Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Bála tüzelésnél a legnagyobb gond az hogy nekem kellene 1000db
probléma 1:
és ennek a tárolása nem megoldható, az én udvarom nem túl nagy, és az ideit a szomszédba tudtam lerakni, igen ám de összel meghalt a bácsi, és a lánya lett az új tulaj aki nem ide valósi, és még azt sem vette tekintetbe hogy mennyit segítettem a szülein, takarítsam el a szalmát mert ő az új tulaj és kész
probléma2:
felénk nem túl soka a meló nekem holt szezon van kb. május végéig és valahova el kell mennem melózni, lehet épp Ászárra, és az én asszonykám nem tudná stabilan kezelni sem a volt kazánt sem ha építettem volna egyet olyat mint a tietek
probléma3:
a szalma szárazon tartása, 1000db bálát szárazon tartani nem egyszerű, most le volt fóliázva de a hazahozataltól kezdve görcsbe volt a gyomrom hogy letépi a szél a fóliát, és le is tépte, abban a pillanatban meg is nyugodtam égi jelnek tartottam és meghirdettem mindent.
Szóval a helyi önkormányzat pályázaton hozzájutott egy ipari teljesítményű brikettáló géphez, így a szalma project nincs elvetve csak elnapolva, ha sikerül velük bérbe brikettáltatni akkor az 1000bálát be brikettáltatom és már jó is vagyok.
Szóval most egy próbafűtést ki kell bírnia a kerámiának a vizes léctől, ha nem bírja meg öntök olyan betont amit ti is öntöttetek, muszály volt begyújtani a kívácsiság miatt is mert azért is mert két hét alatt már 15 fokra hűlt a pufi
Probafutok a faelgazzal csak azott csereplecem van itthon azzal próbálom, teszi a dolgát csak picit lassan melegszik, már látom hogy az idei vagasu fát elfelejthetem
Ezt próbáltam magyarázni, de valószínűleg rosszul fogalmaztam.
Nálam az előremenő azt jelenti, ami a kazánból kilép.
Persze ha a kazánból 75 fok lép ki, akkor annyi megy a pufferba is. Csak nem annyi mennyiségben ami a kazánból kilép, mert ebből az esbe még kever be a visszatérőbe.
Szerintem amit visszakeversz, az sem veszteség. Mert ha veszteség lenne akkor ezek a kazánok 20%-os hatásfokon sem mennének.
Akkor érdemes kiszigetelni az alját, de támadt egy ötletem hogyan tudom a legkevesebb munkával megcsinálni.
A kör alakú talpat 10-es fúróval kifurkálom mondjuk 4 helyen és azon bedugom a purhab fújó csövét. Sztem ha megtöltöm vízzel a tartályt a közel 2 tonnát nem nagyon fogja megemelni a táguló purhab :) de a 10-es furatokon is tud kifelé tágulni ha nagyon akar.
Ekkor a kazán előremenő annak függvényében változik, milyen a tűz intenzitása, a szivattyú azonos tömegáramával.
És lényegtelen, hogy a megtermelt meleg most a pufferba megy vagy a lakásba, és a laddomat vagy esbe mennyit kever vissza.
Megvan a félreértés! Itt beszélünk el egymás mellett!
Nekem a kazán előremenő azt jelenti ami a pufferba megy. Az az előállított hasznosítható hőmennyiség. A visszakeverés csak a kazán "kényelmét" szolgálja, az ebből a szempontból veszteség. (persze a hosszútávú hatékony üzem feltétele)
Tehát te is ugyan azt állítod (írod és mondod), csak a te értelmezésedben a kazán előremenő a felső csonkon kilépő vízmennyiség.
A Naplopóéknál vettem 4 éve kb. 20e volt most 30e felett van de még mindig a leg olcsóbb a többi hőkülömbség kapcsolok hoz képest és a hőkülömbségnek megfelelően szab. a keringető teljesítményét.
Az, hogy a lakást, hogy kötöm a pufferra, a pufferból hogy veszem ki a meleget, semmi köze a kazán működéséhez.
