van benne, 5 éves és még nincs baja. Voltak pedig lemerülős időszakok, mikor mikrokapcsolós gondom volt, de nem az akssi volta hunyó. Viszont észrevettem, hogy nincs rátdugva a gázkivezető cső (és leesve sem találom körülötte..) ez mennyire lehet gond?  (O1 benzin).

 

Gumihoz: találtam Apámnál két nyárigumit offkocsira, a dotszáma 0309. Az azt jelenti, hogy 2003-as? Köszi!

 

 

Előzmény: stevie-13 (49882)
benchmade Creative Commons License 2014.06.23 0 0 49902

Szia Octi!

 

Ha még megvan, vevő vagyok a Parrot-ra, mail címem: attila0719@gmail.com, ide küldd, a számlaszámodat, és posta költségestül utalom az árát.  Nekem volt benne egy Nokia 7C..., de egyszer sajnos vettem egy kínai multis fejegységet, a Nokiát attettük a fiam Off autójába, a fejegység rövid időn belül javíthatatlanul meghalt, így nekem most semmilyen nincs, és a Parrotról csak jót hallottam.

Előzmény: Octi19 (49889)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.23 0 0 49901

Nekem dizel autoim voltak  (es azokkal sokat szivtam a hutorendszer miatt), a benzinesnel nemtom hogy van, de:

- Mosd at jol az egesz rendszert es utanna nyomj at rajta suritett levegot, tegyel bele friss hutovizet

- Ha a rendszer egyszer kilevegozte magat nincs, hogy utanna a vizjaratokba levego keruljon.

- A szelep a rendszert nyomas alatt tartja, jol mukodo hutesnel a szint nem szabad valtozzon ( a hiedelmekkel ellentetben).  Nalam a hengerfej javitasa utan, a kiegyenlito tartalyban a vizszint nem valtozik egy milimetert sem, barmilyen terhelest kap a motor.   A javitas elott valtozott. 

Lehet a tartaly sapkajaban a szelep is. Csereld ki azt eloszor. 

 - Ellenorizd, ha uzemmeleg motornal a vizcsovek nem kemenyednek meg ( de kokemenyek kell lenni nekik, ha baj van).  Ellenorizd, ha nem tenyleg nem fogy a hutoviz. 

- Figyeld meg mikor kapcsol be a hutoventillator es esetleg csereld ki a hokapcsolot

- Ellenorizd, ha a termosztat a megfelelo homersekletnel kezd nyitni es ha teljesen kinyit

Előzmény: Tomi Filth (49900)
Tomi Filth Creative Commons License 2014.06.23 0 0 49900

Szemre tudom mondani, ami ~5cm lehet. Mennyiségre nem tudom, talán 1-1,5 dl.

Kivenni nem merek belőle, mert ha meg visszaáll, akkor kevés lesz benne...

Előzmény: bambi942 (49898)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.23 0 0 49899

Kinga.:)

Előzmény: robi25 (49896)
bambi942 Creative Commons License 2014.06.23 0 0 49898

Mennyit mozdul a szint????Üzem meleg motornál egyébként magasabb a víz szint.Az normális.

Előzmény: Tomi Filth (49897)
Tomi Filth Creative Commons License 2014.06.23 0 0 49897

Egy kis segítséget kérek Tőletek.

2000 O I AKL motorkódú autómnál mi okozhatja azt a jelenséget, hogy időnként a motorhűtő víz a kiegyenlítő tartályban megnövekszik, aztán random visszaáll eredeti állapotára...

Nincs bolygatva a rendszer. Esetleg hol, melyik csőben keletkezhet "légbuborék vagy légoszlop" amitől ilyen előfordulhat?

robi25 Creative Commons License 2014.06.23 0 0 49896

Amúgy hogy hívják az asszonyt?:))

Előzmény: Törölt nick (49893)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.23 0 0 49895

Amit szeretek benne, hogy nem latszik sehogy se kivulrol. 

Előzmény: Törölt nick (49893)
ac07 Creative Commons License 2014.06.23 0 0 49894

Ha még aktuális: ahogy Octi19 is írta, a Gift egy felszereltségi szint, kb. ezek voltak benne az Ambiente szinten felül: hátsó ablaktörlő-mosó berendezés (ez is csak később lett széria a nem kombi Octaviakhoz), kartámla elöl hűthető rakodórekesszel (ehhez van hátul is légbefúvó), rádió-CD: Stream (akkor még kazettás magnó volt az alap). Deréktámasz biztosan nem volt, ill. ehhez a felszereltséghez anno adtak egy szett téligumit felnin is. 

