Akkor a 415.04-ig megvan minden busz. Altípus szerint a .07; .08; .09 következik, eddig azt sikerült 99% bizonyossággal megállapítani, hogy ők 3 különböző busz, a 415.09-ről korai, a 415.08-ról kései képünk, infónk nincs.
Ez az a busz, ami nem 415.11: http://ik400.fw.hu/415/415-28.jpg A "PIR-D 802" valós 415.11-ről Tupolev írt, a többi 415-ös pedig már szériatermék.
O.K., ezt én is tudom, csak a felvetésre írtam, illetve engedtem el a fantáziámat. Ha lett volna akkor ez a kettő esélyes lehetett volna, persze csak ránézésre, a műszaki beltartalom ecsetelése nélkül.
Az első négy proto 400-ast simán 410-nek hívták. (413.K1; 411.K1; K2; K3). 410 NE lett a 415.P1, majd a 411.K1-es készült el, ő lett a 440 NE. A két 415.00 közül a BKV-sra 415 volt írva, a másikra nam tudom, hogy mi, a 415.01-esek közül a GMX-021-es valamiért 410-es, a másik 415, a 415.02 (.04-es fenékvázas)-es (kétajtós proto) szintén 415.
Szerintem csak egy 440-es készült (411.K4), 441 meg nem is volt. Ahogyan 444 se, bár ez most nem lett említve.
A GTH-AT 664-et a legújabb GL 415.11-nek írja, de más források szerint, és szerintem is ő inkább 415.19.
Az első négy proto 400-ast simán 410-nek hívták. (413.K1; 411.K1; K2; K3). 410 NE lett a 415.P1, majd a 411.K1-es készült el, ő lett a 440 NE. A két 415.00 közül a BKV-sra 415 volt írva, a másikra nam tudom, hogy mi, a 415.01-esek közül a GMX-021-es valamiért 410-es, a másik 415, a 415.02 (.04-es fenékvázas)-es (kétajtós proto) szintén 415.
Jaaa. A 411.K3 szerintem nem 440, hanem 410, mindenhol így szerepel, még a kijelzőn is. A 411.K4 viszont egyértelműen 440-es, mivel a 410-esekhez képest más a felfüggesztése. Tehát egy 440-es már megvan. De melyik lehet a másik? És kit hívtak 441-esnek?
A kőbányainak ős hátfala van. Ez mindent eldönt. Ezen kívül D11-es motorja, míg a német próbakocsiban valószínű MAN motor volt. Kőbányai alvázszáma: 415.04-001 84
Azért attól még messze van, még van mit csiszolni rajta. Pl. tupi 415.11-ese még megoldatlan, ráadásul Busman szerint két 440-es volt, és volt 441-es proto is.
Hmmm, biztos, hogy a kőbányai telepen álló 415-ös a 415.02? Jobban hasonlít erre a német protóra, mint a 415.02-re. A 415.02 meg Kazahsztánba kerülhetett. A kőbányai 415-ösnek látta valaki az alvázszámát?
Egy ladalámpás 415-ös még kimaradt a múltkori gyűjtésből:
415.11, német bemutatóbusz, 1990-ben készült el és 1992-ig turnézott Németországban. Vele mi lett? Amúgy erős a gyanúm, hogy ezt is egy korábbi protóból építették át, mint a 435.02 német bemutatóbuszt. A rendszáma PIR-D 802 volt.