Egy a lényeg. 60 fokos visszatérő. Állandóan. Nálam. Nálad 63 fok. Teljesen mindegy, hogy laddomat vagy esbe állítja be , az 60 fok. Stabilan . Nálad 63.
Ekkor a kazán előremenő annak függvényében változik, milyen a tűz intenzitása, a szivattyú azonos tömegáramával.
És lényegtelen, hogy a megtermelt meleg most a pufferba megy vagy a lakásba, és a laddomat vagy esbe mennyit kever vissza.
Én a Laddomat kergetőjét próbáltam kisebb re tenni de nem jött be így hagyom a III. as on. A vészhűtőt bekötöttem, mivel a régi kazánról megmaradt a termo szelep komplett.
A gyártó szerint felfelé egy hurkot kell képezni és utána kell bevezetni a csatornába (azért, hogy mindig legyen benne víz). A fűst hőfokát ez nem fogja módosítani de a kazán vizét biztos gondolom. A HMV fűtését a leg egyszerűbb solar vezérlővel intézem.
Ez hő kölömbség alapján működik, és közben látom fent a nappaliban hogy állnak a pufferok mivel 3 érzékelőt tud fogadni. Azóta mindig van meleg víz. Korában két termosztáttal próbáltam, de mivel ezek egy fix értéknél működtek csak volt, hogy kevés volt a meleg víz. Ráadásul a HMV tartályban felül van a hőcserélő, és majdnem annyi a visszatérője mint az előremenő így azt nem alulra hanem 2/3 magasságban vittem vissza a pufferba. A vészhűtő egy lapos lemez radiátor (gyártó szerint) ez nem bírja rendszeresen a cloros vizet szerintem. Tehát a bojlerban is kell egy hőcserélő, vagyis akkor ezt felesleges arra használni.
Ehhez jön még az, hogy a szivattyú melyik állásban üzemel.
Mert ha feljebb kapcsolod, akkor biztos csökken az előremenő hőfok, ha alacsonyabbra veszed a szállított menniységet, akkor pedig emelkedik.
Nálam ESBE van és pontosan úgy viselkedik mint a nálad a laddomat.
65-ös patronnal gyárt 80 fokos vizet, szivattyú I állás, és 250 fokos füstgáz mellett.
Ha a füstgázt 350-re emelem, a szivattyút II-be kapcsolom, ekkor az előremenő 85-88 fokos lesz.
A puffer látványosan gyorsabban tellik, viszont az üzemanyag is gyorsabban fogy.
Elfogyott a hulladékfám, már keményfávAL tüzelek.
A tűztér képében látványos a javulás, a kémény egyáltalán nem füstöl.
Viszont a levegőt továbbra is folytanom kell.
Gondolkodtam a magas füstgáz okairól.
Nálam a Lignoba be van építve a belső tálcás biztonsági hőcserélő, melynek most nincs funkciója.
Az a tervem ezzel a hőcserélővel (állítólag az itt kivehető teljesítmény 6-9 kW), hogy erről fogom előállítani a HMV-t egy külön 500 literes, belső tarályos pufferral. Ennél a konstrukciónál felkészülök a napkollektoros továbbfejlesztésre.
Bízom benne, hogy a hőcserélő felület üzembevételével esni fog a kilépő füstgáz hőfok.
Lignosokat kérdezem, hogy nálatok van-é belső biztonsági hőcserélő???
Nekem 55 C-os a patron, ezzel 55 C-os kevertág hőfokig zárva van a visszatérő, a hideg ág, 65 C-ig fokozatosan kinyitja a visszatérő hideg ágat, ami nyitva is marad emelkedő hőfoknál is. A melegágat, ami egy előremenő bypass, 65 C felett fokozatosan zárja, legalábbis így tudom.
Ezután a tápvízhőfok a hőleadók terhelésétől, és a füstgázhőfoktól függ, állandó terhelésen 10 C füstgázhőfok emelés ~ 1 C-ot emel a tápvíznél.