Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

stevie-13 Creative Commons License 2014.07.10 0 0 50216

Mivel ebben lódít a hirdető, a km-futás sem szentírás, már csak azért sem, mert egy dízel kombi általában 40e km-t, vagy e fölött fut az első 4-6 évében (különben nem termelné ki a felárát a benzineshez képest).

 

 

Mivel a felszereltség nevét nem tartalmazza a forgalmi, és ellentétben sok más márkával,a Skodák esetében magára az autóra sem írják fel, így nem látom kizáró oknak, ha a kereskedő nem találta el a felszereltség nevét. Aki még nem adott fel hirdetést a Hahu-n, az talán nem is tudja, hogy a hirdetés címét nem te írod be, hanem egy -- adott esetben végtelenül hosszú -- legördülő listáról választod ki.

 

A futásteljesítmény esetén az évi minimum 40 azért túlzás Magyarországon. Nyilván ez is valamilyen Gauss-görbe szerint alakul, van dízel autó, ami évi tizet sem megy, de a Michelin Hungária shuttle járatát teljesítő Renault Scénic évi 120 körül ment, pedig csak annyit csinált, hogy naponta egyszer megfordult a pesti és a nyíregyházi gyár között.

 

Szerintem magyarországi autóknál olyan 25-30 között lehet a Gauss-görbe csúcsa.

 

(A francia vagy német import autóknál meg a másfélszerese. Azoknak, amiket nepperek hoznak be Magyarországra, meg a duplája.)

Előzmény: _Yasin_ (50211)
stevie-13 Creative Commons License 2014.07.10 0 0 50215

Köszönöm mindenkinek, ez is felejtős.

 

 

Megnézted? Telefonáltál?

Előzmény: tonnni (50214)
tonnni Creative Commons License 2014.07.10 0 0 50214

Köszönöm mindenkinek, ez is felejtős.

RS user Creative Commons License 2014.07.10 0 0 50213

Nem fog hibát jelezni!Egyébként én is ott vettem. :-D

Előzmény: Draganovic (50203)
Octi19 Creative Commons License 2014.07.10 0 0 50212

Fura egy Elegance ez... a kárpit és a díszléc az biztosan Elegance de vannak hiányosságai, pl a MaxiDOT kijelző...
De akkor is: Öreg és drága!

Előzmény: tonnni (50206)
_Yasin_ Creative Commons License 2014.07.10 0 0 50211

Ma jött egy új hirdetés, esetleg valakinek eszébe jut a hirdetésről valami észrevétel?

 

 

Tényleg nem Elegance, abban voltak a következők:

MaxiDot kijelző,

bőrkormány,

krómbetétes bőr váltógomb,

hátsó elektromos ablakemelő,

16"-os alufelni (ebben nem vagyok biztos), de biztosan nem 15"-os,

talán a digitklíma (Climatronic) is széria volt, de legalábbis minden eddigi Elegance-ban benne volt, amit én néztem (pedig az nem volt kevés).

 

Ez szemre egy Ambiente felszereltségű autó.

 

Mivel ebben lódít a hirdető, a km-futás sem szentírás, már csak azért sem, mert egy dízel kombi általában 40e km-t, vagy e fölött fut az első 4-6 évében (különben nem termelné ki a felárát a benzineshez képest).

 

Megnézni persze meg lehet, de komoly fenntartásokkal!

 

-Yasin-

Előzmény: tonnni (50206)
ottar Creative Commons License 2014.07.10 0 0 50210

Ha nem sürgős, reményeim szerint 1-2 hónapon belül eladó lesz az enyém. 

2008-as, 4x4 es 1.9 PDTDI, és 94 ezer van benne. Tényleg annyi. :) 

 

Előzmény: tonnni (50193)
stevie-13 Creative Commons License 2014.07.10 0 0 50209

Ma jött egy új hirdetés, esetleg valakinek eszébe jut a hirdetésről valami észrevétel?

 

 

Teljesen semmitmondóak a képek. Ami biztos: a rendszám alapján az autó tényleg magyar lehet, de garantáltan nem Elegance felszereltség.

 

A kormányvédő gyanús.

 

Említik a szervizkönyvet, de nem fotózzák le - ez is gyakran annak a jele, hogy a szervizkönyv fizikailag megvan ugyan (ha csak el nem vész addig valahogy), de egy-két pecsétnél nincs benne több.

 

A 160e futásteljesítmény (ha valós) a motornak nem sok, de ne költsd el az összes pénzed a vételre, mert ennyi km után már folyamatosan jelentkezhet a kopó-fogyó alkatrészek csereigénye (futómű és környéke, kipufogórendszer és környéke).

 

Ha nincs messze az autó, nézd meg. Ha messze van, először a szervizkönyvre kérdezz rá (mikori az utolsó pecsét, ki pecsételte, van-e bejegyzés/számla a vezérlés cseréjéről).

 

A várpalotai autóvásárlás hátránya, hogy a városban nincs márkaszerviz, Fehérvárra vagy Veszprémbe meg nem biztos, hogy elengedik az autót.

