Tavasszal nálam is bejátszott a dolog. Adott kúton szoktam tankolni, berakom a pisztolyt, belement vagy 40 liter, mire észrevettem, hogy nem prémium dízel, hanem prémium benzin :(
Mivel észrevettem, nem is indítottam be, hanem tréler, szerviz, rendszertakarítás. Csereautó egy 1.3-as szinte új Swift volt, amivel meggyőződhettem, hogy tényleg városi legenda az extra alacsony fogyasztás, amit híresztelnek róla. Az én használati szokásaim mellett 7 liter fölött volt százon, kb. ugyanott, mint egy 1.8-as benzines Civic vagy az 1.6-os benzines Corolla, Octavia.
Ja a km: 2012. 6. havi az Octavia-m, most van benne 87e km. Nem vagyok üzletkötő, aki napi többszáz km-t megy, hanem "csak" ingázom napi 2x70-80 km-t, meg a többi, így is kijön átlagban havi 3-4e km. Haverom alig múlt 3 éves Turanjában már közelít a 200 (na ő kereskedő), de a beltérről arra sem mondanád, hogy nem 50 van benne.
Ja meg nem 91 -es benyoval 4 km et menni :( igy kerult az autoba uj porlasztocsucsok egy 63 ezret futott jettabol ,szerencsemre a jettasnak persze nem hogy reszegen patkaztak az olajteknonek annyi es ugy gondoltak olaj nelkul meg haza mennek!
Gondolom a turbom is ezert ment mar szet a benzin ho miatt a geometriajaa nagy ho miatt elolvadt :( ugy hogy egy 243 ezer km et futott autoban minden szinte uj ami fontos igy ha mar ennyit koltottem ra kapott egy "chip-et" es megtartom nem adom el meg vagy 4 evig!
Faterom mikor taxizott 2 szer is megcsinalta neki csak at kellett mosni ,mondjuk o nem ilyen aranyban en teli vagtam 58 literrel,felszivta meg a szurobol a kis gazolajt, aztan tomenyen bevette a 91 -es benyot leesett a fordulat felre is alltam akkor mar selytettem hogy azert volt draga a gazolaj mert valojaban benzin volt :(
3 eve ott tankolok a mai napig nem tudom megmagyarazni miert volt ez!
Annyi jel volt
1. Meglepodtem hogy draga a gazolaj eddig soha nem volt ezen a kuton ennyi!
2.Nem ereztem a gazolaj szagot!
3. Egy 1.4 es benzines kis auto vart ram,meg neztem is hogy hat ez meg mire var!
Szoval draga volt na most mar 4 szer is megnezem mit veszek le!
Most irigyelnelek ha az enyemben nem lenne o -km -es turbo meg uj kuplung kettostomeguvel meg uj lengescsillapitok meg felhuzva 130 LE -re :) ( had menozzek mar jol esik) :)
Eleve ugy eri meg a neppernek hogy vesz nemetbe egy 300-400 ezer km ig futott 5-6 eves autot es behozza visszatekeri 140-180 ezerig es mar meg is van a haszon hiszen nemetben is egy 80 ezret futott 2 eves disel ott is bizony draga es nem erne meg behozni!
Pár napja nejem jelezte, hogy az autó feleslegesen hamar (pl külső hőmérséklet 20-21 C, belső beállítás 20-nál) kezd fűtésbe, van egy érzésem, talán valamelyik szenzor szállhatott el esetleg elkalibrálódott a rendszer?
Amit kb egy óra alatt én találtam tegnap rajta, érzésre mintha úgy 5 C-al alacsonyabbra (16 C) kell állítani auto módban , hogy megfelelő komfortot biztosítson.
Azonban nem volt még módom kipróbálni jelentősen eltérő külső hőmérsékletek mellett. Megnézem majd az ECON + (talán) jobb felső ventill gombbal elérhető climatronic szervízkódokat, amiben talán 30 főcsatornán igen sok alinfo nyerhető ki (forrás http://www.briskoda.net/forums/topic/51397-new-octavia-tips-and-tricks/ )
Vajon ebben a menüben tudok utánállítani is, ha netán valamely érzékelő által szolgáltatott adat egyértelműen elmászott?
Köszönöm előre is ha valaki már járt így és megtalálta a megoldást, hogy megosztja velünk tapasztalatait!
P(t)= M(t) * omega (t) omega szogsebesseg a kereken, mert maskepp nem passzolnak a mertekegysegek, es be kell vonni hulye egyutthatokat, t ido, M nyomatek (mert csak ezt tudom merni padon), P teljesitmeny - ezt szeretnem novelni.
Ezt a fuggvenyt kene meghatarozni a csip elott es a csip utan, aztan mindkettot integralni az ido szerint, ahhoz, hogy megkapjuk a realis teljesitmenynovekedest csip elott es utan. Es a P,n valamint a M,n diagramokbol ki lehet szamitani, egyszer megcsinalom- lehet hogy csak grafikusan fog sikerulni.
És akkor érthető(bb), hogy a nyomatékot (az adott motor fizikai méreteinek figyelembe vételével) csak az égési középnyomás növelésével lehet fokozni.
A Rapid Octavia árakhoz egy vélemény:
Tavaly novemberben vettünk egy új 1.2 105 LE-s Rapidot Ambition felszereltséggel és clever csomaggal (tolatóradar, könnyűfém felni, bőrcsomag tempomat, Maxidot). Ezen kívül Bluetooth, Sunset hátsó ablakok, négy elektromos ablak, médiacsatlakozó és 6 hangszóró van még benne.
Ez volt üzembehelyezéssel együtt 3,98 millió. És nem vagyok egy alkubajnok.
Igazából alkudni se kellett. Octaviaból ennyiért a teljesen fapados 86 LE-tlehetett volna megvenni. A 105 LE-s Ambition szerintem kb 500-600 ezerrel lett volna drágább. Ez nem kevés pénz.
Ha családi autónak veszed, akkor ne add fel és nézd meg azokat a hirdetéseket is amiknél 200-250 feletti futás van megjelölve. Az enyémben jövő ilyenkorra kb 310-320 lesz és már van rá jelentkező 1.5M-ért... mondjuk olyanok akik ismerik az autót az első pillanattól kezdve! (2007-es Ambient 1.9 TDI + a Gift extrái és pár egyéb extra...)
Igen, biztos ki lehet fogni ilyet is, de én még sajnos nem futottam bele ilyenbe, amiket eddig kinéztem mindnek volt valami nyűgje. Keresgélek tovább..
Amit a jövő héten hozok haza, abban is 184000 km van. Kipróbáltam,olyan mint ha most jött volna ki a gyárból. Se kívül,se belül semmi baja, és a motor is tökéletes . 2010/9 .