Előzmény: tonnni (49874)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.23 0 0 49893

Nekem is pont ilyen van, pofonegyszeru hasznalni, egyszer belovod es tobbet nem kell foglalkozni vele soha. Nagyon tiszta a hangja es a hivo fel is jol hall.  En a hangutasitassal csak a hivast veszem fel (ACCEPT). Bemondja, hogy ki a hivo, de nem lehet megerteni.  A felesegem nevet atirtam a telefonba "Angela"-ra, azt megerti, igy csak ot szoktam hivni hangutasitassal.  USB toltokabele van, laptoprol is megy. 

Az ara tobb volt mind 100Euro ujonnan, a nettrol vettem, szoval olcson adod. 

Előzmény: Octi19 (49889)
cptmorgan Creative Commons License 2014.06.23 0 0 49892

Üdv!

 

2003-as O I BCA motoros  gépem van,nekem is volt hogy nem indult elsőre,nálam a felső /üzemanyag rendszerhez kapcsolódó/ hőgomba volt a ludas.Cseréje után egyből indult az autó. Az autó hangja alapjáraton,hidegindításkor itt is kicsit kopogós-dízeles,de évek óta ilyen se jobb se rosszabb,és melegen már nem olyan. /Most volt vezérléscsere,előtte is utána is ugyanúgy megvan a hang/

Egyébként üdv mindenkinek,még új vagyok itt,habár már régóta olvasom a fórumot. :-)

 

Előzmény: 0rodzsa0 (49890)
stevie-13 Creative Commons License 2014.06.22 0 0 49891

Mi lehet a baja? Őszintén várom a válaszotokat, hogy tudnám meggyógyítani. (persze szerelővel) de mégis

 

 

Ha tényleg most volt cserélve a vezérlés, akkor a szíjcsere talán nem sikerült tökéletesen, és egy foggal arrébb lett téve... Az indítási nehézség és a kerepelő hang erre utalhat.

Előzmény: 0rodzsa0 (49890)
0rodzsa0 Creative Commons License 2014.06.22 0 0 49890

Jó estét minden kedves fórumozónak!

A tanácsotokra/segítségeteket tapasztalatokat szeretném kérni.

Van egy 10 éves faceliftes O1 BCA-s autónk. Mostanában azt vettem észre,hogy:

- nem mindig pöccre indul, valamikor másodikra (de akkor már biztosan)

- második vagy/és harmadikba fokozatban gázadáskor ránt egyet az autó, utána megy tovább, akár ki a világból,de szerintem ez nem egészséges

- hangos a motor, mintha dízeles lenne,pedig nem az

- fogyasztásával nincs baj, 6-7 liter, 1,4 motor, benzines, 180.000 km, most volt minden cserélve, szíjak, olaj stb. stb.

Mi lehet a baja? Őszintén várom a válaszotokat, hogy tudnám meggyógyítani. (persze szerelővel) de mégis 

Köszönöm a válaszokat előre is.

 

Octi19 Creative Commons License 2014.06.22 0 0 49889

Kedves Octaviások!

 

A feleségen autójába sikeresen beépített Dension Litle BT feleslegessé tette az eddig nagy megelégedettséggel használt Parrot MINIKIT+ típusú felcsíptethető kihangosítót. Ezt most, mielőtt a szokásos aukciós oldalakon meghirdetném, itt és az orrmotor fórumon megvételre ajánlok!

A kihangosítót egyébként a Vaterán vettem karácsony környékén. Az eredeti tulaj egy Citroenhez kapta ajándékként és kb 1,5 éves. Nagyon jól működik és akár 2 telefont is tud kezelni. Az elsődleges telefon névjegyeit szinkronizálja és a telefonkönyvből a nevek bemondásával is kezdeményezhető hívás. (egyenlőre nincs magyar FW hozzá de sok kis nyelven van, (szlovák, holland) ami azt jelentheti, hogy majd esetleg idővel magyarul is elérhető lesz...

Automatikusan a telefon hatókörön kerülésével alvó üzemmódba kerül és a beépített érzékelőnek hála már az ajtó becsukására is felébred és csatlakozik. Az akkuja kitűnő állapotban van, a téli hidegekben is simán bírta 1 hétig is és most akár 3-4 hétig is!

A készlet, tehát a készülékből, az eredeti napellenzőpántból és egy autós töltőből áll! (...és valahol van egy kinyomtatott kezelési utasítás is, de az lehet, hogy nem lesz meg, de a neten elérhető)
Az ára 10000Ft.

tonnni Creative Commons License 2014.06.22 0 0 49888

Köszönöm mindenkinek a segítséget.