Előzmény: tonnni (50206)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.10 0 0 50208

A kormányvédő és a ferdére kiült ülés gyanús, hogy több van bent.

Mintha évi 20000-re lenne "beállítva" az óra.

 

De ugye nekem minden gyanús ami dízel és csak ilyen keveset futott. :-)

Előzmény: tonnni (50206)
Szere28 Creative Commons License 2014.07.10 0 0 50207

Udv!

Nem sok. Ha kozel van megkell nezni ha jo alkudozni es elhozni.

Udv!

Előzmény: tonnni (50206)
tonnni Creative Commons License 2014.07.10 0 0 50206

Ma jött egy új hirdetés, esetleg valakinek eszébe jut a hirdetésről valami észrevétel?

 

http://www.hasznaltauto.hu/auto/skoda/octavia/skoda_octavia_1.9_pd_tdi_elegance-8078031

tonnni Creative Commons License 2014.07.10 0 0 50205

Igen, de azt vezettem és nem nagyon tetszett, a dieselhez képest, nem nagyon ment magas fordulatszámon volt hangja és cserébe sokat is evett. Emiatt szeretnék inkább dieselt..

Előzmény: robi25 (50199)
stevie-13 Creative Commons License 2014.07.10 0 0 50204

Talaltam egy egesz led keszletet belsoter vilagitashoz meg rendszamtablahoz!

 

 

Én óvatos lennék, elsősorban azért, mert a legtöbb autós lednek idegesítően kékesfehér fénye van. Úgy néz ki tőlük az autó beltere, mint egy kórházi műtő.

 

Nekem nagyon nem tetszik.

Előzmény: Draganovic (50201)
Draganovic Creative Commons License 2014.07.10 0 0 50203

Ha kiveszem az izzokat akkor mindenkeppen jelez,csak kerdes hogy az uj Led-re jelez e!Meg kerdeztem a forgalmazot meg nem erkezett valasz!

 

http://www.dt-xenon.hu/led_izzok_119/led_keszletek_198/skoda_octavia_2_led_keszlet_882

 

Errol lenne szo.

Előzmény: (M)Ákos (50202)
(M)Ákos Creative Commons License 2014.07.10 0 0 50202

A belső tér talán nem, a rendszámtábla talán igen.

Ha kiveszed a mostani izzókat, hamar kiderül :)

Előzmény: Draganovic (50201)
Draganovic Creative Commons License 2014.07.10 0 0 50201

Talaltam egy egesz led keszletet belsoter vilagitashoz meg rendszamtablahoz!Szerintetek jelez a CANBUS ?

Nem irjak csak azt hogy hiba nelkul mukodott egy 2005 -os modellban!

Draganovic Creative Commons License 2014.07.10 0 0 50200

Ha valaki nem ismeri itt meg erdemes alkatreszeket kerezsgelni!

 

https://cromax.hu/markak/skoda-alkatresz

robi25 Creative Commons License 2014.07.10 0 0 50199

Lehet, hogy 1.6 MPI-ben könnyebben találsz jó példányt és ez nem olyan vészesen sok km.

Előzmény: tonnni (50196)
Draganovic Creative Commons License 2014.07.10 0 0 50198

Hat ja kompromisszum!

Előzmény: Pierr_Kardán (50197)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2014.07.09 0 0 50197

Teljesen jól írod, de én egy picit másképpen csoportosítanám az együtthatókat, hogy a laikusoknak is érthetőbb legyen:

 

P = M * s

 

vagyis a teljesítmény (P) a forgatónyomaték (M) és a fordulatszám (s) szorzata,

 

ahol a nyomaték a következőképpen számítható:

 

M = 2*D^2*pi*s*z*p/i

 

Ahol:

M- forgatónyomaték (Nm)

D- hengerfurat átmérő (m)

s- dugattyú löket (m)

z- hengerszám 

p- középnyomás (N/m^2)

i- ütemszám együttható ( négyütemű motornál 4)

 

(és a pi természetesen egyenlő 3,14 :-))

 

És akkor érthető(bb), hogy a nyomatékot (az adott motor fizikai méreteinek figyelembe vételével) csak az égési középnyomás növelésével lehet fokozni.

 

Ezt a motorvezérlő a befecskendezés paramétereinek módosításával tudja elérni, vagyis több üzemanyagot fecskendez be a rendszer.

 

Esetleg ha a turbónyomáson is lehet egy picit srófolni, akkor az is növeli az égési középnyomást.

 

Azt viszont tudomásul kell venni, hogy ezek a beavatkozások gyakorlatilag mindig növelik a motor károsanyag kibocsátását!

 

A több üzemanyag (magasabb égési hőmérséklet) növeli a nitrogénoxidok mennyiségét :-(

 

A nagyobb légfelesleg (több benyomott levegő) növeli a koromkibocsátást :-((

Előzmény: Törölt nick (50195)
tonnni Creative Commons License 2014.07.09 0 0 50196

20 000 km körül.

