Mivel ebben lódít a hirdető, a km-futás sem szentírás, már csak azért sem, mert egy dízel kombi általában 40e km-t, vagy e fölött fut az első 4-6 évében (különben nem termelné ki a felárát a benzineshez képest).
Mivel a felszereltség nevét nem tartalmazza a forgalmi, és ellentétben sok más márkával,a Skodák esetében magára az autóra sem írják fel, így nem látom kizáró oknak, ha a kereskedő nem találta el a felszereltség nevét. Aki még nem adott fel hirdetést a Hahu-n, az talán nem is tudja, hogy a hirdetés címét nem te írod be, hanem egy -- adott esetben végtelenül hosszú -- legördülő listáról választod ki.
A futásteljesítmény esetén az évi minimum 40 azért túlzás Magyarországon. Nyilván ez is valamilyen Gauss-görbe szerint alakul, van dízel autó, ami évi tizet sem megy, de a Michelin Hungária shuttle járatát teljesítő Renault Scénic évi 120 körül ment, pedig csak annyit csinált, hogy naponta egyszer megfordult a pesti és a nyíregyházi gyár között.
Szerintem magyarországi autóknál olyan 25-30 között lehet a Gauss-görbe csúcsa.
(A francia vagy német import autóknál meg a másfélszerese. Azoknak, amiket nepperek hoznak be Magyarországra, meg a duplája.)
Ma jött egy új hirdetés, esetleg valakinek eszébe jut a hirdetésről valami észrevétel?
Tényleg nem Elegance, abban voltak a következők:
MaxiDot kijelző,
bőrkormány,
krómbetétes bőr váltógomb,
hátsó elektromos ablakemelő,
16"-os alufelni (ebben nem vagyok biztos), de biztosan nem 15"-os,
talán a digitklíma (Climatronic) is széria volt, de legalábbis minden eddigi Elegance-ban benne volt, amit én néztem (pedig az nem volt kevés).
Ez szemre egy Ambiente felszereltségű autó.
Mivel ebben lódít a hirdető, a km-futás sem szentírás, már csak azért sem, mert egy dízel kombi általában 40e km-t, vagy e fölött fut az első 4-6 évében (különben nem termelné ki a felárát a benzineshez képest).
Megnézni persze meg lehet, de komoly fenntartásokkal!
Ma jött egy új hirdetés, esetleg valakinek eszébe jut a hirdetésről valami észrevétel?
Teljesen semmitmondóak a képek. Ami biztos: a rendszám alapján az autó tényleg magyar lehet, de garantáltan nem Elegance felszereltség.
A kormányvédő gyanús.
Említik a szervizkönyvet, de nem fotózzák le - ez is gyakran annak a jele, hogy a szervizkönyv fizikailag megvan ugyan (ha csak el nem vész addig valahogy), de egy-két pecsétnél nincs benne több.
A 160e futásteljesítmény (ha valós) a motornak nem sok, de ne költsd el az összes pénzed a vételre, mert ennyi km után már folyamatosan jelentkezhet a kopó-fogyó alkatrészek csereigénye (futómű és környéke, kipufogórendszer és környéke).
Ha nincs messze az autó, nézd meg. Ha messze van, először a szervizkönyvre kérdezz rá (mikori az utolsó pecsét, ki pecsételte, van-e bejegyzés/számla a vezérlés cseréjéről).
A várpalotai autóvásárlás hátránya, hogy a városban nincs márkaszerviz, Fehérvárra vagy Veszprémbe meg nem biztos, hogy elengedik az autót.
Igen, de azt vezettem és nem nagyon tetszett, a dieselhez képest, nem nagyon ment magas fordulatszámon volt hangja és cserébe sokat is evett. Emiatt szeretnék inkább dieselt..
Talaltam egy egesz led keszletet belsoter vilagitashoz meg rendszamtablahoz!