TWdoktor Creative Commons License 2014.06.22 0 0 49887

Csak a felhasználói tapasztalataimat írtam le, mivel fejlesztéssel nem foglalkozom, csak üzemeltetéssel. 103 járművön 206 db 180Ah akksit használunk umformeres töltéssel. Azt kell betennem, amit kapok, az meg olyan, amilyen... Az tény, hogy sima, karbantartásigényes  savas akksikkal van dolgom, a saját autóimon meg eddig szerencsém volt, illetve az autószerelőm jó márkát/típust választott.

Előzmény: stevie-13 (49882)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.22 0 0 49886

Magyaran, biztos jo vasar, ha van felreteve meg egy bo fel millio az auto javitasara, felteve, hogy a motorral minden rendben. Ha ezt rakoltod, akkor jarsz vele meg 15oe-ret problemak nelkul.

 

A karoszeria birja. A belso ter is.

A sok kilometertol nem kell felni, ha volt a motorban olaj cserelve idoben, akkor  annak semmi baja es ezt egy jo szerelo megallapitja. En most leptem at a 25oe km a TDIPD-vel es meg fogok vele jarni legalabb 15oe-ret.

 

 

En meg hozzateszem a kovetkezoket:

- klimakompresszor es huto

- belteri ventillator

- jobb elso kerekcsapagy

 

Ha veletlenul talalsz hutofolyadekot a kocsi csomagtartojaba vagy a szint a kiegyenlito tartalyban alacsony , akko ne vedd meg. 

Előzmény: tonnni (49868)
stevie-13 Creative Commons License 2014.06.22 0 0 49885

Szeretnék vásárolni egy Skoda Octavia dieselt, érdeklődni szeretnék hogy mit lehet tudni ezekről az autókról? Most egy 1,4 benzines Leonom van, amivel semmi gondom nem volt. A kiszemelt modell:   http://www.hasznaltauto.hu/auto/skoda/octavia/skoda_octavia_1.9_pd_tdi_gift-8019785

 

 

Octi kolléga leírta a lényeget, én még annyit tennék hozzá, hogy az 1.4-es Leonhoz képest döbbenetesen jól fog menni, bazi nagy lesz a csomagtere, és a hátsó ülésben is el lehet férni rendesen :-)

 

Ami a konkrét autót illeti, én azért nagyon óvatos lennék: 8 év alatt egy dízel ritkán fut 200 ezernél kevesebbet. Az Octavia-kategóriájú dízelek esetén az évi 30-40 ezres futásteljesítmény a tipikus, azaz a nyolc éves autóban a 300e km sem ritka. Függetlenül attól, mit mutat a km-óra :-)

 

A 130e km (évi 17e km) viszonylag nehezen hihető.

 

Egyébként nincs baj a "magas," 200 ezer feletti futásteljesítménnyel sem, de észnél kell lenni:

 

1) nagyon fontos a tisztességes, lehetőleg igazolt karbantartás: a PD motornak viszonylag különleges olajra van szüksége (VW505.01 vagy 507.00).

 

2) 200e km környékén már mindenféle kopó-fogyó alkatrészt cseréltek az autón, pl. féket többször is, de futómű alkatrészeket, motoralkatrészeket (vezérlés és környéke) is, stb. Nagyon nem mindegy, milyen minőségű alkatrészekkel javították! Ezen múlik, hogy Skodát veszel-e, vagy valami kínai szart!

 

3) nem árt tisztában lenni azzal, hogy a dízel autók keveset fogyasztanak, de érzékenyek a karbantartásra, a használat módjára, és ha ezeket elhanyagolták, sokféle drága bajuk keletkezhet. A tankolásonként megspórolt pár ezer forint gyorsan elveszhet, ha a turbóhoz vagy a befecskendező fejekhez kell hozzányúlni.

 

4) Az ilyen nyolc év körüli dízelek felett Damoklész kardjaként lebeg a kettős tömegű lendkerék cseréje, ami szintén hatszámjegyű tétel, és nem is biztos, hogy egyessel kezdődik.... Feltétlenül olyan szakemberrel menj megnézni az autót, aki felismeri a kettős tömegű halálának első jeleit!

 

5) mivel a kinézett autó nem szervizkönyves, bölcs dolog egy vezérléscserével kezdeni. Erre, meg a szervizkönyv nélküli használt autóknál "kötelező" olajcserére tegyél félre egy százast. (Kivéve, ha valami számlával bizonyítani tudják, hogy a csere a közelmúltban megtörtént.)