Előzmény: robi25 (50194)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.09 0 0 50195

Nem, nem a maximális teljesítmény számít, hanem a teljesítménygörbe alatti terület. A magasra húzott csúcsteljesítmény hajkurászása teljesen értelmetlen, gyakran nem javítja, hanem éppenséggel rontja a vezethetőséget.

 

P= 2*D^2*pi*s*z*n*p/i

 

Ahol:

P- teljesítmény (W)

D- hengerfurat átmérő (m)

s- dugattyú löket (m)

z- hengerszám 

n- fordulatszám (1/s)

p- középnyomás (N/m^2)

i- ütemszám együttható ( négyütemű motornál 4)

 

Látszik, hogy két paramétert lehet módosítani: fordulatszámot és középnyomást.

 

Fordulatszámot nem nagyon, mert a belső surlódások nagyon megnőnek, plusz nagyobb lesz a kopás, és megnő a fogyasztás. Tehát a középnyomást kell módosítani.

 

De a motor jelleggőrbék, amiket a fékpadon generálnak P(n) és M(n) alakúak, és adott középnyomásnál a teljesítmény képlete:

 

P= k * n , ahol állandó. A P-t integrálni kell, hogy megkapjam a görbe alatti területet. Az eredmény:

S= k* n^2/2. 

Nem stimmel, mert nem fordulatszám növeléssel tudunk nagyobb teljesítményt elérni.  

 

 

A középnyomás függvényében kell lerajzolni a P görbét, azaz a teljesítmény csak a nyomatéktól függ (ami arányos a mindenkori középnyomással).  Tehát egy P(M) görbét kéne összerakni, annak a gőrbe alatti területe megmutátná a teljesítmény növekvény értékét.  Az sem nehéz mert P= omega * M.  

 

 

 

 

Előzmény: stevie-13 (50167)
robi25 Creative Commons License 2014.07.09 0 0 50194

Amúgy mennyit mennél vele évente?

Előzmény: tonnni (50193)
tonnni Creative Commons License 2014.07.09 0 0 50193

Igen, sajnos nagyon nehéz ügy. Néha úgy érzem olyan mintha tűt keresnék a szénakazalban. Egy Fabiat könnyebb lenne találni, de van időm kivárom a megfelelőt.

Octi19 Creative Commons License 2014.07.09 0 0 50192

Egyetlen praktika van! Jót kell találni, megbízható forrásból! Sajnos azok a 6-8 éves autók, már meglehetősen sokat futottak ami nem feltétlenül gond, ha megfelelően karban van tartva...
Ha meg megfelelően karban van tartva és persze megbízható helyről van akkor semmit nem kell csinálni, csak használni. Persze a turbós alapszabályt illik betartani: hidegen nem hajtani, melegen nem leállítani!

Előzmény: tonnni (50190)
robi25 Creative Commons License 2014.07.09 0 0 50191

Itt a legnehezebb a megfelelő példány megtalálása lesz.

Előzmény: tonnni (50190)
tonnni Creative Commons License 2014.07.09 0 0 50190

Sziasztok!

 

Szeretnék venni egy 2006-2008 évjáratú 1,9 TDI 2 es Octavia kombit de egyelőre még nem találtam megfelelőt, ha megveszem mik azok az alkatrészek amiket ildomos kicserélni? Gondolom teljes vezérlés, összes szűrő, szíjak olajcsere. És ezeken kívül van még valami amire figyelni kell? Illetve majd a használat során mire kell figyelni, most 7 éve 1,4 benzines autom van, hidegen nem nyomom neki, 1800 as fordulat alatt és 4500 fölött nem használom. A dieselnél vannak olyan praktikák amiket érdemes betartani?

 

 

 

Octi19 Creative Commons License 2014.07.09 0 0 50189

Az azért más, az egy aktív alkatrész! Olyankor vagy azért kell frissíteni mert megváltozik a konfiguráció, vagy esetleg azért, mert az adaptációs határértéken kívül került és be kell tanítani az új pozíciókat, de ezek többnyire csak hangolások és nem "frissítések".

Előzmény: Draganovic (50188)
Draganovic Creative Commons License 2014.07.09 0 0 50188

Nekem a lenkereknel a jelado is ki lett cserelve akkor frissiteni kellet az biztos!

 

Donibcsit meg kerdeznem errol !

Előzmény: Octi19 (50187)
Octi19 Creative Commons License 2014.07.09 0 0 50187

Ha egy passzív alkatrészt cserélsz, mondjuk lendkerék vagy turbo, akkor honnan tudná a motorvezérlő, hogy cserélve lett...?
Persze lesznek bizonyos értékek amik változnak, de ezekhez adaptálódik a motorvezérlő és ennyi! Te is jól mondtad, hogy amíg az értékek egy bizonyos határértéken belül van addig az ECU adaptálódik, ha kívülre esik, vagy kiesik a jelforrás akkor meg vészüzembe kapcsol.

Előzmény: Draganovic (50183)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!