Én óvatos lennék, elsősorban azért, mert a legtöbb autós lednek idegesítően kékesfehér fénye van. Úgy néz ki tőlük az autó beltere, mint egy kórházi műtő.
Nem, nem a maximális teljesítmény számít, hanem a teljesítménygörbe alatti terület. A magasra húzott csúcsteljesítmény hajkurászása teljesen értelmetlen, gyakran nem javítja, hanem éppenséggel rontja a vezethetőséget.
P= 2*D^2*pi*s*z*n*p/i
Ahol:
P- teljesítmény (W)
D- hengerfurat átmérő (m)
s- dugattyú löket (m)
z- hengerszám
n- fordulatszám (1/s)
p- középnyomás (N/m^2)
i- ütemszám együttható ( négyütemű motornál 4)
Látszik, hogy két paramétert lehet módosítani: fordulatszámot és középnyomást.
Fordulatszámot nem nagyon, mert a belső surlódások nagyon megnőnek, plusz nagyobb lesz a kopás, és megnő a fogyasztás. Tehát a középnyomást kell módosítani.
De a motor jelleggőrbék, amiket a fékpadon generálnak P(n) és M(n) alakúak, és adott középnyomásnál a teljesítmény képlete:
P= k * n , ahol k állandó. A P-t integrálni kell, hogy megkapjam a görbe alatti területet. Az eredmény:
S= k* n^2/2.
Nem stimmel, mert nem fordulatszám növeléssel tudunk nagyobb teljesítményt elérni.
A középnyomás függvényében kell lerajzolni a P görbét, azaz a teljesítmény csak a nyomatéktól függ (ami arányos a mindenkori középnyomással). Tehát egy P(M) görbét kéne összerakni, annak a gőrbe alatti területe megmutátná a teljesítmény növekvény értékét. Az sem nehéz mert P= omega * M.
Igen, sajnos nagyon nehéz ügy. Néha úgy érzem olyan mintha tűt keresnék a szénakazalban. Egy Fabiat könnyebb lenne találni, de van időm kivárom a megfelelőt.
Egyetlen praktika van! Jót kell találni, megbízható forrásból! Sajnos azok a 6-8 éves autók, már meglehetősen sokat futottak ami nem feltétlenül gond, ha megfelelően karban van tartva... Ha meg megfelelően karban van tartva és persze megbízható helyről van akkor semmit nem kell csinálni, csak használni. Persze a turbós alapszabályt illik betartani: hidegen nem hajtani, melegen nem leállítani!
Szeretnék venni egy 2006-2008 évjáratú 1,9 TDI 2 es Octavia kombit de egyelőre még nem találtam megfelelőt, ha megveszem mik azok az alkatrészek amiket ildomos kicserélni? Gondolom teljes vezérlés, összes szűrő, szíjak olajcsere. És ezeken kívül van még valami amire figyelni kell? Illetve majd a használat során mire kell figyelni, most 7 éve 1,4 benzines autom van, hidegen nem nyomom neki, 1800 as fordulat alatt és 4500 fölött nem használom. A dieselnél vannak olyan praktikák amiket érdemes betartani?
Az azért más, az egy aktív alkatrész! Olyankor vagy azért kell frissíteni mert megváltozik a konfiguráció, vagy esetleg azért, mert az adaptációs határértéken kívül került és be kell tanítani az új pozíciókat, de ezek többnyire csak hangolások és nem "frissítések".
Ha egy passzív alkatrészt cserélsz, mondjuk lendkerék vagy turbo, akkor honnan tudná a motorvezérlő, hogy cserélve lett...? Persze lesznek bizonyos értékek amik változnak, de ezekhez adaptálódik a motorvezérlő és ennyi! Te is jól mondtad, hogy amíg az értékek egy bizonyos határértéken belül van addig az ECU adaptálódik, ha kívülre esik, vagy kiesik a jelforrás akkor meg vészüzembe kapcsol.