 

Ha nem mész sokat az autóval és/vagy főleg városi üzemmódban használod, gondolkozz el egy benzines változaton....

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.06.22 0 0 49884

Köszönöm. 54-est vettem, mert SOS kellett.

Előzmény: stevie-13 (49883)
stevie-13 Creative Commons License 2014.06.22 0 0 49883

Egy láma kérdés: O2-be (1,6 benzin) betehetek 54Ah-s akksit? Most 44-es van benne.

 

 

Igen, sőt a 65Ah-snak is bele kell férnie.

 

 

Előzmény: Törölt nick (49873)
stevie-13 Creative Commons License 2014.06.22 0 0 49882

Varta, Bosch, ezek idáig mind jók voltak több kocsimban is. Exide, Hoppecke felejtős, nem sokáig bírták, az akkuboltos szerint a Banner is szar.

 

 

Melyik a jobb autó, a Ford vagy a Skoda?

 

Ez ugye így, ebben a formában eldönthetetlen. Más jön ki, ha egy Skoda Citigo-t hasonlítunk egy Ford S-Max-hoz, mintha egy Ford Kát egy Skoda Superbhez.

 

A márka önmagában nem sokat jelent. Minden akkugyártó több modellsort is forgalmaz. Általánosságban nehéz mit mondani, max azt, hogy a magasabbra pozícionált modellsor olyan műszaki megoldásokat tartalmaz(hat), amik miatt az akksi tartósabb lehet.

 

Pl az Exide Premium modellsorban olyan kettős, üveggyapot tasakszeparátorok vannak, amik felfogják a használat során a rácsfelületről leszakadó anyagot, így lassabb az iszaposodás, kisebb a cellazárlat veszélye, illetve időben jobban kitolódik.

 

De a felső kategóriás akksikban a rácsszerkezet is különleges technológiával készül (expandált kontra öntött), illetve olyan ötvözetekből, amik egyrészt a kisebb belső veszteséget, másrészt a hosszabb élettartamot szolgálják.

 

Tehát én nem márkában gondolkoznék, hanem technológiában. Érdemes valami jó gázrekombinációs típusú akksit keresni. Jó jel, ha az akksin egyáltalán nincs is a celláknak betöltő nyílása (ez utal a gázrekombinációs működési elvre), illetve minél nagyobb az indítóárama (ez utal a kisebb belső veszteségre, azaz a modernebb technológiára).

 

 

 

 

Előzmény: TWdoktor (49878)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.22 0 0 49881

OFF auto

 

A tegnap levittük egy ismerősömmel a lányainkat egy sportversenyre Havasalföldre, végig az Olt folyó mentén, a Vöröstorony szoroson át. Az út dimbes-dombos, kanyargos és forgalmas kétsévos országút.

A ismerősöm autójával mentünk, négy személy. Az autó egy 2013-as Focus Kombi, a híres 1 literes 125 lovas benzines turbómotorral. Az oda-vissza út kb. 650km volt, 71km/óras átlagsebeséggel, 9 literes fogyasztást produkált a kocsi. A tankolás után belestem az autó alá, ha nem szivárog valahonnan a benzin.:) 

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.06.22 0 0 49880

Octi19, e_karesz: köszönöm az infót. Azt hiszem, Varta lesz a befutó.

 

www.octinfo.com Creative Commons License 2014.06.21 0 0 49879

Néhány KMD-s Golf5 az egyik mobil szolgáltató flottájában volt. Később volt nekik O2 is, Lxx rendszámmal biztosan, én egy Elegance kombit láttam bézs belsővel és ezüst külsővel.

Érdemes megnézni nincs-e az oldalán matricázás nyoma. Ott másképp fakult a fényezés.

Nem, nem kell mondani, hogy ki lehet polírozni. Láttam már 9 millás A6-ost, lelakott belsővel és oldalról bizonyos szögben ráeső fénynél a kocsi oldalán előtűnő Audi szlogennel ("Magyar szívvel...").

 

Szervizfüzet már feltehetőleg ennél az O2-nél sehol nincs...

Előzmény: tonnni (49868)
TWdoktor Creative Commons License 2014.06.21 0 0 49878

Varta, Bosch, ezek idáig mind jók voltak több kocsimban is.

Exide, Hoppecke felejtős, nem sokáig bírták, az akkuboltos szerint a Banner is szar. Ezen csodálkozom, mert használtunk ipari méretben és mennyiségben is belőle, ott sokáig bírták.

Előzmény: Törölt nick (49873)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!